quote:Waar Huntelaar gaat
De vraag is inmiddels allang niet meer óf Huntelaar weggaat, maar waarheen. Tenminste als je alle berichten mag geloven. Klaas Jan zelf hebben we natuurlijk nog niet gehoord, maar het lijkt wel alsof we met zijn allen hebben afgesproken dat we aan elkaar doorgeven waar hij zich wanneer ophoudt en met wie. Zondagavond schijnt hij naar Barcelona te zijn gevlogen. Tijd en vluchtnummer stonden zelfs op internet. Van daaruit vertrok hij met de hoge snelheidstrein naar Madrid. Zeggen ze. Vanuit Madrid ging hij vervolgens maandagavond incognito per ezel in galop richting Santander, om nog dezelfde nacht met speedboot via de grootste haven ter wereld Nederland weer aan te doen. Vanwege tijdgebrek mocht hij het laatste stukje naar Amsterdam met de Feyenoordhelikopter. Dat was zelfs voor de handlangers van Johan Derksen niet meer te volgen. Tijdens zijn afwezigheid is zijn woning snel als Big Brotherhuis omgebouwd en weten we inmiddels dat hij alleen op het toilet géén telefoon heeft. Tenzij er stiekem eentje achter de verjaardagskalender hangt. Daar lopen al weddenschappen over.
Er kan dus elk moment een transfer bekendgemaakt worden en dit zijn de momenten in het seizoen waar ik de meeste hekel aan heb. Vanwege de geruchten. Zeker als het over Klaas Jan Huntelaar gaat, één van de laatste redenen bij Ajax om nog naar het stadion te gaan. Iedereen roept wat en citeert vage websites. Wordt het Real Madrid of via Chelsea een jaartje PSV? Ook toneelvereniging AZ kan nog wel een scorende spits gebruiken en Scheringa heeft centen zat. Bovendien is bekend dat Klaas Jan een gevoelige jongen is en weten we sinds de eenakter van afgelopen weekend dat Louis van Gaal kan huilen op commando. Of wordt het tóch Real Madrid, maar wel nog een jaartje op huurbasis bij Ajax? Mij verbaast echt helemaal niets meer. Bij Klaas Jan heb ik hetzelfde gevoel als vorig jaar met Wesley Sneijder. Naar mijn idee is hij nog niet klaar bij Ajax. En zonder zijn dodelijke voetbalschoenen en Ajaxtenue lijkt hij nog zo groen. Ik verdenk hem er van dat hij een afgeschaafde knie nog steeds door zijn moeder thuis in Hummelo laat troosten met een volkoren boterham met pindakaas en een aai over zijn jongensachtige piekhaar. Zelfs zijn gastgezin in Eindhoven bezoekt hij nog regelmatig.
Voorlopig heeft hij maar één doel: 34 uit 34. Daarbij is het natuurlijk bijzonder frustrerend dat je waarschijnlijk de meeste treffers in Europa scoort, maar tóch geen Gouden Schoen ontvangt, omdat de competitie in Nederland slechts 1,5 punt per doelpunt oplevert. Uiteindelijk zal Klaas Jan daarom willen bewijzen dat hij ook "dubbeltellers" kan maken, in Primera Division of Premier League. In het land waar PSV naar het kampioenschap struikelt en de competitie voor hen nét kort genoeg lijkt, waar de langdurig geschorste Vanenburg in de belangstelling staat van het Duitse SV Meppen, daar jongensdroomt Klaas Jan stiekem dat het hem dit seizoen alsnog gaat lukken om die hoogste Europese eer te behalen. Ik had daarom verwacht dat hij die penalty tegen Heerenveen zelf zou nemen. Maar een misser zou zijn flow misschien wel hebben onderbroken en daarmee ook de kansen op zijn honderdste Eredivisietreffer stukken kleiner hebben gemaakt. Nu is de kans groot dat die al aanstaande zondag te bewonderen is.
Tot die tijd surf ik elke dag met angst en beven langs de belangrijkste nieuwsbronnen, om te zien of De Transfer al is beklonken. Of er weer een grote Ajacied wordt weggekaapt uit onze hoofdstad. Zeker, vele gingen hem voor, maar de spoeling wordt nu wel erg dun. Van Geel en Van Basten zullen nog hun stinkende best moeten doen om een aantrekkelijk team samen te stellen, want een Ajax zonder Huntelaar is gelijk een zorgelijk stuk minder. Maar als er iets in de loop der jaren duidelijk is geworden, dan is het dat Huntelaar altijd en overal zijn eigen weg gaat. Zijn zaakwaarnemer is in dienst van hém en niet andersom. Dan mag meneer Oosterveer het misschien al weken eens zijn met een échte Europese topclub, Klaas Jan beslist zelf. Het zou mij daarom niets verbazen als hij de voorbereiding met Oranje afwacht, om te ervaren hoe het is om elke dag met Marco van Basten en zijn staf te werken. Om vervolgens vlak vóór het EK grinnikend bekend te maken dat hij alsnog gewoon een jaar bij Ajax blijft. Puur op gevoel. Want waar Huntelaar gaat, dat bepaalt gelukkig alleen Klaas Jan.
Dan moet ik mezelf even vasttapen.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:41 schreef Damzkieee het volgende:
Ligt aan de ontknoping van het kampioenschap, als dat weer zo gaat als vorig jaar
Zeg nooit nooitquote:Op woensdag 2 april 2008 13:39 schreef jna het volgende:
Topic 1000 zullen we wel niet meer halen voordat van Basten komt
Ajax is de mooiste club van allemaal, dus ik kan het best begrijpen dat hij hier zoveel zit.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:47 schreef jna het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vult jorien er alleen al 20 met z'n postgedrag de laatste tijd
Zeker van dezelfde makers als "daar hoorden zij engelen zingen" Die kiezen wel altijd goede seizoenen uitquote:Op woensdag 2 april 2008 13:48 schreef toma het volgende:
Dit seizoen wordt er toch een documentaire gemaakt over Huntelaar? Genaamd 'Het jaar van Huntelaar' ?
geen grap
quote:Ajax-spits Huntelaar niet blij met boek
Datum: 19-mrt-2008 16:46
Klaas-Jan Huntelaar (foto) wordt niet alleen begeerd door Europese topclubs, ook uitgeverijen weten wel raad met de spits van Ajax. De komende maanden zullen twee boeken over Huntelaar het licht zien. Eind april verschijnt bij uitgeverij Kluitman ‘Van pupil tot prof’, een paar maanden later gevolgd door ‘Het jaar van Klaas-Jan Huntelaar’ van uitgeverij Carrera. “Maar ik werk alleen aan het eerste boek mee,” aldus de aanvaller.
“Het idee van een jeugdboek waarin m’n ontwikkeling als voetballer beschreven wordt, sprak me wel aan omdat het voor kinderen is. Voor dat andere boek wilden ze een seizoen lang over m’n schouder meekijken, dat vond ik te ingrijpend. Daar is het ook nog wat te vroeg voor. Maar dat boek komt er toch, het was al aangekondigd bij de boekhandels, zeiden ze. Een vreemde gang van zaken. Mensen willen over jouw rug geld verdienen. Mijn zaakwaarnemer en een jurist kijken momenteel of er wat tegen gedaan kan worden.”
quote:Op woensdag 2 april 2008 13:54 schreef PyTh het volgende:
Ik zou als ajax zijnde Huntelaar sowieso niet verkopen.
Jij weet net zo goed als ik dat Huntelaar niet te behouden valt voor ajax, zeker niet gezien het feit dat hij zelf ook graag lijkt te willen vertrekken om te spelen in de Europese Top.quote:
Hoeveel seizoenen dachten jullie dat ook over Mark van Bommel, die bleef ook langer dan algemeen verwacht.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat Huntelaar niet te behouden valt voor ajax, zeker niet gezien het feit dat hij zelf ook graag lijkt te willen vertrekken om te spelen in de Europese Top.
Precies, aan dit soort dingen kan je geen touw aan vast knopen.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoeveel seizoenen dachten jullie dat ook over Mark van Bommel, die bleef ook langer dan algemeen verwacht.
nou.. een heel klein touwtje misschien.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:04 schreef Houniet het volgende:
[..]
Precies, aan dit soort dingen kan je geen touw aan vast knopen.
Und einem grossche stinkstiefel ja.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:14 schreef toma het volgende:
Nu moet je niet van Bommel met Huntelaar gaan vergelijken want v. Bommel is (met alle respect) een overschatte speler.
quote:Op woensdag 2 april 2008 14:25 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Und einem grossche stinkstiefel ja.
Klopt, Mark van Bommel hoefde destijds geen 30 miljoen euro te kosten.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:39 schreef PyTh het volgende:
Vind het inderdaad ook appels met peren vergelijken M0NTANA.
Hoop ik niet eens op, is onrealistisch. Maar nog een seizoen bij Ajax moet kunnen, niet dan?quote:Maar kan me heel goed voorstellen dat jij hoopt op een zelfde scenario als bij van Bommel.
Zo stom is Ajax nou ook weer niet.quote:Al lijkt het me niet dat ajax er ook maar een seconden aan denkt om Huntelaar trasfervrij te laten vertrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |