abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57777335
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:32 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Geen woorden in mijn mond leggen triggie
Wat dan?
  woensdag 2 april 2008 @ 12:34:46 #102
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_57777367
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, zolang Azhar het niet aanneemt, zal het weinig uitmaken voor de moslims die traditioneel handelen in naam van de Islam, voor straattuig maakt het vrij weinig uit, die houden zich toch niet aan de islam.
Het zijn druppels op de gloeiende plaat. Helemaal mee eens. Het onderscheid tussen 'straattuig' en 'islam' moet inderdaad worden gemaakt, al speelt de Islamtische achtergrond volgens veel sociologen wel een rol in allerhande aspecten van hun gedrag.

Deze week was er nog zo'n gevalletje in Nijmegen, waarbij een tentoonstelling met cartoons over de islam op een school moest worden gestopt omdat leerlingen dit niet pikten. Toevallig was ik daar zijdeling bij betrokken en feitelijk was het weinig meer dan stoer doen voor meisjes en was het islam-aspect van de tentoonstelling slechts een aanleidig voor wangedrag.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_57777373
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:31 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Enkel als je met vooruitgang geloofsval bedoeld.
Da's natuurlijk de ultieme vooruitgang. Maar ook andere vooruitgang zie je niet; Nederlandse moslims zijn in daad en woord net zo lomp als het gaat om anderen (vooral homo's, Joden en vrouwen) als andere moslims, en zijn net zo snel 'gekwetst' als ze zelf eens de wind van voren krijgen. Dus hoezo, vooruitgang?
pi_57777399
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:34 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het zijn druppels op de gloeiende plaat. Helemaal mee eens. Het onderscheid tussen 'straattuig' en 'islam' moet inderdaad worden gemaakt, al speelt de Islamtische achtergrond volgens veel sociologen wel een rol in allerhande aspecten van hun gedrag.

Deze week was er nog zo'n gevalletje in Nijmegen, waarbij een tentoonstelling met cartoons over de islam op een school moest worden gestopt omdat leerlingen dit niet pikten. Toevallig was ik daar zijdeling bij betrokken en feitelijk was het weinig meer dan stoer doen voor meisjes en was het islam-aspect van de tentoonstelling slechts een aanleidig voor wangedrag.
Pcies
  woensdag 2 april 2008 @ 12:36:55 #105
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_57777422
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat de moslims 'vooruit' moeten gaan is een feit, maar iedereen verstaat daar onder iets anders, secularisering hoort daar in ieder geval niet bij.
Dat is een kwestie van perspectief. Secularisering heeft Nederland de afgelopen veertig jaar heel veel goeds gebracht en ik zou het erg fijn vinden als de Moslims in Nederland dat voorbeeld zouden volgen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 2 april 2008 @ 13:49:01 #106
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_57778869
Er is maar één universele levensregel waar iedereen zich aan moet houden. Verdere geloofs overtuigingen doen niet ter zake. " wat u niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet "
Meer heb je niet nodig om allemaal vriendjes te zijn.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_57778900
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:49 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Er is maar één universele levensregel waar iedereen zich aan moet houden. Verdere geloofs overtuigingen doen niet ter zake. " wat u niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet "
Meer heb je niet nodig om allemaal vriendjes te zijn.
en wie heeft dat bepaald?

overigens is die regel onvolledig. als je zelf ervan houd geslagen te worden, betekent niet dat je dat ook bij een ander mag doen
pi_57780992
Het is goed om te zien dat er ook onder moslims mensen zijn die er 'verlichte' denkbeelden op na houden. Helaas houdt religie 9 van de 10 keer in dat je leest wat je wilt lezen. Er is een boek geschreven over allerlei aanwijzingen in de Bijbel dat Jezus wel eens homo geweest kan zijn, terwijl de Westboro Baptist Church hun kruistocht tegen homo's op precies hetzelfde boek baseert. Twee uitersten binnen één religie. Ik denk niet dat het binnen de islam heel anders is. Het zorgwekkende is alleen dat er landen zijn waar de extremisten het voor het zeggen hebben. Zie Iran en Saoedi-Arabië als schrijnende voorbeelden.
pi_57781840
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

wie?
Mij uitlachen dat ik niets wist over dat schilderij . jij weet niet eens wie Tirmizi is
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57782012
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:21 schreef leefmeuit het volgende:
zullen we het testen?

sturen we SCH en meki naar iran en laten ze midden in teheran 5 minuten heftig zoenen met elkaar, kijken wat er gebeurd.
lol
pi_57786088
Wat een onzin.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_57786603
quote:
Op woensdag 2 april 2008 09:09 schreef IHVK het volgende:
Ik lees net op een Turkse website. Dat bij een of andere bijeenkomst in Indonesië een belangrijke geestelijk heeft gezegd, dat homoseksualiteit niet verboden is volgens de islam.

Ik vertaal:
"We moeten zien dat homoseksualiteit niet verboden is en dat het een gegeven is dat Allah de mensen heeft gegeven. Allah beoordeelt de mensen op hun vroomheid niet op hun geaardheid"

Vele deelnemers hebben deze oproep gesteund.

Een Turkse professor voegde toe:
In de Nisa soera, wordt misbruik van zowel man op vrouw als man op man streng beoordeeld. Het belangrijkste is dat een mens een ander mensen met respect behandelt. Er bestaat geen hetroseksueel of homoseksueel geloof.

---
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=64795&cat=230&dt=2008/04/02
(Turkse bron)

Volgens mij is dit een unicum. Het verbaasde mij erg. Iemand meer info?
(ervaan uitgaande dat het geen late 1 april grap is )
eh dus.. de daad zelf wordt niet veroordeeld.. of wordt er nog onderscheid gemaakt door hem tussen .. de geaardheid en of je er wel/niet iets mee doet.

maakt hij onderscheid tussen homo zijn en het in de praktijk brengen?
pi_57786808
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:42 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De homo-emancipatie had de afgelopen dertig jaar enige progressie gemaakt (we moeten het ook niet te veel overdrijven, ook onder kaaskoppen is er nog veel intolerantie), maar de komst van de Islam is wel degelijk een bedreiging voor de beperkte progressie die er geboekt is.
Pleit je voor demonstraties?

woensdag 2 april 2008 @ 20:20:03 #114
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57787679
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:18 schreef JohnDope het volgende:
Wat een onzin.
Toelichting?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')