Wat dan?quote:Op woensdag 2 april 2008 12:32 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Geen woorden in mijn mond leggen triggie
Het zijn druppels op de gloeiende plaat. Helemaal mee eens. Het onderscheid tussen 'straattuig' en 'islam' moet inderdaad worden gemaakt, al speelt de Islamtische achtergrond volgens veel sociologen wel een rol in allerhande aspecten van hun gedrag.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, zolang Azhar het niet aanneemt, zal het weinig uitmaken voor de moslims die traditioneel handelen in naam van de Islam, voor straattuig maakt het vrij weinig uit, die houden zich toch niet aan de islam.
Da's natuurlijk de ultieme vooruitgang.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:31 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Enkel als je met vooruitgang geloofsval bedoeld.
Pciesquote:Op woensdag 2 april 2008 12:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het zijn druppels op de gloeiende plaat. Helemaal mee eens. Het onderscheid tussen 'straattuig' en 'islam' moet inderdaad worden gemaakt, al speelt de Islamtische achtergrond volgens veel sociologen wel een rol in allerhande aspecten van hun gedrag.
Deze week was er nog zo'n gevalletje in Nijmegen, waarbij een tentoonstelling met cartoons over de islam op een school moest worden gestopt omdat leerlingen dit niet pikten. Toevallig was ik daar zijdeling bij betrokken en feitelijk was het weinig meer dan stoer doen voor meisjes en was het islam-aspect van de tentoonstelling slechts een aanleidig voor wangedrag.
Dat is een kwestie van perspectief. Secularisering heeft Nederland de afgelopen veertig jaar heel veel goeds gebracht en ik zou het erg fijn vinden als de Moslims in Nederland dat voorbeeld zouden volgen.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat de moslims 'vooruit' moeten gaan is een feit, maar iedereen verstaat daar onder iets anders, secularisering hoort daar in ieder geval niet bij.
en wie heeft dat bepaald?quote:Op woensdag 2 april 2008 13:49 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Er is maar één universele levensregel waar iedereen zich aan moet houden. Verdere geloofs overtuigingen doen niet ter zake. " wat u niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet "
Meer heb je niet nodig om allemaal vriendjes te zijn.
Mij uitlachen dat ik niets wist over dat schilderijquote:
lolquote:Op woensdag 2 april 2008 11:21 schreef leefmeuit het volgende:
zullen we het testen?
sturen we SCH en meki naar iran en laten ze midden in teheran 5 minuten heftig zoenen met elkaar, kijken wat er gebeurd.
eh dus.. de daad zelf wordt niet veroordeeld.. of wordt er nog onderscheid gemaakt door hem tussen .. de geaardheid en of je er wel/niet iets mee doet.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:09 schreef IHVK het volgende:
Ik lees net op een Turkse website. Dat bij een of andere bijeenkomst in Indonesië een belangrijke geestelijk heeft gezegd, dat homoseksualiteit niet verboden is volgens de islam.
Ik vertaal:
"We moeten zien dat homoseksualiteit niet verboden is en dat het een gegeven is dat Allah de mensen heeft gegeven. Allah beoordeelt de mensen op hun vroomheid niet op hun geaardheid"
Vele deelnemers hebben deze oproep gesteund.
Een Turkse professor voegde toe:
In de Nisa soera, wordt misbruik van zowel man op vrouw als man op man streng beoordeeld. Het belangrijkste is dat een mens een ander mensen met respect behandelt. Er bestaat geen hetroseksueel of homoseksueel geloof.
---
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=64795&cat=230&dt=2008/04/02
(Turkse bron)
Volgens mij is dit een unicum. Het verbaasde mij erg. Iemand meer info?
(ervaan uitgaande dat het geen late 1 april grap is)
Pleit je voor demonstraties?quote:Op woensdag 2 april 2008 11:42 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De homo-emancipatie had de afgelopen dertig jaar enige progressie gemaakt (we moeten het ook niet te veel overdrijven, ook onder kaaskoppen is er nog veel intolerantie), maar de komst van de Islam is wel degelijk een bedreiging voor de beperkte progressie die er geboekt is.
Toelichting?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |