Er is een versregel in de Koran die dit tegen lijkt de te spreken.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
Als dat zo is, dan is dus alle haat tegen homo`s vanuit islamitische overtuiging ongegrond....
Dat denk ik haast ook. Maar er is in ieder geval een begin. Ik ben dit nog niet tegengekomen elders.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ben benieuwd hoeveel andere "belangrijke" geestelijken het hiet mee eens zijn of worden. Denk dat dat nog wel aardig tegen kan vallen.
In de bijlage.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:37 schreef Keiichi het volgende:
Als het niet in de koran staat, schrijven ze er wel een stukje extra over.
D'r staat zoveel in de koran, voor iedere levensovertuiging kun je wel een vers vinden.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
Als dat zo is, dan is dus alle haat tegen homo`s vanuit islamitische overtuiging ongegrond....
Blijkt maar weer eens dat er theologen zijn die geen idee hebben waar ze over praten.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet volgens: Dr. Siti Musdah Mulia
En: Prof. Dr. Beyza Bilgin
Beide vrouw overigens.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkt maar weer eens dat er theologen zijn die geen idee hebben waar ze over praten.
Uitspraken waarvan de herkomst vaak erg onduidelijk is.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, logica. Statement botst namelijk met uitspraken van Mohammed.
Jij erkent authenciteit van Tirmidhi niet?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Uitspraken waarvan de herkomst vaak erg onduidelijk is.
wie?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij erkent authenciteit van Tirmidhi niet?
Nuff said, ga niet zomaar voor je weet wie de statement heeft overgeleverd het uitmaken voor 'herkomst erg onduidelijk' alvorens je weet wie ik bedoel en wie het heeft overgeleverd.quote:
Komt van hem de "gooi van de hoogste berg" quote?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nuff said, ga niet zomaar voor je weet wie de statement heeft overgeleverd het uitmaken voor 'herkomst erg onduidelijk' alvorens je weet wie ik bedoel en wie het heeft overgeleverd.
Neen.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Komt van hem de "gooi van de hoogste berg" quote?
Terwijl Mohammed zijn 9-jarige vrouw aan het neuken was, zei hij tussen neus en lippen door dat het zondig is als mensen van het gelijke geslacht een relatie hebben?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, logica. Statement botst namelijk met uitspraken van Mohammed.
Check INT en WFL gaan al meerdere topics over waar ik mijn mening in deze heb gegeven.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Terwijl Mohammed zijn 9-jarige vrouw aan het neuken was, zei hij tussen neus en lippen door dat het zondig is als mensen van het gelijke geslacht een relatie hebben?
En vraag 2: is Mohammed jouw grootste voorbeeld van een morele mens?
Pas je even op met woorden in mijn mond te leggen? Siert je namelijk niet.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:43 schreef wijsneus het volgende:
En dan wordt ik weer rauw geconfronteerd met je geloof trigger. Jammer dat je anders zo genuanceerde denkbeelden en opvattingen zo te lijden hebben onder dit soort crap.
Je zet daarmee een ander levend, denkend, voelend mens weg als onrein (vies, verachtenswaardig, minderwaardig...)
Jammer hoor.
Hoe moet ik 'haram' dan wel opvatten? En mag ik concluderen dat je homoseskualiteit niet haram vindt?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pas je even op met woorden in mijn mond te leggen? Siert je namelijk niet.
Het is wel cute om apolegetisch te doen met elke scheet wat er over de Islam wordt geclaimd, maar als de theologen voor A zeggen en Mohammed gaat voor B, weet ik wel hoe de Islam er over denkt.
Haram is haram zoals het bekend is, verboden dus of je nu sex hebt voor de huwelijk of sex hebt met een man, beiden zijn haram en dat zegt vrij weinig over de personen, maar over de daden, dat jij dan weer nodig woorden in mijn mond moet leggen is enkel discussieverstorend.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:51 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Hoe moet ik 'haram' dan wel opvatten? En mag ik concluderen dat je homoseskualiteit niet haram vindt?
"Mohammed heeft niks tegen homoseksuelen, ze moeten het alleen niet dóen."quote:Op woensdag 2 april 2008 10:51 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Hoe moet ik 'haram' dan wel opvatten? En mag ik concluderen dat je homoseskualiteit niet haram vindt?
Waarom is dit een groter probleem dan als moslims(en joden) zeggen dat het eten van varkensvlees zondig is? Ik denk niet dat per definitie betekent dat alle moslims neerkijken op mensen die varkensvlees eten.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:54 schreef Nosh het volgende:
[..]
"Mohammed heeft niks tegen homoseksuelen, ze moeten het alleen niet dóen."
'Mohammed heeft niets tegen doden, je moet het alleen niet doen'quote:Op woensdag 2 april 2008 10:54 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik moest toch echt lachenquote:Op woensdag 2 april 2008 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Mohammed heeft niets tegen doden, je moet het alleen niet doen'
LOLeerr!!!11
daar had ie vast niets tegen nee!quote:Op woensdag 2 april 2008 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
LOLeerr!!!11
Het morele superioriteitsgevoel van allerhande strikt gelovigen leidt ertoe dat er over het algemeen helaas een onbreekbare band is tussen deze twee zaken. In maatschappijen waarin een geloof de overhand heeft, leidt dit tot intolerantie.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:46 schreef IHVK het volgende:
En ik denk niet dat Trigger neerkijkt op al die mensen dit is een puur een discussie of het volgens de islam wel of niet zondig is.
Maar het generaliseren handeld niet vanaf een superioriteitsgevoel natuurlijk.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het morele superioriteitsgevoel van allerhande strikt gelovigen leidt ertoe dat er over het algemeen helaas een onbreekbare band is tussen deze twee zaken.
Hét Christendom bestaat natuurlijk niet, evenmin als dé Islam. De PKN (Protestantse Kerken Nederland) heeft bijvoorbeeld verder al een paar jaar geleden toestemming gegeven om homoseksuele huwelijken kerkelijk in te zegenen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:03 schreef Ryan3 het volgende:
Ze boren wel een enorm gat in de markt aan, als ze dat allemaal overnemen.
Ik bedoel, het Christendom is nog steeds niet echt enthousiast over homoseksualiteit...
O, sorry bestaat het niet.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hét Christendom bestaat natuurlijk niet, evenmin als dé Islam. De PKN (Protestantse Kerken Nederland) heeft bijvoorbeeld verder al een paar jaar geleden toestemming gegeven om homoseksuele huwelijken kerkelijk in te zegenen.
Mag dus aannemen dat je de daad haram vindt maar de persoon niet? Dat onderscheid maak je heel bewust? In dat geval mijn excuses. Het blijkt maar weer dat aannames dodelijk zijn.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haram is haram zoals het bekend is, verboden dus of je nu sex hebt voor de huwelijk of sex hebt met een man, beiden zijn haram en dat zegt vrij weinig over de personen, maar over de daden, dat jij dan weer nodig woorden in mijn mond moet leggen is enkel discussieverstorend.
stuk toleranter dan deze dusquote:Op woensdag 2 april 2008 10:54 schreef Nosh het volgende:
[..]
Natuurlijk, atheisme is zondig, maar betekent niet dat de atheist zelf een slecht mens is, ook niet in de Koran.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:07 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Mag dus aannemen dat je de daad haram vindt maar de persoon niet? Dat onderscheid maak je heel bewust? In dat geval mijn excuses. Het blijkt maar weer dat aannames dodelijk zijn.
weinig theologen nemen het totale pakket, vele hebben het over het haram zijn van anale sex - zowel bij man als vrouw - nergens ben ik tegengekomen dat je wordt veroordeeld omdat je verliefd bent op een andere man.quote:Maar homoseksualiteit is niet simpelweg 'sex hebben met een man'. Wat is nou verboden dan? Homofiel zijn of sex met een man?
‘Dingen’ zijn niet haram meestal (voor zover ik het begrijp). Een varken is onrein (Najis) en het eten ervan is verboden (haram). Urine en feces zijn b.v. najis. Evenals alcoholische dranken volgens de meeste moslims, en ongelovigen volgens de shi'ieten. Als je zoiets hebt aangeraakt, dan mag je niet bidden voordat je jezelf gereinigd hebt.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:07 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Mag dus aannemen dat je de daad haram vindt maar de persoon niet? Dat onderscheid maak je heel bewust? In dat geval mijn excuses. Het blijkt maar weer dat aannames dodelijk zijn.
Generalisaties bevatten vaak een kern van waarheid, wat niet uitsluit dat er uitzonderingen zijn. Ik ken alleen geen voorbeelden van fundamentalistisch Christelijke of Moslim-gemeenschappen waar iemand probleemloos voor zijn homoseksualiteit kan uitkomen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:03 schreef Triggershot het volgende:
Maar het generaliseren handeld niet vanaf een superioriteitsgevoel natuurlijk.
alcohol is niet nadjis het nut van het niet drinken is groter dan het wel drinken.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
‘Dingen’ zijn niet haram meestal (voor zover ik het begrijp). Een varken is onrein (Najis) en het eten ervan is verboden (haram). Urine en feces zijn b.v. najis. Evenals alcoholische dranken volgens de meeste moslims, en ongelovigen volgens de shi'ieten. Als je zoiets hebt aangeraakt, dan mag je niet bidden voordat je jezelf gereinigd hebt.
Misschien komt er wel een patch uit voor de koran , zal wel een aantal GB zijn die patchquote:Op woensdag 2 april 2008 09:37 schreef Keiichi het volgende:
Als het niet in de koran staat, schrijven ze er wel een stukje extra over.
Zelden, generalisatie is meestal een vervorming van de waarheid. Probeer stichting Yoesuf zou ik zeggen als je wilt uitkomen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:13 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Generalisaties bevatten vaak een kern van waarheid, wat niet uitsluit dat er uitzonderingen zijn. Ik ken alleen geen voorbeelden van fundamentalistisch Christelijke of Moslim-gemeenschappen waar iemand probleemloos voor zijn homoseksualiteit kan uitkomen.
Zoals al eerder gesteld. Intolerantie is een kenmerk van fundamentalistisch religieuzen. Christenen zijn daar ook zeker geen uitzondering op. Gelukkig zie je daar in Nederland, vooral in de protestantse kerk, duidelijke progressie en dat is iets wat toe te juichen valt.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:08 schreef moussie het volgende:
[..]
stuk toleranter dan deze dus
[ afbeelding ]
Ik grinnikte.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
LOLeerr!!!11
Maar is de atheïst wel een ‘zondig mens’? Het onderscheid is namelijk subtiel. Het deed me denken aan dit beruchte filmpje uit 2006. Waarin de Moella Chaurdi betoogt dat hij alles wat niet-Islam is moet haten, en dat als je Moslim bent je onschuldig bent, terwijl een niet-Moslim sowieso schuldig is. Hij kan dan ook de aanslagen in Londen niet veroordelen omdat hij mede-Moslims niet kan veroordelen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:11 schreef Triggershot het volgende:
Natuurlijk, atheisme is zondig, maar betekent niet dat de atheist zelf een slecht mens is, ook niet in de Koran.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |