Ik beoordeel geen mensen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met types zoals een Jan Mohammed Khan? Die had toch een redelijk clubje schandknaapjes (seks slaafjes) onder zich. En toch een behoolijke hardcore moslim.
Ik veroordeel zowel een individuquote:
Net zomin als het je wat kan schelen wat al jou vakbroeders doen met bv een politieagent in een bus. Maare het is nog steeds geen antwoord op de vraag, slavernij bestaat gewoon bij het circus was Islam heet.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik veroordeel zowel een individu
wat kan mij nou schelen wat die jan doet ??
Ik weiger om een bevolkingsgroep of een ras te veroordelen op incidenten en individuquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zomin als het je wat kan schelen wat al jou vakbroeders doen met bv een politieagent in een bus. Maare het is nog steeds geen antwoord op de vraag, slavernij bestaat gewoon bij het circus was Islam heet.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weiger om een bevolkingsgroep of een ras te veroordelen op incidenten en individu
Ik heb zojuist net benadrukt dat Islaam geen slaven toelaat, wel toelaat maar de leiders zullen keihard bestraft worden.
quote:Op donderdag 3 april 2008 23:43 schreef Meki het volgende:
en dan de VOC. kan jij me uitleggen waarom Nederlanders toen die tijd kruiden gingen stelen in Indonesie en mensen als slaven gebruikten in Suriname en Indonesie.
enz enz enz enz
Moet ik mijn mond dichthouden als er slaven worden gebruikt.quote:
Je blijft gewoon ontkennen en je kop in het zand steken, want dan gaat het vanzelf wel weg? Pak de hadith van Buchari er nog eens bij:quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Natuurlijk niet,
Islaam is menselijke geloof, Islaam is de ware godsdienst en tevens voor vrede.
Islaam verbiedt elke geweld en elke haat en elke slaven.
Ik weet hoe Islaam in elkaar zit, slaven komen er niet voor, wij hebben in de geschiedenis geen slaven gebruikt. want dat kruist door onze waarden
En nog een keer!quote:Volume 7, Book 65, Number 344:
Narrated Anas:
Allah's Apostle went to (the house of) his slave tailor, and he was offered (a dish of) gourd of which he started eating. I have loved to eat gourd since I saw Allah's Apostle eating it.
En nog een keerquote:Volume 7, Book 65, Number 346:
Narrated Anas:
I was a young boy when I once was walking with Allah's Apostle . Allah's Apostle entered the house of his slave tailor and the latter brought a dish filled with food covered with pieces of gourd. Allah's Apostle started picking and eating the gourd. When I saw that, I started collecting and placing the gourd before him. Then the slave returned to his work. Anas added: I have kept on loving gourd since I saw Allah's Apostle doing what he was doing.
Enfin. Ik kan nog even doorgaan. Nogmaals: Het punt is niet of Allah het toestond of niet, of dat Mohammed slaven had of niet, dat was destijds heel normaal, en de behandeling die de Koran voorschrijft is zo slecht nog niet, zeker niet voor die tijd. Wat hier het punt is, is dat jij niet in staat bent feiten onder ogen te zien, en een illusie in stand wilt houden, daarmee problemen ontkent die er zijn en die aangepakt moeten worden. Haal je kop eens uit het zand, en veroordeel je medebroeders die slaven houden nu eens ronduit, evenals degenen die offensieve Jihad voorstaan. En zeg niet dat het niet bestaat.quote:Volume 5, Book 59, Number 541:
Narrated Abu Huraira:
When we conquered Khaibar, we gained neither gold nor silver as booty, but we gained cows, camels, goods and gardens. Then we departed with Allah's Apostle to the valley of Al-Qira, and at that time Allah's Apostle had a slave called Mid'am who had been presented to him by one of Banu Ad-Dibbab. While the slave was dismounting the saddle of Allah's Apostle an arrow the thrower of which was unknown, came and hit him. The people said, "Congratulations to him for the martyrdom." Allah's Apostle said, "No, by Him in Whose Hand my soul is, the sheet (of cloth) which he had taken (illegally) on the day of Khaibar from the booty before the distribution of the booty, has become a flame of Fire burning him." On hearing that, a man brought one or two leather straps of shoes to the Prophet and said, "These are things I took (illegally)." On that Allah's Apostle said, "This is a strap, or these are two straps of Fire."
Ook al zal ik da tniet wordenquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:40 schreef Ivo1986 het volgende:
Meki, ben je nog altijd geen hoofdagent? Test niet gehaald?
Jij kan ze mischien als slaven zien, maar ik zie ze als strijders die profeet Mohammed beschermde.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je blijft gewoon ontkennen en je kop in het zand steken, want dan gaat het vanzelf wel weg? Pak de hadith van Buchari er nog eens bij:
[..]
En nog een keer!
[..]
En nog een keer
[..]
Enfin. Ik kan nog even doorgaan. Nogmaals: Het punt is niet of Allah het toestond of niet, of dat Mohammed slaven had of niet, dat was destijds heel normaal, en de behandeling die de Koran voorschrijft is zo slecht nog niet, zeker niet voor die tijd. Wat hier het punt is, is dat jij niet in staat bent feiten onder ogen te zien, en een illusie in stand wilt houden, daarmee problemen ontkent die er zijn en die aangepakt moeten worden. Haal je kop eens uit het zand, en veroordeel je medebroeders die slaven houden nu eens ronduit, evenals degenen die offensieve Jihad voorstaan. En zeg niet dat het niet bestaat.
We zijn allemaal voor vrede lijkt me, alleen moet het niet van 1 kant komen grapjurk.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Moet ik mijn mond dichthouden als er slaven worden gebruikt.
Iemand die voor vrede is moet zijn stem hier dus ook laten horen
Strijders die zichzelf vrij moesten kopen of vrijgelaten moesten worden? Je weet het mooi te verzinnen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan ze mischien als slaven zien, maar ik zie ze als strijders die profeet Mohammed beschermde.
iedereen ziet een mens anders
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook al zal ik da tniet worden
zal ik altijd in tegenstelling tot velen hier voor de vrede strijden totdat ik erbij neerval
Er is geen weg zonder vrede
Ah, daarom heten ze ook slaaf. Goh wat hadden wij vroeger een hoop beschermers van de Zeven Provincien!quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan ze mischien als slaven zien, maar ik zie ze als strijders die profeet Mohammed beschermde.
iedereen ziet een mens anders
Als je voor vrede bent, dan ben je echt voor vredequote:Op vrijdag 4 april 2008 00:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zijn allemaal voor vrede lijkt me, alleen moet het niet van 1 kant komen grapjurk.
dat is dus propoganda, dat berust op onwaarheden. Islaam verbiedt slavenquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Strijders die zichzelf vrij moesten kopen of vrijgelaten moesten worden? Je weet het mooi te verzinnen.
Laten we maar eens beginnen met respect dan, laat vooral de makkers die er alleen maar om lopen te roepen het eens tonen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je voor vrede bent, dan ben je echt voor vrede
dan ben je respect voor iedereen, dan beoordeel je op individueen,
dan heb je respect voor elke religie, ook al geloof je er niet in, je hebt er respect voor.
vrede is niet vrede enkel maar zeggen ik ben voor vrede
vrede is meer dan alleen uitroeping
je begint weer. Zo kan je vrede niet respecterenquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we maar eens beginnen met respect dan, laat vooral de makkers die er alleen maar om lopen te roepen het eens tonen.
En hoe ging hij die exercitie handhaven?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:49 schreef Meki het volgende:
Voor de komst van profeet Mohammed was er wel slavernij . sinds zijn komst heeft hij de slavernij verboden
excercitie heeft zeker met slaven te maken hebbenquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe ging hij die excercitie handhaven?
Hey, zolang er geen vrede is kan er weinig gerespecteerd worden. Het moet van 2 kanten komen, de tijd van draai je andere wang toe hebben we gehad.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:52 schreef Meki het volgende:
[..]
je begint weer. Zo kan je vrede niet respecteren
Het begint bij jezelf, beoordeel je zelf op respect en op goedheid
Ik vind het echt heel lovenswaardig dat je zo tegenslavernij en voor vrede bent, en dat waardeer ik ook. Maar je bereikt meer als je eerlijk erkent welke misstanden er zijn. Nogmaals, ik wil je niet aanwrijven dat elke moslim vindt dat je slaven mag houden, zeker niet; maar de historische precedenten en het historisch materiaal is er waardoor sommigen van meningen zijn dat het wel mag. In plaats van dat te negeren, zou je bijvoorbeeld een genuanceerder antwoord kunnen geven als:quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:48 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is dus propoganda, dat berust op onwaarheden. Islaam verbiedt slaven
Neu, exercitie is oefening. Hoe ging die Mohammed afdwingen dat slavernij niet meer mocht? Wat voor straffen stonden daar op?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:55 schreef Meki het volgende:
[..]
excercitie heeft zeker met slaven te maken hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |