abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57764345

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

Post on!

Aangezien dit mijn OP is mogen er ook wel enkele foto's van mij instaan

Ik ben te lui om foto's te plaatsen dus hier zijn enkele linkjes van Facebook van een paar albums.
Niagara: http://www.facebook.com/album.php?aid=19330&l=06a1f&id=721763122
Toronto: http://www.facebook.com/album.php?aid=19046&l=9713a&id=721763122
Roadtrip: http://www.facebook.com/album.php?aid=18975&l=6055c&id=721763122
Vancouver: http://www.facebook.com/album.php?aid=18974&l=c069c&id=721763122
shotgun: http://www.facebook.com/album.php?aid=18973&l=36ddd&id=721763122
wildlife: http://www.facebook.com/album.php?aid=18657&l=5433a&id=721763122
Montreal: http://www.facebook.com/album.php?aid=18497&l=35cf3&id=721763122
Calgary: http://www.facebook.com/album.php?aid=17858&l=6ce8d&id=721763122

Vorige topic:
Canada

[ Bericht 30% gewijzigd door Bora-Bora op 01-04-2008 19:36:01 ]
pi_57764825
Ik kom rond 25 april pas in Banff, blijf eerst een tijdje in Vancouver. Ben van plan om twee maanden te werken en wonen in Banff.
pi_57764868
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:00 schreef Cle0 het volgende:
Ik kom rond 25 april pas in Banff, blijf eerst een tijdje in Vancouver. Ben van plan om twee maanden te werken en wonen in Banff.
Ondanks dat Banff een wintersport gebied is is het in de zomer veel drukker dan in de winter. Onderdak zal dan misschien nog wel moeilijker te vinden zijn. Werk is nooit een probleem. Waar zit je nu in Vancouver dan?
pi_57764990
tvp zit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
pi_57765241
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
tvp zit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.
pi_57772748
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!

Ben nu druk aan het plannen voor mijn trip out East Calgary, Drumheller, Sasketchewan, Manitoba en dan het altijd gezellige Thunder Bay (heb daar familie wonen)
pi_57785455
quote:
Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:

[..]

London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!

Ben nu druk aan het plannen voor mijn trip out East Calgary, Drumheller, Sasketchewan, Manitoba en dan het altijd gezellige Thunder Bay (heb daar familie wonen)
Had je al een auto gekocht? Verder heb ik veel mensen gesproken over de prairies en die raden het allemaal af.
pi_57785814
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:23 schreef tevebe het volgende:

[..]

Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.
Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnen (Seward, Alaska en Detroit)
quote:
Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:

[..]

yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappen
pi_57785924
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:06 schreef superheist het volgende:

[..]

Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnen (Seward, Alaska en Detroit)
[..]

yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappen
Ik hoop dat dan alles al open is. De winter duurt daar vrij lang..
pi_57800175
Oh Canada!
pi_57803217
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:05 schreef Fiama het volgende:
Oh Canada!
Dàt is pas een tvp!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 FR
pi_57813884
canadees meldt zich! Toronto rulez..
pi_57821392
Ja, canada is een mooi land! Ga alweer bijna terug naar NL, maar ga zeker nog een keer naar Canada!
pi_57839998
Ik zit eraan te denken om rond kerst naar Vancouver te gaan. Vakantie vieren daar
pi_57854125
Morgen naar Calgary voor 2 nachtjes en daarna naar Edmonton voor 2 nachtjes. Drumheller even bezoeken

En couchsurfing wat een uitvinding is dat toch
pi_57872370
Canada is echt een prachtig land. Als ik ooit nog zou gaan emigreren zou dat hoog op mijn lijstje staan! Ga maar eens kijken of er niet wat met studie valt te regelen daar (stage of afstuderen, minor volgen daar, dat soort gein). Echt relaxte mensen daar + het heeft niet het massale en overdrevene van de USA.
pi_57944387
Na 7 jaar is het nog steeds fantastisch hier! Mijn vriendin en ik hebben vorige maand een huis gekocht maar dat viel niet mee door de enorme stijging in huisprijzen in Regina (SK). De prijzen zijn zo'n beetje verdubbeld sinds 2004, vooral vanwege het feit dat onze economie erg sterk is en de gemiddelde huisprijs nog erg laag was 4 jaar geleden (100.00 Euro voor een 2500 sq ft vrij staand huis met alles erop en eraan). Wij hebben ongeveer 140.000 euro betaald voor 1150 sq ft vrijstaande bungalow in een goede buurt, 3 slaapkamers, 3 badkamers, extra slaapkamer en hobbykamer in de kelder en een hot tub in de achtertuin.

Gelukkig is de winter bijna voorbij maar er ligt nog een beetje sneeuw in de achtertuin dat niet smelten wilt, en het was gisteren +15... Als dat weg is de tuin onderhanden nemen want het is nu allemaal gras, een boom en de hot tub. Er moet zowiezo een moestuintje komen want dat zit in mijn bloed! Veel boerderijen in de omgeving hebben moestuinen maar binnen de steden zie je het niet erg vaak. Onze tuin is redelijk groot dus dat moet wel lukken.

In de 7 jaren dat ik hier ben heb ik eigenlijk (jammer genoeg) nog niet veel gezien van het land, Saskatchewan wel natuurlijk. Een paar trips naar Alberta (Calgary en Edmonton, de Rockies) en 1 zomer door BC getrokken. In mijn zomervakantie zit ik altijd een paar weken in Nederland om de familie te bezoeken en dat is natuurlijk erg leuk en belangrijk, maar daardoor heb ik geen vrije dagen over om vooral het noorden en het oosten van Canada te bezoeken. Mijn vriendin heeft familie in de oost-kust provincies dus in principe zal een vakantie daar niet al te duur zijn.

Enfin, het leven in Canada vind ik echt een stuk meer relaxed (ik ben trouwens 31) dan in Nederland; meer vrijheid, goedkoper, veel ruimte, erg schoon, veel mogelijkheden. Nadelen zijn natuurlijk het maar 1 keer per jaar zien van mijn familie en in mindere maten de afstanden en het weer (tot -40 in de winter en +40 in de zomer), maar daar kies ik zelf voor door op de prairie te wonen!
pi_57959577
Vind je de omgeving niet vrij saai daar in vergelijking met bijvoorbeeld BC?
pi_57960830
Hoe makkelijk kan je werk vinden in Banff?
pi_57961394
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:10 schreef Cle0 het volgende:
Hoe makkelijk kan je werk vinden in Banff?
Heel makkelijk. Ik heb daar op 3 plaatsen gewerkt. Het maakt ook niet uit als je voor kortere tijd werkt.. Alleen niet zeggen bij het sollicitatiegesprek. Probeer alleen iets te vinden met staffaccom, want het kan vrij lastig zijn om een kamer te vinden. Chili's heeft/had staffaccom en Keller's ook. En heel veel hotels uiteraard. Vooral die van Fairmont is mooi.
pi_57961837
Heb je misschien websites oid waar ik kan kijken? Ik kom niet ver met google.
pi_57968258
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:
Vind je de omgeving niet vrij saai daar in vergelijking met bijvoorbeeld BC?
Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.

Clearwater River, SK

Cypress Hills, SK

En dichterbij Regina:

Lekker, die ruimte hoor!
pi_57969346
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:22 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.

Clearwater River, SK
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Cypress Hills, SK
[ link | afbeelding ]

En dichterbij Regina:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Lekker, die ruimte hoor!
Ziet er ook mooi uit hoor! Ik ben zelf helemaal gek van Vancouver.
pi_58036162
Ja Vancouver en omgeving is inderdaad prachtig, maar ook erg duur vergeleken met de prairies. Als ik ooit de kans krijg om naar het westen te trekken met een baan die dit kan ondersteunen, ben ik zo weg!

Voor nu is het prettig leven in Regina, voor Saskatchewan standaard verdien ik goed en kan zo ruim leven.
pi_58036272
Zit op dit moment in Regina. Ga morgen maar even naar het RCMP museum, hoorde dat dat een aanrader was!

Dinsdag vertrek ik naar Winnipeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')