Hier stopte ik met lezenquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?
Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL
Terminal 5quote:Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT?quote:Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT: Cape Town; Kaapstad.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon!quote:Op zondag 7 september 2008 15:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
Voor dit jaar:
Maatschappij:
Cathay Pacific
Traject:
Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)
Vertraging heenweg:
Geen
Vertraging terugweg:
3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)
Eten:
Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)
Inflight entertainment:
Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!
Personeel:
Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk)
Bijzonderheden:
Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.
Tevens:
Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)
Manilla - Ormoc:
Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)
Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.
Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
Even voor de mede-Fok!ers: Hier hebben we het dus over:quote:Op zondag 7 september 2008 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon!Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
Capetown.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.quote:
Komt intelligent over?quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Het is een paar letters korter, daar wordt degene die het typt echt niet beter op. Tegen de tijd dat de user in kwestie de afkortingen weer uit zijn/haar geheugen opgevist heeft had je de plaatsnaam al minimaal 5x kunnen typen. Inderdaad zeer irritant om het op te moeten zoeken.quote:Op zondag 7 september 2008 17:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Komt intelligent over?Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 17:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
Graag weer een beetje ontopic.quote:Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Blik het volgende:
De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
AMS inderdaad wel. En bij LHR kan ik me iets bedenken jaquote:Op zondag 7 september 2008 18:11 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
Zo, idd. Dat lopen!quote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Vorig jaar Amsterdam - Washington gevlogen met United. Op zich een goede ervaring met ze. Vlucht vertrok op tijd, goed eten, en redelijke keus uit films onderweg. Nadeel is wel dat je in het midden met 5 man op een rij zit. Alleen vloog ik met een 777, en op dit moment zit er een 767 op die route. En ik weet niet hoe het daarmee met de IFE zit.quote:Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Pure-Poison het volgende:
Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
quote:Op zondag 7 september 2008 21:28 schreef Pure-Poison het volgende:
Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoorquote:Op zondag 7 september 2008 21:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoorde maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
![]()
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoorMaar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:
[..]
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
quote:United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
lolquote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Waar eindigt het bezuinigen?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
betalen om je tas in te kunnen checken.
Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.quote:Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar eindigt het bezuinigen?Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!!quote:Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd![]()
United gaat de US airways toer op zie ik....
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?quote:Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!!Maar wel een goede maatschappij verder!!
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.quote:Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt?quote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Ryanairquote:Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!quote:Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic
Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.
De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
Prijs
¤ 72,00
Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.
Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%
Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....
Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....
Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...
Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.
Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....
Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..
En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |