abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61448208
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zondag 7 september 2008 @ 14:51:36 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61448233
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?

Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL
Hier stopte ik met lezen
pi_61448319
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
Terminal 5

Denk je dat er wel iets verbeterd is in tegenstelling tot de grotten die de andere terminals moeten voorstellen... not. Terminal 5 is een duidelijke kopie van Schiphol, alleen mislukt. Een groot winkelcomplex, waardoor de gates bijna onvindbaar zijn en inderdaad loopafstanden waar je niet goed van wordt
  zondag 7 september 2008 @ 14:56:11 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61448320
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT?

Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
  zondag 7 september 2008 @ 15:10:36 #155
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61448580
Voor dit jaar:

Maatschappij:
Cathay Pacific

Traject:
Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)

Vertraging heenweg:
Geen

Vertraging terugweg:
3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)

Eten:
Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)

Inflight entertainment:
Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!

Personeel:
Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk )

Bijzonderheden:
Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.

Tevens:

Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)

Manilla - Ormoc:
Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)

Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.

Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 7 september 2008 @ 15:19:23 #156
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61448735
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

CPT?

Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
CPT: Cape Town; Kaapstad.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 7 september 2008 @ 15:25:23 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61448953
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
Voor dit jaar:

Maatschappij:
Cathay Pacific

Traject:
Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)

Vertraging heenweg:
Geen

Vertraging terugweg:
3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)

Eten:
Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)

Inflight entertainment:
Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!

Personeel:
Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk )

Bijzonderheden:
Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.

Tevens:

Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)

Manilla - Ormoc:
Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)

Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.

Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon! Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
  zondag 7 september 2008 @ 15:30:53 #158
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61449090
Maatschappij?
Cyprus Airways (samenwerking met onze eigenste KLM

Traject?
Paphos - Amsterdam - Paphos

Vertraging?
Geen, schijnt redelijk uitzonderlijk te zijn trouwens

Vriendelijk personeel?
Absoluut

Lekker eten?
Voor vliegtuigvoer was het goed te doen

Entertainment?
Ruk met een hoofdletter. Het was of nagesynchroniseerd of in het Grieks ondertiteld.

Algehele indruk?
Voor herhaling vatbaar al was het alleen maar vanwege de directe verbinding en de schappelijke tijden waarop er gevlogen wordt. Easejet vliegt inmiddels ook op Cyprus, het kan zijn dat die maatschappij nu mijn voorkeur gaat krijgen vanwege het kostenaspect.

Iets over de luchthavens?
Paphos is een luchthaven in aanbouw. Het is eenvoudig, doch redelijk efficient. Voor laptop gebruikers is er achter de douane wifi. Er is verder gelegenheid tot tax-free (voor zover het tax-free mag heten) shoppen en ook kun je er een hapje eten en of wat drinken. Binnen nu en een half jaar schijnt er een extra hal (weet zo niet of het aankomst of vertrek betreft) geopend te worden waardoor er meer passagiers verwerkt kunnen worden. Parkeren is goed te doen en als je een beetje handig bent kan het zelfs gratis
Neerkomen wel!
  zondag 7 september 2008 @ 15:44:59 #159
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61449483
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon! Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
Even voor de mede-Fok!ers: Hier hebben we het dus over:



Inderdaad alleen prop's. De bagage-afhandeling is trouwens ook geniaal:
Je rijdt de kar met koffers het huisje in en je laadt de spullen eraf! geniaal in al z'n eenvoud!
Ik ben een eckte rapnegert
pi_61451878
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

CPT?

Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Capetown.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zondag 7 september 2008 @ 17:40:45 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61452348
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:25 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Capetown.
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
pi_61452522
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

CPT?

Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Komt intelligent over? Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 7 september 2008 @ 17:51:41 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61452821
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Komt intelligent over? Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
Het is een paar letters korter, daar wordt degene die het typt echt niet beter op. Tegen de tijd dat de user in kwestie de afkortingen weer uit zijn/haar geheugen opgevist heeft had je de plaatsnaam al minimaal 5x kunnen typen. Inderdaad zeer irritant om het op te moeten zoeken.
En ik vind het niet intelligent, het staat nl. op de bagagesticker en boarding pass enzo. Die krijg je dus altijd. Mijn neefje van 6 kan die afkoringen nog wel onthouden als hij er is geweest.
pi_61453252
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zondag 7 september 2008 @ 18:26:32 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_61453561
De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
  zondag 7 september 2008 @ 18:49:47 #166
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61454101
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Blik het volgende:
De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
Graag weer een beetje ontopic.
Gezanik over codes: open er een topic over.
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 7 september 2008 @ 18:54:42 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61454215
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:11 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
AMS inderdaad wel. En bij LHR kan ik me iets bedenken ja

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om die codes in een topic als deze te gebruiken. Ook omdat het geen enkele meerwaarde heeft. Om excuses heb ik niet gevraagd hoor

Ach ja, zo leer ik ook wat bij. Wie weet wanneer je het nodig kunt hebben
pi_61455059
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:

[..]


Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Zo, idd. Dat lopen! Voor mij was het dan meer rennen geworden Maar dat was echt verschrikkelijk idd. Ik heb een halve marathon afgelegd daarzo

Oh, en sorry voor de afkortingen Ik ken er zelf best veel, vandaar
  zondag 7 september 2008 @ 19:55:45 #169
24606 edsuit
kind of blue
pi_61455737
Maatschappij?
Ukraine International Airlines

Traject?
Amsterdam Schiphol (AMS) - Kiev Boryspil International Airport (KBP) en weer terug

Toestel
Boeing 737-500 en Boeing 737-300

Vertraging?
Op de heenweg anderhalf uur vertraging omdat het vliegtuig te laat op Schiphol aankwam. Op de terugweg ook vertraging, ongeveer 40 minuten.

Vriendelijk personeel?
Ja, niets op te aan te merken.

Lekker eten?
Er was een complete maaltijd inbegrepen, vond ik best netjes voor een vliegreis van 3 uur. Het was gewoon typisch vliegtuigvoedsel, niet bijzonder, maar best goed te eten. Ik had van te voren via email een vegetarische maaltijden besteld en dat was beide keren goed geregeld.

Entertainment?
Alleen wat magazines.

Algehele indruk?
Vertraging op zowel de heen- als terugreis gaf natuurlijk een niet al te beste indruk, maar behalve dat was er niets op aan te merken; gewoon prima.

Iets over de luchthavens?
Boryspil International Airport: ligt een eindje buiten Kiev. Aankomsthal is nogal klein en krap met niet heel veel voorzieningen, en doet erg Oost-Europees aan. Als je eenmaal hebt ingechecked wordt het beter, dat gedeelte is een stuk nieuwer gok ik. Lekker ruim en rustig. Er was ook daar nog niet zo heel veel aan shop- en eetmogelijkheden, maar er werd nog verbouwd, dus dat komt wellicht nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door edsuit op 07-09-2008 20:01:43 ]
pi_61455855
Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
01-08-2008
  zondag 7 september 2008 @ 20:07:40 #171
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61456091
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Pure-Poison het volgende:
Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
Vorig jaar Amsterdam - Washington gevlogen met United. Op zich een goede ervaring met ze. Vlucht vertrok op tijd, goed eten, en redelijke keus uit films onderweg. Nadeel is wel dat je in het midden met 5 man op een rij zit. Alleen vloog ik met een 777, en op dit moment zit er een 767 op die route. En ik weet niet hoe het daarmee met de IFE zit.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 7 september 2008 @ 21:14:37 #172
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61458556
Zowel united 767-300 WorldWide 1 als WorldWide 2 heeft eigen IFE
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61459135
Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.
01-08-2008
  zondag 7 september 2008 @ 21:45:29 #174
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61459760
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:28 schreef Pure-Poison het volgende:
Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.

IFE = inflight entertainment, met andere woorden: een eigen tv schermpje in de stoel voor je waarop je (bij united) 9 kanalen met films hebt waaruit je kan kiezen om te kijken (vaak zit er ook wat muziek etc bij)

Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoor de maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
Alleen gratis alcohol heb je niet meer bij united, tenminste ik neem aan dat je geen business/first class vliegt
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61463534
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:45 schreef Proximo het volgende:

[..]


Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoor de maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 september 2008 @ 08:32:40 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_61466944
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
pi_61468674
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:

[..]

vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
quote:
United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 september 2008 @ 10:40:28 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_61468765
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]


lol

$24 voor 2 ranzige maaltijden? Zijn ze helemaal gek geworden ofzo. Dan is het goedkoper om wat op het vliegveld te kopen en dat in het vliegtuig op te eten, en ook nog eens veel lekkerder
pi_61470248
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
betalen om je tas in te kunnen checken.
Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 8 september 2008 @ 12:52:29 #180
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61471484
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.

stomme olie
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 8 september 2008 @ 18:35:10 #181
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61479022
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd

United gaat de US airways toer op zie ik....
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 8 september 2008 @ 18:53:21 #182
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_61479598
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd

United gaat de US airways toer op zie ik....
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
No Worries Mate!!!
pi_61479951
Voorwaarden gelden voor nieuw 'geprinte' tickets. Dus als ze het vanaf oktober invoeren geldt het voor tickets die vanaf oktober geprint worden en heb jij nergens last van
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 september 2008 @ 19:36:00 #184
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61480849
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Ik ben een eckte rapnegert
  maandag 8 september 2008 @ 19:52:31 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_61481332
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
  maandag 8 september 2008 @ 19:58:32 #186
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61481503
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?

In dat geval heb je er geen last van, voor domestic flights berekenen ze die toeslag wel
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61482499
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:

[..]

ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.
01-08-2008
pi_61482591
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]


Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?
01-08-2008
pi_61485157
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61486133
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt? Ik vlieg altijd met e-tickets, vindt het geweldig
  maandag 8 september 2008 @ 22:16:37 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61486169
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
pi_61486554
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic



Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61491837
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61493954
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic



Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
01-08-2008
pi_61494049
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..

En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61498522
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.

De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:46:47 #197
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61507025
Maatschappij?
Clickair

Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs
¤ 72,00

Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.

Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....

Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....

Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...

Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.

Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....

Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:24:33 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61508239
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Clickair

Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs
¤ 72,00

Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.

Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....

Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....

Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...

Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.

Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....

Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:38:23 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61508664
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).

Qua timing.. tja ik had voor de verandering eens een horloge om, en kijk er dan bijna elke minuut op, en ik wilde wel eens weten of mijn gevoel echt klopte dat je nadat je geland bent op de Polderbaan je nog 15 minuten moet taxiën naar de gate, nu valt dat mee, het zijn er 'slechts' 12.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61509732
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..

En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.
01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')