abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 april 2008 @ 13:57:26 #127
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58019979
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:55 schreef SamuelofSEK het volgende:

Khon fai bin (Dynamite Warrior) (2006)
Ga ik kort over zijn. Tegenvallende actie/martial-arts/komedie film. Compleet over the top, maar helaas in uitvoering niet zo leuk als dat kan zijn en de humor en subtitliteit is weer eens van ongekend laag niveau... Oh en eigenlijk vallen de gevechten ook ernstig tegen dus blijft er niet veel over.
4
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:12 schreef victorinox het volgende:
Khon fai bin (Dynamite Warrior) (2006)
Prachtige Thaise actie-komedie.
Heerlijk over the top geweld met lekkere flauwe humor. Redelijk wat muay thai actie (of hoe trap ik met zoveel mogelijke manieren iemand met mijn knieen in elkaar) gemixt met fantasie elementen.
7
mooi hoe smaken kunnen verschillen.
pi_58020255
Ben X (2007)
Vlaamse film dus. Veel om te doen geweest, dus moest ik die uiteindelijk wel eens bekijken.
Ben lijdt aan autisme en wordt vreselijk gepest op school door bijna iedereen. Hij trekt zich terug in de virtuele wereld van Archlord, waar hij wel kan communiceren en wel de touwtjes stevig in handen heeft.
Ben begint zich steeds slechter te voelen in zijn vel, en wanneer hij ook achter zijn computer niet meer veilig is, lijkt hij af te stevenen op een ramp.
Best goed, met een aantal onverwachte elementen. Omdat Ben zijn wereld helemaal anders bekijkt - en vaak vergelijkt met een computerspel - zie je vaak dezelfde omgeving maar dan bijvoorbeeld niet met puberpestkopjes maar met gewapende trollen. Er zitten een aantal pijnlijke momenten tussen.
Het verhaal is trouwens gebaseerd op het verhaal van de scholier die in januari 2002 van het Gravensteen in Gent sprong, en in wiens afscheidsbrief stond dat twee jongens hem de dood in hadden gepest.
Ik vraag me af of die twee deze film al bekeken hebben.

zondag 13 april 2008 @ 16:58:06 #129
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58022735
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:20 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Het verbaast me niets dat je dat als TRU en BNW bezoeker vindt.
ho wacht eventjes ... in de film komt het niet goed uit de verf dat de politiecorrupt is. Overigens wordt met de aftiteling met tekst uitgelegd hoe en wat met de daders en wat voor sancties er toegevolg waren.

In het echt zal S. Yard wel tikken hebben gehad. Maar hoe het in de film is uit gebeeld komt het niet geloofwaardig over.
Als conspirist zou ik juist iets achter moeten zoeken...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 13 april 2008 @ 18:00:03 #130
52357 Lambiekje
pi_58024177
Class of 1984 (1982)
Tjemig wat een explosie van geweld. Maar mèn wat een film. Het is gewoon een strip maar dan ernsitig over de top. Het erge is, het werkt gewoon in deze film.

Een stel rotjongens en een teringsnol terrorisseren onder leiding van mister goodlookling Peter Stegman (Timothy Van Patten) de school. De nieuwe muziekleraar is direct slachtoffer voor pesterijen. En het geweld escaleert alleen maar. Er is ook een kleine rol weggelegd voor Michael J. Fox. Er zitten wel wat memorabele scenes in. Dat rotjoch kan overigens wel verdomd goed piano spelen (nog zelf geschreven ook).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 6.1

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 13-04-2008 22:48:29 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 13 april 2008 @ 18:09:23 #131
9859 crew  Karina
Woman
pi_58024407
Cassandra's Dream
Twee broers zitten in geldnood en kunnen dit oplossen door een "klusje" te klaren voor een rijke oom. Een van de broers krijgt gewetensbezwaren.

Normaal ben ik niet zo'n Woody Allen film fan, maar ik vond dit een goede film. Goede acteurs en een goed verhaal. Alleen het einde was wat minder en van mij mocht er van het e.e.a. iets meer getoond worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_58024943
quote:
Op zondag 13 april 2008 04:17 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Untraceable
Een thriller met in de hoofdrol de geweldige Diane Lane. Alleen al vanwege haar wilde ik de film zien, 'Untraceable' is best wel spannend, ondanks een aanral dipjes in het scenario.
Vanwege Diane geef ik de film een 7.5

Cijfer: 7.5
Vandaag gezien, ik vond het heel erg tegenvallen. Erg standaard allemaal. Ik zou hem een 6 geven alleen vanwege het feit dat ik het idee van de serial killer en zijn methoden wel origineel vond.

[rec]

Een best wel sterke blair witch / cloverfield achtige film. Meisje werkt voor lokale omroep en gaat met een stel brandweerlieden mee om er een reportage van te maken. Uiteindelijk wordt het een redelijk enge 10 negertjes / zombie film.
Imdb: 7.8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 14 april 2008 @ 03:10:16 #133
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58036148

He was a quiet man
Hmmm, dit was een enigszins vreemde film. Het begon vrij komisch, maar werd opeens vrij serieus. Daarna leek het allemaal in een love story te veranderen. Het einde is behoorlijk verwarrend en zorgt wel voor wat napraten. Als je je realiseert dat Slater's personage 'Maconel' een anagram is van 'Coleman' moet er toch wel een belletje gaan rinkelen.
Wat me opviel aan deze flm is dat Christian Slater bijna onherkerbaar is en een sterke rol speelt, maar ook dat Elisha Cuthbert het zeer goed deed in deze film. Jammer dat ze zo overduidelijk een body double wenste te gebruiken voor de topless scene, maar ach.... zal de leeftijd wel zijn.

Cijfer: 7,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_58039139
quote:
Op zondag 13 april 2008 18:33 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Vandaag gezien, ik vond het heel erg tegenvallen. Erg standaard allemaal. Ik zou hem een 6 geven alleen vanwege het feit dat ik het idee van de serial killer en zijn methoden wel origineel vond.

Origineel? Een pure saw rip-off, als je het mij vraagt.
pi_58039415
Knocked Up

Een film van de helden van Superbad, vond ‘m wel wat minder goed, maar toch was het een prima komedie.

7/10

Death Sentence

Een actie-film van James Wan, een soort van Death Wish maar dan in 2007, en met Kevin Bacon als de Charles Bronson.
Vroeg me vaak af of het nou allemaal serieus was of over the top, en daarom kon ie me niet echt overtuigen.

4/10

Shoot em Up

Weer een actiefilm, waarvan ik dit keer wist dat het allemaal over the top zou zijn.
Heb het einde niet gehaald, daar vond ik ‘m toch wat te saai voor.

3/10

Sleuth

Een psychologische thriller met Michael Kaine en Jude Law, begon veelbelovend, maar toen Kaine op een gegeven moment aan Law vroeg of ie niet bij ‘m wilde komen wonen, want hij vond ‘m zo charmant en aantrekkelijk, toen ben ik gauw gestopt met kijken.

4/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 14 april 2008 @ 11:47:33 #136
52357 Lambiekje
pi_58040042
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:04 schreef Fargo het volgende:

[..]

Nou Jigsaw doet wel erg veel moeite om iemand te mollen zonder dat iets of iemand het ziet. Het rotjoch in Untraceable is wel zo inventief om het streamingonline te zetten zo heb je wel 10mlj ramptoeristen. Heb je nog enig eer voor je artwork.
pi_58040237
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:04 schreef Fargo het volgende:

[..]

Die methoden, misschien, maar de manier waarop hij mensen de dood injaagd, door middel van het aantal viewers wat op een website komt, is behoorlijk origineel. Dacht ik zo.
pi_58040351
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:57 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die methoden, misschien, maar de manier waarop hij mensen de dood injaagd, door middel van het aantal viewers wat op een website komt, is behoorlijk origineel. Dacht ik zo.
Weliswaar origineler dan iemand de keel doorsnijden, maar ik vond het bedroevend uitgevoerd en het hele 'ik dood niet, maar het publiek doodt' deed me heel erg denken aan Jigsaw die ook niet zelf doodde, maar andere mensen liet doden door ze voor het blok te zetten.

Ik vond het echt een heel matige film.
pi_58040631
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:03 schreef Fargo het volgende:

[..]

Weliswaar origineler dan iemand de keel doorsnijden, maar ik vond het bedroevend uitgevoerd en het hele 'ik dood niet, maar het publiek doodt' deed me heel erg denken aan Jigsaw die ook niet zelf doodde, maar andere mensen liet doden door ze voor het blok te zetten.

Ik vond het echt een heel matige film.
Ik vond het ook een matige film maar dan voornamelijk omdat het zo standaard was. Ben het verder ook wel met je eens hoor. De eerste Saw was dan ook echt geniaal vond ik. En Untraceable was weer zooo voorspelbaar uiteindelijk.
pi_58041218
Capote 2005
Aparte maar ook zeer mooie film, Truman Capote balanceert op het randje tussen welgemeend en egocentrische man, in het begin vond ik het een irritant mannetje en eigenlijk bleef hij dat de hele film wel maar toch kreeg ik iets van sympathie voor hem.
Boeiend onderwerp, hoe ver kun je gaan in onderzoeksjournalistiek, erg ver blijkt in deze film.
Briljante rol van Hoffman uiteraard waardoor de rest van de cast iets minder uit de verf komt.
8,5/10

Bobby 2006
In deze film worden een aantal mensen gevolgd in het Ambassador hotel op de dag dat Robbert Kennedy in datzelfde hotel vermoord werd.
Enorme sterrencast in deze film, en eigenlijk viel alleen Elijah Wood tegen. Mooie muziek,lekker 60's sfeertje en boeiend verloop tot de climax, toch wel een verrassing deze film.
7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 14-04-2008 13:58:18 ]
pi_58042150
Sweeney Todd: The demon barber of Fleetstreet

http://imdb.com/title/tt0408236/

Voor de 2e keer gezien. ik vind dit een zeer leuke film, mede door de combi Tim Burton en Johnny Depp.
Hij is luguber maar wel vreselijk over the top (bloed spuit alle kanten op en het is zo rood als een pritt-stift)
Het is weer helemaal in de sfeer die je van Tim Burton gewend bent, donker, eng en veel oog voor detail.
de kostuums zijn echt geweldig!
Máár: als je niet van musicals houdt moet je deze film niet kijken.
Persoonlijk vind ik het juist wél leuk, verfilmingen van musicals (want het was eigenlijk een theater musical productie die dus verfilmd is )
?Johnny depp kan echt geweldig zingen vind ik persoonlijk! en natuurlijk zijn er verder de perfecte mensen gecast waaronder:

Johnny Depp (als Sweeney Todd)
Helena Bonham Carter (als Mrs. Lovett)
Alan Rickman (als Judge Turpin)
Timothy Spall (als Beadle)

Mijn cijfer: 9/10
Ben vrijgevig vandaag, (en bij tim burton^^)
  maandag 14 april 2008 @ 13:48:57 #142
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58042259
Hitman
Oke actiefilm gebaseerd op de gelijknamige game. Verhaal en dialogen zijn te slap voor woorden. Maar daar draait het niet om! Actiescenes en shoot-outs zijn spectaculair en de hoofdrolspeelster is lekker. Het is goed om weer eens een keer een R-rated actiefilm te zien

Shoot’em up
Heerlijke over-the-top actiefilm die zichzelf niet te serieus neemt. Eerste westerse actiefilm die in de buurt komt van de John Woo Hong Kong films. Clive Owen blijft een genot om te zien. En, ondanks dat ze wat ouder begint te worden, Monica Belluci ook.

Cloverfield
Geweldige monsterfilm die een frisse wind in dit genre brengt! Erg spannend en duurt gelukkig geen minuut te lang.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_58042389
Foutje
  maandag 14 april 2008 @ 13:56:29 #144
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58042401
quote:
Op maandag 14 april 2008 03:10 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

He was a quiet man
Jammer dat ze zo overduidelijk een body double wenste te gebruiken voor de topless scene, maar ach.... zal de leeftijd wel zijn.
Dus toch ik twijfelde er ookal aan.. erg jammer!
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 14 april 2008 @ 19:20:22 #145
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_58048263

Calvaire(2004)

Een Belgische zanger is op weg naar een optreden en verdwaalt in de Ardennen.Hij krijgt onderdak bij een herberg.De eigenaar(Urbanus look-a-lile)lijkt zo op het eerste gezicht een aardige man,maar niets is minder waar.De opbouw in deze film is vrij traag(lange tijd gebeurt er weinig),maar het laatste half uur barst alles dan toch los.Ik vond de fim een beetje een mix van films als TCM en Deliverance.Ook hier een flink aantal geschifte dorpsbewoners met een vrij hoog inteelt-gehalte.Ik vraag me alleen af waarom deze film onder de categorie "horrorfilms" valt.De film heeft wel constant een lekkere onaangename sfeer,maar horror...niet echt.Sommige scènes werkten een beetje op de lachspieren(met name de caféscène).Maar de mooie plaatjes van de Ardennen,het creepy sfeertje,het boeiend slot en het af en toe absurde verhaal maken dit toch wel een aardige film.
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
  maandag 14 april 2008 @ 20:06:12 #146
52357 Lambiekje
pi_58049660
Adam & Eve (2005)
Mèn wat is dit erg. Gozert genaamd Adam ziet een leuk meisje stom toevallig heet ze Eve. Ze worden een stel alleen zij wil maar geen sex. Het frustreert hem. Zijn roommates pesten hem. wat een stel viespeuken zijn het bij elkaar.

cijfer 3.5 / imdb 4,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 14-04-2008 23:27:54 ]
pi_58057056
Cloverfield
Beetje matig geacteerd soms maar van begin tot eind erg spannend. ook leuk dat je het monster helemaal ziet zonder dat het erg tegenvalt
  maandag 14 april 2008 @ 23:32:58 #148
52357 Lambiekje
pi_58057057
One Missed Call (2008)
Tjoh wat een slappe thrillerhorror remake. Een griet krijgt een telefoonoproep. Als ze het bericht afluisterd hoort ze haar eigen stem en dan een gil. Het bericht is van toekomst. 2 dagen later gaat ze dood. Een vriend van haar krijgt een rare telefoontje ook hij hoort zijn eigen stem en een gil. Een vriendin heeft beide oproepen gehoord en gaat op onderzoek uit. Al snel heeft ze een agent (Edward Burns) gevonden die met haar mee op onderzoek gaat.

Wat een stel nepgeesten ... En echt elke scene is wel iets met een mobieltje.

cijfer 4 / imdb 2.7
pi_58058526
Lambiekje begrijp niet dat je het op kunt brengen om dergelijke matige films te kijken.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  dinsdag 15 april 2008 @ 03:16:20 #150
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58059150
Vandaag maar weer eens een oldie gekeken.

Eighth days a week
Laatst 'Waitress'' gezien en door die film dacht ik weer aan de 90's movie Eight days a week, ook met Keri Russell dus. Een korte beschrjving van de inhoud: Peter is verliefd op zijn buurmeisje Erica. Hij besluit, op advies van zijn opa, de hele zomer in de voortuin van Erica te kamperen totdat zij met hem uit wilt gaan.
De film is best wel orgineel, maar de gebeurtenissen gaan wel erg ver om nog als geloofwaardig te beschouwen. Maar het lukte nog net Keri Russell is heerlijk in de vrouwelijke hoofdrol.
Cijfer: 7,0

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 15-04-2008 12:19:59 ]
pi_58059588
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:32 schreef Lambiekje het volgende:
One Missed Call (2008)
Tjoh wat een slappe thrillerhorror remake. Een griet krijgt een telefoonoproep. Als ze het bericht afluisterd hoort ze haar eigen stem en dan een gil. Het bericht is van toekomst. 2 dagen later gaat ze dood. Een vriend van haar krijgt een rare telefoontje ook hij hoort zijn eigen stem en een gil. Een vriendin heeft beide oproepen gehoord en gaat op onderzoek uit. Al snel heeft ze een agent (Edward Burns) gevonden die met haar mee op onderzoek gaat.

Wat een stel nepgeesten ... En echt elke scene is wel iets met een mobieltje.

cijfer 4 / imdb 2.7
Ik vond de oorspronkelijke Japanse uit 2004 best eng.
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:47:09 #152
52357 Lambiekje
pi_58060136
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 01:02 schreef -MyLove- het volgende:
Lambiekje begrijp niet dat je het op kunt brengen om dergelijke matige films te kijken.
ik ben mezelf aan het voorbereiden op Hottie and the Nottie. Nee even serieus als je een paar zeer matig films kijkt dan waardeer je de betere films beter. Ik wil weten waarom iets minder dan een 3 heeft.
pi_58062279
Maar je kijkt toch helemaal geen betere films, Lambiekje.
Graag op anoniem
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:35:42 #154
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58062961
quote:
Op maandag 14 april 2008 13:44 schreef deadlywhisper88 het volgende:
Sweeney Todd: The demon barber of Fleetstreet

http://imdb.com/title/tt0408236/

Voor de 2e keer gezien. ik vind dit een zeer leuke film, mede door de combi Tim Burton en Johnny Depp.
Hij is luguber maar wel vreselijk over the top (bloed spuit alle kanten op en het is zo rood als een pritt-stift)
Het is weer helemaal in de sfeer die je van Tim Burton gewend bent, donker, eng en veel oog voor detail.
de kostuums zijn echt geweldig!
Máár: als je niet van musicals houdt moet je deze film niet kijken.
Persoonlijk vind ik het juist wél leuk, verfilmingen van musicals (want het was eigenlijk een theater musical productie die dus verfilmd is )
?Johnny depp kan echt geweldig zingen vind ik persoonlijk! en natuurlijk zijn er verder de perfecte mensen gecast waaronder:

Johnny Depp (als Sweeney Todd)
Helena Bonham Carter (als Mrs. Lovett)
Alan Rickman (als Judge Turpin)
Timothy Spall (als Beadle)

[ afbeelding ]

Mijn cijfer: 9/10
Ben vrijgevig vandaag, (en bij tim burton^^)
Ik heb hem in de Bios gezien een tijdje geleden en als film vond ik hem leuk, mooie kostuums, fijne acteurs en leuk verhaaltje. Echter, het is een musical en dan draait het voor een zeer groot deel om de nummers die opgedragen worden. Om eerlijk te zijn vond ik alleen Depp om over naar huis te schrijven. De songs vond ik allemaal zeer op elkaar lijken en buiten Depp vond ik de zangcapaciteiten van de acteurs niet meer dan gemiddeld, met het jochie als dieptepunt (hij haalde het benodigde bereik vaak net niet of ritmisch zat hij er iets naast).

Een film/musical die wel de moeite waard is als film maar verwacht geen muzikaal hoogstandje.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:08:36 #155
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_58077457

Funny Games U.S.(2007)

Een naar mijn mening totaal overbodige shot-for-shot remake van het origineel uit 1997.Het verhaal is dan ook precies hetzelfde:2 jongens gijzelen en terroriseren een gezin.Hanneke schijnt met deze Amerikaanse versie het Amerikaanse bioscooppubliek te provoceren,maar ik betwijfel toch echt of dat zal lukken.Sommige zullen deze film wel schokkerend vinden,maar mij deed het(net als het origineel)bar weinig.
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
pi_58077714
Naomi watts (film niet gezien hoor)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:21:35 #157
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58077810
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_58078029
quote:
Fracture (2007)

Thriller waarin Anthony Hopkins zijn overspelige vrouw koelbloedig neerschiet en daarna een kat-en-muisspel speelt met openbaar aanklager Ryan Gosling. (FilmFocus)

Hopkins speelt zijn rol even geniaal als altijd en de jongeling Ryan Gosling levert ook een redelijke acteerprestatie. Tot aan de helft van de film blijft het verhaal best interessant en spannend, maar daarna zwakt dat steeds verder af, tot aan de zeer teleurstellende einde. Het verhaal is eerlijk gezegd ook niet erg origineel, maar toch is dit een aardige film die je een plezierige avond kan bezorgen.

IMDb: 7,1/10
Cijfer: 7,2/10
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:34:25 #159
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_58078115
quote:
Op zondag 13 april 2008 18:33 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

[rec]
[ afbeelding ]
Een best wel sterke blair witch / cloverfield achtige film. Meisje werkt voor lokale omroep en gaat met een stel brandweerlieden mee om er een reportage van te maken. Uiteindelijk wordt het een redelijk enge 10 negertjes / zombie film.
Imdb: 7.8
Ik heb hem vandaag geprobeerd te kijken, maar ik kwam er niet doorheen. Door het constante geschud en out-of-focus 'gekut' kwam ik totaal niet in de film. Eng vond ik hem ook zeker niet, aangezien ik de helft van de tijd nauwelijks zag wat er gebeurde.
Jammer, want ik had me er erg op verheugd. Nietemin wel een leuk gegeven en kennelijk zijn er genoeg mensen voor wie deze film wel werkt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:52:31 #160
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58078586
Cassandra's Dream (Woody Allen, 2007)
Je kunt bijna niet om een vergelijking met Match Point heen. Binnen het oeuvre van Allen is dat de film die het dichtst bij zijn nieuwste staat. Het niveau is echter wel wat lager, maar nog steeds een prima film. Wat de film vooral mist is een memorabele scene, zoals de tafeltennis scene in Match Point. De thriller-elementen zijn best spannend en de dialogen van Allen zijn altijd prettig, hoewel ze wel een beetje raar klinken in een Brits accent. ***½

The Savages (Tamara Jenkins, 2007)
Prima rol van Laura Lynney in deze prettige droogkomische film. Die blik in haar eigen is af en toe hilarisch. Het onderwerp van de film is niet direct het meest aansprekende, maar wel een belangrijk aspect van het leven en het wordt op een leuke wijze gebracht. ****
pi_58079257
Balls of Fury

Lekker flauwe film over pingpong. Soort van slechte dodgeball kloon, maar desalniettemin behoorlijk flauw. Ik kon er flink om lachen maar ik was dan ook knetterstoned
Cijfer: 6.5
Imdb: 5

Oceans Thirteen

De gang van ocean is weer bij elkaar, dit maal om hun homeboy Rueben (Eliott Gould) te wreken bij de medogenloze Bank (Al Pacino). Ze gaan zijn nieuw casino oplichten en ruineren. Erg leuk, stuk beter dan die 2e. Plus leuke cast, erg fijn op elkaar ingespeeld.
Cijfer: 6.5
Imdb: 7
  woensdag 16 april 2008 @ 00:47:55 #162
52357 Lambiekje
pi_58079447
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:34 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik heb hem vandaag geprobeerd te kijken, maar ik kwam er niet doorheen. Door het constante geschud en out-of-focus 'gekut' kwam ik totaal niet in de film. Eng vond ik hem ook zeker niet, aangezien ik de helft van de tijd nauwelijks zag wat er gebeurde.
Jammer, want ik had me er erg op verheugd. Nietemin wel een leuk gegeven en kennelijk zijn er genoeg mensen voor wie deze film wel werkt.
Dan moet je toch wat meer videos bekijken van familie die denkt knappe beelden te schieten van een familiedag of trouwerij en dergelijke.

Overigens valt deze nog best wel mee qua schudden. Bij cloverfield heeft een loser de camera vast bij Rec heeft een professionele cameraman de hand...
  woensdag 16 april 2008 @ 01:00:11 #163
52357 Lambiekje
pi_58079614
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:00 schreef Mainport het volgende:
Maar je kijkt toch helemaal geen betere films, Lambiekje.
Wat versta je onder beter? Als je bedoelt de oosttimoresche films. Zoals de Volkskrant hun waardering hanteert. Per definitie heeft een Hongaarse zigeuner film al sowieso 4 sterren. En een Hollywood productie komt nooit verder dan 3 sterren. In mijn beleving is de VK niet fair met waarderen. Dat soort films is zwaar ontoegankelijk en je moet ook echt in de stemming zijn.

Maar om mijn lijstje van de betere film uit te breiden ( ) heb ik Ed Gein The Butcher of Plainfield (2007) bekeken. Het is potdomme niet eens acuraat. En dan is er ook nog een sullig agentje die alleen maar loopt de flikflooien met zijn liefje, dochter van de sherrif. En daar naast is Ed's gore niet eens knap in beeld gebracht. Er was maar 1 korte scene dat hij een vel van een van zijn slachtoffers droeg. Nee het is een stomme film

cijfer 4 / imdb 3.8

pff de laatste 3 films die ik bekeken heb is samen net iets meer dan 10:) Dat is toch wel ernstig.
pi_58079789
quote:
Op woensdag 16 april 2008 01:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
Wat versta je onder beter?
Laten we eens beginnen met alles dat op IMDB hoger scoort dan een 7. Als je al die films gezien hebt ... dan is het tijd voor die zooi waar je nu uitsluitend naar kijkt.

PS. Heb je ooit nog wel eens Cool as Ice gezien? Ik kan me nog herinner dat je dat van plan was.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  woensdag 16 april 2008 @ 02:40:36 #165
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58080079

Closer
Nee, deze film vond ik dus helemaal niets. De personages maakten hele vreemde keuzes en reageerden wat mij betreft heel onlogisch op gebeurtenissen. Normaal zou me dat niet zo storen - ik bedoel, zulkje types zouden kúnnen bestaan - maar in deze film was het wel heel erg. En eigenlijk was alleen Natalie Portman's personage enigszins te pruimen. Het einde was ook belachelijk.
Ik heb wel eens betere films van Mike Nichols gezien moet ik zeggen. (Silkwood, Heartburn, Carnal Knowledge, The Graduate, Primary Colors, Virginia Woolf)

Cijfer: 5,0
  woensdag 16 april 2008 @ 02:42:54 #166
210143 EyeMJR
Eye See Eye Forget !!!
pi_58080087
Finding Nemo
When Crying In The Mist, To Pray For Amnesia
  woensdag 16 april 2008 @ 11:22:53 #167
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58084441
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:47 schreef Lambiekje het volgende:
Bij cloverfield heeft een loser de camera vast bij Rec heeft een professionele cameraman de hand...
Bij Cloverfield ook hoor
pi_58089910
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Bij Cloverfield ook hoor
bij cloverfield is het wiebelen e.d. van de camera net iets te gemaakt.
vond dat bij REC beter gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')