abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57951465
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:56 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Zodra Rusland, China, Pakistan, India, Iran en alle terroristische groeperingen je E-mail hebben gelezen en besluiten alle wapens neer te leggen en voortaan een Fulltime job als plantenkweker nemen kan ik je opmerking nog als enigzins realistisch beschouwen...

Tot die tijd moet ik er heel erg hard om lachen en beschouw ik je als een naieveling die geeen ideeeeee hebt hoe de wereld er op dit moment voor staat. Leger is hardstikke hard nodig.
Nederlands leger niet. Of we nou wel of niet aanwezig zijn in b.v. Afghanistan, we zijn vervangbaar.
Dus doe a.u.b. niet alsof we qua manschappen en materiaal zo aanwezig zijn als de Amerikanen.

Als er gewoon gezonde spanning tussen Rusland, G.B., V.S. & China is, is het prima.
Verder moet je niet teveel propaganda bekijken dat jou duidelijk angst inboezemt.
  donderdag 10 april 2008 @ 10:07:11 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57951588
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nederlands leger niet. Of we nou wel of niet aanwezig zijn in b.v. Afghanistan, we zijn vervangbaar.
Dus doe a.u.b. niet alsof we qua manschappen en materiaal zo aanwezig zijn als de Amerikanen.

Als er gewoon gezonde spanning tussen Rusland, G.B., V.S. & China is, is het prima.
Verder moet je niet teveel propaganda bekijken dat jou duidelijk angst inboezemt.

En ik denk dat jij wat minder stickies roken moet.

gezonde spanning.

Drinkwater, Aardolie, Aardgas, voedselvoorziening raakt op, grootmachten vechten politieke speletjes op de Noord en Zuidpool uit.. Amerika wil een raketschild planten in de Woonkamer van Rusland en Zuid-Amerika staat weer op ontploffen. De dollar is aan het inzakken en Amerika gaat voor de 43e keer failliet..

Dat er nu nog geen directe behoefte aan is , zegt compleet niets over de toekomst meneer van het Gebroken geweertje...

Als je echt geloofd dat wij een tijd van vrede in de toekomst tegemoet gaan vind ik je enorm naief, erg kortzichtig. En ja wij kunnen dan wat doen..

Enig idee hoeveel mobilisabel personeel we hebben in Nederland? is niet niets.. en wij zijn 1 van de hoofdrolspelers in Afghanistan.

Maargoed, er is in de gehele geschiedenis nog geen duidelijkere aanloop geweest naar een Wereldwijd coinflict als dit verspreid over zo'n grote termijn, maargoed.. jij vind het allemaal wel gezond.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57951743
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:07 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Drinkwater, Aardolie, Aardgas, voedselvoorziening raakt op, grootmachten vechten politieke speletjes op de Noord en Zuidpool uit.. Amerika wil een raketschild planten in de Woonkamer van Rusland en Zuid-Amerika staat weer op ontploffen. De dollar is aan het inzakken en Amerika gaat voor de 43e keer failliet..
Die wereldoorlog komt er wel hoor, maak je daar maar geen zorgen over, grote kans dat het om energie gaat.
Waarom denk je dat de V.S. per sé Irak binnen wilde vallen? Was Saddam Hoessein zo gevaarlijk? Hij was misschien slecht voor z'n volk, maar had geen 'WMD' . Nu heeft het volk het in elk geval al 4 / 5 jaar enorm slecht, niet vergelijkbaar met de tijd dat Saddam heerste, ook al was het een schrikbewind.
Ze wilden de olie confisqueren.

Zelfde geldt voor Afghanistan, als dat land niet vol met grondstoffen zat en geen goede centrale plaats had daar in het Midden Oosten was er geen hond die daar naar toe was gegaan.
  donderdag 10 april 2008 @ 10:27:56 #154
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57952036
precies, en wij hebben ook belangen te verdedigen wat nu al gebeurd, Economische belangen.
Maar ook wanneer we wel een keer spierballen moeten laten zien is dat prima mogelijk, alleen zal dat niet zo 1 2 3 meer gebeuren individueel, maar als Navo. of europeaans leger.

Dat dat nu nog niet ( hoeft te ) gebeur(d)(en) , tsjah.. geen enkele garantie voor wat we in 10 jaar voor problemen zullen hebben.
  donderdag 10 april 2008 @ 13:23:48 #155
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57956024
Legers zijn toch voornamelijk nodig vanwege het feit dat er legers zijn of niet? Een probleem dat zijn bestaan legitimeert aan de hand van dat probleem.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  donderdag 10 april 2008 @ 14:00:00 #156
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57956829
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:39 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Met elk ander leger ook niet, men zag allerlei dingen door de vingers en deed er niets aan.
Daarvoor heb je landen als de V.S. en G.B., die geven graag veel geld uit aan defensie en zijn altijd haantje de voorste in oorlogen.
Jij weet duidelijk ook niet meer wat er in Kosovo is gebeurd, maar goed. In jou ogen kunnen we onze veiligheid en die van de rest van de wereld dus wel af laten hangen van de goodwill van de VS en GB?
pi_57957090
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:27 schreef Pumatje het volgende:
precies, en wij hebben ook belangen te verdedigen wat nu al gebeurd, Economische belangen.
Maar ook wanneer we wel een keer spierballen moeten laten zien is dat prima mogelijk, alleen zal dat niet zo 1 2 3 meer gebeuren individueel, maar als Navo. of europeaans leger.

Dat dat nu nog niet ( hoeft te ) gebeur(d)(en) , tsjah.. geen enkele garantie voor wat we in 10 jaar voor problemen zullen hebben.
Dat is dan ook de enige realistische oplossing... een europees leger. De wereld deelt zich op in grote machtsblokken, N-Amerika, China, Rusland en als we verstandig zijn wordt Europa er ook 1. Een individueel Nederlands leger stelt in het komende energie-conflict niets voor.

In geen enkel conflict trouwens, als Chavez bijvoorbeeld zou besluiten curacao etc. in te pikken zou NL volgens mij de grootste moeite hebben het weer terug te pakken zonder hulp. Ik blijf erbij dat Nederland het beste een kernmacht kan worden als we willen meespelen op het internationale toneel en een europees machtblok geen optie is. Veel en veel effectiever dan herinvoering dienstplicht.
Ja, ik generaliseer.
pi_57957662
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef djnospinzone het volgende:
Legers zijn toch voornamelijk nodig vanwege het feit dat er legers zijn of niet? Een probleem dat zijn bestaan legitimeert aan de hand van dat probleem.
Gedeeltelijk vast waar. Maar ik zie het persoonlijk meer als een gevolg van overbevolking. Zet te veel leden van een bepaalde soort op een te kleine plek en er komen problemen. Wij lossen dat soort problemen op met georganiseerde instellingen als legers. Geweld tussen mensen onderling is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld. Naar mate er meer mensen kwamen was het een logische stap om samen met elkaar te gaan vechten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57957979
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef Northside het volgende:
Ik blijf erbij dat Nederland het beste een kernmacht kan worden als we willen meespelen op het internationale toneel en een europees machtblok geen optie is.
quote:
Wikipedia
Although the Netherlands do not have weapons of mass destruction made by itself, the country does participate in the NATO nuclear weapons sharing arrangements and trains for delivering U.S. nuclear weapons, i.e. it has weapons of mass destruction made by another country.
[...]
The United States provides about 20 tactical B61 nuclear bombs for use by the Netherlands under a NATO nuclear weapons sharing agreement. The weapons are stored at Volkel Air Base, and in time of war would be delivered by Royal Netherlands Air Force F-16 warplanes [2] .
We hebben ze wel, ze zijn alleen niet van ons.

Maar goed, als ze in de tweede kamer al moeilijk doen over kerncentrales is er weinig kans dat er wordt besloten kernwapens te maken. En dat is nog afgezien van de internationale afkeuring. Iedereen is het er vast wel over eens dat kernbommen vandaag de dag waardeloos zijn voor oorlogvoering en prima dienen als afschrikking, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden.
  FOK!fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 15:20:13 #160
145146 Andyy
pi_57958534
ik heb het topic niet doorgelezen, maar de dienstplicht is er nog
pi_57960117
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:55 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

We hebben ze wel, ze zijn alleen niet van ons.

Maar goed, als ze in de tweede kamer al moeilijk doen over kerncentrales is er weinig kans dat er wordt besloten kernwapens te maken. En dat is nog afgezien van de internationale afkeuring. Iedereen is het er vast wel over eens dat kernbommen vandaag de dag waardeloos zijn voor oorlogvoering en prima dienen als afschrikking, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden.
Ze zijn niet van ons, we kunnen ze niet gebruiken vanwege de ingebouwde veiligheidsmechanismes en daarmee zijn ze voor ons dus nutteloos. Blijft het feit dat als push to shove komt, het onzettend fijn zou zijn als er een paar ergens in de biesbosch staan. Volgens mij uiteindelijk ook nog goedkoper dan opleiden en onderhouden van een dienstplichtig leger.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 10 april 2008 @ 16:59:27 #162
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57960607
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef waht het volgende:

[..]

Gedeeltelijk vast waar. Maar ik zie het persoonlijk meer als een gevolg van overbevolking. Zet te veel leden van een bepaalde soort op een te kleine plek en er komen problemen. Wij lossen dat soort problemen op met georganiseerde instellingen als legers. Geweld tussen mensen onderling is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld. Naar mate er meer mensen kwamen was het een logische stap om samen met elkaar te gaan vechten.
Dat noemen we dan politie.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:40:12 #163
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_58009723
Nee lijkt mij niet handig om dienstplicht in te voeren. Zeker in mijn situatie. Want het lijkt me niet logisch om een geneeskunde studie te onderbreken voor een aantal maanden om soldaatje te spelen en "discipline" erin gestampt krijg die ik van huis uit ook al heb meegekregen. Ik begrijp best dat het goed zou zijn om veel kansloze jongeren die een beetje half in de maatschappij mee participeren aan de slag te zetten met zo'n dienstplicht project maar er is geen eerlijke manier om onderscheid te gaan maken bij dienstplicht. (En is het discriminerende aspect al behandeld? Dat vrouwen bijvoorbeeld dan ook eigenlijk dienstplicht zouden moeten krijgen?)
haat het niet dan schaad het niet...
pi_58041481
Dienstplicht lijkt me een prima idee, zowel voor jongens als meisjes.
En dan naar het model van Duitsland: 9 maanden, keuze tussen het leger of burgerdienst (vaak in de zorg, waar ook een personeelstekort is in NL).
Zoals ook in Duitsland: Met een studie op de uni of hogeschool in de planning, kun je worden uitgesloten van je plicht.

Dat is toch een geweldig plan?
Whatever you're about to discover we off that.
  maandag 14 april 2008 @ 14:55:07 #165
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58043475
is het idd ook
  woensdag 16 april 2008 @ 04:12:37 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_58080194
Dick Berlijn is in ieder geval voor: Berlijn: dienstplicht weer invoeren

Maar dat was ook wel te verwachten
pi_58082130
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:27 schreef Pumatje het volgende:
Je zegt het al.
Dat is egoïstisch en verkeerd?
Vanuit Duits perspectief keur je hun expansie ook goed, aangezien het zeker deels economisch was?

Irak volledig in puin leggen, ongelooflijk veel burgerslachtoffers en 5 jaar lang vooralsnog chaos. Soortgelijk verhaal geldt voor Afghanistan.

Nee, ja, inderdaad, ik zou maar al te graag het leger dienen voor dit soort vuil werk. "Maar het is ten behoeve van onze economische belangen! "
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk ook niet meer wat er in Kosovo is gebeurd, maar goed. In jou ogen kunnen we onze veiligheid en die van de rest van de wereld dus wel af laten hangen van de goodwill van de VS en GB?
Dat doen we al. Nederland en andere bondgenoten die meedoen zijn enkel schildknapen die orders krijgen.
pi_58084583
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:36 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Heb je niet een soort van eerste basisjaar?
Dat is een mBO opleiding die kan een ieder doen, je kan kijken wat daar voor jou de mogelijkheden zijn
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:24 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Maar dat is een opleiding. Ik neem aan dat je daar niet voor betaald krijgt?
Dat denk ik niet nee
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_58084675
Stages

Ieder jaar verzorgt de KL stages voor leerlingen en studenten die een opleiding volgen aan het VMBO, MBO, HBO en de universiteit.

VMBO

Voor leerlingen die een VMBO-opleiding volgen, is het helaas niet mogelijk om op individuele basis stage te lopen bij de KL. Wel biedt de KL deze groep het Oriëntatiejaar Koninklijke Landmacht (OJKL) en de opleiding Vrede en Veiligheid aan, dit in nauwe samenwerking met 26 regionale opleidingscentra (ROC's). Tijdens deze zogenoemde instroomopleidingen leer je de landmacht intensief kennen. Wil je meer weten over deze mogelijkheden? Neem dan contact op met het Stagebureau KL of de banenwinkel van de landmacht in jouw regio.

Mbo, HBO en Universiteit

Voor studenten van MBO, HBO en de universiteit zijn er mogelijkheden om hun praktijk -of afstudeerstage binnen de KL te volgen.

Praktijkstage

Volg je middelbaar onderwijs of hoger, dan is doorgaans de eerste stage de praktijkstage. Tijdens zo'n stage word je bij een eenheid van de landmacht geplaatst, bij voorkeur in je eigen regio, waar je zelfstandig werkzaamheden verricht. Aan het eind van je stage zul je een algemene totaalindruk hebben van de structuur en de organisatie van de eenheid.

Afstudeerstage

Volg je middelbaar onderwijs of hoger en ben je in de laatste fase van je opleiding beland, dan ben je toe aan de afstudeerfase. Nu word je bij een eenheid van de landmacht geplaatst, waar ze een projectmatige opdracht voor je klaar hebben liggen. Deze opdracht dien je met goed gevolg af te ronden. Doorgaans volgt aan het einde van de stage een presentatie.

Interesse in een stage bij de Koninklijke Landmacht?

Als je belangstelling hebt voor een stage bij de landmacht, meld je dan aan via het online aanmeldformulier.
Voorafgaand aan het toewijzen van een stageplaats bij de Koninklijke Landmacht wordt er een veiligheidsonderzoek uitgevoerd door de MIVD. Dit onderzoek duurt gemiddeld vier tot zes weken. Hou hiermee rekening en stuur uw aanvraag tijdig in.
Het stagebureau neemt dan contact met je op en streeft ernaar om binnen enkele weken een uitspraak te doen over jouw mogelijkheden voor een stage bij de landmacht. Een stagiair(e) die in aanmerking komt voor een stageplaats, wordt uitgenodigd voor een intakegesprek, waarin o.a. de volgende onderwerpen aan de orde komen:

dagvergoeding
vergoeding reiskosten
overnachtingsmogelijkheid
Leidt dit gesprek vervolgens tot een stage, dan zal een praktijkovereenkomst worden afgesloten.

Bereikbaarheid stagebureau KL:
Stagebureau KL
Kolonel DJ Teesweg 1
PMK Wezep
Mil telefoon: *06-535-67001
Tel: 038-3767001
Fax: 038-3767013
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 16 april 2008 @ 14:13:38 #170
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58088103
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]

Dat doen we al. Nederland en andere bondgenoten die meedoen zijn enkel schildknapen die orders krijgen.
Het zou leuk zijn als iemand dat een keer wilde onderbouwen
pi_58088640
Ja.
pi_58089442
Interessant dat dienstplicht altijd goed is voor ánderen, net zoals de ánderen altijd de asocialen zijn. Zie hier een selectie uit de eerste paar reacties op de FP:
quote:
Ik denk dat het zeker voor een aantal (hang-)jongeren goed zal zijn.

Bijzonder goed idee, Ik denk dat heel wat mensen er baat bij zouden hebben.

Prima idee. Vooral voor bepaalde types met twee paspoorten is het erg belangrijk om eens respect bijgebracht te krijgen.

Heel goed, zou ook goed zijn voor de integratie! Haal jongeren weg uit hun omgeving en laat ze het even in hun eentje doen!

Goed idee en dan ook voor mensen met 2 paspoorten.

Ik zou zeggen, verplicht elke reljongere, jeugdcrimineeltje en hooligan om 3 jaar in dienst te gaan.

Ik denk dat het heel verstandig is om de dienstplicht weer in te roepen, vooral voor jeugd die ontspoord is of dreigt te ontsporen. breng ze maar eens dicipline bij en wij zijn van dat tuig af.
pi_58089747
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:23 schreef Luutgaert het volgende:
Interessant dat dienstplicht altijd goed is voor ánderen, net zoals de ánderen altijd de asocialen zijn. Zie hier een selectie uit de eerste paar reacties op de FP:
[..]

Als de opkomstplicht weer wordt ingesteld zal het sowieso voor iedereen gelden. Of die lui op de frontpage nou liever anderen het zien doen maakt niks uit. Het is iedereen of niemand.
  woensdag 16 april 2008 @ 15:56:15 #174
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58090066
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:23 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
De lui die altijd het hardste roepen dat het anderen zijn die altijd iets verkeerd doen en dat ze zelf een geweldige opvoeding hebben gehad kunnen het volgens mij nog het meest gebruiken.
pi_58090181
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef Northside het volgende:
Dat is dan ook de enige realistische oplossing... een europees leger.
Veeg me op
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58096161
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Veeg me op
Waarmee ? *kuch*
pi_58098181
Niet meer invoeren. Nederland moet niet langer meer overal voorop willen lopen. En afspraak is afspraak: 2 jaar Uruzgan is twee jaar. Die verlenging had dus nooit door moeten gaan, andere landen hadden het moeten overnemen.

Ook de houding van Nederland jegens USA is hartstikke fout. Aan de leiband lopen maakt ook niet zo populair.

Dick Berlijn slaat wmb de plank gewoon mis. Overigens een prima kerel volgens mij, maar dat ff terijde.
  woensdag 16 april 2008 @ 23:50:22 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58101626
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet meer invoeren. Nederland moet niet langer meer overal voorop willen lopen. En afspraak is afspraak: 2 jaar Uruzgan is twee jaar. Die verlenging had dus nooit door moeten gaan, andere landen hadden het moeten overnemen.

Ook de houding van Nederland jegens USA is hartstikke fout. Aan de leiband lopen maakt ook niet zo populair.

Dick Berlijn slaat wmb de plank gewoon mis. Overigens een prima kerel volgens mij, maar dat ff terijde.
afghanistan gaat boven onze pet.
True...maar gaan we daar massaal weg.
wordt het enkel een groter probleem, USA vangt ons toch niet op.
pi_58101864
Nee, en al helemaal niet om het personeelstekort op te lossen. Krijg je weer van die verveelde ongemotiveerde mongolen die het land moeten verdedigen. Dan liever gemotiveerde .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 april 2008 @ 00:26:02 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58102369
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, en al helemaal niet om het personeelstekort op te lossen. Krijg je weer van die verveelde ongemotiveerde mongolen die het land moeten verdedigen. Dan liever gemotiveerde .
het beeld van defensie moet daarom ook worden verandert, dan is die motivatie zo in orde.
pi_58106243
Respect, normen en waarden, presteren in teamvorm, stukje opleiding, leren schoenen poetsen en stropdas strikken.

Ja ik heb voor gestemd.. niets mis mee.
pi_58108300
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:17 schreef jpjedi het volgende:
Respect, normen en waarden, presteren in teamvorm, stukje opleiding, leren schoenen poetsen en stropdas strikken.
Ja, dat is echt wat je in het leger leert tijdens je dienstplicht .
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

het beeld van defensie moet daarom ook worden verandert, dan is die motivatie zo in orde.
Niet het beeld, maar defensie zelf zal moeten veranderen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58108803
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Ja dat leer je daar.
pi_58109261
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

afghanistan gaat boven onze pet.
True...maar gaan we daar massaal weg.
wordt het enkel een groter probleem, USA vangt ons toch niet op.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Het GROOTSTE probleem is dat Nederland te goed is en dat andere landen daar grove missbruik van maken. Zo van Nederland knapt het toch wel op , dan hoeven wij niks meer te doen.

Het moet maar is afgelopen zijn met Nederland als de gekke Henk. We hadden die verlenging nooit moeten doen, dan was de druk op andere landen veel groter geweest om in de bres te springen.

Van Middelkoop maakte destijds een enorme strategische misser toen het aan de orde kwam. Hij direct duidelijk stelling moeten nemen..Dat ie dat niet deed koste ons weer twee jaar.
pi_58109404
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:17 schreef jpjedi het volgende:

Ja ik heb voor gestemd.. niets mis mee.
Laten we eerst stoppen met die tweeverdiener samenleving. Het gaat nl mis in de opvoeding thuis. Vader en moeder zijn er te weinig voor hun kinderen. In de jonge jaren moet het fatsoen, discipline en al wat meer zij worden bij gebracht. Ze worden teveel aan hun lot overgelaten.

Minder materialisme, meer voor elkaar zijn, vrouw thuis voor de opvoeding van de kinderen. Vandaag nog .

Terug naar het kostwinnersmodel. Een van de ouders blijft thuis voor de opvoeding, wmb de vrouw en de man als hoofd van het gezin.

Was vroeger zo gek nog niet. En de SGP al helemaal niet op dit vlak.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:04:56 #186
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58109994
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

en wat zou er moeten veranderen aan defensie dan volgens jou?

ik heb het gevoel dat je de ambities en gedraai van de politiek en defensie door elkaar haalt namelijk
  donderdag 17 april 2008 @ 13:18:13 #187
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58110350
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:
dienstplicht van een jaar voor iedereen, militair, sociaal en met 2 maal een herhaling in je leven van een half jaar. Goed voor de samenhang van de maatschappij
Het zou goed zijn voor de samenhang in de maatschappij. Daar heb je ook bronnen voor?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58110390
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laten we eerst stoppen met die tweeverdiener samenleving. Het gaat nl mis in de opvoeding thuis. Vader en moeder zijn er te weinig voor hun kinderen. In de jonge jaren moet het fatsoen, discipline en al wat meer zij worden bij gebracht. Ze worden teveel aan hun lot overgelaten.

Minder materialisme, meer voor elkaar zijn, vrouw thuis voor de opvoeding van de kinderen. Vandaag nog .

Terug naar het kostwinnersmodel. Een van de ouders blijft thuis voor de opvoeding, wmb de vrouw en de man als hoofd van het gezin.

Was vroeger zo gek nog niet. En de SGP al helemaal niet op dit vlak.
offtopic?
  donderdag 17 april 2008 @ 13:21:47 #189
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110433
beetje wel maar goed hij wil duidelijk een punt maken
  donderdag 17 april 2008 @ 13:22:15 #190
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58110443
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:37 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ja, om mensen in de eerste plaats wat discipline mee te geven en in de tweede plaats het aantal 'emo's' terug te dringen.
Ik wou achteraf dat ik ook in dienst was gegooid; dan zou ik wat harder zijn geweest.
van de hele dag pingpongen en veel drugs gebruiken word je een echte vent!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58110455
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:20 schreef jpjedi het volgende:

[..]

offtopic?
Jij had het over in dienst gaan als een soort middel dat het goed is voor je discipline en netjes zijn etc. etc.

Ik zeg dan: dat zijn zaken die beter in de opvoeding kunnen worden opgenomen. Daar is nl de dienstplicht niet voor bedoeld.

Dienstplicht zelf is voor de meesten een volstrekt verloren jaar.
pi_58110513
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:21 schreef Pumatje het volgende:
beetje wel maar goed hij wil duidelijk een punt maken
Ik open binnenkort een topic in POL waarin ik pleit voor het traditionele kostwinners model. Als oplossing voor een boel ellende
  donderdag 17 april 2008 @ 13:25:34 #193
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58110530
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:36 schreef MrDrako het volgende:
Ja,

Discipline, respect en fatsoen zijn nog een aantal dingen die daar (voor het grootste deel iig) hoog gehouden worden. (begin zelf 12 augustus aan de KMS, ben al geheel goedgekeurd )
Duidelijk 0,0 kennis van het leger
  donderdag 17 april 2008 @ 13:26:57 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110568
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij had het over in dienst gaan als een soort middel dat het goed is voor je discipline en netjes zijn etc. etc.

Ik zeg dan: dat zijn zaken die beter in de opvoeding kunnen worden opgenomen. Daar is nl de dienstplicht niet voor bedoeld.

Dienstplicht zelf is voor de meesten een volstrekt verloren jaar.
daar is al over gesproken en het is altijd een "ander" gezin dat zijn kinderen niet goed opvoed, het is altijd een ander die zich aso gedraagd..

Het is een utopie., hoe wil je dat ouders gaan opleggen? laat staan verplichten. Gaat gewoon niet lukken.
Daar is dienstplicht prima voor.

En de dienstplicht waar jij over spreekt is die van de vorige generatie.. stel hij zou opnieuw worden ingesteld dan moeten er natuurlijk veranderingen inkomen. Misschien 1 om alle beroeps hier in Nederland te vervangen en zo soldaten vrij te maken zodat die kunnen worden uitgezonden .
  donderdag 17 april 2008 @ 13:28:21 #195
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110593
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Duidelijk 0,0 kennis van het leger

Pappie Culo, je gedraagd je als een oude zeikerd
  donderdag 17 april 2008 @ 13:33:50 #196
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58110735
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:28 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Pappie Culo, je gedraagd je als een oude zeikerd
Dat gelul over fatsoen en respect... echt ondraaglijk.

Vooral uit de bek van een militair, want ieder onderdeel weet verhalen over het andere onderdeel. En ze zijn allemaal waar.

Neuken (al dan niet met toestemming), snuiven, zuipen en Noorse wijven de tanden uit hun bek rammen. Je moet wat, bij gebrek aan vijand.
pi_58110760
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

daar is al over gesproken en het is altijd een "ander" gezin dat zijn kinderen niet goed opvoed, het is altijd een ander die zich aso gedraagd..

Het is een utopie., hoe wil je dat ouders gaan opleggen? laat staan verplichten. Gaat gewoon niet lukken.
Daar is dienstplicht prima voor.
Feit is dat orde, en discipline en fatsoen vandaag de dag ver te zoeken zijn. Het heeft zeker te maken met een stuk verwaarlozing van de opvoeding, die wordt teveel verwaarloosd. De tweeverdiener- samenleving is daar nogal debet aan.
quote:
En de dienstplicht waar jij over spreekt is die van de vorige generatie.. stel hij zou opnieuw worden ingesteld dan moeten er natuurlijk veranderingen inkomen. Misschien 1 om alle beroeps hier in Nederland te vervangen en zo soldaten vrij te maken zodat die kunnen worden uitgezonden .
Ja, als we dienstplicht weer invoeren, dan zal die uiteraard met zijn tijd mee moeten gaan. Maar ik geloof eerst dat politiek aan zet is: veel kritische en verantwoordelijker omgaan met uitzendingen. Daar zit het kernprobleem van het tekort. Ik kijk er niet van op dat aanwas stokt vanwege het gedoe in Uruzgan...
  donderdag 17 april 2008 @ 13:39:44 #198
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110886
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Feit is dat orde, en discipline en fatsoen vandaag de dag ver te zoeken zijn. Het heeft zeker te maken met een stuk verwaarlozing van de opvoeding, die wordt teveel verwaarloosd. De tweeverdiener- samenleving is daar nogal debet aan.
[..]

Ja, als we dienstplicht weer invoeren, dan zal die uiteraard met zijn tijd mee moeten gaan. Maar ik geloof eerst dat politiek aan zet is: veel kritische en verantwoordelijker omgaan met uitzendingen. Daar zit het kernprobleem van het tekort. Ik kijk er niet van op dat aanwas stokt vanwege het gedoe in Uruzgan...
ik weet niet of de uitzendingen het probleem zijn van het tekort.
daar was Defensie zelf nog niet uit bleek uit de documentaire

ik hoor veel verschillende reacties, ik kan niet begrijpen dat je wel militair wil worden als er geen uitzendingen zijn.. en geen militair wil worden als we lekker knus op de veluwe blijven

waarom wil je dan militair worden vraag ik me dan af

maar je hebt gelijk, discipline en fatsoen zijn ver te zoeken, zou niet weten wat de politiek hier aan zou kunnen doen...
pi_58111005
Discipline en fatsoen begint bij de top van onze gewapende strijdkrachten lijkt mij.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:47:10 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58111077
die is daar ook wel..

helaas zijn er wat situaties voorgevallen die Defensie in een kut daglicht zetten
maar desbetreffende figuren zijn daar ook voor aangepakt hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')