Nederlands leger niet. Of we nou wel of niet aanwezig zijn in b.v. Afghanistan, we zijn vervangbaar.quote:Op donderdag 10 april 2008 09:56 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zodra Rusland, China, Pakistan, India, Iran en alle terroristische groeperingen je E-mail hebben gelezen en besluiten alle wapens neer te leggen en voortaan een Fulltime job als plantenkweker nemen kan ik je opmerking nog als enigzins realistisch beschouwen...
Tot die tijd moet ik er heel erg hard om lachen en beschouw ik je als een naieveling die geeen ideeeeee hebt hoe de wereld er op dit moment voor staat. Leger is hardstikke hard nodig.
quote:Op donderdag 10 april 2008 10:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nederlands leger niet. Of we nou wel of niet aanwezig zijn in b.v. Afghanistan, we zijn vervangbaar.
Dus doe a.u.b. niet alsof we qua manschappen en materiaal zo aanwezig zijn als de Amerikanen.
Als er gewoon gezonde spanning tussen Rusland, G.B., V.S. & China is, is het prima.
Verder moet je niet teveel propaganda bekijken dat jou duidelijk angst inboezemt.
Die wereldoorlog komt er wel hoor, maak je daar maar geen zorgen over, grote kans dat het om energie gaat.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Drinkwater, Aardolie, Aardgas, voedselvoorziening raakt op, grootmachten vechten politieke speletjes op de Noord en Zuidpool uit.. Amerika wil een raketschild planten in de Woonkamer van Rusland en Zuid-Amerika staat weer op ontploffen. De dollar is aan het inzakken en Amerika gaat voor de 43e keer failliet..
Jij weet duidelijk ook niet meer wat er in Kosovo is gebeurd, maar goed. In jou ogen kunnen we onze veiligheid en die van de rest van de wereld dus wel af laten hangen van de goodwill van de VS en GB?quote:Op donderdag 10 april 2008 00:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Met elk ander leger ook niet, men zag allerlei dingen door de vingers en deed er niets aan.
Daarvoor heb je landen als de V.S. en G.B., die geven graag veel geld uit aan defensie en zijn altijd haantje de voorste in oorlogen.
Dat is dan ook de enige realistische oplossing... een europees leger. De wereld deelt zich op in grote machtsblokken, N-Amerika, China, Rusland en als we verstandig zijn wordt Europa er ook 1. Een individueel Nederlands leger stelt in het komende energie-conflict niets voor.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:27 schreef Pumatje het volgende:
precies, en wij hebben ook belangen te verdedigen wat nu al gebeurd, Economische belangen.
Maar ook wanneer we wel een keer spierballen moeten laten zien is dat prima mogelijk, alleen zal dat niet zo 1 2 3 meer gebeuren individueel, maar als Navo. of europeaans leger.
Dat dat nu nog niet ( hoeft te ) gebeur(d)(en) , tsjah.. geen enkele garantie voor wat we in 10 jaar voor problemen zullen hebben.
Gedeeltelijk vast waar. Maar ik zie het persoonlijk meer als een gevolg van overbevolking. Zet te veel leden van een bepaalde soort op een te kleine plek en er komen problemen. Wij lossen dat soort problemen op met georganiseerde instellingen als legers. Geweld tussen mensen onderling is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld. Naar mate er meer mensen kwamen was het een logische stap om samen met elkaar te gaan vechten.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef djnospinzone het volgende:
Legers zijn toch voornamelijk nodig vanwege het feit dat er legers zijn of niet? Een probleem dat zijn bestaan legitimeert aan de hand van dat probleem.
quote:Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef Northside het volgende:
Ik blijf erbij dat Nederland het beste een kernmacht kan worden als we willen meespelen op het internationale toneel en een europees machtblok geen optie is.
We hebben ze wel, ze zijn alleen niet van ons.quote:Wikipedia
Although the Netherlands do not have weapons of mass destruction made by itself, the country does participate in the NATO nuclear weapons sharing arrangements and trains for delivering U.S. nuclear weapons, i.e. it has weapons of mass destruction made by another country.
[...]
The United States provides about 20 tactical B61 nuclear bombs for use by the Netherlands under a NATO nuclear weapons sharing agreement. The weapons are stored at Volkel Air Base, and in time of war would be delivered by Royal Netherlands Air Force F-16 warplanes [2] .
Ze zijn niet van ons, we kunnen ze niet gebruiken vanwege de ingebouwde veiligheidsmechanismes en daarmee zijn ze voor ons dus nutteloos. Blijft het feit dat als push to shove komt, het onzettend fijn zou zijn als er een paar ergens in de biesbosch staan. Volgens mij uiteindelijk ook nog goedkoper dan opleiden en onderhouden van een dienstplichtig leger.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:55 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
We hebben ze wel, ze zijn alleen niet van ons.
Maar goed, als ze in de tweede kamer al moeilijk doen over kerncentrales is er weinig kans dat er wordt besloten kernwapens te maken. En dat is nog afgezien van de internationale afkeuring. Iedereen is het er vast wel over eens dat kernbommen vandaag de dag waardeloos zijn voor oorlogvoering en prima dienen als afschrikking, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden.
Dat noemen we dan politie.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Gedeeltelijk vast waar. Maar ik zie het persoonlijk meer als een gevolg van overbevolking. Zet te veel leden van een bepaalde soort op een te kleine plek en er komen problemen. Wij lossen dat soort problemen op met georganiseerde instellingen als legers. Geweld tussen mensen onderling is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld. Naar mate er meer mensen kwamen was het een logische stap om samen met elkaar te gaan vechten.
Je zegt het al.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:27 schreef Pumatje het volgende:
precies, en wij hebben ook belangen te verdedigen wat nu al gebeurd, Economische belangen.
Dat doen we al. Nederland en andere bondgenoten die meedoen zijn enkel schildknapen die orders krijgen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk ook niet meer wat er in Kosovo is gebeurd, maar goed. In jou ogen kunnen we onze veiligheid en die van de rest van de wereld dus wel af laten hangen van de goodwill van de VS en GB?
Dat is een mBO opleiding die kan een ieder doen, je kan kijken wat daar voor jou de mogelijkheden zijnquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:36 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Heb je niet een soort van eerste basisjaar?
Dat denk ik niet neequote:Op dinsdag 8 april 2008 15:24 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Maar dat is een opleiding. Ik neem aan dat je daar niet voor betaald krijgt?
Het zou leuk zijn als iemand dat een keer wilde onderbouwenquote:Op woensdag 16 april 2008 09:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat doen we al. Nederland en andere bondgenoten die meedoen zijn enkel schildknapen die orders krijgen.
quote:Ik denk dat het zeker voor een aantal (hang-)jongeren goed zal zijn.
Bijzonder goed idee, Ik denk dat heel wat mensen er baat bij zouden hebben.
Prima idee. Vooral voor bepaalde types met twee paspoorten is het erg belangrijk om eens respect bijgebracht te krijgen.
Heel goed, zou ook goed zijn voor de integratie! Haal jongeren weg uit hun omgeving en laat ze het even in hun eentje doen!
Goed idee en dan ook voor mensen met 2 paspoorten.
Ik zou zeggen, verplicht elke reljongere, jeugdcrimineeltje en hooligan om 3 jaar in dienst te gaan.
Ik denk dat het heel verstandig is om de dienstplicht weer in te roepen, vooral voor jeugd die ontspoord is of dreigt te ontsporen. breng ze maar eens dicipline bij en wij zijn van dat tuig af.
Als de opkomstplicht weer wordt ingesteld zal het sowieso voor iedereen gelden. Of die lui op de frontpage nou liever anderen het zien doen maakt niks uit. Het is iedereen of niemand.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:23 schreef Luutgaert het volgende:
Interessant dat dienstplicht altijd goed is voor ánderen, net zoals de ánderen altijd de asocialen zijn. Zie hier een selectie uit de eerste paar reacties op de FP:
[..]
De lui die altijd het hardste roepen dat het anderen zijn die altijd iets verkeerd doen en dat ze zelf een geweldige opvoeding hebben gehad kunnen het volgens mij nog het meest gebruiken.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:23 schreef Luutgaert het volgende:
Interessant dat dienstplicht altijd goed is voor ánderen, net zoals de ánderen altijd de asocialen zijn. Zie hier een selectie uit de eerste paar reacties op de FP:
[..]
Veeg me opquote:Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef Northside het volgende:
Dat is dan ook de enige realistische oplossing... een europees leger.
afghanistan gaat boven onze pet.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet meer invoeren. Nederland moet niet langer meer overal voorop willen lopen. En afspraak is afspraak: 2 jaar Uruzgan is twee jaar. Die verlenging had dus nooit door moeten gaan, andere landen hadden het moeten overnemen.
Ook de houding van Nederland jegens USA is hartstikke fout. Aan de leiband lopen maakt ook niet zo populair.
Dick Berlijn slaat wmb de plank gewoon mis. Overigens een prima kerel volgens mij, maar dat ff terijde.
het beeld van defensie moet daarom ook worden verandert, dan is die motivatie zo in orde.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, en al helemaal niet om het personeelstekort op te lossen. Krijg je weer van die verveelde ongemotiveerde mongolen die het land moeten verdedigen. Dan liever gemotiveerde.
Ja, dat is echt wat je in het leger leert tijdens je dienstplichtquote:Op donderdag 17 april 2008 10:17 schreef jpjedi het volgende:
Respect, normen en waarden, presteren in teamvorm, stukje opleiding, leren schoenen poetsen en stropdas strikken.
Niet het beeld, maar defensie zelf zal moeten veranderen.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
het beeld van defensie moet daarom ook worden verandert, dan is die motivatie zo in orde.
Ja dat leer je daar.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat is echt wat je in het leger leert tijdens je dienstplicht.
[..]
Niet het beeld, maar defensie zelf zal moeten veranderen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Het GROOTSTE probleem is dat Nederland te goed is en dat andere landen daar grove missbruik van maken. Zo van Nederland knapt het toch wel op , dan hoeven wij niks meer te doen.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
afghanistan gaat boven onze pet.
True...maar gaan we daar massaal weg.
wordt het enkel een groter probleem, USA vangt ons toch niet op.
Laten we eerst stoppen met die tweeverdiener samenleving. Het gaat nl mis in de opvoeding thuis. Vader en moeder zijn er te weinig voor hun kinderen. In de jonge jaren moet het fatsoen, discipline en al wat meer zij worden bij gebracht. Ze worden teveel aan hun lot overgelaten.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:17 schreef jpjedi het volgende:
Respect, normen en waarden, presteren in teamvorm, stukje opleiding, leren schoenen poetsen en stropdas strikken.
Ja ik heb voor gestemd.. niets mis mee.
quote:Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat is echt wat je in het leger leert tijdens je dienstplicht.
[..]
Niet het beeld, maar defensie zelf zal moeten veranderen.
Het zou goed zijn voor de samenhang in de maatschappij. Daar heb je ook bronnen voor?quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:
dienstplicht van een jaar voor iedereen, militair, sociaal en met 2 maal een herhaling in je leven van een half jaar. Goed voor de samenhang van de maatschappij
offtopic?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laten we eerst stoppen met die tweeverdiener samenleving. Het gaat nl mis in de opvoeding thuis. Vader en moeder zijn er te weinig voor hun kinderen. In de jonge jaren moet het fatsoen, discipline en al wat meer zij worden bij gebracht. Ze worden teveel aan hun lot overgelaten.
Minder materialisme, meer voor elkaar zijn, vrouw thuis voor de opvoeding van de kinderen. Vandaag nog .
Terug naar het kostwinnersmodel. Een van de ouders blijft thuis voor de opvoeding, wmb de vrouw en de man als hoofd van het gezin.
Was vroeger zo gek nog niet. En de SGP al helemaal niet op dit vlak.
van de hele dag pingpongen en veel drugs gebruiken word je een echte vent!quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:37 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ja, om mensen in de eerste plaats wat discipline mee te geven en in de tweede plaats het aantal 'emo's' terug te dringen.
Ik wou achteraf dat ik ook in dienst was gegooid; dan zou ik wat harder zijn geweest.
Jij had het over in dienst gaan als een soort middel dat het goed is voor je discipline en netjes zijn etc. etc.quote:
Ik open binnenkort een topic in POL waarin ik pleit voor het traditionele kostwinners model. Als oplossing voor een boel ellendequote:Op donderdag 17 april 2008 13:21 schreef Pumatje het volgende:
beetje welmaar goed hij wil duidelijk een punt maken
Duidelijk 0,0 kennis van het legerquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:36 schreef MrDrako het volgende:
Ja,
Discipline, respect en fatsoen zijn nog een aantal dingen die daar (voor het grootste deel iig) hoog gehouden worden. (begin zelf 12 augustus aan de KMS, ben al geheel goedgekeurd)
daar is al over gesproken en het is altijd een "ander" gezin dat zijn kinderen niet goed opvoed, het is altijd een ander die zich aso gedraagd..quote:Op donderdag 17 april 2008 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij had het over in dienst gaan als een soort middel dat het goed is voor je discipline en netjes zijn etc. etc.
Ik zeg dan: dat zijn zaken die beter in de opvoeding kunnen worden opgenomen. Daar is nl de dienstplicht niet voor bedoeld.
Dienstplicht zelf is voor de meesten een volstrekt verloren jaar.![]()
quote:Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Duidelijk 0,0 kennis van het leger
Dat gelul over fatsoen en respect... echt ondraaglijk.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Pappie Culo, je gedraagd je als een oude zeikerd
Feit is dat orde, en discipline en fatsoen vandaag de dag ver te zoeken zijn. Het heeft zeker te maken met een stuk verwaarlozing van de opvoeding, die wordt teveel verwaarloosd. De tweeverdiener- samenleving is daar nogal debet aan.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
daar is al over gesproken en het is altijd een "ander" gezin dat zijn kinderen niet goed opvoed, het is altijd een ander die zich aso gedraagd..
Het is een utopie., hoe wil je dat ouders gaan opleggen? laat staan verplichten. Gaat gewoon niet lukken.
Daar is dienstplicht prima voor.
Ja, als we dienstplicht weer invoeren, dan zal die uiteraard met zijn tijd mee moeten gaan. Maar ik geloof eerst dat politiek aan zet is: veel kritische en verantwoordelijker omgaan met uitzendingen. Daar zit het kernprobleem van het tekort. Ik kijk er niet van op dat aanwas stokt vanwege het gedoe in Uruzgan...quote:En de dienstplicht waar jij over spreekt is die van de vorige generatie.. stel hij zou opnieuw worden ingesteld dan moeten er natuurlijk veranderingen inkomen. Misschien 1 om alle beroeps hier in Nederland te vervangen en zo soldaten vrij te maken zodat die kunnen worden uitgezonden .
ik weet niet of de uitzendingen het probleem zijn van het tekort.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Feit is dat orde, en discipline en fatsoen vandaag de dag ver te zoeken zijn. Het heeft zeker te maken met een stuk verwaarlozing van de opvoeding, die wordt teveel verwaarloosd. De tweeverdiener- samenleving is daar nogal debet aan.
[..]
Ja, als we dienstplicht weer invoeren, dan zal die uiteraard met zijn tijd mee moeten gaan. Maar ik geloof eerst dat politiek aan zet is: veel kritische en verantwoordelijker omgaan met uitzendingen. Daar zit het kernprobleem van het tekort. Ik kijk er niet van op dat aanwas stokt vanwege het gedoe in Uruzgan...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |