abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58096161
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Veeg me op
Waarmee ? *kuch*
pi_58098181
Niet meer invoeren. Nederland moet niet langer meer overal voorop willen lopen. En afspraak is afspraak: 2 jaar Uruzgan is twee jaar. Die verlenging had dus nooit door moeten gaan, andere landen hadden het moeten overnemen.

Ook de houding van Nederland jegens USA is hartstikke fout. Aan de leiband lopen maakt ook niet zo populair.

Dick Berlijn slaat wmb de plank gewoon mis. Overigens een prima kerel volgens mij, maar dat ff terijde.
  woensdag 16 april 2008 @ 23:50:22 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58101626
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet meer invoeren. Nederland moet niet langer meer overal voorop willen lopen. En afspraak is afspraak: 2 jaar Uruzgan is twee jaar. Die verlenging had dus nooit door moeten gaan, andere landen hadden het moeten overnemen.

Ook de houding van Nederland jegens USA is hartstikke fout. Aan de leiband lopen maakt ook niet zo populair.

Dick Berlijn slaat wmb de plank gewoon mis. Overigens een prima kerel volgens mij, maar dat ff terijde.
afghanistan gaat boven onze pet.
True...maar gaan we daar massaal weg.
wordt het enkel een groter probleem, USA vangt ons toch niet op.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58101864
Nee, en al helemaal niet om het personeelstekort op te lossen. Krijg je weer van die verveelde ongemotiveerde mongolen die het land moeten verdedigen. Dan liever gemotiveerde .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 april 2008 @ 00:26:02 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58102369
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, en al helemaal niet om het personeelstekort op te lossen. Krijg je weer van die verveelde ongemotiveerde mongolen die het land moeten verdedigen. Dan liever gemotiveerde .
het beeld van defensie moet daarom ook worden verandert, dan is die motivatie zo in orde.
pi_58106243
Respect, normen en waarden, presteren in teamvorm, stukje opleiding, leren schoenen poetsen en stropdas strikken.

Ja ik heb voor gestemd.. niets mis mee.
pi_58108300
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:17 schreef jpjedi het volgende:
Respect, normen en waarden, presteren in teamvorm, stukje opleiding, leren schoenen poetsen en stropdas strikken.
Ja, dat is echt wat je in het leger leert tijdens je dienstplicht .
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

het beeld van defensie moet daarom ook worden verandert, dan is die motivatie zo in orde.
Niet het beeld, maar defensie zelf zal moeten veranderen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58108803
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Ja dat leer je daar.
pi_58109261
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

afghanistan gaat boven onze pet.
True...maar gaan we daar massaal weg.
wordt het enkel een groter probleem, USA vangt ons toch niet op.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Het GROOTSTE probleem is dat Nederland te goed is en dat andere landen daar grove missbruik van maken. Zo van Nederland knapt het toch wel op , dan hoeven wij niks meer te doen.

Het moet maar is afgelopen zijn met Nederland als de gekke Henk. We hadden die verlenging nooit moeten doen, dan was de druk op andere landen veel groter geweest om in de bres te springen.

Van Middelkoop maakte destijds een enorme strategische misser toen het aan de orde kwam. Hij direct duidelijk stelling moeten nemen..Dat ie dat niet deed koste ons weer twee jaar.
pi_58109404
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:17 schreef jpjedi het volgende:

Ja ik heb voor gestemd.. niets mis mee.
Laten we eerst stoppen met die tweeverdiener samenleving. Het gaat nl mis in de opvoeding thuis. Vader en moeder zijn er te weinig voor hun kinderen. In de jonge jaren moet het fatsoen, discipline en al wat meer zij worden bij gebracht. Ze worden teveel aan hun lot overgelaten.

Minder materialisme, meer voor elkaar zijn, vrouw thuis voor de opvoeding van de kinderen. Vandaag nog .

Terug naar het kostwinnersmodel. Een van de ouders blijft thuis voor de opvoeding, wmb de vrouw en de man als hoofd van het gezin.

Was vroeger zo gek nog niet. En de SGP al helemaal niet op dit vlak.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:04:56 #186
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58109994
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

en wat zou er moeten veranderen aan defensie dan volgens jou?

ik heb het gevoel dat je de ambities en gedraai van de politiek en defensie door elkaar haalt namelijk
  donderdag 17 april 2008 @ 13:18:13 #187
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58110350
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:
dienstplicht van een jaar voor iedereen, militair, sociaal en met 2 maal een herhaling in je leven van een half jaar. Goed voor de samenhang van de maatschappij
Het zou goed zijn voor de samenhang in de maatschappij. Daar heb je ook bronnen voor?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58110390
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laten we eerst stoppen met die tweeverdiener samenleving. Het gaat nl mis in de opvoeding thuis. Vader en moeder zijn er te weinig voor hun kinderen. In de jonge jaren moet het fatsoen, discipline en al wat meer zij worden bij gebracht. Ze worden teveel aan hun lot overgelaten.

Minder materialisme, meer voor elkaar zijn, vrouw thuis voor de opvoeding van de kinderen. Vandaag nog .

Terug naar het kostwinnersmodel. Een van de ouders blijft thuis voor de opvoeding, wmb de vrouw en de man als hoofd van het gezin.

Was vroeger zo gek nog niet. En de SGP al helemaal niet op dit vlak.
offtopic?
  donderdag 17 april 2008 @ 13:21:47 #189
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110433
beetje wel maar goed hij wil duidelijk een punt maken
  donderdag 17 april 2008 @ 13:22:15 #190
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58110443
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:37 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ja, om mensen in de eerste plaats wat discipline mee te geven en in de tweede plaats het aantal 'emo's' terug te dringen.
Ik wou achteraf dat ik ook in dienst was gegooid; dan zou ik wat harder zijn geweest.
van de hele dag pingpongen en veel drugs gebruiken word je een echte vent!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58110455
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:20 schreef jpjedi het volgende:

[..]

offtopic?
Jij had het over in dienst gaan als een soort middel dat het goed is voor je discipline en netjes zijn etc. etc.

Ik zeg dan: dat zijn zaken die beter in de opvoeding kunnen worden opgenomen. Daar is nl de dienstplicht niet voor bedoeld.

Dienstplicht zelf is voor de meesten een volstrekt verloren jaar.
pi_58110513
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:21 schreef Pumatje het volgende:
beetje wel maar goed hij wil duidelijk een punt maken
Ik open binnenkort een topic in POL waarin ik pleit voor het traditionele kostwinners model. Als oplossing voor een boel ellende
  donderdag 17 april 2008 @ 13:25:34 #193
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58110530
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:36 schreef MrDrako het volgende:
Ja,

Discipline, respect en fatsoen zijn nog een aantal dingen die daar (voor het grootste deel iig) hoog gehouden worden. (begin zelf 12 augustus aan de KMS, ben al geheel goedgekeurd )
Duidelijk 0,0 kennis van het leger
  donderdag 17 april 2008 @ 13:26:57 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110568
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij had het over in dienst gaan als een soort middel dat het goed is voor je discipline en netjes zijn etc. etc.

Ik zeg dan: dat zijn zaken die beter in de opvoeding kunnen worden opgenomen. Daar is nl de dienstplicht niet voor bedoeld.

Dienstplicht zelf is voor de meesten een volstrekt verloren jaar.
daar is al over gesproken en het is altijd een "ander" gezin dat zijn kinderen niet goed opvoed, het is altijd een ander die zich aso gedraagd..

Het is een utopie., hoe wil je dat ouders gaan opleggen? laat staan verplichten. Gaat gewoon niet lukken.
Daar is dienstplicht prima voor.

En de dienstplicht waar jij over spreekt is die van de vorige generatie.. stel hij zou opnieuw worden ingesteld dan moeten er natuurlijk veranderingen inkomen. Misschien 1 om alle beroeps hier in Nederland te vervangen en zo soldaten vrij te maken zodat die kunnen worden uitgezonden .
  donderdag 17 april 2008 @ 13:28:21 #195
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110593
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Duidelijk 0,0 kennis van het leger

Pappie Culo, je gedraagd je als een oude zeikerd
  donderdag 17 april 2008 @ 13:33:50 #196
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58110735
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:28 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Pappie Culo, je gedraagd je als een oude zeikerd
Dat gelul over fatsoen en respect... echt ondraaglijk.

Vooral uit de bek van een militair, want ieder onderdeel weet verhalen over het andere onderdeel. En ze zijn allemaal waar.

Neuken (al dan niet met toestemming), snuiven, zuipen en Noorse wijven de tanden uit hun bek rammen. Je moet wat, bij gebrek aan vijand.
pi_58110760
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

daar is al over gesproken en het is altijd een "ander" gezin dat zijn kinderen niet goed opvoed, het is altijd een ander die zich aso gedraagd..

Het is een utopie., hoe wil je dat ouders gaan opleggen? laat staan verplichten. Gaat gewoon niet lukken.
Daar is dienstplicht prima voor.
Feit is dat orde, en discipline en fatsoen vandaag de dag ver te zoeken zijn. Het heeft zeker te maken met een stuk verwaarlozing van de opvoeding, die wordt teveel verwaarloosd. De tweeverdiener- samenleving is daar nogal debet aan.
quote:
En de dienstplicht waar jij over spreekt is die van de vorige generatie.. stel hij zou opnieuw worden ingesteld dan moeten er natuurlijk veranderingen inkomen. Misschien 1 om alle beroeps hier in Nederland te vervangen en zo soldaten vrij te maken zodat die kunnen worden uitgezonden .
Ja, als we dienstplicht weer invoeren, dan zal die uiteraard met zijn tijd mee moeten gaan. Maar ik geloof eerst dat politiek aan zet is: veel kritische en verantwoordelijker omgaan met uitzendingen. Daar zit het kernprobleem van het tekort. Ik kijk er niet van op dat aanwas stokt vanwege het gedoe in Uruzgan...
  donderdag 17 april 2008 @ 13:39:44 #198
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110886
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Feit is dat orde, en discipline en fatsoen vandaag de dag ver te zoeken zijn. Het heeft zeker te maken met een stuk verwaarlozing van de opvoeding, die wordt teveel verwaarloosd. De tweeverdiener- samenleving is daar nogal debet aan.
[..]

Ja, als we dienstplicht weer invoeren, dan zal die uiteraard met zijn tijd mee moeten gaan. Maar ik geloof eerst dat politiek aan zet is: veel kritische en verantwoordelijker omgaan met uitzendingen. Daar zit het kernprobleem van het tekort. Ik kijk er niet van op dat aanwas stokt vanwege het gedoe in Uruzgan...
ik weet niet of de uitzendingen het probleem zijn van het tekort.
daar was Defensie zelf nog niet uit bleek uit de documentaire

ik hoor veel verschillende reacties, ik kan niet begrijpen dat je wel militair wil worden als er geen uitzendingen zijn.. en geen militair wil worden als we lekker knus op de veluwe blijven

waarom wil je dan militair worden vraag ik me dan af

maar je hebt gelijk, discipline en fatsoen zijn ver te zoeken, zou niet weten wat de politiek hier aan zou kunnen doen...
pi_58111005
Discipline en fatsoen begint bij de top van onze gewapende strijdkrachten lijkt mij.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:47:10 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58111077
die is daar ook wel..

helaas zijn er wat situaties voorgevallen die Defensie in een kut daglicht zetten
maar desbetreffende figuren zijn daar ook voor aangepakt hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')