ach pleur toch op, 3 kwart van de ladingen Dipli's uit de jaren 70/80/90 waren ook al Hashrokende Provo's die de hele dag het liefst aan het kaarten waren...quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:56 schreef _serial_ het volgende:
Ik zeg ja,
De jeugd van tegenwoordig heeft al weinig discipline meer, en om die reden zou het al niet gek zijn om jeugd zich zelfs eens bewuster te laten worden van hun mentaliteit.
Ik zie ook niet echt in waarom ik een lesje discipline en opvoeding nodig heb. Er is genoeg tuig waar het voor nodig is maar je maakt mij niet wijs dat ik de enige brave persoon in Nederland ben waarop de vraag dus is waarom de goeden weer onder de slechten moeten lijden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:13 schreef Pumatje het volgende:
ach pleur toch op, 3 kwart van de ladingen Dipli's uit de jaren 70/80/90 waren ook al Hashrokende Provo's die de hele dag het liefst aan het kaarten waren...
Ja lachen joh! We leren iedere kansenjongere met een wapen omgaan, de basistechnieken van vechtsporten en geven ze een opleiding in agressief gedrag. Jippie, ik voel me nu al een stuk veiliger!quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:06 schreef MrDrako het volgende:
[..]
is al gepost, he jammer van je bijna toffe reactie.
En alleen voor "kansrijke jongeren" (dus iedereen uit kanaleneiland zeg maar)? Dat zou wel grappig zijn,
als je nu de keuring binnen wandelt zie je 2-3 mensen met een niet blanke huidskleur,
het zijn vooral de scooterjosties die zich aanmelden volgens mij
kereltjes van 17/18 met een oorbelletje in..
Allemaal wel aardige lui hoor, maar je pikt de onderofficieren/officieren zo uit de wachtkamers.
zit er echt stampvol mensen voor het orientatiejaar(roc mbo niveau 2 oid).
Dat moet de jeugd zelf willen. Plus, ik vind dat hier nogal een groot "vroeger was alles beter"-sfeertje hangen. Dat de jeugd vroeger dankzij de dienstplicht (of opkomstplicht, hoe je het noemt) veel gedisciplineerder en beter was enzo. Dat soort onzin.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:05 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Hoe wou je anders een kleine beetje discipline creeren?
Dat tuig zit dan ook vrijwillig in het leger, of heb je het over ander tuig?quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:19 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Echt niet. Als je ziet hoeveel van dat tuig goed blijft functioneren.
Ik weet niet waar jij woont maar ik ken nauwelijks pubers die zich (veel) misdragen. Ouderen (40+) die ik tegenkom op de straat en in de supermarkt kunnen beter opnieuw opgevoed worden hoor.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:07 schreef Daniel1976 het volgende:
Vond het best leuk in dienst en laat ze die kut jochies eindelijk eens een beetje opvoeden?
Dat dus.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:06 schreef Noway666 het volgende:
Nee gestemd.
Enige wat ze leren is zuipen en als ze mazzel hebben kunnen ze hun rijbewijs halen. Militairen zijn nodig okay dat begrijp ik maar diensttijd is verspilling van materiaal en persoonlijke vrijheden van jonge mensen.
Dat hoeft lang niet altijd nadelig te zijn. Hoeveel mensen hebben moeite om een goede keuze te maken wbt een vervolg studie? Ik vraag me serieus wel eens af of men sowieso al niet te vroeg wordt gedwongen een keuze te maken.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:52 schreef destrovel het volgende:
[..]
Dat dus.
Daarbij is dit ook slecht voor de academische ontwikkeling, aangezien iedereen dan ook 2 jaar later met zijn vervolgopleiding kan beginnen.
Klopt als een bus. Ik heb een keer bij een voorlichting gezeten voor het Korps Mariniers, en daar zat een gozer die wist niet eens wat voor 'n opleiding hij deed. Die gozer was zo dom, die zou een pan met water nog aan laten brandenquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:06 schreef MrDrako het volgende:
[..]
is al gepost, he jammer van je bijna toffe reactie.
En alleen voor "kansrijke jongeren" (dus iedereen uit kanaleneiland zeg maar)? Dat zou wel grappig zijn,
als je nu de keuring binnen wandelt zie je 2-3 mensen met een niet blanke huidskleur,
het zijn vooral de scooterjosties die zich aanmelden volgens mij
kereltjes van 17/18 met een oorbelletje in..
Allemaal wel aardige lui hoor, maar je pikt de onderofficieren/officieren zo uit de wachtkamers.
zit er echt stampvol mensen voor het orientatiejaar(roc mbo niveau 2 oid).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |