abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:13:33 #51
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57756858
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:56 schreef _serial_ het volgende:
Ik zeg ja,

De jeugd van tegenwoordig heeft al weinig discipline meer, en om die reden zou het al niet gek zijn om jeugd zich zelfs eens bewuster te laten worden van hun mentaliteit.
ach pleur toch op, 3 kwart van de ladingen Dipli's uit de jaren 70/80/90 waren ook al Hashrokende Provo's die de hele dag het liefst aan het kaarten waren...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57756985
alleen als vrouwen ook mee moeten doen. zal wel niet dus ik heb nee gekozen
pi_57757044
Beetje achterhaald idee. Heb nee gestemd. Ik hou niet zo van een officier (of hoe die pipo's ook maar heten) voor me neus staan te schreeuwen dat mijn moeder een hoer is. Heb problemen met autoritair gezag
pi_57757436
nee ik ben geen slaaf
pi_57757469
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:13 schreef Pumatje het volgende:
ach pleur toch op, 3 kwart van de ladingen Dipli's uit de jaren 70/80/90 waren ook al Hashrokende Provo's die de hele dag het liefst aan het kaarten waren...
Ik zie ook niet echt in waarom ik een lesje discipline en opvoeding nodig heb. Er is genoeg tuig waar het voor nodig is maar je maakt mij niet wijs dat ik de enige brave persoon in Nederland ben waarop de vraag dus is waarom de goeden weer onder de slechten moeten lijden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:50:20 #56
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_57757593
Tegen, mensen verplichten om lange tijd uit de samenleving te halen is gewoon zinloos. Net zoals je niemand verplicht om een universiteits studie te volgen, zou ook niemand verplicht moeten zijn om een 'fysieke' opleiding in het leger zitten mee te moeten maken. En buiten dat lijkt het me dodelijk saai.

Dat mensen vrijwillig graag willen leren andere mensen dood te schieten tot daar aan toe, maar het iedereen te laten doen is
Ook geen sig dus
pi_57757655
Ja man! Opkomstplicht want dan leren ze discipline! Net als vroegah toen leerde je in dienst ook... errr.r..... vooral lamballen, voetballen en alle andere soorten ballen. Maar om nou te zeggen dat "in dienst zitten" (met de nadruk op zitten) zo goed was voor de discipline?

Dienst-/opkomstplicht was niks, is niks en zal ook nooit wat worden. Het is geen magische oplossing voor een probleem wat zich heel ergens anders afspeelt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:54:46 #58
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57757676
Ja!
Invoeren..!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57757756
Nee.

Ik ben zelf van Duitse komaf en heb daarom dienstplicht in dat land. Gelukkig heb ik voorlopig met heel veel moeite vrijstelling gekregen om hier mijn studie af te maken.
We (jullie) moeten blij zijn dat je hier na je middelbare school kunt gaan doen wat je wilt, en niet nog een jaar wordt opgehouden.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:04:51 #60
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_57757867
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:06 schreef MrDrako het volgende:

[..]

is al gepost, he jammer van je bijna toffe reactie.

En alleen voor "kansrijke jongeren" (dus iedereen uit kanaleneiland zeg maar)? Dat zou wel grappig zijn,
als je nu de keuring binnen wandelt zie je 2-3 mensen met een niet blanke huidskleur,
het zijn vooral de scooterjosties die zich aanmelden volgens mij
kereltjes van 17/18 met een oorbelletje in..

Allemaal wel aardige lui hoor, maar je pikt de onderofficieren/officieren zo uit de wachtkamers.
zit er echt stampvol mensen voor het orientatiejaar(roc mbo niveau 2 oid).
Ja lachen joh! We leren iedere kansenjongere met een wapen omgaan, de basistechnieken van vechtsporten en geven ze een opleiding in agressief gedrag. Jippie, ik voel me nu al een stuk veiliger!

Maar de opkomstplicht lijkt me prima. En dan de kansenjongeren geen gevechtstraining, maar gehoorzaamheidstraining en daarna het bejaardentehuis in en oma's wassen!

Laat de intelligentere mensen maar gevechtstraining krijgen. Betere kansen voor nerds e.d. om zich te verdedigen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:05:07 #61
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57757871
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:05 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Hoe wou je anders een kleine beetje discipline creeren?
Dat moet de jeugd zelf willen. Plus, ik vind dat hier nogal een groot "vroeger was alles beter"-sfeertje hangen. Dat de jeugd vroeger dankzij de dienstplicht (of opkomstplicht, hoe je het noemt) veel gedisciplineerder en beter was enzo. Dat soort onzin.

Daarnaast is het nog maar de vraag of discipline het antwoord is op welk probleem je dan ook de schuld van aan de jeugd wilt geven. Hangjongeren? Disciplinegebrek! Rellen in A'dam? Disciplinegebrek!

Enzovoorts, enzovoorts. Wie zegt eigenlijk dat jongeren dankzij die "discipline" ook daadwerkelijk de voorbeeldknapen worden die je wilt dat ze worden? Misschien rellen ze gewoon door als ze terug naar huis gaan. Maar dan georganiseerder en een diepe haat jegens uniformen. Goed bezig.

Als je denkt dat er één oplossing is voor het "probleem" (dat je overigens zelf hebt bedacht om de oplossing "discipline" aan te kunnen dragen) dan heb je zowel het probleem als de oplossing niet begrepen.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:06:11 #62
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57757889
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:19 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

Echt niet. Als je ziet hoeveel van dat tuig goed blijft functioneren.
Dat tuig zit dan ook vrijwillig in het leger, of heb je het over ander tuig?
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:07:37 #63
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_57757916
Vond het best leuk in dienst en laat ze die kut jochies eindelijk eens een beetje opvoeden?
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:20:36 #64
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_57758184
Prima!
Leer maar eens dat je ook naar anderen te luisteren hebt dan alleen je vader/moeder. Ook goed leren dat je meer kan dan je soms denkt en dat je voor sommige dingen ook anderen nodig hebt.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:25:16 #65
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57758272
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:07 schreef Daniel1976 het volgende:
Vond het best leuk in dienst en laat ze die kut jochies eindelijk eens een beetje opvoeden?
Ik weet niet waar jij woont maar ik ken nauwelijks pubers die zich (veel) misdragen. Ouderen (40+) die ik tegenkom op de straat en in de supermarkt kunnen beter opnieuw opgevoed worden hoor.

Heb wel ja gestemd. Lijkt me wel leuk om in het leger te zitten. Kan nu ook wel maar dan moet ik stoppen met mijn studie en dat doe ik liever niet. Zou het misschien wel doen als de overheid het een stuk makkelijker maakt om in dienst te gaan, en ik denk dat dat ook wel zou helpen tegen het tekort aan militairen.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:31:13 #66
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_57758376
Ik zeg nee, ik haat het leger (om er zelf onderdeel van te zijn). Het had mijn ontwikkeling in de weg gestaan, een universitaire studie had ik op mijn buik kunnen schrijven als ik het leger in had gemoeten, inverband met tijd en geld. Bovendien ben ik geen slaaf, ik wil doen wat ik zelf wil doen en dat hoeft een ander niet voor me te bepalen. En de insteek van een leger behalve het beschermen van een land, komt neer op oorlog voeren, en daar hou ik simpel weg niet van, dat is voor mij niet de essentie van het leven. En degene die discipline te kort komen zijn niet al te best opgevoed door hun ouders, daar ligt het dan te grond slag. Hallo, en voor die gene wil ik dan niet verplicht in het leger komen omdat "we" discipline nodig hebben, dat is dan toch echt niet mijn probleem. Kortom ik ben voor vrijheid en niet voor middeleeuwse verplichte praktijken. Laat de jongens maar opdraven die echt willen, die zijn teminste gemotiveerd en automatisch goed in hun werk/leger werkzaamheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Apekoek op 01-04-2008 12:36:29 ]
pi_57758424
Nee:

-Opvoeden is een taak van de ouders, niet van de overheid;
-Het amerikaanse leger is al groot genoeg
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:52:32 #68
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_57758784
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:06 schreef Noway666 het volgende:
Nee gestemd.

Enige wat ze leren is zuipen en als ze mazzel hebben kunnen ze hun rijbewijs halen. Militairen zijn nodig okay dat begrijp ik maar diensttijd is verspilling van materiaal en persoonlijke vrijheden van jonge mensen.
Dat dus.
Daarbij is dit ook slecht voor de academische ontwikkeling, aangezien iedereen dan ook 2 jaar later met zijn vervolgopleiding kan beginnen.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:58:02 #69
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_57758874
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:52 schreef destrovel het volgende:

[..]

Dat dus.
Daarbij is dit ook slecht voor de academische ontwikkeling, aangezien iedereen dan ook 2 jaar later met zijn vervolgopleiding kan beginnen.
Dat hoeft lang niet altijd nadelig te zijn. Hoeveel mensen hebben moeite om een goede keuze te maken wbt een vervolg studie? Ik vraag me serieus wel eens af of men sowieso al niet te vroeg wordt gedwongen een keuze te maken.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_57758975
LOL betreffende de reacties van de mensen die het Nederlandse leger in z'n geheel willen afschaffen!
Van dat soort mensen moet je het maar hebben! Whehehehe..

Eerst eens nadenken voordat men wat zegt, wehehehehe
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:11:03 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57759105
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:06 schreef MrDrako het volgende:

[..]

is al gepost, he jammer van je bijna toffe reactie.

En alleen voor "kansrijke jongeren" (dus iedereen uit kanaleneiland zeg maar)? Dat zou wel grappig zijn,
als je nu de keuring binnen wandelt zie je 2-3 mensen met een niet blanke huidskleur,
het zijn vooral de scooterjosties die zich aanmelden volgens mij
kereltjes van 17/18 met een oorbelletje in..

Allemaal wel aardige lui hoor, maar je pikt de onderofficieren/officieren zo uit de wachtkamers.
zit er echt stampvol mensen voor het orientatiejaar(roc mbo niveau 2 oid).
Klopt als een bus. Ik heb een keer bij een voorlichting gezeten voor het Korps Mariniers, en daar zat een gozer die wist niet eens wat voor 'n opleiding hij deed. Die gozer was zo dom, die zou een pan met water nog aan laten branden . En dan zit je daar bij die voorlichting, zie je voornamelijk krom gevouwen petjes, oorbelletjes en Hardcore Holland Bomderjacks.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:35:30 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_57759588
Ja (Voor), maar ik twijfel over de duur. Misschien is 6 maanden voldoende, omdat ik vind dat je niet een te grote aanslag mag plegen op de tijd van individuen. Mochten die eerste zes maanden bijvoorbeeld niet naar behoren worden ingevuld (door bijvoorbeeld ontduiking of verzaken van taken) dan kunnen daar nog eens 6 maanden aan toegevoegd worden.

Ik vind ook dat er een keuze moet zijn tussen sociale en militaire dienstplicht. Niet iedereen is geschikt of vind het leuk om door de modder te kruipen. Je moet deze plicht ook enigzins op je toekomstplannen af kunnen stemmen. Behalve dat een dergelijke constructie goed is voor de persoonlijk ontwikkeling kan het ook bijdragen aan het instand houden van ons huidige sociale systeem (zorg, administratieve taken in het leger, etc.). Deze mensen gaan in het geval van militiare plicht NOOIT op uitzending. Daar hebben we beroepsmilitairen voor.

Wat betreft het argument van sommigen in de trant van "ik verlies tijd en geld" of "het gaat ten koste van mijn studie": een half jaar is niet lang, zeker niet als je betaald krijgt. Het argument "geld" in combinatie met het argument "studie" is niet aan de orde. Iedereen kan in dit land studiefinanciering + lening krijgen. Bovendien gaat een groot deel van de mensen die hun HAVO/VWO diploma gehaald hebben eerst een half of een heel jaar reizen voordat er over studeren wordt nagedacht. Dat eerste half jaar kunnen ze dan mooi hun reis bijelkaar verdienen.

Het argument "ik ben tegen het leger" is heerlijk naief en bijzonder schattig. In ben in principe ook tegen oorlog, geweld en zodoende het leger. Maar het afschaffen of minimaliseren van het leger leidt er niet toe dat de oorzaken en aanleidingen voor oorlog ook verdwijnen. Ik zie het leger als noodzaak, niet alleen als politiek instrument voor buitenlandse zaken maar ook als onderdeel van binnenlandse aangelegenheden. Dat het bovendien sommige --met name jonge mannen-- personen in het gareel houdt is alleen maar een positief neveneffect.

[ Bericht 3% gewijzigd door AgLarrr op 01-04-2008 14:11:20 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:37:08 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_57759619
dubbel
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_57759753
dat de jeugd geen discipline heeft heeft geen fok met dienstplicht te maken. die kerels in dienst hebben het namelijk ook niet.

ik zeg ja, omdat als wij als nederland een leger erop uit sturen dat voor onze normen en waarden staan, dan moeten we die normen en waarden ook hoog kunnen houden. helaas zien we dat dat op dit moment niet het geval is. voornamelijk doordat ons huidig leger niet een correcte afspiegeling van onze samenleving is. zeg maar gerust dat ons leger gemiddeld 30 puntjes lager scoort op een IQ test dan gemiddeld. Als ons leger nederland representeerd, dan moet heel nederland in het leger. en niet alleen onze kanslozen.
wazza!
pi_57759947
discipline is trouwens een combinatie van enkele deugden. voor zover ik weet, worden deugden in je allerjongste jaren gevormd. alles wat daarna komt is alleen maar schijn. iedereen die op zijn 14de nog geen discipline heeft zal het ook nooit echt krijgen. de ouders van tegenwoordig zijn te soft. hippies hebben het verpest, en dat meen ik serieus.
wazza!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')