ik mail hem even naar Schusterquote:
Ik sluit mij volledig bij Sjonnie aanquote:Huntelaar verkeert in bloedvorm
AMSTERDAM - Dat verleden, dat ongelooflijke verleden van de club, Amsterdam vindt de historie van Ajax veel interessanter dan het grauwe heden.
afbeelding vergroten Luis Suarez en Klaas-Jan Huntelaar vieren feest. FOTO ANP
Het liefst zet de hoofdstad de tijd stil of draait het de klok terug en zodat het applaus voor helden als Johan Cruijff en Marco van Basten eeuwig kan duren. Op de huidige generatie Ajacieden wordt vooral gemopperd, zo werd gistermiddag maar weer eens duidelijk.
Ajax wordt namelijk dit jaar weer geen kampioen en dat maakt het verlangen naar het verleden blijkbaaralleen maar vuriger. Gisteren was een middag vol contrasten in de Arena. Terwijl historische clubvoetballers in de pauze werden geëerd door de shirtsponsor – ABNAMRO maakt volgend seizoen na achttien jaar plaats voor Aegon, vandaar dat in de rust alle trofeeën uit die periode door bekende spelers nog eens uit de kast waren gehaald, waaronder de
Champions League en de wereldbeker uit 1995 – was de lichting van nu niet bij machte een galavoorstelling op de mat te leggen. De tegenstander zou dat wel hebben toegelaten, De Graafschap verdedigde immers als een stel bange wezels. Na tien minuten stond het al 2-0. Als Ajax echt gewild had, zou er een monsterscore zijn gerealiseerd, maar bij aanvang van de tweede helft was de geest al uit de fles.
Voor de rust was het in principe nog wel gezellig in Amsterdam. Dat had vooral te maken met Klaas-Jan Huntelaar die voor zijn 100ste eredivisiedoelpunt tekende. Na vier minuten legde de Achterhoeker de bal bij zijn streekgenoten in het doel en vijf minuten later kopte hij een voorzet van Luis Suárez snoeihard achter De Graafschap-goalie Jim van Fessem.
Omdat Ajax daarna zonder reden gas terug nam, konden de gasten uit het niets voor 2-1 zorgen. Een inworp van Cerezo Fung a Wing belandde in een groepje Ajacieden, maar niemand werkte de bal weg zodat de Fin Niklas Tarvajärvi zomaar in de karakteristiek was terug te vinden.
Ajax liet het niet verder komen. ,,En dat kwam vooral door het fenomeen Huntelaar,’’ zei De Graafschap-trainer Jan de Jonge. ,,Ik kan het niet anders zeggen.’’
Daardoor loopt Huntelaar na 32 competitiewedstrijden één op één. Maar zijn 32 treffers zijn waarschijnlijk niet genoeg voor de Gouden Schoen, de prijs voor Europees topscorer. Die gaat bijna zeker naar Ronaldo, aanvaller van Manchester United hoewel die minder trefzeker is (27). Doelpunten in
Engeland worden vanwege de zwaarte van de competitie met twee vermenigvuldigd, die in Nederland met slechts anderhalf.
,,Leuk, al die doelpunten vandaag,’’ was Huntelaar nuchter, ,,maar ik had er liever meer gemaakt. Na zo’n eerste helft verwacht je in de tweede helft ook veel. Maar dat was een tegenvaller. Dat Ronaldo’s doelpunten zwaarder wegen dan die van mij, vind ik wel logisch. De Engelse competitie is ook zwaarder. Ik vind alleen dat de jury nog een keer moet kijken naar het aantal wedstrijden. In Engeland duurt de competitie langer dan hier. Dat is dus niet eerlijk.’’
Huntelaar verkeert in topvorm, jammer dat zijn ploegmaats hem daarom niet nog meer in stelling brachten, gisteren. De enige die nog scoorde in de tweede helft was Kenneth Perez. Perez had dat in de eerste helft ook al kunnen doen, maar toen stond Huntelaar nota bene in de weg. Hij blokkeerde per ongeluk een poging van Perez.
,,Toch is dit de beste spits bij Ajax die ik heb meegemaakt,’’ vertelde John Heitinga. ,,Op de training bijvoorbeeld gaat geen bal over of naast, alles is op doel. En hoe hij vrijloopt, dat zie ik maar weinig spitsen doen. Hij heeft een neusje voor doelpunten. Dat hij nu één op één loopt, is echt fenomenaal.’’
Huntelaar zelf bleef stoïcijns onder zijn mijlpalen. Want hij schaarde zich gisteren ook nog in een illuster rijtje Ajax-spitsen. Het rijtje dat in een seizoen dertig treffers of meer maakten. Op die erelijst staan onder meer Cruijf, Van Basten, Ruud
Geels en Wim Kieft. ,,Ik was liever kampioen geworden,’’ zei de spits van nu. Zijn voorgangers beleefden inderdaad allen minimaal één titelfeest. Wellicht is dat een reden voor hem nog een jaar in Amsterdam te blijven. Zijn zaakwaarnemer zat inmiddels om de tafel met Ajax. Maar die weet ook, nu Huntelaar jaar in jaar uit een garantie is voor veel doelpunten, dat buitenlandse clubs hem nog meer willen dan bijvoorbeeld vorige week. De strijd om Huntelaar is gisteren alleen maar verder op de spits gedreven.
Dat zij meer wedstrijden spelen is belachelijk jaquote:Op zondag 6 april 2008 23:09 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig bij Sjonnie aan![]()
quote:Op zondag 6 april 2008 23:50 schreef okee6 het volgende:
Hij kopt gewoon een 100% kans naast, hoezo vorm? Driemaal ongedekt scoren, dat kan Den Ouden ook. Dan is de assist van Suarez fraaier. Prima voetballer, maar zulke doelpunten zijn een smet op zijn cv.
En ja hij loopt zich ook goed vrij, maar waar vind je in ontwikkeld Europa verdedigers als van de GraafschapDie mogelijk morgen hun gage weer ophalen
quote:Op zondag 6 april 2008 23:50 schreef okee6 het volgende:
Hij kopt gewoon een 100% kans naast, hoezo vorm? Driemaal ongedekt scoren, dat kan Den Ouden ook. Dan is de assist van Suarez fraaier. Prima voetballer, maar zulke doelpunten zijn een smet op zijn cv.
En ja hij loopt zich ook goed vrij, maar waar vind je in ontwikkeld Europa verdedigers als van de GraafschapDie mogelijk morgen hun gage weer ophalen
Daar kunnen jullie in Rotterdam alleen maar van dromen héquote:Op maandag 7 april 2008 01:07 schreef jorienvdherik het volgende:
Prachtig zeg, wat een spits
echt respect. wat een goal aantals
wij volgend seizoen ookquote:Op maandag 7 april 2008 01:23 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar kunnen jullie in Rotterdam alleen maar van dromen hé
Mwahquote:Op maandag 7 april 2008 01:23 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar kunnen jullie in Rotterdam alleen maar van dromen hé
Ik ben geen betaald voetballer, maar of de bal op de doellijn ligt of dat ik 'm van 35 meter moet schieten maakt dan echt wel uit.quote:Op maandag 7 april 2008 01:15 schreef toma het volgende:
[..]![]()
jij denkt zeker ook nog dat Jhon van Beukering net zo goed is als Klaas?
ach dat van pierre 28/28 was gewoon knap, dikke 1 op1quote:Op maandag 7 april 2008 01:36 schreef rubbereend het volgende:
boven de 30 doelpunten is natuurlijk wel van een andere categorie
pure onderschatting. Weet niet of jij wedstrijden kijkt van Ajax maar Klaas-Jan tilt Ajax naar een hoger niveau, niet alleen door zn goals maar ook door het inzakken en meevoetballen. Klaas heeft genoeg techniek in huis om de bal van 30 meter in de kruising te schieten, maar op die positie speelt ie niet.quote:Op maandag 7 april 2008 01:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik ben geen betaald voetballer, maar of de bal op de doellijn ligt of dat ik 'm van 35 meter moet schieten maakt dan echt wel uit.
Huntelaar is een productieve spits, maar deze goals zijn toonbeelden van een matiger eredivisie. Huntelaar is de Kieft, Bosman van deze tijd. Dat hij meer allround is pleit voor hem, maar de voetballerij schrijdt in kennis en middelen nog wel eens vooruit.
volgens mij vandaag nog 2 gescoord. Maar dat was ook zo'n degradatiekandidaatje.quote:Op maandag 7 april 2008 01:40 schreef okee6 het volgende:
Dit was á la Alves tegen Heracles, hij heeft er in Engeland nog geen weten te maken.
Klopt niet meer hé, die laatste zin..quote:Op maandag 7 april 2008 01:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik ben geen betaald voetballer, maar of de bal op de doellijn ligt of dat ik 'm van 35 meter moet schieten maakt dan echt wel uit.
Huntelaar is een productieve spits, maar deze goals zijn toonbeelden van een matiger eredivisie. Huntelaar is de Kieft, Bosman van deze tijd. Dat hij meer allround is pleit voor hem, maar de voetballerij schrijdt in kennis en middelen nog wel eens vooruit. Dit was á la Alves tegen Heracles, hij heeft er in Engeland nog geen weten te maken.
die zinnen daarvoor ook nietquote:Op maandag 7 april 2008 01:49 schreef Radegast het volgende:
[..]
Klopt niet meer hé, die laatste zin..
Had ik nog niet gezien, leuk voor Alves. Maarre, dan zijn we het eens.quote:Op maandag 7 april 2008 01:49 schreef Radegast het volgende:
[..]
Klopt niet meer hé, die laatste zin..
Dat is helemaal waar, maar op momenten onder druk heeft ie dat nooit laten zien. Dan schopt ie een B-verdediger op zijn been, bij genade van de arbitrage. Ook een kwaliteit, maar niet dat technische niveau dat elders wordt gevraagd. Daar wil ik de lat graag leggen.quote:Op maandag 7 april 2008 01:46 schreef toma het volgende:
[..]
pure onderschatting. Weet niet of jij wedstrijden kijkt van Ajax maar Klaas-Jan tilt Ajax naar een hoger niveau, niet alleen door zn goals maar ook door het inzakken en meevoetballen. Klaas heeft genoeg techniek in huis om de bal van 30 meter in de kruising te schieten, maar op die positie speelt ie niet.
Nou twee voorbeelden:quote:Op maandag 7 april 2008 01:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, maar op momenten onder druk heeft ie dat nooit laten zien. Dan schopt ie een B-verdediger op zijn been, bij genade van de arbitrage. Ook een kwaliteit, maar niet dat technische niveau dat elders wordt gevraagd. Daar wil ik de lat graag leggen.
CL debut en Amstel Cupquote:Op maandag 7 april 2008 02:19 schreef okee6 het volgende:
Dus een goal op het Amsterdamtoernooi :-) Prima toernooi, daar niet van.
kom op joh. Moet ik nog meer voorbeelden geven? Of heb je echt zo weinig verstand van voetbal om zn kwaliteiten niet in te zien?quote:Op maandag 7 april 2008 02:19 schreef okee6 het volgende:
Dus een goal op het Amsterdamtoernooi :-) Prima toernooi, daar niet van.
Ohja, daar heeft Ajax ook wel eens aan deelgenomen. Was even graven hoor. Die omhaal is fraai, zeker waar bij anderen de tong al op de schoenen hing. Een dubbele dekkingsfout hindert ook niet. Ondanks dat, blijft de enige optie om een omhaal uit te voeren en dat doet hij perfect. Nou ik ben overtuigd. Van Basten kon dat op zijn leeftijd nietquote:
Hij heeft een neusje voor de goal en kan met ruimte veel scoren. In de kleine ruimte hoopt hij veel te scoren, maar daar heeft hij nauwelijks ervaring mee, want: Ajax treft zelden Europese tegenstanders van formaat en in wedstrijden tegen PSV zie je hem niet, tenzij Ball.quote:Op maandag 7 april 2008 02:22 schreef toma het volgende:
[..]
kom op joh. Moet ik nog meer voorbeelden geven? Of heb je echt zo weinig verstand van voetbal om zn kwaliteiten niet in te zien?
gast. Van Basten is de beste spits van de afgelopen 30 jaar !quote:Op maandag 7 april 2008 02:23 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ohja, daar heeft Ajax ook wel eens aan deelgenomen. Was even graven hoor. Die omhaal is fraai, zeker waar bij anderen de tong al op de schoenen hing. Een dubbele dekkingsfout hindert ook niet. Ondanks dat, blijft de enige optie om een omhaal uit te voeren en dat doet hij perfect. Nou ik ben overtuigd. Van Basten kon dat op zijn leeftijd niet
Ik vond Bergkamp beter, maar dan moet je'm niet alleen op kwantiteit afrekenen. Huntelaar kan zich niet voorbereiden in de huidige eredivisie. Tegenwoordig moet je in het buitenland zijn om aan voetballen toe te komen.quote:Op maandag 7 april 2008 02:25 schreef toma het volgende:
[..]
gast. Van Basten is de beste spits van de afgelopen 30 jaar !
Je kunt Kaka ook met Pele gaan vergelijken maar dan boor je Kaka ook op alle fronten de grond in.
He maar komop, techniek is naast zijn snelheid zijn zwakke punt. Daarmee zeg ik niet dat die van het niveau van een kleuter is.quote:
Neej klopt, daarom scoorde Huntelaar vorig jaar nog 2 x tegen psv bij die 1-5.quote:Op maandag 7 april 2008 02:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
en in wedstrijden tegen PSV zie je hem niet, tenzij Ball.
En behalve dat, Inzaghi heeft ook de techniek van een nijlpaard en die scoorde er vroeger ook een hele hoop. Het is gewoon een kwaliteit om steeds op de goeie plek te staan. Huntelaar heeft dat.quote:Op maandag 7 april 2008 07:31 schreef BigKahuna het volgende:
Huntelaar heeft echt geen slechte techniek, behalve als het om mannetjes uitspelen gaat. Echter techniek is meer dan dat.
quote:Op maandag 7 april 2008 09:35 schreef Blight het volgende:
Huntelaar is een koning
V. Basten met Bergkamp vergelijken? Volgens mij weet jij niet echt waar je over praat he?quote:Op maandag 7 april 2008 02:26 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik vond Bergkamp beter, maar dan moet je'm niet alleen op kwantiteit afrekenen. Huntelaar kan zich niet voorbereiden in de huidige eredivisie. Tegenwoordig moet je in het buitenland zijn om aan voetballen toe te komen.
Je zou heel misschien kunnen reageren op mijn post uit het vorige topic. Negeer je wederomquote:Op maandag 7 april 2008 01:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, maar op momenten onder druk heeft ie dat nooit laten zien. Dan schopt ie een B-verdediger op zijn been, bij genade van de arbitrage. Ook een kwaliteit, maar niet dat technische niveau dat elders wordt gevraagd. Daar wil ik de lat graag leggen.
.
Plaatje is alweer hevig outdated, tegen de Graafschap heeft hij er alleen dit seizoen al 7 inliggen.quote:
Meneer neemt geloof ik de rol op zich van DAM in het Torres topicquote:Op maandag 7 april 2008 10:51 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je zou heel misschien kunnen reageren op mijn post uit het vorige topic. Negeer je wederom [ afbeelding ].
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |