Hoe zondequote:» Er is al 166 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Dr zwemt een visje onder de tomaatquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:33 schreef Puckzzz het volgende:
Ik keek wel even op toen ik dit topic ineens omhoog geschopt zag
Ik zie dat je geen vlees in je gerecht hebt gebruikt en vrij veel tomaat?
persoonlijk gebruik ik niet teveel verse tomaat erin,daar zit veel vocht in en dan wordt alles zo waterig onderin.
morgen ga ik wat kipfiletblokjes aanbraden in de tajine met wat lekkere kruiden,en lekkere verse groenten erbij
lekkerquote:Tajine van kip met tuttifrutti
MissyMirjam
Ingrediënten:
1 envelopje saffraandraadjes (kan ook zonder)
1 kippenboulliontablet
4 kippenbouten met vel, in 2 stukken gehakt
kipkruiden
olijfolie
1 gesnipperd ui
2 fijngehakte teentjes knoflook
2 tl/ gemberpoeder
half kaneelstokje
250 gr. gewassen tuttifrutti
4 plakjes citroen
Bereidingswijze:
saffraan en boulliontablet in maatbeker doe
n, overgieten met 400 ml. kokend water, doorroeren en saffraan 10 min. weken.
kippenbouten bestrooien met de kipkruiden.
in braadpan of tajine olijfolie verhitten, stukken kip rondom bruin bakken en uit de pan op ene bord scheppen
eventueel overtollig vet uit de pan scheppen.
ui en knoflook 2 min. in braadvet fruiten.
gemberpoeder en kaneelstokje erdoor, saffraan met weekwater opschenken en aan de kook brengen.
tuttifrutti, plakjes citroen en stukken kip erdoor scheppen.
deksel schuin op de pan leggen en ion ca. 45 min. gaarstoven.
kip af en toe keren.
op smaak brengen met zout en peper.
Tips:
* Lekker met couscous met fijngesneden tuttifrutti en geroosterde pijnboompitjes erdoor
* Je kunt het klaarmaken in een echte tajine, maar natuurlijk ook gewoon in de ouderwetse hollandse braadpan
Ik denk haast nietquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:02 schreef Burdie het volgende:
Kunnen die dingen ook op inductie?.
Die van mij was 10 euroquote:Op zondag 14 september 2008 00:51 schreef motorbloempje het volgende:
ordinaire tvp
ga er een voor Kerst vragen ofzo.. of eerder zelf kopen als ik niet kan wachten![]()
Xenos?quote:
Ik heb mijn andere tajines online besteld. en elke marrokaanse winkel heeft er wel eentje hoorquote:
Dankquote:Op zondag 14 september 2008 10:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb mijn andere tajines online besteld. en elke marrokaanse winkel heeft er wel eentje hoor
ik zal straks de PC eens aanslingeren (nu op laptop) daar heb ik meer foto's en ook wat recepten op staan.
ik zal vanavond ook wel wat foto's maken en het recept plaatsen.
ow en te kleine keuken?je hebt alleen maar een snijplank en 1 klein pitje nodig
kloptquote:
Wij hebben inductie en een kleine oven, hypermodern dusquote:Op zondag 14 september 2008 00:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk haast nietJe hebt in Leusden toch gewoon overal gas?
Waarom dan moeilijk doen met electrische rommel
![]()
In de oven kan wel, alsie maar groot genoeg is. Ik had overal gelezen dat hij geleidelijk aan heel heet moet worden, maar Isegrim gaf in het rotterdam topic aan dattie het in haar normale (niet-pizza) oven ook prima doet
quote:Op woensdag 17 september 2008 02:35 schreef MLI het volgende:
Ik zag er 1 staan, donderdag ga ik 'm kopen. En donderdag, vrijdag, zaterdag,... aan het koken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |