1 |
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:12 schreef Merovingian het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen oude versies gebruiken, terwijl een nieuwe versie gratis te downloaden is...
quote:0.5.3 is nog een klein beetje te begrijpen als je per se een "stable" versie wil hebben. Maar je ontneemt je zelf wel een hoop leuke mogelijkheden 0.6.0 is to nu toe echt een enorme vooruitgang.
nou ik snap het wel, het gaat nou eenmaal om het passagiers, passagiers=inwoners, en Goederen= niet passagiers en niet inwoners, en dus heeft het geen invloed.quote:
En, alweer aan het spelen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:19 schreef Piles het volgende:
Ik moet het echt weer eens gaan spelen, maar het kost zoveel tijd
quote:
heeft hij ook nog eens gelijk geen 1 april grapquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:17 schreef Zero2Nine het volgende:
0.6.0 stable is uit! Ja je denkt nu vast 1 aprilgrap maar deze versie werkt gewoon. Of de grap moet zijn dat er niets is veranderd. Het is natuurlijk ook niet zo vreemd om m stable te hebben na 5! bèta's en een RC
Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
TVP!
komt er ooit nog is een nieuwe NL trainset uit?
de huidige is 2 jaar oud
Door een tram grf te laden.quote:en hoe krijg ik die tramrails optie uit t grijz?
NL treinset moet eens fatsoenlijk goed uitkomenquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:09 schreef yorP het volgende:
[..]
Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
[..]
Door een tram grf te laden.
ah tof!quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:09 schreef yorP het volgende:
[..]
Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
[..]
Door een tram grf te laden.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ah tof!![]()
nou die trainset noggis
* Ou-Tannu wil rond racen met NS meuter!!
1 |
mjaquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:34 schreef Zero2Nine het volgende:
Er zijn wel patches voor mooiere boten en vooral met meer inhoud. Alleen ze zijn zo gruwelijk langzaam dat ze voor goederen die bederven niet rendabel zijn. Ze zouden echt op inhoud moeten concurreren (dus dat er echt heeel veel meer inkan dan in een trein zoals in het echte leven). Ik heb wel voor de gein een infrastructruurtje opgezet waarbij 100 RVs vee en graan naar een haven brengen waar boten het oppakken en naar een voedselfabriek aan de andere kant van de map varen.
Ik heb standaard al de constructie en runningcost op z'n hoogst zijn. Anders is het echt gewoon te simpel.quote:Op woensdag 9 april 2008 08:42 schreef Merovingian het volgende:
Als het goed is gaan alle geldwaardes gebalanceerd worden voor 0.7.0, om het spel wat evenwichtiger te maken. Running cost omhoog, cargo payment rates omlaag...
En waar blijven die van jou?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:26 schreef cablegunmaster het volgende:
ik hoopte dat er wat meer savegames gepost werden.
quote:------------------------------------------------------------------------
r12798 | peter1138 | 2008-04-20 01:19:12 +0200 (zo, 20 apr 2008) | 2 lines
-Feature: Add some support for NewGRF station animation. (Thanks to mart3p for samples and fixes)
------------------------------------------------------------------------
Screenshots hebben geen animatie, daarom zijn die ook vrijwel nutteloos in dit gevalquote:Op zondag 20 april 2008 11:26 schreef Merovingian het volgende:
Als je er nou eens een voorbeeld bij doet
Wel eens gehoord van animated gifs?quote:Op zondag 20 april 2008 18:46 schreef yorP het volgende:
[..]
Screenshots hebben geen animatie, daarom zijn die ook vrijwel nutteloos in dit geval
Daar ligt het dus aan. Je ophaaltrein is nog niet geweest, ergo je goederen staan een tijd te wachten, ergo je ratings gaan omlaag, en dat heeft tot gevolg dat er goederen verdwijnen. Oplossing: zoveel treinen maken dat er altijd eentje staat te laden (wel op full load zetten uiteraard).quote:Op dinsdag 29 april 2008 07:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Mmmm nog eens wat bezig geweest hiermee.
Kan je uitzetten dat goederen op stations 'vergaan' ... ik gebruik diverse hubs waar goederen samenkomen, en vandaar distribueer ik die naar de desbetreffende ontvangende steden//industrieen.
Maar ik heb bijv. ergens een ijzererts mijn die op 10 hokjes van zo'n hub light, dus via 6 vrachtwagens die een mooi lusje rijden breng ik dat van mijn naar verzamellocatie. Alleen zie je dan dus dat er een volle vrachtwagen een levering doet, maar na een kleine tijd er erts 'verdwijnt', want de ophaaltrein is nog niet langs geweest.
Nu snap ik best dat passagiers boos worden na 5 maandenof dat voedsel ed. vergaat, maar erts, water, olie ed. ?
quote:Release notes for 1.91April 28th, 2008
* Magyar nyelv támogatása (Added support for Hungarian language--discuss translation errors in this forum thread).
* Improved the in-game overlay when capturing a video to include video duration and file size.
* Added capability to detect some 64-bit games.
* Improved voice chat performance on certain sound cards.
* Fixed a problem that caused many video uploads to return an unknown error.
* Fixed many small problems with video conversion and uploading.
* Added Cool/Lame ratings to the video player on the web site. View top-rated videos on the Xfire home page.
* The video tab automatically refreshes if you modify the video directory from another program.
* New games supported:
Rohan Online
Warriors Orochi
Alien Arena 2008
Ninja Reflex: Steamworks Edition
Lunia
Uplink Slayers Online
Second Sight
Imperium Romanum
Yu-Gi-Oh! Online: Duel Evolution
Assassin's Creed
Terra: Battle for the Outlands
Darkstar One
OpenTTD
NosTale
Jagged Alliance 2 Gold
American McGee's Alice Skulltag
Saga
Trackmania Nations Forever
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2
The Sims 2 Kitchen & Bath Interior Design Stuff
Kung Fu Panda Demo
Een of ander wazig programma dat systeemresources gebruikt om bij te houden hoe lang je speelt aan een game.quote:
Xfire is een ingame message systeem voor games (nu heeft het niet veel zin bij openttd maar het gaat om het principe).quote:
Opgelost in de volgende versie.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Boeien werken niet in o.6.x laatste release....
Your Porn = Yorpquote:
Dat kan zeker, maar dan moet je wel zorgen dat de haven en het station aan elkaar 'vastliggen', dus dezelfde naam hebbenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:04 schreef Maeghan het volgende:
Domme vraag, maar kun je ook bijv. met een trein iets naar een haven laten brengen of andersom? Ik heb het net geprobeerd, maar alle goederen blijven dan gewoon op het treinstation staan, ze worden niet overgeladen of zo. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het wel moest kunnen.
Ok, ik snap wat jullie bedoelen. Bedankt!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:55 schreef Merovingian het volgende:
Oftewel: in het naambord van het station moeten zowel een boot als een trein staan, dan weet je zeker dat het aan elkaar zit.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:38 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik kwam dit spel tegen op mijn computer nadat het daar een jaar of 2 heeft staan wegrotten.. Ik ga het nu toch maar weer eens proberen met de nieuwste versieBedankt voor de tutorial trouwens, die is wat duidelijker dan die in het spel.
Trouwens, spelen jullie vaak tegen elkaar op die FOK!-server? Of helemaal niet?
Lees de OP. Goede industrie om mee te beginnen is kolen.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:29 schreef Banzaiaap het volgende:
Ik heb ook weer zin om te spelen!Heeft iemand zin om het me ingame een beetje uit te leggen.
Bijvoorbeeld hoe je snel een kapitaaltje opbouwt en wat de beste industrieen zijn enzo.
Je mag me ook best toevoegen op msn: ThomasdeO (at) Live.nl
Okee thanks!quote:Op maandag 5 mei 2008 14:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lees de OP. Goede industrie om mee te beginnen is kolen.
Je hoeft er zelf maar 1 te gebruiken hoorquote:Op maandag 5 mei 2008 14:48 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Okee thanks!Wel een beetje jammer dat de server in 2154 ofzo zit. Ik vind al die verschillende treinsoorten maar verwarrend.
Dan plaats je waarschijnlijk semaforen. Je kunt ergens in de patches instellen vanaf welk jaar normale seinen geplaatst worden (dat heb ik standaard dus op 1900 staan, semaforen vind ik maar irritantquote:Op maandag 5 mei 2008 15:16 schreef Banzaiaap het volgende:
Hmm. De seinen zien er bij mij heel anders uit, dan ik gewend ben en als op die plaatjes in de OP
quote:Op maandag 5 mei 2008 16:47 schreef sir_DERFEL het volgende:
hey, ik vond een FOK!server(TVP
)
maar die steden zijn wel erg groot op de FOK!serveren waar zijn alle industrieen heen?
het zijn er zo weinig..
tja, het waren wel erg grote stedenquote:Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
1 grote steden duid aan dat het spel al een hele lange tijd bezig is
2 weinig industrieen betekent dat er heel veel failliet zijn gegaan
wacht dus tot de server reset komten probeer het dan opnieuw
Uitzetten is wel een goede manier om de AI weg te halen...quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:29 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
tja, het waren wel erg grote steden, wel voor de eerste keer de trams uit kunnen proberen, das goed te doen bij zulke grote steden. en ik vind ze vele malen fijner dan bussen
![]()
ik vind de singleplayer toch nog steed fijner, maar is er een goede manier om de AI weg te halen?? die zit mijn sporen steeds in de weg met zijn bruggen e.d...
Moet je natuurlijk wel even een newgrf met trams laden, komt er niet vanzelf in...quote:Op maandag 12 mei 2008 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik een single game start is continu die knop grijs?
Tja, het loopt nog niet helemaal perfect, multiplayer. Soms heb je gewoon een desync... Kan aan je eigen verbinding liggen, maar ook aan die van mij. Gelukkig blijft OpenTTD verbeterenquote:Op maandag 12 mei 2008 19:14 schreef Banzaiaap het volgende:
HoerenzooiWat nou synchronization failed. Ik wil gewoon spelen!
Dan kan iedereen primaire industrieen bouwen, en krijg je van die clusters kolenmijnen enzo. Vandaar dat ik het bewust heb uitgezet.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mero, kan je de industrie-instellingen zo zetten dat bv ook oliebronnen gemaakt kunnen worden?
Er is zo'n instelling dat oliebronnen 'gezocht' worden. Je weet dan dus niet waar de oliebron komt, en soms is je geld gewoon weg zonder een nieuwe bron
Ik vraag dit omdat de producerende industrieën steeds meer verdwijnen. Oliebronnen zijn volledig verdwenen, en de boerderijen die er nog zijn produceren niet erg veel
Die zijn helaas verlopen. Ik kan eens kijken of ik dat uit kan zetten...quote:
Je moet wel heel veel geluk hebben voor een cluster kolenmijnen, want je kan ze zelf niet plaatsen. Ze worden op een willekeurige plek op de map gezet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:52 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dan kan iedereen primaire industrieen bouwen, en krijg je van die clusters kolenmijnen enzo. Vandaar dat ik het bewust heb uitgezet.
Dan zit je wel veiligquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Ik ga dr vanuit dat ik met mn >100 trams, 15 boten, 20 vliegtuigen, 20 treinen relatief veilig zit?
(kan nu alleen niet kijken ivm werk
).
het gaat niet om de seinen het gaat om het spoor , welke seinen zou jij drvoor gebruiken? want het is nou eenmaal mogelijk om aan elke kant 1 trein door te laten gaan en als de 3e aan komt weet ik niet hoe, die naar het 3e spoor gaat ( makkelijkste zou zijn geen seinen)quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:10 schreef Merovingian het volgende:
Als je het nou eens niet als jpg opslaat maar als png, dan:
1. is je bestand kleiner;
2. kunnen we zien wat voor seinen je hebt geplaatst, ik zie nu het verschil niet meer tussen een pre- en een combosignal, door de ranzige kleurencompressie van jpg.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan de inbound kant zoals de outbound kant
1 2 3 4 5 6 | |>s################# |>s################# |>s################# |>s################# --------s--/ |
Want?quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat zou ik niet doen, ik zou iets zonder kruising nemen ...
[ code verwijderd ]
S= sein, # = perron
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het exit deel van het station heb ik er niet opgezet hepuur de entry. Mijn kruising is "korter" dan die van jou ... Meestal zullen de treinen direct het perron voor hun neus kunnen pakken, waardoor je maximale doorstroom hebt. Indien vol, dan de volgende...
Nee, je laat hem op mijn manier via een schuin spoor aankomen, en je hebt dus geen 45 graden hoek. Daarnaast is jou optie even snel als het spoor leeg is inderdaad, maar bij 1 bezet spoor is hij al een stuk langer. Daarnaast is het kruisende deel bij jou veel groter, waardoor je langer rood sein hebtquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Is goed, dan kan ik je misschien wat makkelijker duidelijk maken dat je de aanvoerende sporen toch echt beter in het midden kan hebbenquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Ja. Bij thuiskomst bleek dat de server, voor het eerst in zijn anderhalf jaar durende carriere, is vastgelopenquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de fokserver gereset Mero??
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinenquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:01 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb eens even een proefmodel gebouwd, met 2 situaties, eentje zoals ik hem maakte, en eentje zoals jij hem schetste. Hij start als volgt:
http://vlingen.nl/img/voortest.png
Zoals je ziet staan er 4 treinen te wachten verdeeld over 2 toegangssporen. De beginpunten van de kruisingen liggen gelijk, ingangen van stations ook. De treinen beginnen exact tegelijk met rijden. Eerlijker kan ik het niet maken.
Hier het einde:
http://vlingen.nl/img/natest.png
Zoals je ziet is in mijn situatie de laatste trein al het station binnen gereden, terwijl in jouw situatie dat nog niet zo is. Kortom, mijn oplossing is beter
Doe eens een screen van jouw situatie zo efficient mogelijk, want ik heb hem gewoon nagebouwd zoals jij getekend had...quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinenweer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnen
![]()
Edit: Poging 2 was even snel, en poging 3 won jij omdat mijn treinen allemaal in hetzelfde depot zaten en er dus wat minder vlot uit kwamen
Het is niet netjes om bedrijven van mensen te joinen zonder dit te vragen. Volgende keer gewoon zelf een bedrijf starten.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:10 schreef Proximo het volgende:
Ik heb ook de Fok! server gejoint... ik hoop dat dat oké is met de mensen die erop zitten![]()
Tevens heb ik een vraag mbt de single player, ik ben benieuwd naar wat de hoogste company value ooit in 2050 is van de mensen hier (uitgaande van de standaard single player 1950-2050)
Tof dat dit nog steeds een actieve community kent
Dit gaat mij al boven de petquote:Op donderdag 15 mei 2008 08:07 schreef Merovingian het volgende:
Nightlies wordt een Win9x versie van gecompiled. Maar je kan dus wel spelen, alleen online wordt lastig...
Tuurlijk doet ie het, ik had ook niet anders verwachtquote:
ik héb toch ook zelf een bedrijf opgestart...?quote:Op donderdag 15 mei 2008 06:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik was vergeten een wachtwoord op m'n bedrijf te zetten. En nu is er mee gefuckt
En als jij dat was Proximo dan is dat niet oké dus
Nu ja, dan is het wel okquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:58 schreef Proximo het volgende:
[..]
ik héb toch ook zelf een bedrijf opgestart...?
Ja, of iedere stad heeft nu een standbeeld van mijquote:
Ik ben er achter, ik was nog wel op de server maar niet spelende, vervolgens heeft broertje van mij (die ik het spelletje wil lerenquote:Op donderdag 15 mei 2008 14:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, dan is het wel ok
Maar dan heeft iemand anders met mijn bedrijf liggen kloten; in 1 jaar meer dan 30miljoen aan 'overige' kosten(ik weet niet eens hoe je dat voor elkaar krijgt)
quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:59 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik ben er achter, ik was nog wel op de server maar niet spelende, vervolgens heeft broertje van mij (die ik het spelletje wil leren) alle bedrijven geprobeerd, helaas voor hem zaten er op 2 een wachtwoord... alleen op jou bedrijf niet...
AR mij excuses...
Nee helaas...quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misschien heeft Merovingian een ip log oid ?
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom vallen al proximo's vliegtuigen uit de lucht?
Ik sta met een bazooka in de bosjes om wraak te nemenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom vallen al proximo's vliegtuigen uit de lucht?
Gisteravond 6, 7 achter elkaarquote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:16 schreef Proximo het volgende:
[..]
Valt toch best mee:P
Ik moet alleen niet meer die commuter airports bouwen
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gisteravond 6, 7 achter elkaar
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:04 schreef Merovingian het volgende:
@cablegunmaster: je eigen oplossing werkt op zich ook wel, ik zou van dat tussensein wel een combo maken, anders kan het nog mis gaan. Nadeel is dat je geen symmetrische verdeling hebt, de onderste aanvoer heeft 4 sporen tot zijn beschikking, de bovenste maar 2. Kan ook ongewenste situaties opleveren.
download transport tycoon deluxequote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:52 schreef _Flea_ het volgende:
wil er eigenlijk ook mee beginnen, maar snap er nog geen reet van.
*kuch*quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:07 schreef Merovingian het volgende:
Nightlies wordt een Win9x versie van gecompiled. Stable helaas niet. (logica snap ik ook niet, nightlies worden elke dag gecompiled, stable slechts 1x per zoveel maanden, dan kan je die ene keer toch ook wel de moeite nemen om het voor alle OS'en te compilen, maargoed). Maar je kan dus wel spelen, alleen online wordt lastig...
Of zelf compilen natuurlijk
En waarom staat dat niet gewoon op de download pagina van openttd.org? Lekker lomp weerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:01 schreef yorP het volgende:
[..]
*kuch*
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717&release_id=588592 *kuch*
Ik heb wel ideeen, maar ik ga nu eerst slapen. Morgen zal ik eens kijken wat ik voor je kan bouwen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?
dus aan beide kanten 4x zoals ik heb geprobeerd heb te doen.
bedoel dus dat 2 treinen aan 4 kanten terwijl je in het midden een soort kruising hebt waar de overtollige 3e trein heen kan gaan of is het makkelijker om de kruisingen te doen. want ik zoek een soort perfecte kruising zonder al die hosa van bruggen / tunnels al is dat wel mogelijk.
iemand een idee?
Plaatsnaam??quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ART, je hebt een totaal ongebruikt vliegveld naast mn station liggen. Ik wil dat station ivm overschot passagiers uitbreiden met een vliegveld, alleen die van jou ligt daar dus in de wegZou je hem in overleg weg kunnen halen?
(getimed, zodat er niet ineens een hele stad doorheen groeit
)
Probeer dit concept te optimaliseren:quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?
dus aan beide kanten 4x zoals ik heb geprobeerd heb te doen.
bedoel dus dat 2 treinen aan 4 kanten terwijl je in het midden een soort kruising hebt waar de overtollige 3e trein heen kan gaan of is het makkelijker om de kruisingen te doen. want ik zoek een soort perfecte kruising zonder al die hosa van bruggen / tunnels al is dat wel mogelijk.
iemand een idee?
ik snap de 1e 2 seinenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Probeer dit concept te optimaliseren:
[ afbeelding ]
Let op! Het sein tussen de 2 kanten is een combo-signal, das dus 3x ctrl-click.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:58 schreef Merovingian het volgende:
@ LeeHarveyOswald: je hebt echt megagrote seinafstanden. Dit is niet echt bevorderlijk voor de doorstroming... Waarom zo groot?
Luiheid? Alsof het meer moeite kost om seinen elke 4 tiles te plaatsen in plaats van elke 10 tiles...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze alleen groot op stukken zonder stations, waar alle treinen dus met 640km/u door blazen ...
Luiheid dus
Gezien hoe fucking lang mn tracks zijn?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Luiheid? Alsof het meer moeite kost om seinen elke 4 tiles te plaatsen in plaats van elke 10 tiles...
Denk je dat de autosignal functie het wat boeit of ie 10 of 1000 seinen automatisch moet plaatsen?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gezien hoe fucking lang mn tracks zijn?
Vooral het vetgedrukte maar even goed lezenquote:To place a signal, click on a clear section of track. To begin with this will be a two way signal, the most basic type. See below for how to change this to a different type. If placing a signal where two parallel tracks share a map square, ensure you click on the precise track you wish to signal. Place multiple signals at the same time by clicking an existing signal and dragging the mouse cursor along the track. They will be spaced as set in the Drag signal density patch and will face the same way as the signal you started the drag on. Place multiple signals along an entire line of track by holding down Ctrl and dragging from a signal already placed. You need only to drag one square and it will auto complete the entire line of track, based on the Drag signal density until either a station is hit or a fork in the track.
Ja, maar dat zijn 2 way signals toch?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:09 schreef Merovingian het volgende:
Das dan lullig voor hem
Maar om het hem te leren hier een stukje van http://wiki.openttd.org/index.php/Signal
[..]
Vooral het vetgedrukte maar even goed lezen
ik sinds 1998 mss wel later of eerder tijd boeit nietquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:hey, ik speel het pas sinds 1996
Graag gedaanquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ik sinds 1998 mss wel later of eerder tijd boeit nietiedereen leert hier
dankje merongvingian voor je uitleg nu snap ik tenminste hoe het 3e combo signaal werkt
Weer een nieuwe slaaf voor de sektequote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:55 schreef Proximo het volgende:
Ik meld bij deze dat ik eindelijk een werkend spoor (met seinen welteverstaan) heb weten te bouwen
aan de OP heb ik veel gehad in ieder geval, nu maar flink bouwen
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Weer een nieuwe slaaf voor de sekte![]()
Het worden de komende weken lange nachten voor je weet ik uit ervaring![]()
Dat is het inkomen van het voertuig met het laagste inkomen. Oftewel, je hebt voertuigen met verlies als dat op nul staat. Als je drie voertuigen hebt, een trein met een jaarinkomen van 100.000, een bus met een jaarinkomen van 15.000 en een boot met een jaarinkomen van 84.000, staat daar dus 15.000.quote:Op zondag 18 mei 2008 01:11 schreef Proximo het volgende:
Nog een vraag overigens
Minimaal inkomen staat bij mij nog steeds op 0... hoe krijg ik dat hoger?
Da's niet eerlijk, die feature zit er pas sinds 0.6!quote:
Kijk dat is het dus..quote:Op zondag 18 mei 2008 08:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat is het inkomen van het voertuig met het laagste inkomen. Oftewel, je hebt voertuigen met verlies als dat op nul staat. Als je drie voertuigen hebt, een trein met een jaarinkomen van 100.000, een bus met een jaarinkomen van 15.000 en een boot met een jaarinkomen van 84.000, staat daar dus 15.000.
In euro's moet je 20.000 halen voor de maximale score als ik het goed heb. Stadsbusjes halen dat al niet, bussen sowieso eigenlijk al lastig. Als je dus een score van 1000 wil halen, ben je eigenlijk al gebonden aan treinen en vliegtuigen.
Aantal treinen 1000 is een grotere uitdagingquote:
quote:Op zondag 18 mei 2008 14:58 schreef sir_DERFEL het volgende:
hmmmz, ik ga de fok!server weer eens opzoeken
ja, ik bouw altijd eerst veel spoor, moet dan maximaal lenen om 1 trein te kunnen kopen en daar lang op wachten voor dat een 2e mogelijk isquote:Op maandag 19 mei 2008 09:43 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
2 treintjeselke trein is een nieuwe
Dutch Trainset is bij mijn weten de enige set met Nederlandse treinen. Nog lang niet af helaas, er ontbreken nog een hoop treinen...quote:Op maandag 19 mei 2008 11:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
ja, ik bouw altijd eerst veel spoor, moet dan maximaal lenen om 1 trein te kunnen kopen en daar lang op wachten voor dat een 2e mogelijk is... oh en ik verloor gister ineens mijn connectie voor de rest van de dag..
weet iemand een goede nederlandse trein set, met NS treinen?? die zoek ik eienlijk een beetje..
Ik dacht eerst dat je dan zelf banen e.d. kon leggen, maar dat is het niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef Merovingian het volgende:
Dit is ook interessant:
[ afbeelding ]
Meer info over nieuwe vliegvelden.
Ik heb hier zelf nog niets mee gedaan, kan dus geen ervaringen plaatsen. Ziet er in ieder geval wel tof uit
Nou ja, volgens mij kan je het wel zelf maken, moet je alleen wel weten hoe je een newgrf moet coden met een vliegveld erinquote:Op maandag 19 mei 2008 12:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je dan zelf banen e.d. kon leggen, maar dat is het niet.
Dat zou namelijk wel vet zijn
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichtenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:39 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij kan je het wel zelf maken, moet je alleen wel weten hoe je een newgrf moet coden met een vliegveld erin
Dat zou wel leuk zijn, maar praktisch onhaalbaar ivm programmering van aanvliegroutes, routering van vliegtuigen op vliegvelden enzo. Zou te complex worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichten
In theorie lijkt mij dat ook mogelijk, door een newgrf met heel veel kleine vliegvelden te maken, welke je samen plaatst als zijnde "losse" stations.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichten
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...quote:Op maandag 19 mei 2008 13:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie lijkt mij dat ook mogelijk, door een newgrf met heel veel kleine vliegvelden te maken, welke je samen plaatst als zijnde "losse" stations.
Dus bijv. een landingsbaan met taxistrook, hangar, laadlosdeel, en toren, en daar plaats je een ander soortgelijk "setje" tegen aan. Alleen zal je vliegtuig dan niet van strook A opstijgen en op strook B landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |