hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:04 schreef Merovingian het volgende:
@cablegunmaster: je eigen oplossing werkt op zich ook wel, ik zou van dat tussensein wel een combo maken, anders kan het nog mis gaan. Nadeel is dat je geen symmetrische verdeling hebt, de onderste aanvoer heeft 4 sporen tot zijn beschikking, de bovenste maar 2. Kan ook ongewenste situaties opleveren.
download transport tycoon deluxequote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:52 schreef _Flea_ het volgende:
wil er eigenlijk ook mee beginnen, maar snap er nog geen reet van.
*kuch*quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:07 schreef Merovingian het volgende:
Nightlies wordt een Win9x versie van gecompiled. Stable helaas niet. (logica snap ik ook niet, nightlies worden elke dag gecompiled, stable slechts 1x per zoveel maanden, dan kan je die ene keer toch ook wel de moeite nemen om het voor alle OS'en te compilen, maargoed). Maar je kan dus wel spelen, alleen online wordt lastig...
Of zelf compilen natuurlijk
En waarom staat dat niet gewoon op de download pagina van openttd.org? Lekker lomp weerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:01 schreef yorP het volgende:
[..]
*kuch*
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717&release_id=588592 *kuch*
Ik heb wel ideeen, maar ik ga nu eerst slapen. Morgen zal ik eens kijken wat ik voor je kan bouwen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?
dus aan beide kanten 4x zoals ik heb geprobeerd heb te doen.
bedoel dus dat 2 treinen aan 4 kanten terwijl je in het midden een soort kruising hebt waar de overtollige 3e trein heen kan gaan of is het makkelijker om de kruisingen te doen. want ik zoek een soort perfecte kruising zonder al die hosa van bruggen / tunnels al is dat wel mogelijk.
iemand een idee?
Plaatsnaam??quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ART, je hebt een totaal ongebruikt vliegveld naast mn station liggen. Ik wil dat station ivm overschot passagiers uitbreiden met een vliegveld, alleen die van jou ligt daar dus in de wegZou je hem in overleg weg kunnen halen?
(getimed, zodat er niet ineens een hele stad doorheen groeit
)
Probeer dit concept te optimaliseren:quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?
dus aan beide kanten 4x zoals ik heb geprobeerd heb te doen.
bedoel dus dat 2 treinen aan 4 kanten terwijl je in het midden een soort kruising hebt waar de overtollige 3e trein heen kan gaan of is het makkelijker om de kruisingen te doen. want ik zoek een soort perfecte kruising zonder al die hosa van bruggen / tunnels al is dat wel mogelijk.
iemand een idee?
ik snap de 1e 2 seinenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Probeer dit concept te optimaliseren:
[ afbeelding ]
Let op! Het sein tussen de 2 kanten is een combo-signal, das dus 3x ctrl-click.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:58 schreef Merovingian het volgende:
@ LeeHarveyOswald: je hebt echt megagrote seinafstanden. Dit is niet echt bevorderlijk voor de doorstroming... Waarom zo groot?
Luiheid? Alsof het meer moeite kost om seinen elke 4 tiles te plaatsen in plaats van elke 10 tiles...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze alleen groot op stukken zonder stations, waar alle treinen dus met 640km/u door blazen ...
Luiheid dus
Gezien hoe fucking lang mn tracks zijn?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Luiheid? Alsof het meer moeite kost om seinen elke 4 tiles te plaatsen in plaats van elke 10 tiles...
Denk je dat de autosignal functie het wat boeit of ie 10 of 1000 seinen automatisch moet plaatsen?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gezien hoe fucking lang mn tracks zijn?
Vooral het vetgedrukte maar even goed lezenquote:To place a signal, click on a clear section of track. To begin with this will be a two way signal, the most basic type. See below for how to change this to a different type. If placing a signal where two parallel tracks share a map square, ensure you click on the precise track you wish to signal. Place multiple signals at the same time by clicking an existing signal and dragging the mouse cursor along the track. They will be spaced as set in the Drag signal density patch and will face the same way as the signal you started the drag on. Place multiple signals along an entire line of track by holding down Ctrl and dragging from a signal already placed. You need only to drag one square and it will auto complete the entire line of track, based on the Drag signal density until either a station is hit or a fork in the track.
Ja, maar dat zijn 2 way signals toch?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:09 schreef Merovingian het volgende:
Das dan lullig voor hem
Maar om het hem te leren hier een stukje van http://wiki.openttd.org/index.php/Signal
[..]
Vooral het vetgedrukte maar even goed lezen
ik sinds 1998 mss wel later of eerder tijd boeit nietquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:hey, ik speel het pas sinds 1996
Graag gedaanquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ik sinds 1998 mss wel later of eerder tijd boeit nietiedereen leert hier
dankje merongvingian voor je uitleg nu snap ik tenminste hoe het 3e combo signaal werkt
Weer een nieuwe slaaf voor de sektequote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:55 schreef Proximo het volgende:
Ik meld bij deze dat ik eindelijk een werkend spoor (met seinen welteverstaan) heb weten te bouwen
aan de OP heb ik veel gehad in ieder geval, nu maar flink bouwen
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Weer een nieuwe slaaf voor de sekte![]()
Het worden de komende weken lange nachten voor je weet ik uit ervaring![]()
Dat is het inkomen van het voertuig met het laagste inkomen. Oftewel, je hebt voertuigen met verlies als dat op nul staat. Als je drie voertuigen hebt, een trein met een jaarinkomen van 100.000, een bus met een jaarinkomen van 15.000 en een boot met een jaarinkomen van 84.000, staat daar dus 15.000.quote:Op zondag 18 mei 2008 01:11 schreef Proximo het volgende:
Nog een vraag overigens
Minimaal inkomen staat bij mij nog steeds op 0... hoe krijg ik dat hoger?
Da's niet eerlijk, die feature zit er pas sinds 0.6!quote:
Kijk dat is het dus..quote:Op zondag 18 mei 2008 08:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat is het inkomen van het voertuig met het laagste inkomen. Oftewel, je hebt voertuigen met verlies als dat op nul staat. Als je drie voertuigen hebt, een trein met een jaarinkomen van 100.000, een bus met een jaarinkomen van 15.000 en een boot met een jaarinkomen van 84.000, staat daar dus 15.000.
In euro's moet je 20.000 halen voor de maximale score als ik het goed heb. Stadsbusjes halen dat al niet, bussen sowieso eigenlijk al lastig. Als je dus een score van 1000 wil halen, ben je eigenlijk al gebonden aan treinen en vliegtuigen.
Aantal treinen 1000 is een grotere uitdagingquote:
quote:Op zondag 18 mei 2008 14:58 schreef sir_DERFEL het volgende:
hmmmz, ik ga de fok!server weer eens opzoeken
ja, ik bouw altijd eerst veel spoor, moet dan maximaal lenen om 1 trein te kunnen kopen en daar lang op wachten voor dat een 2e mogelijk isquote:Op maandag 19 mei 2008 09:43 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
2 treintjeselke trein is een nieuwe
Dutch Trainset is bij mijn weten de enige set met Nederlandse treinen. Nog lang niet af helaas, er ontbreken nog een hoop treinen...quote:Op maandag 19 mei 2008 11:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
ja, ik bouw altijd eerst veel spoor, moet dan maximaal lenen om 1 trein te kunnen kopen en daar lang op wachten voor dat een 2e mogelijk is... oh en ik verloor gister ineens mijn connectie voor de rest van de dag..
weet iemand een goede nederlandse trein set, met NS treinen?? die zoek ik eienlijk een beetje..
Ik dacht eerst dat je dan zelf banen e.d. kon leggen, maar dat is het niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef Merovingian het volgende:
Dit is ook interessant:
[ afbeelding ]
Meer info over nieuwe vliegvelden.
Ik heb hier zelf nog niets mee gedaan, kan dus geen ervaringen plaatsen. Ziet er in ieder geval wel tof uit
Nou ja, volgens mij kan je het wel zelf maken, moet je alleen wel weten hoe je een newgrf moet coden met een vliegveld erinquote:Op maandag 19 mei 2008 12:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je dan zelf banen e.d. kon leggen, maar dat is het niet.
Dat zou namelijk wel vet zijn
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichtenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:39 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij kan je het wel zelf maken, moet je alleen wel weten hoe je een newgrf moet coden met een vliegveld erin
Dat zou wel leuk zijn, maar praktisch onhaalbaar ivm programmering van aanvliegroutes, routering van vliegtuigen op vliegvelden enzo. Zou te complex worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichten
In theorie lijkt mij dat ook mogelijk, door een newgrf met heel veel kleine vliegvelden te maken, welke je samen plaatst als zijnde "losse" stations.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichten
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...quote:Op maandag 19 mei 2008 13:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie lijkt mij dat ook mogelijk, door een newgrf met heel veel kleine vliegvelden te maken, welke je samen plaatst als zijnde "losse" stations.
Dus bijv. een landingsbaan met taxistrook, hangar, laadlosdeel, en toren, en daar plaats je een ander soortgelijk "setje" tegen aan. Alleen zal je vliegtuig dan niet van strook A opstijgen en op strook B landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |