abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:14:45 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_57694653



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD (kies de stable of beta, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 29 maart 2008 @ 13:16:57 #2
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57694688
    Laatste post uit vorige topic:
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 13:12 schreef Merovingian het volgende:
    Ik snap nog steeds niet dat mensen oude versies gebruiken, terwijl een nieuwe versie gratis te downloaden is...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 29 maart 2008 @ 13:18:15 #3
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57694707
    Jubileumtopic!!

    Maar wat ik in het vorige deel nog wilde zeggen, als reactie op mensen die nog 0.5.3 draaien:
    quote:
    0.5.3 is nog een klein beetje te begrijpen als je per se een "stable" versie wil hebben. Maar je ontneemt je zelf wel een hoop leuke mogelijkheden 0.6.0 is to nu toe echt een enorme vooruitgang.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 29 maart 2008 @ 16:14:15 #5
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_57697420
    Jammer dat vlak na het branchen van 0.6 het meteen weer druk is met features die niet in 0.6 komen, maar moeten wachten tot 0.7, waarna hetzelfde weer gebeurd
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 29 maart 2008 @ 16:30:14 #6
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57697707
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 13:18 schreef Zero2Nine het volgende:
    Jubileumtopic!!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_57697982
    Treinen Voor President
      zaterdag 29 maart 2008 @ 16:50:24 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57698078
    Server is nu ook geupdate naar 0.6.0 RC1
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57699714
    Ik moet het echt weer eens gaan spelen, maar het kost zoveel tijd
    pi_57711038
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 13:16 schreef Merovingian het volgende:
    Laatste post uit vorige topic:
    [..]


    nou ik snap het wel, het gaat nou eenmaal om het passagiers, passagiers=inwoners, en Goederen= niet passagiers en niet inwoners, en dus heeft het geen invloed.

    jup het klinkt heel nep, maar zo werkt openttd nou eenmaal

    Daarom vind ik bushalte's de simpelste oplossing
    Redacted
      maandag 31 maart 2008 @ 15:29:54 #11
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57738142
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 18:19 schreef Piles het volgende:
    Ik moet het echt weer eens gaan spelen, maar het kost zoveel tijd
    En, alweer aan het spelen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57738175
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:29 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    En, alweer aan het spelen?
      maandag 31 maart 2008 @ 15:44:48 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57738412
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Piles het volgende:

    [..]

    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57738476
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:44 schreef Merovingian het volgende:

    [..]



    Morgenavond mss weer
      dinsdag 1 april 2008 @ 15:17:11 #15
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57761445
    0.6.0 stable is uit! Ja je denkt nu vast 1 aprilgrap maar deze versie werkt gewoon. Of de grap moet zijn dat er niets is veranderd. Het is natuurlijk ook niet zo vreemd om m stable te hebben na 5! bčta's en een RC
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_57798665
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 15:17 schreef Zero2Nine het volgende:
    0.6.0 stable is uit! Ja je denkt nu vast 1 aprilgrap maar deze versie werkt gewoon. Of de grap moet zijn dat er niets is veranderd. Het is natuurlijk ook niet zo vreemd om m stable te hebben na 5! bčta's en een RC
    heeft hij ook nog eens gelijk geen 1 april grap
    Redacted
      vrijdag 4 april 2008 @ 18:08:54 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57833316
    Server is nu ook 0.6.0. Let op: ik heb de generic tramset newgrf toegevoegd. Die zit standaard meegeleverd met 0.6.0, maar je moet hem nog wel toevoegen aan je instellingen, anders kun je niet inloggen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57839074
    TVP!

    komt er ooit nog is een nieuwe NL trainset uit?

    de huidige is 2 jaar oud

    en hoe krijg ik die tramrails optie uit t grijz?
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:09:30 #19
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_57839965
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
    TVP!

    komt er ooit nog is een nieuwe NL trainset uit?

    de huidige is 2 jaar oud
    Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
    quote:
    en hoe krijg ik die tramrails optie uit t grijz?
    Door een tram grf te laden.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 5 april 2008 @ 00:53:07 #20
    211601 Sabbelmaster
    Sabelt er vrolijk op los!
    pi_57842430
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 23:09 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
    [..]

    Door een tram grf te laden.
    NL treinset moet eens fatsoenlijk goed uitkomen
    pi_57842547
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 23:09 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
    [..]

    Door een tram grf te laden.
    ah tof!

    nou die trainset noggis
    * Ou-Tannu wil rond racen met NS meuter!!
      zaterdag 5 april 2008 @ 01:25:02 #22
    211601 Sabbelmaster
    Sabelt er vrolijk op los!
    pi_57842941
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 01:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    ah tof!

    nou die trainset noggis
    * Ou-Tannu wil rond racen met NS meuter!!
    + Arriva grut rood witte treintje voor kleine spoortjes
      zaterdag 5 april 2008 @ 10:03:17 #23
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57845399
    En Syntus treinen, en Connexxion bussen (inclusief de trolleybussen in Arnhem, trams van het GVB voor Amsterdam (ziiten al ergens in een newgrf geloof ik), en metro's van de RET voor Rotterdam... Dan kunnen we een leuk NL-scenario volbouwen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57847688
    mja
    bussen enzo doe ik weinig mee eigenlijks

    mischien wel leuk om die 8 meter rampbussen die hier rond rijden er in te stoppen..
      dinsdag 8 april 2008 @ 09:39:55 #25
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57904693
    Ik bouw echt alleen maar treinen. Nou ja, heel af en toe vliegtuigen om mijn inkomen wat te verhogen maar eigenlijk heb je dat toch niet nodig aangezien
    1als(speeljaren)>3, dan(geld)=oneindig

    En er is ook weinig aan vind ik, bouw 2 vliegvelden, bouw 10 vliegtuigen, klaar. Je hoeft totaal geen infrastructuur te bouwen. Boten heb ik denk ik al 10 jaar in real life niet meer gebouwd... Bussen gebruik ik om steden te laten groeien, verder ook niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57906285
    ik geef mn AI altijd geen vliegtuigen, treinen en wegtransport.. dus die gooien de stedne wel vol met bushalten D!!


    en ik koop ze na 5 jaar gewoon over
      dinsdag 8 april 2008 @ 11:34:16 #27
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57906790
    Er zijn wel patches voor mooiere boten en vooral met meer inhoud. Alleen ze zijn zo gruwelijk langzaam dat ze voor goederen die bederven niet rendabel zijn. Ze zouden echt op inhoud moeten concurreren (dus dat er echt heeel veel meer inkan dan in een trein zoals in het echte leven). Ik heb wel voor de gein een infrastructruurtje opgezet waarbij 100 RVs vee en graan naar een haven brengen waar boten het oppakken en naar een voedselfabriek aan de andere kant van de map varen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_57906871
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 11:34 schreef Zero2Nine het volgende:
    Er zijn wel patches voor mooiere boten en vooral met meer inhoud. Alleen ze zijn zo gruwelijk langzaam dat ze voor goederen die bederven niet rendabel zijn. Ze zouden echt op inhoud moeten concurreren (dus dat er echt heeel veel meer inkan dan in een trein zoals in het echte leven). Ik heb wel voor de gein een infrastructruurtje opgezet waarbij 100 RVs vee en graan naar een haven brengen waar boten het oppakken en naar een voedselfabriek aan de andere kant van de map varen.
    mja

    gewoon een kanaaltje dwars over de map graven
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:01:34 #29
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57907293
    Nee gewoon langs de rand van de map, daar is water genoeg. toevallig zit er een stad met brouwerij en voedselfabriek links onderin en links boven heb ik een haven waar de landbouwzooi naar toe wordt gereden.

    Overigens is het hele gebeuren puur voor de sier, winst kun je er niet mee maken. De RVs doen alleen trasfers en de boten verdienen niet genoeg om de running kosts van de RVs goed te maken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 9 april 2008 @ 08:42:57 #30
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57927371
    Als het goed is gaan alle geldwaardes gebalanceerd worden voor 0.7.0, om het spel wat evenwichtiger te maken. Running cost omhoog, cargo payment rates omlaag...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 9 april 2008 @ 10:32:26 #31
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57929157
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 08:42 schreef Merovingian het volgende:
    Als het goed is gaan alle geldwaardes gebalanceerd worden voor 0.7.0, om het spel wat evenwichtiger te maken. Running cost omhoog, cargo payment rates omlaag...
    Ik heb standaard al de constructie en runningcost op z'n hoogst zijn. Anders is het echt gewoon te simpel.
    Ohja, en ruig landschap en veel water, gewoon om het een beetje moeilijker te maken
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 9 april 2008 @ 19:13:01 #32
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_57940310
    tvp
    ik type ook mar wat
    pi_57940611
    ik hoopte dat er wat meer savegames gepost werden.
    Redacted
      woensdag 9 april 2008 @ 22:34:14 #34
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57945289
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 19:26 schreef cablegunmaster het volgende:
    ik hoopte dat er wat meer savegames gepost werden.
    En waar blijven die van jou?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 9 april 2008 @ 22:55:06 #35
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57945912
    Maar als je een savegame wil: hier is er eentje van een maat en mij, samen hebben we dit netwerk gebouwd. Er rijden momenteel een kleine 1100 treinen op. Het is 1 groot netwerk, alles zit aan elkaar geknoopt. Er is van alle secundaire industrieen 1 in gebruik, alles wordt daarheen getransporteerd.

    Hier te downloaden. Versie is 0.6.0 zonder extra grf's.

    Hij is verre van perfect, we zijn er ook nog lang niet mee klaar. Als je tips hebt om bepaalde dingen beter te doen zodat er meer treinen kunnen rijden, hoor ik die graag

    edit: die savegame is 6MB, dus heb alsjeblieft even geduld met mijn upload van ca. 100kB/s

    [ Bericht 10% gewijzigd door Bart op 09-04-2008 23:04:05 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57946030
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 22:34 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    En waar blijven die van jou?
    - dubbelpost-
    Redacted
    pi_57946035
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 22:34 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    En waar blijven die van jou?
    good question zal er binnenkort mee bezig gaan na mn proefwerkweek
    Redacted
      donderdag 10 april 2008 @ 08:53:28 #38
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57950465
    Proefwerken, lekker belangrijk
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 20 april 2008 @ 10:31:33 #39
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_58173263
    quote:
    ------------------------------------------------------------------------
    r12798 | peter1138 | 2008-04-20 01:19:12 +0200 (zo, 20 apr 2008) | 2 lines

    -Feature: Add some support for NewGRF station animation. (Thanks to mart3p for samples and fixes)

    ------------------------------------------------------------------------
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 20 april 2008 @ 11:26:00 #40
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58173969
    Als je er nou eens een voorbeeld bij doet
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 20 april 2008 @ 18:46:39 #41
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_58184456
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 11:26 schreef Merovingian het volgende:
    Als je er nou eens een voorbeeld bij doet
    Screenshots hebben geen animatie, daarom zijn die ook vrijwel nutteloos in dit geval
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 20 april 2008 @ 19:29:06 #42
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58185455
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 18:46 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Screenshots hebben geen animatie, daarom zijn die ook vrijwel nutteloos in dit geval
    Wel eens gehoord van animated gifs?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 29 april 2008 @ 07:55:44 #43
    10213 Fe2O3
    Ja das roest
    pi_58373988
    Mmmm nog eens wat bezig geweest hiermee.

    Kan je uitzetten dat goederen op stations 'vergaan' ... ik gebruik diverse hubs waar goederen samenkomen, en vandaar distribueer ik die naar de desbetreffende ontvangende steden//industrieen.

    Maar ik heb bijv. ergens een ijzererts mijn die op 10 hokjes van zo'n hub light, dus via 6 vrachtwagens die een mooi lusje rijden breng ik dat van mijn naar verzamellocatie. Alleen zie je dan dus dat er een volle vrachtwagen een levering doet, maar na een kleine tijd er erts 'verdwijnt', want de ophaaltrein is nog niet langs geweest.

    Nu snap ik best dat passagiers boos worden na 5 maanden of dat voedsel ed. vergaat, maar erts, water, olie ed. ?
    Dum de dum
    pi_58376289
    iemand die dit spel speelt of railroad tycoon 3 snapt ik snapte dat spel voor geen ruk en leed altijd verlies

    http://www.ownage.nl/article/1044/

    dit spel download ik nu om eens te proberen, het lijkt veel op andere trein simulaties maar ik wacht maar eens af tot ik het speel of het wat lijkt of niet.
    Redacted
    pi_58378333
    binnenkort plaats ik ff wat screenshots van mijn game.. 750 treintjes op een kleine map
    daar schrok je van!!
    pi_58378794
    Speel wel veel TTD, maar ik ga toch geen GAM topics volgen
      dinsdag 29 april 2008 @ 15:27:18 #47
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58381575
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 07:55 schreef Fe2O3 het volgende:
    Mmmm nog eens wat bezig geweest hiermee.

    Kan je uitzetten dat goederen op stations 'vergaan' ... ik gebruik diverse hubs waar goederen samenkomen, en vandaar distribueer ik die naar de desbetreffende ontvangende steden//industrieen.

    Maar ik heb bijv. ergens een ijzererts mijn die op 10 hokjes van zo'n hub light, dus via 6 vrachtwagens die een mooi lusje rijden breng ik dat van mijn naar verzamellocatie. Alleen zie je dan dus dat er een volle vrachtwagen een levering doet, maar na een kleine tijd er erts 'verdwijnt', want de ophaaltrein is nog niet langs geweest.

    Nu snap ik best dat passagiers boos worden na 5 maanden of dat voedsel ed. vergaat, maar erts, water, olie ed. ?
    Daar ligt het dus aan. Je ophaaltrein is nog niet geweest, ergo je goederen staan een tijd te wachten, ergo je ratings gaan omlaag, en dat heeft tot gevolg dat er goederen verdwijnen. Oplossing: zoveel treinen maken dat er altijd eentje staat te laden (wel op full load zetten uiteraard).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58383641
    Xfire ondersteund openttd
    quote:
    Release notes for 1.91April 28th, 2008

    * Magyar nyelv támogatása (Added support for Hungarian language--discuss translation errors in this forum thread).
    * Improved the in-game overlay when capturing a video to include video duration and file size.
    * Added capability to detect some 64-bit games.
    * Improved voice chat performance on certain sound cards.
    * Fixed a problem that caused many video uploads to return an unknown error.
    * Fixed many small problems with video conversion and uploading.
    * Added Cool/Lame ratings to the video player on the web site. View top-rated videos on the Xfire home page.
    * The video tab automatically refreshes if you modify the video directory from another program.
    * New games supported:
    Rohan Online
    Warriors Orochi
    Alien Arena 2008
    Ninja Reflex: Steamworks Edition

    Lunia
    Uplink Slayers Online
    Second Sight
    Imperium Romanum
    Yu-Gi-Oh! Online: Duel Evolution
    Assassin's Creed
    Terra: Battle for the Outlands
    Darkstar One
    OpenTTD
    NosTale
    Jagged Alliance 2 Gold
    American McGee's Alice Skulltag
    Saga
    Trackmania Nations Forever
    Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2
    The Sims 2 Kitchen & Bath Interior Design Stuff
    Kung Fu Panda Demo
      dinsdag 29 april 2008 @ 17:26:58 #49
    10213 Fe2O3
    Ja das roest
    pi_58384036
    Kut kon al zien hoeveel tijd ik verlies aan andere games, nu gaan ze openTTD erbij doen ~:-/
    Dum de dum
      dinsdag 29 april 2008 @ 17:35:03 #50
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58384187
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 17:06 schreef sk888er het volgende:
    Xfire ondersteund openttd
    [..]
    Wat is dat??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_58387091
    Boeien werken niet in o.6.x laatste release....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')