Precies, dus hoe is het dan mogelijk om je in de 21e eeuw letterlijk te houden aan een boek dat toen geschreven is ?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:18 schreef Misstique het volgende:
[..]
Precies, probeer het in de geest van die tijd te zien. Tegenwoordig is het ondenkbaar, maar we zijn dan ook een paar duizend jaar verder. In die tijd was het bijna verplicht om vroeg te trouwen om familiebanden te smeden met de vader en broer van het meisje. Goed voorbeeld is ook Julius Ceasar die zijn dochter uithuwelijkte aan Pompeius.
Je kan niet met 21e eeuwse ogen naar iets gaan kijken uit 600..
Één grote achterstandswijk dus?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:09 schreef SeLang het volgende:
In de tijd van Mohammed had een 14-jarige al 2 of 3 kinderen.
Met een beetje geluk werd je rond de 30 jaar oud. Je hebt toch wel een beetje onderwijs genoten ?quote:
De wereld waar Mohammed in woonde was geen kommer en kwel. Mekka had genoeg rijkdom vergaard met de handel.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:22 schreef Monidique het volgende:
In het Arabië van de zevende eeuw had je geluk als je de dertig haalde?
quote:Op maandag 31 maart 2008 20:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De wereld waar Mohammed in woonde was geen kommer en kwel. Mekka Quraish had genoeg rijkdom vergaard met de handel.
Alleen elite van het volk van Mekka had het welvarend, meerderheid van stad was zo arm als ikweetnietwat.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:32 schreef Scaurus het volgende:
Ik bedoelde de stad Mekka. Die was welvarend geworden door de handel, het was geen armieterig dorpje meer.
Dat is feministische interpretatie hè.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:01 schreef Floripas het volgende:
Doet het er eigenlijk toe? Ik zie geen moslims pro-pedofilie-filibusters geven.
Je gaat toch ook geen joden (of christenen) afzeiken omdat Loth met zijn dochters sliep?
Als je een minderjarig meisje neukt ben je een pedo, niks aan te doen.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:09 schreef Super7fighter het volgende:
Een pedofiel is toch iemand die zich aangetrokken voelt tot jonge kinderen?
Hoe kunnen Westerse Moslimhaters het in een hoofd halen om een edele en nobele man als de profeet Mohammed, die 8 oudere, minder aantrekkelijke weduwes heeft gehuwd en mogelijkerwijze een jonge vrouw een pedofiel noemen? Te gek voor woorden.
Ik denk dat ze dat doen, omdat Mohammed (mvfns) zich klaarblijkelijk aangetrokken voelt tot ( voor hedendaagse begrippen ) jonge meisjes?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:09 schreef Super7fighter het volgende:
Hoe kunnen Westerse Moslimhaters het in een hoofd halen om een edele en nobele man als de profeet Mohammed, die 8 oudere, minder aantrekkelijke weduwes heeft gehuwd en mogelijkerwijze een jonge vrouw een pedofiel noemen?
Over de edelheid en nobelheid van Mohammed in bijvoorbeeld de veldslagen met de Koeraisj valt nog wel het nodige te zeggen, maar houd vooral vast aan je eigen dogmata.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:09 schreef Super7fighter het volgende:
Hoe kunnen Westerse Moslimhaters het in een hoofd halen om een edele en nobele man als de profeet Mohammed, die 8 oudere, minder aantrekkelijke weduwes heeft gehuwd en mogelijkerwijze een jonge vrouw een pedofiel noemen? Te gek voor woorden.
Het valt me op dat het heel vaak Nederlandse pedofielen zijn die de profeet Mohammed aanhalen als argument. Bijvoorbeeld ene Martijn op frontpage. Met als gedachtegang: als wij Mohammed aanhalen betekent dat we ineens 1,5 miljard extra voorstanders hebben. Niets is minder waar. Het blijkt dat het zelfs Westerlingen zijn, waar pedofilie het vaakst voorkomt, gezien de vele netwerken in Europa en Amerika. Natuurlijk heb je ook zieke geesten in de Moslimwereld, maar gelukkig zijn dat er veel minder en beroepen zij niet zoals veel Westerse pedofielen dat doen op de profeet, die juist met veelal oudere vrouwen was getrouwd.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat doen, omdat Mohammed (mvfns) zich klaarblijkelijk aangetrokken voelt tot ( voor hedendaagse begrippen ) jonge meisjes?
Hoe kun jij nou beweren dat de profeet een pedofiel was, als hij zich niet eens primair aangetrokken voelde tot jonge vrouwen? Hij had zelfs 8 oudere of reeds gehuwde vrouwen gehuwd.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Over de edelheid en nobelheid van Mohammed in bijvoorbeeld de veldslagen met de Koeraisj valt nog wel het nodige te zeggen, maar houd vooral vast aan je eigen dogmata.
Ik zie je gedachtesprongetje eventjes niet. Zou je een extra stapje tussen de vorige post en deze kunnen plaatsen?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het valt me op dat het heel vaak Nederlandse pedofielen zijn die de profeet Mohammed aanhalen als argument. Bijvoorbeeld ene Martijn op frontpage. Met als gedachtegang: als wij Mohammed aanhalen betekent dat we ineens 1,5 miljard extra voorstanders hebben. Niets is minder waar. Het blijkt dat het zelfs Westerlingen zijn, waar pedofilie het vaakst voorkomt, gezien de vele netwerken in Europa en Amerika. Natuurlijk heb je ook zieke geesten in de Moslimwereld, maar gelukkig zijn dat er veel minder en beroepen zij niet zoals veel Westerse pedofielen dat doen op de profeet, die juist met veelal oudere vrouwen was getrouwd.
Dat deed ie vast uit politieke overwegingen, om vrienden te worden met stamoudsten of om net te doen alsof hij geen pedofiel was.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou beweren dat de profeet een pedofiel was, als hij zich niet eens primair aangetrokken voelde tot jonge vrouwen? Hij had zelfs 8 oudere of reeds gehuwde vrouwen gehuwd.
Oh ja? Zoals wie?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is feministische interpretatie hè.Z'n dochters sliepen met hém volgens de Bijbel. Enfin, ik vind het ook historisch gezien niet zo heel boeiend. Het is curieus natuurlijk, net zoals de passage in ‘The Life of Muhammad’ van Ibn Ishaq waarin Mohammed een baby ziet kruipen en zegt: "Later ga ik met jou trouwen." Het probleem ligt ’m echter bij de legitimatie sommigen hieruit af denken te kunnen leiden voor hun eigen partnerkeuze.
De integriteit van het kind wordt juist in het westen goed gewaarborgd. Wat een onzin om te stellen dat er meer pedofielen rondlopen. De reacties op ontdekkingen zijn fel; ja het is aanwezig, maar het wordt massaal bestreden.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het valt me op dat het heel vaak Nederlandse pedofielen zijn die de profeet Mohammed aanhalen als argument. Bijvoorbeeld ene Martijn op frontpage. Met als gedachtegang: als wij Mohammed aanhalen betekent dat we ineens 1,5 miljard extra voorstanders hebben. Niets is minder waar. Het blijkt dat het zelfs Westerlingen zijn, waar pedofilie het vaakst voorkomt, gezien de vele netwerken in Europa en Amerika. Natuurlijk heb je ook zieke geesten in de Moslimwereld, maar gelukkig zijn dat er veel minder en beroepen zij niet zoals veel Westerse pedofielen dat doen op de profeet, die juist met veelal oudere vrouwen was getrouwd.
Helpt het om je mening te veranderen als ik zeg dat ik pedofielen, of ze nou uit het Westen of de Moslimwereld komen, het liefst onder een guillotine zie liggen?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:48 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De integriteit van het kind wordt juist in het westen goed gewaarborgd. Wat een onzin om te stellen dat er meer pedofielen rondlopen. De reacties op ontdekkingen zijn fel; ja het is aanwezig, maar het wordt massaal bestreden.
Pedofilie en kinderverkrachtingen komen in de moslimwereld juist vaker voor, worden soms zelfs gecultiveerd. Dat er geen massale aandacht voor is, betekent niet dat het minder aanwezig is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |