Religieuzen staan constitutioneel dan ook boven de rest. Een gelovige kan refereren naar een bron als de bijbel of de koran om discriminerende uitspraken te doen. Ik, als niet-gelovige, kan dat niet omdat ik niet een enkel multi-interpretatief boek kan citeren en gebruiken om de vrijheden van anderen te schaden. Niet dat ik dat wil uiteraard, maar het geeft zeker een machtsbron aan de gelovige. De SGP als vrouwendiscriminerende partij bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:12 schreef PJORourke het volgende:
De expliciete formulering van een vrijheid van religie geeft gelovigen het idee dat ze boven de rest staan.
Door bieslog begrijp ik eindelijk de verontwaardiging van Sala-ehdin bij P&W gisterquote:DE film (2)
Niet Mohammed B.
In de film is een foutje geslopen. De foto van de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., is verwisseld met de foto van rapper Salah Edin.
Die kan er wel om lachen.
'De foto van Edin werd gemaakt voor de hoes van zijn album 'Nederlands grootste nachtmerrie'. Met het plaatje refereerde de muzikant bewust naar de wijdverspreide foto van zijn beruchte landgenoot.
"We wilden aantonen dat de gemiddelde Nederlander denkt dat iedere Marokkaan met een baard als Mohammed B. is", vertelt De Koning (de baas van Edins platenlabel). "Dat blijkt nog altijd relevant."'
Aanvulling
De rapper en de cartoonist kondigen juridische maatregelen aan.
Dat weet ik. Dat van Aboutaleb ook, maar het staat er niet los van he.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:02 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat was al een tijdje voor de film, dit was zijn reactie naderhand:
Zie je jezelf ineens terug in die filmquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Door bieslog begrijp ik eindelijk de verontwaardiging van Sala-ehdin bij P&W gister
En anders doet hij gewoon alsof hij boos is, hij is zo'n extreme rapper van het type dat vroeger wel eens op muziekzender de box langskwam dacht ik.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zie je jezelf ineens terug in die film. Ik zou ook pissed off zijn.
Als je in Google Afbeeldingen 'Mohammed B' intikt krijg je trouwens eerst Salah Edin te zien...weten we ook de bronnen van Wilders weer.....
Inderdaad dit is gewoon veel gratis publiciteit voor hem. Zal hem geen kwaad doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En anders doet hij gewoon alsof hij boos is, hij is zo'n extreme rapper van het type dat vroeger wel eens op muziekzender de box langskwam dacht ik.
naam een keer voorbij horen komen. Hij was blijkbaar al eerder bij een relletje betrokkenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ook ongewenste publiciteit is publiciteit. Ik kende tot eergister die hele rapper niet.
quote:Op 4 april 2007 stelde de SGP-fractie kamervragen over subsidie voor de videoclip "Het Land Van...", waarin de rapper aspecten van de Nederlandse samenleving toont die volgens hem leiden tot radicalisering van moslimjongeren.
Help me dan.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:11 schreef PJORourke het volgende:
Prutser.
Kost niet zoveel. Maar ja, geen extra voedingplug omdat het syteempje niet op een extra drive is berekend.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:19 schreef PJORourke het volgende:
Optische drive aanschaffen? Kost niet veel.
Optische schijf is niet het probleem. Probleem is blijkbaar de communicatie met je hd.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kost niet zoveel. Maar ja, geen extra voedingplug omdat het syteempje niet op een extra drive is berekend.
Enne: lost dat het probleem van het blauwe scherm wel op?
want?quote:Op zondag 30 maart 2008 11:25 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen. Vandaag is later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |