Ga ik toch eens de eerste optie proberen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:39 schreef Vince_Taylor het volgende:
Je schrijft:Vervolgens vraagt het systeem mij op enter te drukken, waardoor het systeem opnieuw opstart en boot. Krijg eerst een zwart scherm met witte letters, waarin ik een keuze moet maken tussen het runnnen van Windows of de setup van Windows. Kies dan voor het laatste en de setup gaat dan inderdaad weer verder...met het kopieren van bestanden.
Volgens mij moet je juistNIET kiezen voor de setup...
Net geprobeerd: werkt niet: je krijgt dan direct de DOS prompt te zien.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:39 schreef Vince_Taylor het volgende:
Volgens mij moet je juist NIET kiezen voor de setup...
Ja. Je kan inderdaad booten met de USB stick, mits je BIOS dat ondersteunt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:57 schreef gelly het volgende:
Lijkt erop dat je pc niet kan opstarten vanaf usb. Boot je ook vanaf de usb stick ?
Heb ik ook aan gedacht.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:16 schreef Dulk het volgende:
heb je niet een of andere oude sata controller waardoor je verplicht bent om met F6 een controller handmatig te laden ?
Goeie tip. Ga ik proberen.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:14 schreef SpeedyRich het volgende:
je moet c nog eens formateren
Moet een bootdisk op www.bootdisk.com
en dan opnieuw xp er op zetten
Eensch. Iets is verneukt in de MBR.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:16 schreef gelly het volgende:
Als je geen obscure hardware hebt hoeft dat echt niet .. Lijkt me het handigste als je ergens een cdrom scored en die er even in hangt. Het probleem dat je hebt lijkt veel op een corrupt bootrecord en dat je pc probeert een oude installatie te starten, misschien moet je even in je bios settings kijken of de usb drive wel als eerste wordt gestart ?
Wat is de reden dat je opnieuw wil installeren ?
Is ook geen obscure hardware. Dus die F6 lijkt mij ook niet echt nodig.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:16 schreef gelly het volgende:
Als je geen obscure hardware hebt hoeft dat echt niet
Ja, maar de voeding heeft zelfs niet eens een exta aansluiting voor de voeding. Er kan ook fysiek geen enkele speler disk erbij. De IDE flatcable heeft ook gene extra aansluiting voor uitbreiding.quote:.. Lijkt me het handigste als je ergens een cdrom scored en die er even in hangt.
Ik heb de disk meerdere malen geformatteerd, nadat ik eerst Fdisk heb uitgevoerd. 1 partitie, een zg primaire dos partitie, die ik trouwens niet ACTIEF kan setten *schijnt met FAT32 te maken hebbenquote:Het probleem dat je hebt lijkt veel op een corrupt bootrecord en dat je pc probeert een oude installatie te starten,
Ik dacht het wel, maar check het nog ff.quote:misschien moet je even in je bios settings kijken of de usb drive wel als eerste wordt gestart ?
Tweede handse PC zonder OS gekocht. Ik dacht er die even zo op te zetten. Jemig, nooit geweten dat dat zo moeilijk is en zoveel problemen oplevert.quote:Wat is de reden dat je opnieuw wil installeren ?
Heb ik ook al gedacht.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Eensch. Iets is verneukt in de MBR.
Maar PJO, kan een MBR verneukt zijn nadat je geformateerd hebtquote:Op zondag 30 maart 2008 00:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Eensch. Iets is verneukt in de MBR.
in principe hoort er geen mbr meer op te staan na een formatquote:Op zondag 30 maart 2008 00:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar PJO, kan een MBR verneukt zijn nadat je geformateerd hebt
Dit heb ik gedaan: C\>fdisk /mbr Dit werd geaccepteerd, en gaf geen enkele terugmelding.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:27 schreef SpeedyRich het volgende:
in principe hoort ie ook gewoon te doen
Nou, ik kan je vertellen dat de harde schijf niet eens een schijletter hadquote:Op zondag 30 maart 2008 00:29 schreef gelly het volgende:
Die Dell pc's hebben een apartie partitie met installatieinformatie, een format gaat dat dus niet oplossen. Je moet met FDISK alle partities verwijderen en weer toevoegen ...
OK.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:31 schreef SpeedyRich het volgende:
C\>fdisk /mbr moet zijn chkdsk /mbr of /fix boot
formatteer hem iig NTFS... En verder blijf ik bij m'n advies om het vanaf cdrom te installeren, usb is soms een bitch.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou, ik kan je vertellen dat de harde schijf niet eens een schijletter had![]()
Die kreeg ie pas nadat Fdisk heb gedaan.
Maaruh. Ik ga je raad maar opvolgen.
Oja, de HD is FAT32 geformateerd. Fdisk meld bij STATUS helemaal niets. Klopt dat wel?
Werk niet. ----> invalid switchquote:Op zondag 30 maart 2008 00:31 schreef SpeedyRich het volgende:
C\>fdisk /mbr moet zijn chkdsk /mbr of /fix boot
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |