abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57831350
bee aa dubbel gee ee er

Maar AEX blijft heel goed liggen. Dow ook nog wel.
quote:
WASHINGTON (Dow Jones)--A third-straight sharp drop in U.S. payrolls confirmed
Federal Reserve Chairman Ben Bernanke's recent warning that the U.S. economy may
be in recession, as the unemployment rate moved sharply higher.

The data suggest additional interest rate cuts by the Fed are likely , even though
the already-aggressive response by officials doesn't leave them too much room for
additional easing.

Nonfarm payrolls fell 80,000 in March, the Labor Department said Friday, its
biggest decline in five years
, after falling by 76,000 in both January and
February. Both were revised to show even bigger losses.

Had it not been for a rise in government jobs last month, payrolls would have
fallen by around 100,000.
Health care, food services and mining were among the
only other sectors posting gains.
pi_57831430
Ah er komt wat beweging in die Dow.
pi_57831579
quote:
Zoals ik al eerder in een opmerking vroeg was ik benieuwd hoeveel banen de overheid daar gecreerd heeft.

Als men dus op deze manier door gaat en er maandelijks 100.000 overheidsbanen bij creerd dan heeft men over 1 jaar toch mooi 1.2 miljoen ambtenaren erbij. Hoe wilt men dit dan weer gaan financieren in dat land. Er van uitgaan dat een arbeidsplaats ongeveer 50.000 dollar per jaar kost leverd dat bij amerikaanse overheidbegrotinig nog eens een extra kostenpost van 60 mlijard dollar op jaar basis op. Op hun al oplopnde begrotingstekort. Ze zijn goed bezig.
pi_57831827
Banen dalen met 80.000, zonder overheidsbanen met 100.000, dus 20.000 banen erbij bij de overheid.
= 240.000 p/j. Nog niet weinig maar het scheelt wel een slok op een borrel
pi_57831894
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:16 schreef ItaloDancer het volgende:
ADP: BANENGROEI VS MAART +8.000; CONSENSUS -45.000
En wat was dit cijfer dan?
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:46:17 #156
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57831959
Ik vraag me eigenlijk af, *welke* overheidsbanen komen er dan bij? Schoonmakers? Loketzitters?
Confidence through competence
pi_57832072
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat was dit cijfer dan?
ADP is een bedrijf dat aan salarisadministratie en al wat niet doet maar die zitten er dus dik naast en blijkbaar is dat niet de eerste keer ook.
pi_57832314
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:46 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af, *welke* overheidsbanen komen er dan bij? Schoonmakers? Loketzitters?
Is leger een overheidsbaan?
In tijden van weinig werk zou je verwachten dat dat boomt...
Alhoewel je onderhand wel zou denken dat iedereen ondertussen wel weet dat je daaruit moet blijven .
pi_57832827
En weer omhoog...
pi_57832876
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:53 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

ADP is een bedrijf dat aan salarisadministratie en al wat niet doet maar die zitten er dus dik naast en blijkbaar is dat niet de eerste keer ook.
Waarom worden zulke cijfers dan nog uberhaubt gepubliceerd als je er toch niets aan hebt. Omdat ze toevallig best positief waren en die "stomme" handelaren alleen nog maar op emotie werken en niet meer met betrouwbare onderbouwde cijfers?
pi_57833851
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:13 schreef ItaloDancer het volgende:
bee aa dubbel gee ee er

[..]

quote:
USA kleine overheid .
pi_57833859
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:13 schreef ItaloDancer het volgende:
bee aa dubbel gee ee er

[..]

quote:
Health care, food services and mining were among the
only other sectors posting gains.
Klinkt leuk, maar vaak slecht nieuws voor de rest van de economie .
pi_57833935
RTL Video: Willem Middelkoop over banenverlies

Hierin zegt Middelkoop dat hij het wederom uiterst vreemd vindt dat de in eerste instantie negatieve Amerikaanse futures in het rood stonden, maar opeens weer opveren door "onbekende kopers"...

Plunge Protection Team weer bezig?
pi_57833987
Hoeveel banen moesten er ook alweer bijkomen om de groeiende Amerikaanse beroepsbevolking op te vangen? 150.000 toch ?
pi_57834762
Kutsite van RTL Z. Als ik daar iets aanklik crasht m'n browser

Op Wall Street zijn ze de banencijfers alweer vergeten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 april 2008 @ 20:00:02 #166
862 Arcee
Look closer
pi_57835468
tv$
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57835753
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:47 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Willem Middelkoop over banenverlies

Hierin zegt Middelkoop dat hij het wederom uiterst vreemd vindt dat de in eerste instantie negatieve Amerikaanse futures in het rood stonden, maar opeens weer opveren door "onbekende kopers"...

Plunge Protection Team weer bezig?
Vergeet niet dat onze lieve Willem dat eigenlijk al weken zegt, zeer slecht negatief nieuws wordt vaak als positief nieuws opgevat..

Ik zelf vind RTLZ niet altijd even nauwkeurig, maar de uitzending op vrijdag van 13.40 pak ik altijd wel ff mee, het vragen uurtje
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57836602
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Kutsite van RTL Z. Als ik daar iets aanklik crasht m'n browser

Op Wall Street zijn ze de banencijfers alweer vergeten.
Bij mij soms ook... niet altijd overigens .

Die kut-players crashen sowieso vaak.
  zaterdag 5 april 2008 @ 01:00:42 #169
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57842554
Leuk weekend-nieuws: bloomberg:
quote:
Fitch Ratings cut the rating on MBIA Inc.'s insurance unit to AA from AAA, saying the bond insurer no longer has enough capital to warrant the top ranking.
Ow, en wat betreft crashende players: ik heb om die reden dumpert uit m'n kijkpatroon gegooid. Een op de drie filmpjes lockt firefox op, en dan ben ik min of meer verplicht om het filmpje uit te kijken voor er weer iets gebeurt. Nee, geen reclame ofzoiets, maar 't is irritant genoeg om dumpert te dumpen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57844544
quote:
Op zaterdag 5 april 200801:00 schreef gronk het volgende:
Leuk weekend-nieuws: bloomberg:
[..]

Ow, en wat betreft crashende players: ik heb om die reden dumpert uit m'n kijkpatroon gegooid. Een op de drie filmpjes lockt firefox op, en dan ben ik min of meer verplicht om het filmpje uit te kijken voor er weer iets gebeurt. Nee, geen reclame ofzoiets, maar 't is irritant genoeg om dumpert te dumpen.
oeps.
pi_57867197
Sunday Bloody Sunday, alleen zijn de beurzen nooit open op zondag

Tja de macro-economische kalender voor volgende week... heel veel staat er niet te gebeuren komende week wat dat betreft, dus ik ga 'm niet uitgebreid neerzetten dit keer. Om in de gaten te houden zijn de pending home sales (dinsdag, 16:00, over februari, verwachting -0.5%), de notulen van de laatste Fed vergadering (dinsdag, 20:00), de wekelijkse uitkeringsaanvragen en de handelsbalans [februari] (beide donderdag, 14:30) en het consumentenvertrouwen van de Universiteit van Michigan (vrijdag, 16:00, over april (voorlopig), verwachting 69.4).

Maar dat is dus allemaal een stuk minder boeiend dan vorige week. Al zal er wel meer naar de uitkeringsaanvragen gekeken worden dan normaal, omdat ze vorige week zo tegenvielen.

Maar... het is april en dus kunnen we ons opmaken voor een reeks aan eerstekwartaalcijfers. En die zouden toch een stuk slechter moeten zijn. Het eerste kwartaal was voor de Amerikaanse economie niet best, zoals we weten. Maar zien we dat ook in de bedrijfscijfers?
Volgende week is het nog rustig, met op maandag Alcoa (nabeurs) en op vrijdag General Electric (voorbeurs).
Donderdag komt Wal-Mart nog met de omzetcijfers over maart.

Zo, weten jullie dat ook weer
  zondag 6 april 2008 @ 13:30:48 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57867584
De volgende beweging naar beneden moet naar mijn mening komen uit de indirecte gevolgen van de creditcrunch en niet meer zo zeer uit de directe gevolgen voor financials. De belangrijke spelers (iig in de USA) zijn allemaal bailed-out door de FED met de recente regelingen waarvan een grote groep banken indien nodig gebruik van kan maken. (er blijven afschrijvingen komen maar het acute gevaar van omvallen is voor de belangrijke banken grotendeels afgewend).

Maar de dalende huizenprijzen, strengere regels voor credit en slechtere sentiment moeten vroeg of laat de 'echte' economie gaan raken. Tot nu toe is dat nog nauwelijks zichtbaar in bedrijfscijfers van niet-financials en dat is ook de reden dat de beurs nauwelijks is gezakt. Als deze cijfers goed blijven dan gaan we niet meer veel dieper. Als daarentegen de cijfers van cyclische bedrijven een dalende trend gaan vertonen dan kan het allemaal (veel) lager.

Ikzelf verwacht in de loop van dit jaar nog steeds het tweede scenario, maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57867780
De laatst bekende cijfers zijn de jaarcijfers / vierdekwartaalcijfers; logisch dat die nog goed waren (muv de financials). Pas het afgelopen kwartaal is echt duidelijk geworden dat de hele economie geraakt wordt. Dus dat zouden we moeten gaan terugzien in de eerstekwartaalcijfers, en waarschijnlijk nog meer in de tweedekwartaal-/halfjaarcijfers.
  zondag 6 april 2008 @ 17:49:08 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57872842
...of pas echt in de tweede helft van het jaar.

Het valt me echt op hoe ontzettend optimistisch iedereen nog steeds is (en misschien wel terecht, weet ik veel). Aandelen prijzen in elk geval nog steeds een uitbundige groei in en om me heen zie/lees/hoor ik veel meer mensen praten over 'goed instapmoment' dan over 'laatste kans om nog voor een redelijke prijs te verkopen'.

Maar goed, er is sinds begin jaren '80 ook geen ernstige recessie meer geweest, dus een hele generatie heeft nog nooit een 'echte' recessie meegemaakt en verwacht dat alles gelijk weer goed komt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57873327
Nouja, vanaf eind 2000 tot lente 2003 zijn de Europese aandelenmarkten tot 75% gecorrigeerd, dat is toch niet misselijk. In Amsterdam zijn ze daar nog altijd niet van hersteld.

De toekomst vwb de huidige "recessie" is heel onzeker (cijfers spreken elkaar nu ook weer wat tegen), en ik ben ook van mening dat de koersen in Amerika van dit moment daar niet bij horen (in Europa zijn ze reëel). Maar ze zijn hun opportunisme nog altijd niet verloren. Dus ja... afwachten maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')