abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57680238
Aan de andere kant heb ik moeite om hem als politicus serieus te nemen. Hij is nog geen echte gevestigde politicus. En hij heeft daar ook niet echt de leeftijd voor.

Als tegenstander in een debat zijn de woorden van hem ook niet zoveel waard. De woorden van Balkenende kunnen nog zwaar wegen en van enige invloed zijn op de koers van de regering en tweede kamer. Maar de woorden zijn Tofik Dibi zijn behoorlijk waardeloos. Om die reden kan Wilders beter met een ander het debat aangaan.

Maar waarschijnlijk moet hij dan tegen een verongelijkte droplul.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:54:21 #27
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_57694365
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:28 schreef sneakypete het volgende:
Geweldig. Dibi schrijft een sterk stuk als zowel politicus, burger en moslim, en PVV'ertjes hebben als enige tegenreactie: Oooh die 'huilie' of 'die analfabeet'.

Geeft wel aan waar nu de intelligentie zit ?
Ik vind het helemaal geen bijzonder stuk. Zie boven voor argumentatie. En Tofik Dibi is en blijft een huilie.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_57699397
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:45 schreef star_gazer het volgende:
Ben je niet welwillend, dan moet je gewoon weg.

Ik vind jou niet bepaald welwillend dus wat let je?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:46:14 #29
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_57701513
quote:

[..]

Hij vergeet dat er in dit land wel degelijk een zeer groot aantal problemen is, waaraan de incompatibiliteit tussen islam en het westen ten grondslag ligt. Hij vergeet, dat het overgrote meerendeel van de criminele jongeren tegenwoordig anti-westers is en draagt weinig concrete oplossingen aan om dat probleem op te lossen. Dat is niet alleen mijn probleem met Tofik Dibi, maar mijn probleem met links: de tijd van praten is zo onderhand wel geweest. Er zijn Cohen-style theekransjes, jeugdcentra, voetbalwedstrijden, snoepreisjes en zwaar overgesubsideerde cultuur-projecten die tot nu toe he-le-maal niets hebben opgeleverd. Fact of the matter is: zijn softe aanpak werkt niet. Ben je niet welwillend, dan moet je gewoon weg.
lol, die "anti-westerse" criminele jongeren doen gewoon lekker stoer tegenover de camera als er weer eens word gevraagd wat zij nou vinden dat er al zoveel duizend amerikanen dood zijn..die dragen net zo hard gucci, gaan uit met nederlandse vrouwen en drinken ook alchohol. Die zijn net zo gelovig als ik ben.. en ik heb al in geen jaren meer een kerk van binnen gezien.

Maar nee volgens de algemene opinie zijn die jongeren opeens sterk islamitisch en extremisten! wat een gelul
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_57702729
Wilders wijst inderdaad de dialoog af, wat ik verwerpelijk vind. Tofik Dibi speelt daar terecht op in. Daarmee wil ik geen lans breken voor Tofik Dibi, integendeel.
  zondag 30 maart 2008 @ 12:39:54 #31
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57712523
quote:

Hij vergeet dat er in dit land wel degelijk een zeer groot aantal problemen is, waaraan de incompatibiliteit tussen islam en het westen ten grondslag ligt. Hij vergeet, dat het overgrote meerendeel van de criminele jongeren tegenwoordig anti-westers is en draagt weinig concrete oplossingen aan om dat probleem op te lossen. Dat is niet alleen mijn probleem met Tofik Dibi, maar mijn probleem met links: de tijd van praten is zo onderhand wel geweest. Er zijn Cohen-style theekransjes, jeugdcentra, voetbalwedstrijden, snoepreisjes en zwaar overgesubsideerde cultuur-projecten die tot nu toe he-le-maal niets hebben opgeleverd. Fact of the matter is: zijn softe aanpak werkt niet. Ben je niet welwillend, dan moet je gewoon weg.

Eensch is.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:46 schreef werkeend het volgende:
lol, die "anti-westerse" criminele jongeren doen gewoon lekker stoer tegenover de camera als er weer eens word gevraagd wat zij nou vinden dat er al zoveel duizend amerikanen dood zijn..die dragen net zo hard gucci, gaan uit met nederlandse vrouwen en drinken ook alchohol. Die zijn net zo gelovig als ik ben.. en ik heb al in geen jaren meer een kerk van binnen gezien.

Maar nee volgens de algemene opinie zijn die jongeren opeens sterk islamitisch en extremisten! wat een gelul
Desondanks staan ze wel te juichen bij 9/11, aanslagen in Israel en Afghanistan. Dan is er toch heel wat mis wat je niet zo even met de mantel der liefde & bagatalisering bedekt.

Maar waar het natuurlijk puur om draait is heel simpel; pas je je niet aan, kan je je niet normaal gedragen? => daar is het gat van de deur, dan rot je maar op.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 30 maart 2008 @ 14:54:05 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57715204
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Met het kabinet inderdaad. Ik hoop dat Wilders meedoet.
Ik ook en ik hoop ook dat het kabinet ballen heeft en toe durft te geven dat ze de zaken veel te ver hebben opgeblazen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57715585
quote:

[..]

Zegt hij dan dat er geen probleem is?
quote:
Zal ik eens eerlijk antwoord geven op die laatste vraag? Ja, er is iets mis met de opvatting over vrouwenrechten, homorechten, vrijheid van meningsuiting en politiek geweld bij sommige islamitische stromingen. In de journalistieke verslagen van de ineenstortende WTC-torens, de steniging van vrouwen en de ophanging van homoseksuelen is dat schokkender getoond dan Wilders met zijn film ooit kan nabootsen.
Ik vind het een prima verhaal en vind het knap van een 20 jarige om zijn mening zo duidelijk uit te kunnen drukken, zowel mondeling als schriftelijk.
  zondag 30 maart 2008 @ 15:40:23 #34
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_57716107
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:43 schreef PJORourke het volgende:
Hij paradeert ook met borden met de tekst "extremist", gaat naar demonstraties van Hamas-groupies en trotskisten en z'n blog staat vol taal- en spelfouten. Moeten we dan in aanbidding liggen als ie af en toe een helder moment heeft? Dat heeft de gemiddelde Alzheimer-patient namelijk ook.
Wat ben je toch zuur zeg.

Ik vind het wel een goed stuk van Dibi.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_57717504
Waarover wil Dibi praten dan? Als ik het zo lees dan kan hij het snel eens zijn met Wilders.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_57717752
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:49 schreef sizzler het volgende:
Waarover wil Dibi praten dan? Als ik het zo lees dan kan hij het snel eens zijn met Wilders.
Moet Wilders wel eerst willen praten.
pi_57717781
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik ook en ik hoop ook dat het kabinet ballen heeft en toe durft te geven dat ze de zaken veel te ver hebben opgeblazen
Het kabinet heeft dit uitstekend gemanaged. Als je iets van de internationale verhoudingen begrijpt en dit op wereldwijde schaal bekijkt dan kan je het kabinet vrijwel niks kwalijk nemen. Ik heb tegenwoordig een petje op, dus petje af
  zondag 30 maart 2008 @ 17:06:04 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57717816
Tuurlijk, angst en paniek zaaien, als Wilders dat zou doen, zou de wereld te klein zijn. Maar doet het kabinet het, dan is het goed.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 30 maart 2008 @ 17:09:07 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57717866
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:06 schreef PJORourke het volgende:
Tuurlijk, angst en paniek zaaien, als Wilders dat zou doen, zou de wereld te klein zijn. Maar doet het kabinet het, dan is het goed.
Idd, ik zou wel eens willen weten hoe SCH het gedrag wat dit kabinet de laatste weken heeft laten zien wil noemen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 30 maart 2008 @ 17:12:29 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_57717921
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kabinet heeft dit uitstekend gemanaged. Als je iets van de internationale verhoudingen begrijpt en dit op wereldwijde schaal bekijkt dan kan je het kabinet vrijwel niks kwalijk nemen. Ik heb tegenwoordig een petje op, dus petje af
Misschien zouden ze dan ook eens mogen kijken naar het signaal dat er gegeven is met het steunen van de oorlog in Irak. Daar zou fitna niks bij zijn geweest.
pi_57717928
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, ik zou wel eens willen weten hoe SCH het gedrag wat dit kabinet de laatste weken heeft laten zien wil noemen
1 woord: verstandig.

Het kabinet kon niet anders. Er is maar 1 iemand die paniek en angst heeft gezaaid met zijn suggesties over een film en dat is Geert Wilders zelf. Ook als je de inhoud van de film tevoren had geweten, had je nog hetzelfde moeten doen .Dat het relatief rustig blijft is nu vooral ook de verdienste van de nederlandse regering.
pi_57717940
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien zouden ze dan ook eens mogen kijken naar het signaal dat er gegeven is met het steunen van de oorlog in Irak. Daar zou fitna niks bij zijn geweest.
Eens met je eerste zin.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:18:26 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57717998
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:13 schreef SCH het volgende:
1 woord: verstandig.

Het kabinet kon niet anders. Er is maar 1 iemand die paniek en angst heeft gezaaid met zijn suggesties over een film en dat is Geert Wilders zelf. Ook als je de inhoud van de film tevoren had geweten, had je nog hetzelfde moeten doen .Dat het relatief rustig blijft is nu vooral ook de verdienste van de nederlandse regering.
Het blijft rustig omdat er geen aanleiding tot rellen is. Tenzij Al Qaida-achtige beelden dat wel zijn, maar dan waaren we nu al tien jaar met dit soort rellen bezig.

Het kabinet heeft het plan laten lekken, en vervolgens een hele heisa gemaakt terwijl men ook rustig had kunnen afwachten op het eindproduct, met wat discrete voorbereidingen hier en daar. Bovendien heeft men aangetoond schijt te hebben aan de vrije meningsuiting en de grondwet als dat in hun nauwe religieuze agenda past.

Ze hebben dit land niet alleen beschadigd, maar ze stonden ook nog eens volledig voor joker en zouden het beste kunnen aftreden.
pi_57718277
Dit Kabinet heeft zich behoorlijk voor het karretje van Wilders laten spannen. De film is ruk maar heeft de aandacht gekregen alsof de hele wereld tegen Nederland in opstand zou komen. Ze hadden de komst beter dood kunnen zwijgen, zoals er het afgelopen halfjaar nauwelijks aandacht was voor de film van Jami. En wat is het eerste wat Hirsch Ballin nu doet: aandacht geven aan de volgende flutfilm. Jammer dat hij niets van fitna heeft geleerd.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_57718435
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:35 schreef sizzler het volgende:
Dit Kabinet heeft zich behoorlijk voor het karretje van Wilders laten spannen. De film is ruk maar heeft de aandacht gekregen alsof de hele wereld tegen Nederland in opstand zou komen. Ze hadden de komst beter dood kunnen zwijgen, zoals er het afgelopen halfjaar nauwelijks aandacht was voor de film van Jami. En wat is het eerste wat Hirsch Ballin nu doet: aandacht geven aan de volgende flutfilm. Jammer dat hij niets van fitna heeft geleerd.
Dat is een nogal naieve stellingname. Alsof die films zonder het kabinet geen aandacht zouden krijgen. Vroeger of later komt dat wel boven water en de regering heeft gewoon goed naar Denemarken gekeken. Ik ben bang dat de klap met de film van Jami nog wel komt. Hopelijk lukt het Ellian om hem tegen te houden, zoals hij aankondigde.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:47:30 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57718494
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:43 schreef SCH het volgende:
Dat is een nogal naieve stellingname. Alsof die films zonder het kabinet geen aandacht zouden krijgen. Vroeger of later komt dat wel boven water en de regering heeft gewoon goed naar Denemarken gekeken. Ik ben bang dat de klap met de film van Jami nog wel komt. Hopelijk lukt het Ellian om hem tegen te houden, zoals hij aankondigde.
Die Deense cartoons zijn pas een rel geworden na een tour van imams om het vuurtje op te stoken. Niet eerder. Er zijn ook nog geen rellen om Gregorius Nekschot geweest.

En waarom moet die film van Jami tegengehouden worden? Vanwaar die hang naar (zelf)censuur? In een vrij land moet zoiets gewoon kunnen, of je het er mee eens bent of niet.
pi_57718825
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:47 schreef PJORourke het volgende:
En waarom moet die film van Jami tegengehouden worden? Vanwaar die hang naar (zelf)censuur? In een vrij land moet zoiets gewoon kunnen, of je het er mee eens bent of niet.
Vraag het Ellian, die legde het in Netwerk vrijdag vrij duidelijk uit.
  zondag 30 maart 2008 @ 18:20:44 #48
210748 Nautilus
Gebenedijde
pi_57719046
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een nogal naieve stellingname. Alsof die films zonder het kabinet geen aandacht zouden krijgen. Vroeger of later komt dat wel boven water en de regering heeft gewoon goed naar Denemarken gekeken.
En ik vind het naïef aan te nemen dat de relatieve rust aan de regering te danken is. Integendeel: toen Wilders aankondigde met een film te komen, was de algemene opinie dat zijn momentum nu wel voorbij was en dat hij twee jaar te laat was. Juist door de hysterische reacties van de regering kreeg de film nog een zeker bestaansrecht. Achteraf blijkt de film dan tegen te vallen, dus reageert de moslimwereld ook vrij onverschillig. Ondanks de uitlatingen van Balkenende en Verhagen, maar zeker niet dankzij.
quote:
Ik ben bang dat de klap met de film van Jami nog wel komt. Hopelijk lukt het Ellian om hem tegen te houden, zoals hij aankondigde
En dus geef je zelf al aan: de film was niet controversieel genoeg om extreme reacties los te maken.
pi_57719177
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:20 schreef Nautilus het volgende:

[..]

En ik vind het naïef aan te nemen dat de relatieve rust aan de regering te danken is. Integendeel: toen Wilders aankondigde met een film te komen, was de algemene opinie dat zijn momentum nu wel voorbij was en dat hij twee jaar te laat was. Juist door de hysterische reacties van de regering kreeg de film nog een zeker bestaansrecht. Achteraf blijkt de film dan tegen te vallen, dus reageert de moslimwereld ook vrij onverschillig. Ondanks de uitlatingen van Balkenende en Verhagen, maar zeker niet dankzij.
[..]

En dus geef je zelf al aan: de film was niet controversieel genoeg om extreme reacties los te maken.
Je hebt misschien een beetje gelijk als het om de situatie in Nederland gaat maar zeker niet om de internationale situatie. Voor extremistische imams en regeringen is de inhoud helemaal niet zo belangrijk. Dat zag je bij de cartoonrellen, die hebben de meesten nooit gezien. Daarom is de diplomatieke actie van de regering zo belangrijk. Het enige waar je mogelijk over zou kunnen twisten is of ze meer de weg van de stille diplomatie hadden moeten kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')