FOK!forum / General Chat / Hoe moet ik tanken?
#ANONIEMvrijdag 28 maart 2008 @ 11:05
Een beetje naieve vraag. Ik heb net een nieuwe auto en mijn rijbewijs.

Als ik nu ga tanken en het handvat een weinig in knijp komt er een beetje uit waarop het handvat doorklikt en het tanken meteen weer stopt.

Als ik het handvat volledig in knijp komt er helemaal niks uit.

Omstanders kijken me raar aan en ik ben een half uur bezig met het tanken.

Hoe moet ik tanken? Oftewel, hoe moet ik precies het handvat indrukken zodat vloeiend en in één keer mijn tank vol loopt?
BrandXvrijdag 28 maart 2008 @ 11:09
gewoon indrukken, ingedrukt houden en ff wachten. Duurt meestal een paar seconden voordat de benzine gaat lopen.
#ANONIEMvrijdag 28 maart 2008 @ 11:11
Aaah, dus helemaal ingedrukt houden en dan wachten? Ik kom misschien wat snugger over maar het lukt echt niet. Ik zal het van het weekend eens proberen.
JH87vrijdag 28 maart 2008 @ 11:13
Als je de kraan uit de houder haalt duurt het altijd een paar sec voor je de pomp aan hoort slaan. Dan inknijpen en voltanken maar. Daarna klikt-ie vanzelf wel als het benzinepeil de kraan bereikt.
Sm0keZvrijdag 28 maart 2008 @ 11:14
Geweldig topic

Zit het mondstuk van de pomp niet per ongeluk ergens tegenaan? Er zit zo'n sensor in dat als de tank vol zit, dat hij automatisch stopt (dan hoor je zo'n klik). Die sensor reageert dus ook als hij z'n benzine niet goed door kan voeren
mounirkvrijdag 28 maart 2008 @ 11:14
O mijn god.. Meen je dit serieus??

_Boo_vrijdag 28 maart 2008 @ 11:15
Helemaal inknijpen en wachten. Hij klikt in principe pas als ie vol zit.
nattermannvrijdag 28 maart 2008 @ 11:15
Het is net als sex, je moet dat ding er helemaal induwen, en niet halverwegen ergens blijven steken.
maokvrijdag 28 maart 2008 @ 11:15
Bekend probleem, had ik een keer bij een geleende auto, daarbij werkte het om de slang er niet helemaal in de stoppen maar een klein stukje terug te halen. Misschien dat de voorkant van de slang ergens tegen aan zit ofzo waar door hij 'denkt' dat de tank al vol zit.

Dit hoort trouwens niet zo, normaal zou je gewoon moeten kunnen knijpen en pas moeten doorklikken als je tank vol is.
Terpentin07vrijdag 28 maart 2008 @ 11:15
Wat heb je voor een auto? Ik had ook een probleem met tanken en het stopte ook direkt toen ik het handvat indrukte.Er zat een soort klepje dwars in de tankbuis en daardoor liep de benzine terug.Sinds het verholpen is kan ik weer zonder problemen tanken.
unox_worstvrijdag 28 maart 2008 @ 11:15
Je kan ook proberen het handvat een halve slag te draaien of iets minder ver in de tank te hangen. Ik hou dat tankding ook altijd op de kop anders slaat hij af bij mij.
#ANONIEMvrijdag 28 maart 2008 @ 11:21
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Wat heb je voor een auto? Ik had ook een probleem met tanken en het stopte ook direkt toen ik het handvat indrukte.Er zat een soort klepje dwars in de tankbuis en daardoor liep de benzine terug.Sinds het verholpen is kan ik weer zonder problemen tanken.
Ik heb een nieuwe Daihatsu Cuore. Bedankt voor jullie antwoorden. De sexsuggestie had ik ook al bedacht ;-P Een hele truc om dat ding te laten spuiten.
Ik snap nu ook wel dat er iets met een sensortje aan de hand moet zijn oid. Als ik er echt niet uit komt ga ik gewoon eens naar de garage. Na jullie antwoorden heb ik wat meer vertrouwen dat ik niet helemaal dom over kom, hahaha.
Karinavrijdag 28 maart 2008 @ 11:22
Ik heb dit probleem ook wel eens, dan druk je en dan hoor je meteen de klik dat je tank vol is, ligt er aan bij welke tankstation ik ga tanken. Iets minder indrukken helpt meestal wel.
DroogDokvrijdag 28 maart 2008 @ 11:43
Anders een beetje half inknijpen. Er zijn gewoon tankstations waar die vulpistolen naatje zijn.
1299vrijdag 28 maart 2008 @ 11:48
Vulpistool schuin houden
Dromervrijdag 28 maart 2008 @ 11:52
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien. Uiteindelijk blijkt dat je het vulpistool in precies de goede hoek ongeveer half en wat gedraaidin de tankopening moet houden. En dan nog gaat het maar redelijk (slaat ie maar 5 keer i.p.v. tig keer dicht).
TS uitlachen is dan ook een beetje een te snelle reacte i.m.o. => sommige auto's zijn behoorlijk rottig te tanken.

Het advies om de hendel volledig ingedrukt te houden gaat voor TS waarschijnlijk niet werken. Deels indrukken en wat vrotten met het vulpistool is meer aan te raden.
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 11:53
En als het dan loopt, zit er vaak ook nog een knopje op het handvat waarmee je de hendel vast kunt zetten. Dan loopt het door zonder dat je de hele tijd hoeft vast te houden.

O ja, als de slang te kort lijkt (of je staat bv. aan de 'verkeerde' kant): die valt vaak ook nog ver uit te trekken.
Dromervrijdag 28 maart 2008 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:53 schreef novel het volgende:
En als het dan loopt zit er soms ook nog een knopje op het handvat waarmee je de hendel vast kunt zetten. Dan loopt het door zonder dat je de hele tijd heft vast te houden.
In NL is dat, als het goed is, altijd onklaar gemaakt.
Damzkieeevrijdag 28 maart 2008 @ 11:55
Je moet het mondstuk met de onderkant op de ingang vand e tank laten rusten, waarbij je het knijpgedeelte bijna horizontaal houdt.. Niet omhooghouden, extra ver erin steken of gedraaid houden.
Toen ik bij een tankstation werkte heb ik dit zo vaak meegemaakt, mensen die een uur staan te tanken
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 11:57
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:54 schreef Dromer het volgende:

[..]

In NL is dat, als het goed is, altijd onklaar gemaakt.
Waar ik altijd tank, gelukkig niet. Kan ik nog de voorruit wassen ondertussen.

Maar bij de meeste tankstations dus niet? Vanwege veiligheid zeker?
Dromervrijdag 28 maart 2008 @ 11:59
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:57 schreef novel het volgende:

[..]

Waar ik altijd tank, gelukkig niet. Kan ik nog de voorruit wassen ondertussen.

Maar bij de meeste tankstations dus niet? Vanwege veiligheid zeker?
Yep.. dat soort bladiebla.
Rutger1983vrijdag 28 maart 2008 @ 12:07
haha! ik heb weleens bijna m'n tankdop lopen forceren omdat hij niet open wilde gaan... had ik doodleuk de centrale vergrendeling aangezet, waardoor dus ook de tankdop op slot zit
Palomarvrijdag 28 maart 2008 @ 12:10
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef Dromer het volgende:
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien.
idd, mijn ma heeft ook een fiat punto en daar heb ik de eerste keer ook erg mee zitten kloten (en dat terwijl macgyver mn middle name is ). Kunst is idd om het vulpistool niet volledig in de tankopening te doen (ook weer niet té ver eruit, want dan schiet de beveiligingsklep dicht en gaat ws. alles ernaast..)
helldeskrvrijdag 28 maart 2008 @ 12:14
Gebruik je wel de juiste benzine ?
Sommige tanks hebben een speciale vulopening waardoor er bijvoorbeeld alleen euro 95 in kan.
Bij 98 slaat ie af..moet je hem iets minder diep doen zodat er geen tegendruk wordt opgebouwd.
Wel ff opletten want de afvul beveiliging werkt dan ook niet helemaal goed.
#ANONIEMvrijdag 28 maart 2008 @ 12:17
Ik denk dat ik hem er maar zo diep mogelijk in ga stoppen, oe oe. En dan zien we wel. Lekker op de vroege zondagmorgen bij de Agritank, die is onbemand, haha.

Ik kreeg in Rotterdam bij de BP daarom wel commentaar van zo'n medewerker terwijl hij ook gewoon had kunnen helpen.

Ik ga steeds meer rijden dus echt geen zin in gedoe voor ik naar het werk moet enzo.
Principessa.Farfallavrijdag 28 maart 2008 @ 12:18
haha
Pilesvrijdag 28 maart 2008 @ 12:18
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:59 schreef Dromer het volgende:

[..]

Yep.. dat soort bladiebla.
Sommige mensen gebruiken nu hun tankdop om ertussen te stoppen
charonvrijdag 28 maart 2008 @ 12:20
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef unox_worst het volgende:
Je kan ook proberen het handvat een halve slag te draaien of iets minder ver in de tank te hangen. Ik hou dat tankding ook altijd op de kop anders slaat hij af bij mij.
dat dus
Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 12:21
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef DroogDok het volgende:
Anders een beetje half inknijpen. Er zijn gewoon tankstations waar die vulpistolen naatje zijn.
Dat helpt inderdaad goed als die vulpistolen dienst weigeren.
SuperrrTuxxxvrijdag 28 maart 2008 @ 12:25
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef nattermann het volgende:
Het is net als sex, je moet dat ding er helemaal induwen, en niet halverwegen ergens blijven steken.
suuske343vrijdag 28 maart 2008 @ 13:05
Ik denk dat als je de slang een beetje schuin doet (zeg maar naar 2 uur) dat het ook helpt.
Het kan ook aan de pomp liggen hoor...ik heb er ook wel eens ooit last van....maar ben dan ook een vrouw haha en blond
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 13:24
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Sommige mensen gebruiken nu hun tankdop om ertussen te stoppen
Dank je voor de tip
Maar slaat hij dan nog wel automatisch af?

Ach ja, doet hij ook wanneer je hem vasthoudt !
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 13:36
En dat van die slanglengte:

Sta ik in een rijtje, komt een pomp vrij, maar ik kan er dus niet bij (denk ik) omdat er iets voor de pomp stond.
Dus ik rijd een rondje (damn). Achter mij zat er zo'n echte amsterdammer relaxed te wachten en naar mijn verrichtingen te kijken. Net als ik in een rijtje bij een andere pomp sta (en maar begin met ramen wassen), trekt hij met een grote grijns naar mij zo'n 4 meter slang uit die pomp.
Het verdiende inkoppertje volgt: Ja, ha ha, vrouwen he?
Kan daar dan wel om meelachen (maar ik ben dan meestal ook geen technisch noob)
Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 13:41


Ook altijd leuk: mensen die per se aan de linker- dan wel rechterzijde van een pomp moeten staan omdat het kleptje van de benzinetank van hun auto nu eenmaal aan die kant zit.
Een halve meter verder rijden en je trekt de slang zo om je auto, richting benzinetank.
OldJellervrijdag 28 maart 2008 @ 13:45
Vrouwen en auto's.


Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 13:47
Ja wat?!?
longinusvrijdag 28 maart 2008 @ 13:49
Tja, van sommige dingen wordt maar verwacht dat je het weet, met al die zelfbedieningspompen is dat af en toe knap lastig.
Zou bij de rijopleiding moeten horen.
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 13:49
Ja wat?!?
BrandXvrijdag 28 maart 2008 @ 13:49
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:45 schreef OldJeller het volgende:
Vrouwen en auto's.


mannen en achterhaalde vooroordelen
Sport_Lifevrijdag 28 maart 2008 @ 13:51
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef nattermann het volgende:
Het is net als sex, je moet dat ding er helemaal induwen, en niet halverwegen ergens blijven steken.
idd en als je klaar bent de slang er weer uithalen zodat een ander hem weer ergens anders in kan doen .
OldJellervrijdag 28 maart 2008 @ 13:53
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

mannen en achterhaalde vooroordelen
Vooroordelen?
Dit zijn conclusies uit eigen ervaring.
Als je op de snelweg rijdt en je ziet iemand voor je echt heel slecht rijden zijn het meestal vrouwen.
Ze kijken niet of nauwelijks in de spiegels, pleuren de auto gewoon naar de linkerstrook terwijl je hard aan kwam en blijven vervolgens (nadat ze iemand hebben ingehaald) nog vrolijk 5 minuten op de linkerbaan totdat ze 'doorhebben' dat ze allang weer naar rechts konden gaan.

Oja, en mannen die bijrijder zijn naast de vrouw zijn bitches. Je ziet het vooral in van die trieste familie-auto's.
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 13:55
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

idd en als je klaar bent de slang er weer uithalen zodat een ander hem weer ergens anders in kan doen .
Maar het beschermend middel moet je hier wel achterwege laten.
Sport_Lifevrijdag 28 maart 2008 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:55 schreef novel het volgende:

[..]

Maar het beschermend middel moet je hier wel achterwege laten.
Ach, het is de eerste keer voor die meid, dus niet nodg .
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 13:57
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Vooroordelen?
Dit zijn conclusies uit eigen ervaring.
Als je op de snelweg rijdt en je ziet iemand voor je echt heel slecht rijden zijn het meestal vrouwen.
Ze kijken niet of nauwelijks in de spiegels, pleuren de auto gewoon naar de linkerstrook terwijl je hard aan kwam en blijven vervolgens (nadat ze iemand hebben ingehaald) nog vrolijk 5 minuten op de linkerbaan totdat ze 'doorhebben' dat ze allang weer naar rechts konden gaan.

Oja, en mannen die bijrijder zijn naast de vrouw zijn bitches. Je ziet het vooral in van die trieste familie-auto's.
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
#ANONIEMvrijdag 28 maart 2008 @ 14:02
Thieskevrijdag 28 maart 2008 @ 14:02
Spannend! Ben benieuwd hoe dit afloopt!
CasBvrijdag 28 maart 2008 @ 14:06
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:

[..]

Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
Betrokken zijn en veroorzaken zijn 2 verschillende dingen...
longinusvrijdag 28 maart 2008 @ 14:06
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:02 schreef Thieske het volgende:
Spannend! Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Benzine in de diesel
BrandXvrijdag 28 maart 2008 @ 14:07
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Vooroordelen?
Dit zijn conclusies uit eigen ervaring.
Als je op de snelweg rijdt en je ziet iemand voor je echt heel slecht rijden zijn het meestal vrouwen.
Ze kijken niet of nauwelijks in de spiegels, pleuren de auto gewoon naar de linkerstrook terwijl je hard aan kwam en blijven vervolgens (nadat ze iemand hebben ingehaald) nog vrolijk 5 minuten op de linkerbaan totdat ze 'doorhebben' dat ze allang weer naar rechts konden gaan.

Oja, en mannen die bijrijder zijn naast de vrouw zijn bitches. Je ziet het vooral in van die trieste familie-auto's.
Ach ja, de eeuwige discussie.
Naar mjn mening zijn er net zo veel boute mannelijke als vrouwelijke chauffeurs. Lekker, zo´n vent die met 170 komt aan tyfen op een tweebaansweg waar het druk is, vervolgens al slalomment probeert de boel te ontwijken. En zo kan ik nog wel het nodige verzinnen.
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:09
Nog even voor TS:
Banden oppompen heb je waarschijnlijk ook niet geleerd:
Instellen op de spanning die bij de betreffende band hoort (staat in je instructieboekje). Op het ventiel drukken en wachten tot de pomp een fluitsignaal geeft.

En wiel verwisselen en lampjes vervangen is ook handig om even bij je voor de deur te oefenen bij daglicht. Handig als iemand het je voor kan doen (ook voor oliepeil controleren).
En een plankje in je kofferbak om de krik op te zetten bij een zachte berm (altijd in de berm staan, zo min mogelijk op de vluchtstrook)
Zo moet het lukken
Sport_Lifevrijdag 28 maart 2008 @ 14:10
En inparkeren, heb je dat wel geleerd?
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:15
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:06 schreef CasB het volgende:

[..]

Betrokken zijn en veroorzaken zijn 2 verschillende dingen...
Ja, lul je dr maar uit
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:19
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Sport_Life het volgende:
En inparkeren, heb je dat wel geleerd?
Zeg nou eerlijk, al die dingen als tanken en eenvoudig onderhoud leer je toch niet op rijles? Moet je toch ooit eens gezien hebben of in theorie uit een boekje (welk?) leren?
FJDvrijdag 28 maart 2008 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
Dat komt omdat wij geleerd hebben jullie te ontwijken. Echter, de beginnende bestuurders zijn hier wat minder bedreven in en raken nog wel eens van de weg bij de ontwijkmaneuvre. Vandaar ook dat vooral jonge mannelijke bestuurders vaker van de weg raken

novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:23
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:22 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat komt omdat wij geleerd hebben jullie te ontwijken. Echter, de beginnende bestuurders zijn hier wat minder bedreven in en raken nog wel eens van de weg bij de ontwijkmaneuvre. Vandaar ook dat vooral jonge mannelijke bestuurders vaker van de weg raken

Schitterend!
OldJellervrijdag 28 maart 2008 @ 14:25
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:07 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ach ja, de eeuwige discussie.
Naar mjn mening zijn er net zo veel boute mannelijke als vrouwelijke chauffeurs. Lekker, zo´n vent die met 170 komt aan tyfen op een tweebaansweg waar het druk is, vervolgens al slalomment probeert de boel te ontwijken. En zo kan ik nog wel het nodige verzinnen.
Ja, er zijn genoeg mannen die echt slecht rijden. Sterker nog, de gemiddelde Nederlandse automobilist rijdt matig, zeker tov de Duitser.
Maar toch, de mensen die dagelijks op de weg zijn voor werk rijden over het algemeen 'wel aardig'.
En als je dan een vrouw op de weg zien, dan rijden ze bijna altijd slecht. Echt, standaard.

Behalve dan de fijne zakenvrouwtjes in mantelpakjes die in een dikke auto rijden, zij rijden over het algemeen wel lekker pittig en weten wat ze doen.
Niet de standaard krampachtig het stuur vastpakken en helemaal fijn proberen te knijpen en helemaal op het puntje van hun stoel zitten, alsof er elk moment een rendier de weg over kan steken. Als je zo angstig bent, rijdt dan niet. Please.

Slalommen is soms nodig. 170 rijden ook. Maar je moet weten of je wel goed genoeg daarvoor bent.
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:31
En dan nog iets: zorg dat je zelf oplet waar een oog voor de sleepkabel zit of andere dingen zoals bv. krikpunten. Anders wordt je auto vernield door mannen die hun technische kennis bij de geboorte hebben meegekregen (en daarna niks meer hebben bijgeleerd) ....
Een of andere handige henkie wilde de sleepkabel bij mij eens aan de stuurstang vastknopen, en toen maar aan de bumper ....
Dat instructieboekje is echt heel nuttig, hoor.
CasBvrijdag 28 maart 2008 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:31 schreef novel het volgende:
En dan nog iets: zorg dat je zelf oplet waar een oog voor de sleepkabel zit of andere dingen zoals bv. krikpunten. Anders wordt je auto vernield door mannen die hun technische kennis bij de geboorte hebben meegekregen (en er daarna niks meer bij hebben geleerd) ....
Een of andere handige henkie wilde de sleepkabel bij mij eens aan de stuurstang vastknopen, en toen maar aan de bumper ....
Dat instructieboekje is echt heel nuttig, hoor.
Als je het zelf zo goed weet, doe het dan ook zelf...
Meddovrijdag 28 maart 2008 @ 14:37
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?

auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??

graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:37
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:34 schreef CasB het volgende:

[..]

Als je het zelf zo goed weet, doe het dan ook zelf...
Met slepen gaat dat moeilijk, he. En je trekt iemand ook niet meteen wat uit zijn handen. Sommige mensen zijn ook zo lekker 'snel'. En als jij dan eerst even wat wil opzoeken in de handleiding ...
Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 14:43
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:37 schreef Meddo het volgende:
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?

auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??

graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
Auto laten staan, de volgende kan immers pas tanken nadat jij hebt afgerekend.
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:47
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:37 schreef Meddo het volgende:
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?

auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??

graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
Interessant punt. Wat zijn de normen en waarden hierin?
Mij leek het wel zo netjes om meteen plaats te maken voor de volgende en een paar meter verderop te gaan staan. Maar het tankstation is een beetje paranoia, en denkt dan gelijk dat je niet wil betalen...
Dromervrijdag 28 maart 2008 @ 14:49
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef novel het volgende:

[..]

Interessant punt. Wat zijn de normen en waarden hierin?
Mij leek het wel zo netjes om meteen plaats te maken voor de volgende en een paar meter verderop te gaan staan. Maar het tankstation is een beetje paranoia, en denkt dan gelijk dat je niet wil betalen...
Dit snap ik nou weer niet. Je kunt als volgende toch niet tanken totdat je voorganger heeft betaald en de enige winst die gemaakt wordt is de tijd die het je voorganger kost om terug te lopen van de kassa tot zijn/haar auto. En dan is er ook nog eens de kans dat de verplaatste auto elders in de weg staat.
Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 14:51
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef novel het volgende:
De volgende moet wel wachten tot je betaald hebt, maar kan toch al beginnen met voorbereidingen. Scheelt toch wat als het druk is.
Welke voorbereidingen? Knopje indrukken/schakelaar omzetten om je tankdop te openen en dan?
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:53
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:49 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dit snap ik nou weer niet. Je kunt als volgende toch niet tanken totdat je voorganger heeft betaald en de enige winst die gemaakt wordt is de tijd die het je voorganger kost om terug te lopen van de kassa tot zijn/haar auto. En dan is er ook nog eens de kans dat de verplaatste auto elders in de weg staat.
De volgende moet wel wachten tot je betaald hebt, maar kan toch al beginnen met voorbereidingen. Scheelt toch wat als het druk is. Bovendien kopen sommige mensen nog wat in de winkel.

Maar veel zal het niet uitmaken, inderdaad.
Thetallguyvrijdag 28 maart 2008 @ 14:56
Er kan meestal 2x achterelkaar getankt worden van 1 pomp hoor. Na 2 vertankingen blokkeert ie automatisch totdat er iig 1tje betaald is.
Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 14:57
Maar tankt degene achter je dan niet op jouw kosten?
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 14:59
Maar hoe hoort het nou? Ik doe het nu maar niet, om niet gelijk neergeschoten te worden als zwarttanker. Maar het zou wel meer vaart maken. Zeker als je al meteen kunt tanken.
Thetallguyvrijdag 28 maart 2008 @ 15:01
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Copycat het volgende:
Maar tankt degene achter je dan niet op jouw kosten?
Jij tankt, zeg 20 euro, hangt de slang terug, rijd een stukje door zodat iemand achter jou kan tanken. Diegene achter jou pakt de slang op, teller gaat op 0 en hij kan beginnen met tanken. Die 20 euro van jou blijft dan gewoon in de kassa in het systeem staan.
Copycatvrijdag 28 maart 2008 @ 15:01
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 15:04
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
Maar wel als die dus meteen kan tanken. En dan is het ook geen probleem als iemand eerst nog wat in de winkel koopt (schijnt trouwens de belangrijkste bron van inkomsten - hoewel ik dat zelf zelden doe)
Meddovrijdag 28 maart 2008 @ 15:40
maar je ziet ook wel eens twee plaatsen achter elkaar om te tanken..
als de achterse maar een paar liter nodig heeft en de voorste een hele tank, moet hij er heeltijd achter blijven staan. En als de voorste ook nog wat bier, sigaretten en playboys haalt, moet ie misschien wel 5 minuten extra wachten. (aangenomen dat ie nergens anders heen kan)
Dan kan de voorste toch beter de auto even weg zetten...
Burdievrijdag 28 maart 2008 @ 15:53
TS móést wel een vrouw zijn.
!
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:53 schreef Burdie het volgende:
TS móést wel een vrouw zijn.
!
En van wie heb jij het geleerd? Of durfde je het niet te vragen en ben je maar wat gaan prutsen?
Burdievrijdag 28 maart 2008 @ 16:03
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:58 schreef novel het volgende:

[..]

En van wie heb jij het geleerd? Of durfde je het niet te vragen en ben je maar wat gaan prutsen?
Volgens mij heeft mijn rij-instructeur me tijdens een rijles eens laten zien hoe je moet tanken, maar het kan ook m'n vader geweest zijn. Ik kan het me negen jaar na dato niet meer precies meer herinneren, do you mind?
Had ik het niet geweten, dan had ik bij het tankstation een willekeurige voorbijganger om hulp gevraagd en niet zoals TS een half uur staan klooien, om het vervolgens kansloos op een forum te vragen !
Van wie heb jij het geleerd dan? .
novelvrijdag 28 maart 2008 @ 16:12
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens mij heeft mijn rij-instructeur me tijdens een rijles eens laten zien hoe je moet tanken, maar het kan ook m'n vader geweest zijn. Ik kan het me negen jaar na dato niet meer precies meer herinneren, do you mind?
Had ik het niet geweten, dan had ik bij het tankstation een willekeurige voorbijganger om hulp gevraagd en niet zoals TS een half uur staan klooien, om het vervolgens kansloos op een forum te vragen !
Van wie heb jij het geleerd dan? .
Ach, je rijdt mee, en dan zie je dat tanken en oliepeilen wel (maar niet alles blijkbaar ).
Rest gewoon meteen al een keer gevraagd om het even te laten zien. En al lezend wat opgepikt (het plankje bv.).

Maar vragen is dus heel gewoon, ook voor jou.
Noekvrijdag 28 maart 2008 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:41 schreef Copycat het volgende:


Ook altijd leuk: mensen die per se aan de linker- dan wel rechterzijde van een pomp moeten staan omdat het kleptje van de benzinetank van hun auto nu eenmaal aan die kant zit.
Ja und?
Isdatzovrijdag 28 maart 2008 @ 19:54


vrouwen en auto's
DroogDokvrijdag 28 maart 2008 @ 20:05
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja, er zijn genoeg mannen die echt slecht rijden. Sterker nog, de gemiddelde Nederlandse automobilist rijdt matig, zeker tov de Duitser.
Hoe vaak horen we dat "feitje" nog?
MazigeWafkeesvrijdag 28 maart 2008 @ 20:32


Hoe moeilijk kan het zijn
Peterseliemanvrijdag 28 maart 2008 @ 20:50
Geweldig topic

Tanken is ook zo lastig
Ulreazjvrijdag 28 maart 2008 @ 21:09
TVP
OldJellervrijdag 28 maart 2008 @ 21:14
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe vaak horen we dat "feitje" nog?
Blijkbaar heeft autorijdend Nederland het nog niet vaak genoeg gehoord.
sander89vrijdag 28 maart 2008 @ 22:15
tvp

Meid je kan het
charonvrijdag 28 maart 2008 @ 22:44
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:32 schreef MazigeWafkees het volgende:


Hoe moeilijk kan het zijn
Best lastig, als je in de VS staat en het bordje "lift the handle" niet ziet..
Accordtjezaterdag 29 maart 2008 @ 00:01
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
Diegene kan gewoon meteen tanken dan, dus dan is er zeker tijdswinst, want je hoeft niet te wachten tot de persoon voor je terug is. En ja, dat kan 100% zeker weten. Dus als je iemand achter je hebt, gewoon ffies je auto opzij zetten als je rustig binnen gaat lopen shoppen...
Magic-IRCzaterdag 29 maart 2008 @ 08:56
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:21 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe Daihatsu Cuore. Bedankt voor jullie antwoorden. De sexsuggestie had ik ook al bedacht ;-P Een hele truc om dat ding te laten spuiten.
Ik snap nu ook wel dat er iets met een sensortje aan de hand moet zijn oid. Als ik er echt niet uit komt ga ik gewoon eens naar de garage. Na jullie antwoorden heb ik wat meer vertrouwen dat ik niet helemaal dom over kom, hahaha.


OT:
Het is bij sommige auto's inderdaad een beetje lastig om te tanken, dit kan eventueel ook door de mondstuk van de slang komen.
Een kennis van mij kan overal tanken met zijn auto, maar bij een tankstation bij hem in de buurt heeft hij altijd problemen.
Je kan inderdaad het beste even bij een onbemande tankstation even oefenen als het rustig.
ScarFace-zaterdag 29 maart 2008 @ 09:21
TVP
MrSASOzaterdag 29 maart 2008 @ 10:59
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef Dromer het volgende:
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien. Uiteindelijk blijkt dat je het vulpistool in precies de goede hoek ongeveer half en wat gedraaidin de tankopening moet houden. En dan nog gaat het maar redelijk (slaat ie maar 5 keer i.p.v. tig keer dicht).
TS uitlachen is dan ook een beetje een te snelle reacte i.m.o. => sommige auto's zijn behoorlijk rottig te tanken.

Het advies om de hendel volledig ingedrukt te houden gaat voor TS waarschijnlijk niet werken. Deels indrukken en wat vrotten met het vulpistool is meer aan te raden.
Dat is een kwestie van slechte ontluchting van de tank, daar moet je mee naar de garage.
Accordtjezaterdag 29 maart 2008 @ 12:37
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van slechte ontluchting van de tank, daar moet je mee naar de garage.
Nou dan mogen ze met alle fiat Grande Punto's en Bravo's naar de garage gaan dan, want met de Punto's en Bravo's waar ik mee gereden heb hadden ze daar allemaal last van als je de slang er normaal in hangt, zoals bij iedere normale auto kan...
MrSASOzaterdag 29 maart 2008 @ 12:57
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:37 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nou dan mogen ze met alle fiat Grande Punto's en Bravo's naar de garage gaan dan, want met de Punto's en Bravo's waar ik mee gereden heb hadden ze daar allemaal last van als je de slang er normaal in hangt, zoals bij iedere normale auto kan...
Dan ligt het aan de auto zelf.
muay-toyzaterdag 29 maart 2008 @ 14:11
je moet cum spuiten in die auto
Dromerzaterdag 29 maart 2008 @ 21:50
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:57 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dan ligt het aan de auto zelf.
Heb je nog meer slimme constateringen?
MrSASOzondag 30 maart 2008 @ 04:56
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:50 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb je nog meer slimme constateringen?
Nee maar wel een tip, koop nooit een Fiat.
MinderMutsigzondag 30 maart 2008 @ 05:11
Geweldig lollig topic.
Is het nog gelukt TS?
Accordtjezondag 30 maart 2008 @ 11:51
quote:
Op zondag 30 maart 2008 04:56 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Nee maar wel een tip, koop nooit een Fiat.
Dat sowieso...
gatewayzondag 30 maart 2008 @ 14:45
TS hoe ging het tanken?

Ik tankte trouwens al voordat ik een rijbewijs had, en me pa vondt het wel handig
burcubazzaterdag 29 augustus 2009 @ 02:59
ja,

[ Bericht 94% gewijzigd door burcubaz op 31-08-2009 00:20:11 ]
EvanStonezaterdag 29 augustus 2009 @ 03:02
tanken!!!!!!!111111
elkravozaterdag 29 augustus 2009 @ 03:06
Je tank zit vol
Prowlzaterdag 29 augustus 2009 @ 04:23
TVP
kvdvzaterdag 29 augustus 2009 @ 04:46
Mensen die niet weten aan welke kant de tankdop zit...
..en vervolgens met de slang om/over de auto gaan klooien

FCZwolleZuidzaterdag 29 augustus 2009 @ 07:35
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:14 schreef helldeskr het volgende:
Gebruik je wel de juiste benzine ?
Sommige tanks hebben een speciale vulopening waardoor er bijvoorbeeld alleen euro 95 in kan.
Bij 98 slaat ie af...
Bullshit!

Het getalletje 95 of 98 geeft het octaangehalte aan. Denk jij dat je auto weet welke brandstof je er in gooit? Je motor gaat het wel merken maar als het goed is neemt je motormanagment het dan over.
Hoe vaak hoor je wel niet dat er 1 of andere sukkel benzine in een diesel ( of andersom ) gooit.
onlogischzaterdag 29 augustus 2009 @ 09:36
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

mannen en achterhaalde vooroordelen
Die werden hier toch even (wederom) bevestigd?
Technofreakzzzaterdag 29 augustus 2009 @ 10:06
heb je niet gewoon een schadebak waarvan de tank misvormd is?
Infintizaterdag 29 augustus 2009 @ 11:25
Super 98 is ook steeds minder verkrijgbaar de meeste pompen verkopen alleen Diesel en Euro 95.
In Zweden verkopen ze ook E 85 is goedkoper en milieuvriendelijker word tijd dat we die brandstof ook in Nederland kunnen krijgen.

En je moet het spuitstuk rechtstandig in de tank doen anders spat het net zo hard weer terug en komt het tegen de sensor aan.
Panzerknacker666zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:31
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef maok het volgende:
Bekend probleem, had ik een keer bij een geleende auto, daarbij werkte het om de slang er niet helemaal in de stoppen maar een klein stukje terug te halen. Misschien dat de voorkant van de slang ergens tegen aan zit ofzo waar door hij 'denkt' dat de tank al vol zit.

Dit hoort trouwens niet zo, normaal zou je gewoon moeten kunnen knijpen en pas moeten doorklikken als je tank vol is.
Sommige auto's hebben een flexibele vulpijp (mercedes ), en daardoor slaat ie knoepersvaak af, ontwerpfoutje ofzo.
Panzerknacker666zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:36
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 07:35 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Bullshit!

Het getalletje 95 of 98 geeft het octaangehalte aan. Denk jij dat je auto weet welke brandstof je er in gooit? Je motor gaat het wel merken maar als het goed is neemt je motormanagment het dan over.
Hoe vaak hoor je wel niet dat er 1 of andere sukkel benzine in een diesel ( of andersom ) gooit.
, octaangetal.
Maikuuulzaterdag 29 augustus 2009 @ 11:41
Mondstuk zit gewoon ergens tegenaan had ik ook int begin, maarja gewoon iets verder uit je tank houden en dan gaat het gewoon
FCZwolleZuidzaterdag 29 augustus 2009 @ 12:35
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:36 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

, octaangetal.
Dat ja!
Me_Wesleyzaterdag 29 augustus 2009 @ 13:01
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 02:59 schreef burcubaz het volgende:
ja, ook een meisje. ik zie mensen voltanken zonder de pistool aan te raken, ik vraag me dus af hoe je automatisch kunt voltanken.
Of er zit een palletje op (alhoewel dat eigenlijk verboden is)
Of, en dat is wat ik ook altijd doe, je kunt het schroefdraad van je tankdop tussen het knijphandvat klemmen. Voila!
Me_Wesleyzaterdag 29 augustus 2009 @ 13:02
Zo dus:
Bobschzaterdag 29 augustus 2009 @ 15:02
In het begin lukte dat bij mij ook niet goed, en nu nog wel eens. Gewoon het pistool een beetje kantelen, beetje draaien, gewoon de goede hoek vinden
Rutger1983zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:08
Ik wens je bij deze veel succes!

De tankdop vinden bij een daihatsu cuore is inderdaad een hele opgave! (heb je die er wel bij gekocht? )

Hoeveel liter gaat er eigenlijk in zo'n koekblik?
Triptaminezaterdag 29 augustus 2009 @ 15:12
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:08 schreef Rutger1983 het volgende:
Ik wens je bij deze veel succes!

De tankdop vinden bij een daihatsu cuore is inderdaad een hele opgave! (heb je die er wel bij gekocht? )

Hoeveel liter gaat er eigenlijk in zo'n koekblik?
Het is idd een belachelijke auto
Triptaminezaterdag 29 augustus 2009 @ 15:13
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]
Lukt bij met mijn tankdop niet
zwartedooszaterdag 29 augustus 2009 @ 15:21
Volgens mij moet TS de betekenis van het woordje snugger ook eens opzoeken
Fogelzaterdag 29 augustus 2009 @ 21:34
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]
Kan je beter gewoon een paperclip door de gaten jassen en daar de pal die daarvoor bedoeld is achter laten hangen (of halen ze zelfs dat ding weg in NL? hier zit het mechanisme er altijd wel in, maar niet altijd een stuk ijzer waar het achter kan blijven hangen... op die plek dus een paperclip en klaar).
Lightzaterdag 29 augustus 2009 @ 23:55
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:21 schreef zwartedoos het volgende:
Volgens mij moet TS de betekenis van het woordje snugger ook eens opzoeken
Na anderhalf jaar nog?
LinkseFrieseVegetarierzondag 30 augustus 2009 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 07:35 schreef FCZwolleZuid het volgende:

Hoe vaak hoor je wel niet dat er 1 of andere sukkel benzine in een diesel ( of andersom ) gooit.
Andersom kan niet. Een dieselpistool is te breed voor de nauwe vulopening van een benzinetank.
Panzerknacker666zondag 30 augustus 2009 @ 12:02
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Andersom kan niet. Een dieselpistool is te breed voor de nauwe vulopening van een benzinetank.
Toch zijn er mensen die 'm met geweld erin krijgen (serieus ja!).
FCZwolleZuidzondag 30 augustus 2009 @ 12:12
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]
Dude... weet jij niet aan welke kant je tankdop zit?
justmattiezondag 30 augustus 2009 @ 12:34
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Dude... weet jij niet aan welke kant je tankdop zit?
Zo te zien niet nee
Me_Wesleyzondag 30 augustus 2009 @ 13:19
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Dude... weet jij niet aan welke kant je tankdop zit?
Foto is niet van mij.. eerste hit op 'tankdop tanken'

Alhoewel ik bij drukte ook wel eens aan de andere kant sta, mja ik rij dan ook een corsa b, dus daar loop je zo om heen
Burakiuszondag 30 augustus 2009 @ 13:30
Als je een diesel hebt moet je het soms ook een halve slag draaien.
Komt ook wel voor dat het gewoon op is en dan moet je bij een andere gaan (ja is mij overkomen).
cvboerzondag 30 augustus 2009 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:

[..]

Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
Een logisch van dat er 1. minder vrouwen een rijbewijs hebben en 2. dat vrouwen minder kilometers afleggen.
BYMzondag 30 augustus 2009 @ 13:39
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef Infinti het volgende:
Super 98 is ook steeds minder verkrijgbaar de meeste pompen verkopen alleen Diesel en Euro 95.
In Zweden verkopen ze ook E 85 is goedkoper en milieuvriendelijker word tijd dat we die brandstof ook in Nederland kunnen krijgen.
Alleen kan niet iedere auto die E85 aan, iets met pingelen .....
Ik weet dat de benzinemotor van mijn oude auto Super98 nodig heeft, en anders het loodje gaat leggen.
Ohwja, loodvervanger moet er ook bij
cvboerzondag 30 augustus 2009 @ 13:52
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef Thetallguy het volgende:
Er kan meestal 2x achterelkaar getankt worden van 1 pomp hoor. Na 2 vertankingen blokkeert ie automatisch totdat er iig 1tje betaald is.
Klopt, als ik mijn auto afgetankt heb dan rij ik altijd een stukje door zodat de volgende kan, wel zo netjes.
-0-zondag 30 augustus 2009 @ 14:26
De auto keren om te tanken is best handig, sommige tankstations hebben hele korte slangen.

Was laatst een keer met een vreemde auto wist eigenlijk niet welke kant de tankdop zat dus was er gewoon naast gaan staan. Was die slang zo kort dat ik niet om de auto heen kwam, moest ik eerst weer instappen om te gaan keren.
FCZwolleZuidzondag 30 augustus 2009 @ 14:31
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef Burakius het volgende:
Komt ook wel voor dat het gewoon op is en dan moet je bij een andere gaan (ja is mij overkomen).


Mij ook in Tsjechië. Lampje was al een tijdje aan en de volgende pomp was 25 km verderop :S Maar godzijdank heb ik het gered.
ShizzleMyDizzlezondag 30 augustus 2009 @ 15:12
Tanken. Zo moeilijk is het toch niet

Helaas wel prijzig
Robin__zondag 30 augustus 2009 @ 15:14
whehe zo zo jullie kunnen allemaal vet goed tanken hoor