abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57741812
Lees maar. Ik ga niet voorlezen
pi_57742345
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:40 schreef Gold het volgende:
Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg

De letterlijke tekst is:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Dit pleit dan weer voor Wilders, want hier geeft Wilders een mildere versie weer dan van wat er in de Koran staat.
en daar ben het dus niet met je eens .. in de eerste zin vervlakt Wilders de afbakening van hetgeen bedoelt wordt en in de tweede zegt die dat je je moet bekeren tot de Islam voor je vriendjes kan worden ..

En dat klopt mi dus niet, de Koran heeft het niet over ongelovigen, alleen over mensen die willen dat zij Allah verwerpen, dat zouden dus best eens andersgelovigen kunnen zijn, christenen bvb ..
En van deze mensen moet je dus ver blijven, niet tot vriend nemen, mi heel verstandig advies, ik blijf ook ver van mensen die mij willen bekeren tot iets .. En tja, 'voor de zaak van God werken' is iets totaal anders dan naar Allah's weg uitwijken of te wel je tot de Islam te bekeren .. voor het werken voor de zaak van God hoef je namelijk niet gelovig te zijn, gewoon een goed mens zijn is genoeg, de rest beoordeeld Allah later .. net als in bijbel
pleased to meet you
  maandag 31 maart 2008 @ 18:49:22 #203
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57742433
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:45 schreef moussie het volgende:

[..]

en daar ben het dus niet met je eens .. in de eerste zin vervlakt Wilders de afbakening van hetgeen bedoelt wordt en in de tweede zegt die dat je je moet bekeren tot de Islam voor je vriendjes kan worden ..

En dat klopt mi dus niet, de Koran heeft het niet over ongelovigen, alleen over mensen die willen dat zij Allah verwerpen, dat zouden dus best eens andersgelovigen kunnen zijn, christenen bvb ..
En van deze mensen moet je dus ver blijven, niet tot vriend nemen, mi heel verstandig advies, ik blijf ook ver van mensen die mij willen bekeren tot iets .. En tja, 'voor de zaak van God werken' is iets totaal anders dan naar Allah's weg uitwijken of te wel je tot de Islam te bekeren .. voor het werken voor de zaak van God hoef je namelijk niet gelovig te zijn, gewoon een goed mens zijn is genoeg, de rest beoordeeld Allah later .. net als in bijbel
Bespreking van vers 5:51

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_57742455
Sjongejonge jonge... Whahaa!

Gaat toch nergens over..
pi_57742571
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:05 schreef Wokkel het volgende:

Jammer genoeg zijn er ook imans en moslims die deze verzen wel bijzonder letterlijk nemen. Deze link tussen verzen en geweld zie je terug in de film van Wilders.
neem dan ook even de context mee .. die verzen in de koran gaan over hoe te handelen met de vijand die je land binnendringt .. en kijk dan nog eens goed waar dat extreme geweld plaatsvindt en tegen wie
pleased to meet you
pi_57742786
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:55 schreef moussie het volgende:

[..]

neem dan ook even de context mee .. die verzen in de koran gaan over hoe te handelen met de vijand die je land binnendringt .. en kijk dan nog eens goed waar dat extreme geweld plaatsvindt en tegen wie
ah vrouwen en homo's zijn de moskee binnen gerend in iran,hebben de onafhankelijkheid uitgeroepen?

de problemen met moslims hier komt door wat er gebeurd in iran?
pi_57742939
quote:

[..]

OK, doe ik voor je maar ik kom er niet uit.

Wat hadden de mensen in de Twin Towers te maken met vijandigheden?
Wat hadden mannen, vrouwen en kinderen die naar hun werk / school gingen in een Madrileense spitstrein te maken met vijandigheden?
Wat hadden Australische discogangers op Bali te maken met vijandigheden?
Wat hebben 'ontrouwe' vrouwen die onthoofd / gestenigd worden te maken met vijandigheden?
Wat hebben homo's te maken met vijandigheden?
Wat heeft Theo van Gogh te maken met vijandigheden?

Zijn de extremisten te bang voor echte tegenstand en pakken ze liever onschuldigen? Over generaliseren gesproken...
pi_57743091
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:05 schreef leefmeuit het volgende:

[..]

ah vrouwen en homo's zijn de moskee binnen gerend in iran,hebben de onafhankelijkheid uitgeroepen?

de problemen met moslims hier komt door wat er gebeurd in iran?
als de vrouwen en homo's in Iran het zat zijn doen ze er wel wat aan denk'k ? Zo is het hier niet al te lang geleden ook gegaan immers ..

en wat hebben de problemen die wij hier hebben te maken met die problemen die zij daar hebben ?
wtf heeft een marokkaanse hangjongere te maken met een extremistische fundamentalist uit Afghanistan ?
pleased to meet you
pi_57743261
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:19 schreef moussie het volgende:

[..]

als de vrouwen en homo's in Iran het zat zijn doen ze er wel wat aan denk'k ? Zo is het hier niet al te lang geleden ook gegaan immers ..

en wat hebben de problemen die wij hier hebben te maken met die problemen die zij daar hebben ?
wtf heeft een marokkaanse hangjongere te maken met een extremistische fundamentalist uit Afghanistan ?
ah ja, onze oma's werden ook onthoofd en gestenigd toen ze voor hun rechten op kwamen.
nog meer slimme opmerkingen?

an daarnaast, vertel eens hoe lichamelijk zwakke vrouwen en een minderheid aan homosexuelen iets kunnen doen aan een grotere groep extreem geweldadige agressor.
jouw retoriek is hetzelfde als zeggen dat we niks aan de concentratiekampen in duitsland hadden moeten doen omdat de joden vanzelf wel er iets aan zouden doen en zo het probleem oplossen.
quote:

[..]

de verzen in de koran beinvloeden dus niet alleen moslims in oorlogssituaties maar ook in normale situaties.
als die koran zo geweldig en vredelievend is verklaar dan de ellende met dat geloof eens overal in de westerse wereld?
pi_57743520
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:19 schreef moussie het volgende:

[..]

quote:
Wat voormannen in het Midden-Oosten preken, schreeuwen ook boze Marokkaantjes op het schoolplein: ”Wacht maar tot ik groot ben.”

Bron
Dit soort quotes van boze Marokkaantjes zijn helaas werkelijkheid. Marokkaanse hangjongeren zijn al lastig genoeg om mee om te gaan, we kunnen haatzaaiende imans wel missen als kiespijn.
pi_57743852
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:11 schreef Wokkel het volgende:

[..]

OK, doe ik voor je maar ik kom er niet uit.

Wat hadden de mensen in de Twin Towers te maken met vijandigheden?
Wat hadden mannen, vrouwen en kinderen die naar hun werk / school gingen in een Madrileense spitstrein te maken met vijandigheden?
Wat hadden Australische discogangers op Bali te maken met vijandigheden?
Wat hebben 'ontrouwe' vrouwen die onthoofd / gestenigd worden te maken met vijandigheden?
Wat hebben homo's te maken met vijandigheden?
Wat heeft Theo van Gogh te maken met vijandigheden?

Zijn de extremisten te bang voor echte tegenstand en pakken ze liever onschuldigen? Over generaliseren gesproken...
Je hebt het nu over 2, nee 3, verschillende dingen .. terroristische aanslagen, hun wetgeving en 1 gek

aangaande het eerste, niet dat ik iets goed wil praten (!!) maar je begint wel halverwege het verhaal .. hoe dat nou echt zat met het WTC zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar ook daaraan gaat al geschiedenis vooraf .. en al die andere aanslagen, waren die niet bedoeld om ons te bewegen om onze troepen van hun grondgebied te halen ? En hoeveel onschuldige burgers zullen er gestorven zijn door onze troepen daar denk je .. ?
Nogmaals, ik wil hun handelen beslist niet goed praten, ik wil er alleen maar aan herinneren dat wij ook niet geheel onschuldig zijn aan het hele gebeuren .. waar halen wij het recht vandaan om middels geweld te bepalen hoe hun moeten leven ?

hun wetgeving, ja, die is barbaars .. maar is het aan ons om hun daarvan te 'bevrijden', desnoods met geweld, of moeten ze dat zelf doen ?
Ik bedoel maar, kijk maar naar wat er gebeurd is in Iran, waar de godsdienst door de Sjah onderdrukt werd, met steun van de Amerikanen, daar heeft het volk de ayatollah's terug gehaald omdat de sprong te groot was en het is nu een van de striktste landen ..

en theo, tja, die kreeg te maken met een gek, net zoals pim fortuyn, of john lennon of gianni versace
pleased to meet you
pi_57743914
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

Dit soort quotes van boze Marokkaantjes zijn helaas werkelijkheid. Marokkaanse hangjongeren zijn al lastig genoeg om mee om te gaan, we kunnen haatzaaiende imans wel missen als kiespijn.
je kan ook gewoon zorgen dat er geen grond is om dat zaaigoed te laten ontkiemen, als er geen voedingsbodem is kan die namelijk niet groeien
pleased to meet you
pi_57744195
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:27 schreef leefmeuit het volgende:

[..]

ah ja, onze oma's werden ook onthoofd en gestenigd toen ze voor hun rechten op kwamen.
nog meer slimme opmerkingen?
mwah, je moest eens de verhalen lezen van de eerste feministes, komt er wel dicht in de buurt
quote:
an daarnaast, vertel eens hoe lichamelijk zwakke vrouwen en een minderheid aan homosexuelen iets kunnen doen aan een grotere groep extreem geweldadige agressor.
jouw retoriek is hetzelfde als zeggen dat we niks aan de concentratiekampen in duitsland hadden moeten doen omdat de joden vanzelf wel er iets aan zouden doen en zo het probleem oplossen.
met behulp van de grote massa die het ook zat is en aan verandering toe ..

en fyi, wij hebben ook niets gedaan aan de concentratiekampen, dat hebben de Joden zelf gedaan
[..]
quote:
de verzen in de koran beinvloeden dus niet alleen moslims in oorlogssituaties maar ook in normale situaties.
als die koran zo geweldig en vredelievend is verklaar dan de ellende met dat geloof eens overal in de westerse wereld?
en wat heeft die ellende hier met het geloof te maken en dan specifiek de door Wilders aangehaalde verzen .. we hebben hier te maken met jeugd zonder toekomstvisie in een almaar onvriendelijker wordend klimaat ..
pleased to meet you
pi_57744443
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt het nu over 2, nee 3, verschillende dingen .. terroristische aanslagen, hun wetgeving en 1 gek
Met allemaal dezelfde beweegreden...de Koran. Zou het dan niet aan de dubbelzinnige, multi interpretabele verzen kunnen liggen denk je?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 maart 2008 @ 20:21:34 #215
862 Arcee
Look closer
pi_57744538
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57744609
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Met allemaal dezelfde beweegreden...de Koran. Zou het dan niet aan de dubbelzinnige, multi interpretabele verzen kunnen liggen denk je?
Nee dat ligt aan die mensen. Zou anders niet elke moslim met een explosievengordel om rondlopen?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_57744791
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:24 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Nee dat ligt aan die mensen. Zou anders niet elke moslim met een explosievengordel om rondlopen?

Dus ik moet maar blij zijn dat de teksten multi-interpretabel zijn?
pi_57745777

Kurt Westergaard, de Deense cartoonist die met zijn Mohammedcartoon in de krant Jyllands-Posten de halve moslimwereld in rep en roer zette, heeft voor P-magazine deze Wilders-cartoon gemaakt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57747193
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:57 schreef moussie het volgende:

[..]

je kan ook gewoon zorgen dat er geen grond is om dat zaaigoed te laten ontkiemen, als er geen voedingsbodem is kan die namelijk niet groeien
De multi interpretabele Koran aanpassen bedoel je? Salafistische moskeeën in Nederland per direct sluiten? Schotels verbieden die tv zenders ontvangen met haatzaaiende imans vanuit andere staten? Grenzen stellen aan onze tolerantie, niet meer pappen en nathouden? Irak opdelen in omheinde provincies zodat soennieten en sjiieten elkaar niet aanvallen?

Vertel het me maar, hoe zorg je er gewoon voor dat moslim extremisme voor eens en voor altijd ophoudt? De suggestie om de Koran / islam wat meer aan te laten passen aan de tegenwoordige tijd en normen is misschien wel de meest gemakkelijke...
pi_57747357
Wat een illusie ook om te denken dat 'het westen' de islam aan kan passen. Dat soort hervormingen kunnnen imo alleen van binnenuit komen.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_57747373
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:31 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dus ik moet maar blij zijn dat de teksten multi-interpretabel zijn?
Alles is mulit-interpretabel.
pi_57747390
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:58 schreef Neuroscience het volgende:
Wat een illusie ook om te denken dat 'het westen' de islam aan kan passen. Dat soort hervormingen kunnnen imo alleen van binnenuit komen.
Exact.
pi_57747743
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:58 schreef Neuroscience het volgende:
wordt ook aan gewerkt.
http://secularislam.org/blog/SI_Blog.php
http://www.reformislam.org/

http://www.irshadmanji.com/
http://www.youtube.com/irshadmanjitv
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57747836
Weet ik wel.
pi_57747998
Salah Edin eist internationale rectificatie Wilders
quote:
Salah Edin eist dat Geert Wilders ten overstaan van de wereldpers aangeeft dat hij in zijn film 'Fitna' per abuis een beeltenis van de rapper heeft gebruikt waar hij doelde op Mohammed B. "Er is een brief van mijn advocaat de deur uitgegaan", vertelt hij aan Novum Nieuws. "Als hij daar morgen niet op heeft gereageerd, klagen we hem aan."

De PVV-leider, die 'Fitna' donderdag op het internet zette, kondigde maandag aan dat hij de film zou aanpassen wanneer hij deze opnieuw zou publiceren. Een schrale troost, meent Edin. "Die film is al acht miljoen keer bekeken. Die kun je niet eens meer van het internet halen", zegt hij. "We nemen daarmee geen genoegen." Naast de rectificatie eist Edin een schadevergoeding.

De muzikant beklaagt zich niet slechts over de schending van zijn portret- en auteursrecht. "Mensen denken nu misschien dat ik samenwerk met Wilders", legt hij uit. Bovendien maakt de rapper zich zorgen over het effect van de film op de verkoop van zijn nieuwe album. "Mijn plaat komt over een paar maanden uit. Niet alleen in Nederland, maar ook in Amerika en het Midden-Oosten. Ik wil niet dat winkeliers mijn album dadelijk weigeren."

Zijn advocate Margriet Koedooder heeft inmiddels contact gehad met Wilders. "Ik heb het idee dat hij zich de afgelopen maanden vooral heeft beziggehouden met de politieke consequenties van zijn film", stelt Koedooder. "Het lijkt wel of hij nog nooit van het auteursrecht heeft gehoord." Met een concreet voorstel is de politicus volgens Koedooder nog niet gekomen. "Als dat niet snel genoeg gebeurt, volgt een kort geding."

Volgens de advocate heeft Wilders, die maandag de hele dag onbereikbaar was voor commentaar, slordig gehandeld. "Als je een film online zet die al maanden wordt aangekondigd, dan moet je zorgvuldig zijn. Dit is zeer onzorgvuldig gedaan." Juist de internationale impact van 'Fitna' zorgt volgens Koedooder voor een unieke situatie. "Nederland staat bekend om lage schadevergoedingen waar het nationale kwesties betreft. Dit is een apart geval omdat het wereldwijd speelt."

Hoewel Edin benadrukt dat de kwestie hem in zijn persoonlijke leven niet raakt, maakt Koedooder zich zorgen over de veiligheid van haar cliënt. "Ik weet nog niet wat Salah Edin gaat meemaken als hij van grens naar grens gaat", zegt ze. "Zijn veiligheid is in gevaar gebracht en ook zijn reputatie als muzikant. Ik studeer nog op de hoogte van de schadevergoeding die we eisen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')