Alles is mulit-interpretabel.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]![]()
Dus ik moet maar blij zijn dat de teksten multi-interpretabel zijn?
Exact.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:58 schreef Neuroscience het volgende:
Wat een illusie ook om te denken dat 'het westen' de islam aan kan passen. Dat soort hervormingen kunnnen imo alleen van binnenuit komen.
wordt ook aan gewerkt.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:58 schreef Neuroscience het volgende:
Wat een illusie ook om te denken dat 'het westen' de islam aan kan passen. Dat soort hervormingen kunnnen imo alleen van binnenuit komen.
quote:Salah Edin eist dat Geert Wilders ten overstaan van de wereldpers aangeeft dat hij in zijn film 'Fitna' per abuis een beeltenis van de rapper heeft gebruikt waar hij doelde op Mohammed B. "Er is een brief van mijn advocaat de deur uitgegaan", vertelt hij aan Novum Nieuws. "Als hij daar morgen niet op heeft gereageerd, klagen we hem aan."
De PVV-leider, die 'Fitna' donderdag op het internet zette, kondigde maandag aan dat hij de film zou aanpassen wanneer hij deze opnieuw zou publiceren. Een schrale troost, meent Edin. "Die film is al acht miljoen keer bekeken. Die kun je niet eens meer van het internet halen", zegt hij. "We nemen daarmee geen genoegen." Naast de rectificatie eist Edin een schadevergoeding.
De muzikant beklaagt zich niet slechts over de schending van zijn portret- en auteursrecht. "Mensen denken nu misschien dat ik samenwerk met Wilders", legt hij uit. Bovendien maakt de rapper zich zorgen over het effect van de film op de verkoop van zijn nieuwe album. "Mijn plaat komt over een paar maanden uit. Niet alleen in Nederland, maar ook in Amerika en het Midden-Oosten. Ik wil niet dat winkeliers mijn album dadelijk weigeren."
Zijn advocate Margriet Koedooder heeft inmiddels contact gehad met Wilders. "Ik heb het idee dat hij zich de afgelopen maanden vooral heeft beziggehouden met de politieke consequenties van zijn film", stelt Koedooder. "Het lijkt wel of hij nog nooit van het auteursrecht heeft gehoord." Met een concreet voorstel is de politicus volgens Koedooder nog niet gekomen. "Als dat niet snel genoeg gebeurt, volgt een kort geding."
Volgens de advocate heeft Wilders, die maandag de hele dag onbereikbaar was voor commentaar, slordig gehandeld. "Als je een film online zet die al maanden wordt aangekondigd, dan moet je zorgvuldig zijn. Dit is zeer onzorgvuldig gedaan." Juist de internationale impact van 'Fitna' zorgt volgens Koedooder voor een unieke situatie. "Nederland staat bekend om lage schadevergoedingen waar het nationale kwesties betreft. Dit is een apart geval omdat het wereldwijd speelt."
Hoewel Edin benadrukt dat de kwestie hem in zijn persoonlijke leven niet raakt, maakt Koedooder zich zorgen over de veiligheid van haar cliënt. "Ik weet nog niet wat Salah Edin gaat meemaken als hij van grens naar grens gaat", zegt ze. "Zijn veiligheid is in gevaar gebracht en ook zijn reputatie als muzikant. Ik studeer nog op de hoogte van de schadevergoeding die we eisen."
quote:Op maandag 31 maart 2008 22:14 schreef Caesu het volgende:
[..]
wordt ook aan gewerkt.
http://www.reformislam.org/
quote:The need for reform
Islam, in its present form, is not compatible with principles of freedom and democracy. Twenty-first century Muslims have two options: we can continue the barbaric policies of the seventh century perpetuated by Hassan al-Banna, Abdullah Azzam, Yassir Arafat, Ruhollah Khomeini, Osama bin Laden, Muslim Brotherhood, al-Qaeda, Hizballah, Hamas, Hizb-ut-Tahrir, etc., leading to a global war between Dar al-Islam (Islamic World) and Dar al-Harb (non-Islamic World), or we can reform Islam to keep our rich cultural heritage and to cleanse our religion from the reviled relics of the past. We, as Muslims who desire to live in harmony with people of other religions, agnostics, and atheists choose the latter option. We can no longer allow Islamic extremists to use our religion as a weapon. We must protect future generations of Muslims from being brainwashed by the Islamic radicals. If we do not stop the spread of Islamic fundamentalism, our children will become homicidal zombies.
Sharia
Sharia Law must be abolished, because it is incompatible with norms of modern society.
Outdated practices
Any practices that might have been acceptable in the Seventh Century; i.e., stoning, cutting off body parts, marrying and/or having sex with children or animals, must be condemned by every Muslim.
quote:Geert Wilders heeft zijn excuses aan programmamaker Rob Muntz aangeboden voor het ongevraagd gebruiken van zijn stem in zijn antikoranfilm 'Fitna'. Dat heeft Muntz maandag gezegd. Woensdag gaan Wilders en Muntz in overleg. "Misschien dat we tot een geldschikking kunnen komen."
De stem van Muntz is in de film te horen in een gesprek dat hij had met de in 2004 vermoorde cineast Theo van Gogh. Muntz is kwaad dat zijn naam niet in de aftiteling staat. Wilders was maandag niet bereikbaar voor commentaar.
quote:De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono heeft Indonesiërs die het niet eens zijn met de strekking van Geert Wilders' film 'Fitna' tot kalmte gemaand. "Ik dring er bij alle Indonesiërs op aan zich niet te buiten te gaan aan vandalisme. Wij moeten laten zien dat de islam het niet eens is met geweld." Tevens drong de president, die voor zijn steun in het parlement is aangewezen op islamitische partijen, er bij internetproviders op aan de toegang tot websites die de film vertonen te blokkeren.
Een veertigtal demonstranten riep maandag bij de Nederlandse ambassade in de Indonesische hoofdstad Jakarta op tot het vermoorden van Wilders. Er was veel politie bij de demonstratie, die was georganiseerd door het Front van Verdedigers van de Islam, een radicale splintergroep.
Een woordvoerder van de groep, Soleh Mahmud, riep de regering op de banden met Nederland wegens Wilders' film te verbreken. "De Nederlandse regering moet hem arresteren. Wilders moet worden gedood, omdat hij de moslims de oorlog heeft verklaard", aldus Mahmud, die ook zei dat hij 'Fitna' nog niet heeft gezien.
quote:Koningin Rania van Jordanië roept jongeren via YouTube op door middel van een wereldwijde dialoog de stereotypen over de islam en de Arabische wereld te doorbreken.
Ze heeft daarvoor een speciale website in het leven geroepen. "Ik wil dat mensen de echte Arabische wereld leren kennen", zegt de koningin. "Ongemonteerd, zonder script en ongefilterd".
Rania vraagt iedereen zijn mening te geven over het Midden-Oosten, Arabieren en moslims. "Want", zo zegt ze, "er is nog teveel afstand tussen ons."
quote:Het debat dinsdag in de Tweede Kamer over de anti-Koranfilm Fitna van Geert Wilders wordt gevoerd door de fractievoorzitters van de verschillende partijen.
Wilders zelf voert het woord namens zijn Partij voor de Vrijheid (PVV). Ook de vorige week gevallen Rita Verdonk wil aan het debat deelnemen.
De coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie hebben het overleg met premier Jan Peter Balkenende aangevraagd. Kort na publicatie van Fitna op internet bracht het kabinet een verklaring uit waarin het stelde de film te betreuren en afstand nam van de inhoud. Ook de ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie), Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) en Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) zijn bij het debat.
De coalitiepartijen willen er bij het kabinet op aandringen om alert te blijven. De rellen over de Deense cartoons braken nu eenmaal ook pas maanden na publicatie uit.
Daarnaast willen ze graag in debat met Wilders om duidelijk te maken dat ze het oneens zijn met zijn visie op de islam. VVD-leider Mark Rutte wil vooral antwoord op de vraag waarom Wilders met de anti-Koranfilm is gekomen. Hij betitelde Fitna na verschijning al als een gemiste kans omdat er volgens de VVD geen oplossingen worden geboden voor problemen met radicale moslims.
nee, nee, nee, nee en nee ..quote:Op maandag 31 maart 2008 21:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De multi interpretabele Koran aanpassen bedoel je? Salafistische moskeeën in Nederland per direct sluiten? Schotels verbieden die tv zenders ontvangen met haatzaaiende imans vanuit andere staten? Grenzen stellen aan onze tolerantie, niet meer pappen en nathouden? Irak opdelen in omheinde provincies zodat soennieten en sjiieten elkaar niet aanvallen?
Vertel het me maar, hoe zorg je er gewoon voor dat moslim extremisme voor eens en voor altijd ophoudt? De suggestie om de Koran / islam wat meer aan te laten passen aan de tegenwoordige tijd en normen is misschien wel de meest gemakkelijke...
Goeie.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:54 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, nee, nee, nee en nee ..
doe je gewoon eens 'practice what you preach' .. individuele verantwoordelijkheid voor iedereen .. dus niet moslim B scheel aankijken omdat moslim A iets heeft geflikt, niet Antilliaan B op een afstand houden omdat Antilliaan A je handtas gejat heeft etc etc .. denk dat je dan al een flink stuk verder komt, als de sociale achterstand weg wordt gewerkt
Goed stuk. Wie de schoen past, etc.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:36 schreef Wokkel het volgende:
Goeie.
Individuele verantwoordelijkheid houdt in dat je je kinderen onder controle houdt en niet op straat anderen laat lastigvallen. Het houdt in dat je positief meewerkt aan de omgeving waarin je woont. Het houdt in dat je personen waarvan je weet dat die radicaliseren afwijst.
Het houdt in dat je ook kan luisteren naar andersdenkenden en hun kritiek op jouw standpunt zonder dat je gelijk in een (fok!-moslim-bash)kramp schiet.
En het belangrijkste: Het constante slachtoffergevoel wat je jezelf, of wat anderen jou toedichten werp je verre van je af. Doe zelf iets aan je situatie in plaats van jammeren en schuldigen aanwijzen. Pro-actief in plaats van reactief.
Natuurlijk is het niet leuk als je wordt beoordeeld op het gedrag van anderen, maar helaas het gebeurt door anderen die jouw standpunt een zielige poging vinden om je eigen incompetentie te verhullen door op zoek te gaan naar een nog zwakkere partij.
Zorg er voor dat mensen weten dat jij en je standpunten ergens anders voor staan. Kruip niet weg maar vertel en toon de positieve boodschap die xenofobie volgens jou vertegenwoordigd. Pak die handreiking die je gelukkig in Nederland nog steeds krijgt!
Standaard disclaimer
Natuurlijk zijn er wildersaanhangers op wie dit alles geen betrekking heeft. Het gaat natuurlijk om de (helaas niet zo kleine) groep die buitengewoon asociaal gedrag vertoont.
Jammer dat je zo moet reageren.quote:
ach kom nou zeg, zelfs als ruim een half miljoen moslims tegen je zegt : dat zijn geen moslims !! .. dan hoor je het niet, ze moeten geen onzin gaan verkopen, ze moeten afstand nemen, nadrukkelijker, duidelijker .. het maakt toch niet uit wat ze zeggen, je komt toch aankakken met een : ja maar ..quote:Op maandag 31 maart 2008 23:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Goeie.
Individuele verantwoordelijkheid houdt in dat je je kinderen onder controle houdt en niet op straat anderen laat lastigvallen. Het houdt in dat je positief meewerkt aan de omgeving waarin je woont. Het houdt in dat je moskeeen of personen waarvan je weet dat die radicaliseren afwijst.
Het houdt in dat je ook kan luisteren naar andersdenkenden en hun kritiek op jouw geloof zonder dat je gelijk in een (politie-aangifte)kramp schiet.
En het belangrijkste: Het constante slachtoffergevoel wat je jezelf, of wat anderen jou toedichten werp je verre van je af. Doe zelf iets aan je situatie in plaats van jammeren en schuldigen aanwijzen. Pro-actief in plaats van reactief.
Natuurlijk is het niet leuk als je wordt beoordeeld op het gedrag van anderen, maar helaas het gebeurt door de extremen die jouw geloof vernietigen.
Zorg er voor dat mensen weten dat jij en je geloof ergens anders voor staan. Kruip niet weg maar vertel en toon de positieve boodschap die de Islam volgens jou vertegenwoordigd. Pak die handreiking die je gelukkig in Nederland nog steeds krijgt!
Standaard disclaimer
Natuurlijk zijn er moslims op wie het geen betrekking heeft. Het gaat natuurlijk om de (helaas niet zo kleine) groep die buitengewoon asociaal gedrag vertoont.
Same to you. Ik zie hier veel te veel luitjes die zich druk maken over mensen waar ze -- volgens mijn inschatting-- nooit mee te maken hebben. In plaats van te genieten van 't mooie weer zie ik keer op keer dezelfde zure reacties. Ach, 't is maar welke invulling je aan je leven geeft.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:51 schreef Wokkel het volgende:
Jammer dat je zo moet reageren.
In dit topic is al een aantal keren gezegd dat verandering van binnenuit moet komen. Wanneer ik hier concreet invulling aan probeer te geven komt Gronk even langs om mij te beschuldigen van xenofobie. In plaats van mee te discussieren en wellicht samen tot goede ideeën te komen kom je met standaard dooddoeners als 'moslim-bash', 'xenofobie' en 'wildersaanhangers'.
Het valt me nog mee dat je mijn post niet gelijk hebt verwijderd omdat jij er toevallig anders over denkt en geen zinnig weerwoord kan opstellen. Moet ik je daarvoor bedanken??
Ik zou meer dan iedereen graag op het nieuws een item zien dat een half miljoen moslims de straat opgaan om tegen het extremisme te betogen of een website maken met StopIslamExtremism.com. Zou het niet mooi zijn om een "Extremismevrije moskee" keurmerk te hebben?quote:Op maandag 31 maart 2008 23:54 schreef moussie het volgende:
[..]
ach kom nou zeg, zelfs als ruim een half miljoen moslims tegen je zegt : dat zijn geen moslims !! .. dan hoor je het niet, ze moeten geen onzin gaan verkopen, ze moeten afstand nemen, nadrukkelijker, duidelijker .. het maakt toch niet uit wat ze zeggen, je komt toch aankakken met een : ja maar ..
Kinderen zijn altijd het slachtoffer, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan.quote:dus vindt je het gek dat de pubers in een slachtofferrol schieten, dat zijn ze immers ook, ze hebben geen f*ck te maken met de door Wilders geportreteerde moslim, het zijn kinderen, en dat die zich niet bepaald welkom voelen hier, tja, hoe zou dat nou toch komen
Het kost inderdaad teveel tijd om te reageren, maar ach het regent, er is niets op tv en het is voor een belangrijke zaak. Voor je informatie, mijn directe buren links, rechts en rechtsboven mijn flatje zijn praktiserende moslims met wie ik meer dan goed opschiet, al jaren lang. Ik kan je de diverse lekkernijen die ze me aanbieden absoluut aanraden. Helaas kan ik bij hun ook weinig pro-activiteit bespeuren voor wat betreft de extremen, ik heb zelf het idee dat het voor hun 'not done' is om in je eigen nest te poepen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Same to you. Ik zie hier veel te veel luitjes die zich druk maken over mensen waar ze -- volgens mijn inschatting-- nooit mee te maken hebben. In plaats van te genieten van 't mooie weer zie ik keer op keer dezelfde zure reacties. Ach, 't is maar welke invulling je aan je leven geeft.
Natuurlijk is Wilders op punten extreemrechts. Maar waarom zou dat mij ervan weerhouden om de punten die hij aanstipt te volgen en te kijken wat daarop de reacties zijn. Ik noem niemand binnen Nederland een kansloze groep, omdat er hier zo ontzettend veel energie wordt gestoken in integratie.quote:Let wel, je hoort mij niet zeggen dat er geen issues zijn met moslims, allochtonen, kutmarokkanen, kankerantillianen en nog zo wat luitjes. Maar dat ligt allemaal wel een stuk genuanceerder dan dat jij zo postte, en dat heeft --voorzover ik kan zien-- geen ene kloot te maken met de islam of moslim zijn. Eerder met dingen als 'kansloze stakker zijn'.
Overigens, 't is een bekend verschijnsel dat populisten de ene kansloze groep tegen de andere, al even kansloze groep, opzetten. In extreemrechtse kringen (ik mag toch wel zeggen dat wilders in die hoek zit, niet, of is jouw politiek-correcte mening al zo ver heen dat zelfs dat al niet mag?) was en is dat een standaard methode. Nou jij weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |