Of zomer... de dames in korte rokjes en doorschijnende shirtjes/blousjes na een onverwachte regenbui.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik heb weer zin in de lente.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of zomer... de dames in korte rokjes en doorschijnende shirtjes/blousjes na een onverwachte regenbui.
Het regent anders nog steeds plaatsgenoot.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:47 schreef hondenfokker het volgende:
wat een saai weer hier vandaag gehad heel de dag grijs en vanavond regen gehad. pff..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is Music
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 april 2008 13:52 schreef aloa het volgende:
[..]
De 20 graden zit er voorlopig nog niet in. In de nachten na zondag gaat de temperatuur richting het vriespunt.
ja, het schiet nog niet echt op. ben er nu echt wel aan toe. maar 2 jaar geleden was het nog koeler in het voorjaar. dat hoort er helaas bij in ons landje.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:20 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zo te zien komt het idd komende 10 dagen niet boven de 10 graden uit.
Bomen zijn nog kaal... iets minder dan een jaar geleden was het overal al knalgroen, zonnig en 30 graden
Zou mooi zijn als we dat halen, maar het lijkt me wat overdrevenquote:
Wow, dat lijkt een flink pak zeg!quote:Op zondag 6 april 2008 17:25 schreef Fredo55 het volgende:
Sneeuw in Londen:
[ afbeelding ]
En in Frankrijk sneeuwt het ook: http://www.meteociel.fr/cartes_obs/temp2.png
Daar had het wel wat van weg ja. Het deed me denken aan een onweersbui in de zomer.quote:Op maandag 7 april 2008 21:46 schreef Party_P het volgende:
Mooie foto. Lijkt wel klein beetje een shelfje
Ja das pech hequote:Op dinsdag 8 april 2008 08:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar had het wel wat van weg ja. Het deed me denken aan een onweersbui in de zomer.
Alleen het onweer ontbrak helaas.
La Niña is een kutwijf.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:56 schreef Adelante het volgende:
La Nina he...
het doet mij een beetje denken aan 1992. Toen bleef het ook zo lang kil en wilde de temperatuur maar niet boven de 15 graden uitkomen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:27 schreef aloa het volgende:
Het ziet er voorlopig niet naar uit, dat er nog warme (20+) dagen komen in April.
Kan allemaal nog veranderen natuurlijk.
quote:Op woensdag 9 april 2008 11:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
het doet mij een beetje denken aan 1992. Toen bleef het ook zo lang kil en wilde de temperatuur maar niet boven de 15 graden uitkomen.
Uiteindeljik volgde half mei de omslag. Temperatuur ging van zo'n 14 graden op dinsdag naar bijna 30 op donderdag, waarna er dik twee weken zomerweer volgden, precies tijdens m'n eindexamens
Ach ja, resultaten uit het verleden
In 1983 werd pas op 31 mei de 20 graden grens bereikt.quote:Lang wachten op warmte
Nog steeds geen 15 graden gemeten
09 april 2008 - Na de lange zachte winter wil het niet vlotten met de lente. Ondanks de zon is het de laatste dagen vrij koud. De Bilt is dit jaar nog niet aan de 15 graden gekomen. Dat is laat. De komende dagen wordt het minder koud, maar 15 graden is nog te hoog gegrepen.
In de heldere lucht onstonden ook woensdag de eerste stapelwolkjes boven de Nederlandse heuvels
Volgens klimaatdeskundige Rob Sluijter van het KNMI komt het niet vaak voor dat we zo lang moeten wachten op warmte. Mogelijk wordt in De Bilt pas in de tweede helft van de maand de 15 graden bereikt. Sinds 1901 was de laatste datum met meer dan 15 graden in De Bilt 3 mei 1970 (18,0 graden). In 1917 werd op 30 april voor het eerst de 15 graden overschreden, in 1901 (19 april), in 1962 en 1975 (18 april) en in 1915 en 1983 (16 april). In alle andere jaren gebeurde dat eerder zodat dit jaar bij de laatste data terechtkomt.
knmi
Slechter bedoel je. Zomer in februari? Nee dank jequote:Op woensdag 9 april 2008 16:58 schreef DemonRage het volgende:
Dit was zelfs veel beter:
[ afbeelding ]
4 februari 2004
25e ookquote:Op woensdag 9 april 2008 17:16 schreef midje het volgende:
duim met me mee. 24 april moet het mooi weer zijn
Ik wilde het al gaan typen dat er een FOK!-er voor de 25ste gingquote:
quote:Op zaterdag 12 april 2008 08:27 schreef Saekerhett het volgende:
20 graden komt dan eindelijk in zicht:
http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?soort=2weken
Dealquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Laat die Buienradar nou eens zitten. Het ziet er dit keer reëeler uit dan normaal, maar nog lijkt het me sterk hoor![]()
De oper van EC was wel een enthousiasteling, gaat naar zo'n 17 graden over anderhalve week, maar het gemiddelde zit nog op 15 graden. GFS wil er niets van weten, daar wordt nog geen 15 graden gehaald. En tja... nog anderhalve week weg...
Ergens volgende week, als DE wordt vernieuwd, zal ik ook een topic openen over vooruitzichten, moet je die maar in de gaten houden
Vanaf woensdag? Never nooit nietquote:Op zaterdag 12 april 2008 10:41 schreef Adelante het volgende:
Piet Paulusma was ook al enthousiast met zijn stijgende temperaturen (18+) vanaf woensdag
echt waar hoor, hij was gisteren aan het fietsen door kutkedorpke en toen gaf ie het goede nieuws door: tot en met woensdag een graad of 13/14, donderdag al iets warmer en vrijdag 17/18 gradenquote:Op zaterdag 12 april 2008 15:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vanaf woensdag? Never nooit niet
Tijd om de airco weer aan te sluitenquote:Op zaterdag 12 april 2008 16:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
echt waar hoor, hij was gisteren aan het fietsen door kutkedorpke en toen gaf ie het goede nieuws door: tot en met woensdag een graad of 13/14, donderdag al iets warmer en vrijdag 17/18 graden
Dat is geen 18+ hequote:Op zaterdag 12 april 2008 16:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
echt waar hoor, hij was gisteren aan het fietsen door kutkedorpke en toen gaf ie het goede nieuws door: tot en met woensdag een graad of 13/14, donderdag al iets warmer en vrijdag 17/18 graden
Piet Paulusma vertrouw ik voor geen meter meer.quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:41 schreef Adelante het volgende:
Piet Paulusma was ook al enthousiast met zijn stijgende temperaturen (18+) vanaf woensdag
De KNMI geeft inmiddels ook al 15 aan, da's een gemiddelde dus in het Oosten kan het best 17 worden...quote:Op zondag 13 april 2008 13:07 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Piet Paulusma vertrouw ik voor geen meter meer.
quote:# 2007 - Hoogste etmaalgemiddelde temperatuur 18,6 C
# 2007 - Hoogste maximumtemperatuur 29,7 C
15 april 2007 had in De Bilt een maximum van 28,9 Andere stations heb ik hier niet zo 1-2-3 voor handen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja, ssssssick, 30 graden
Wat was daarvoor eigenlijk het dagrecord?
Ik stapte vorig jaar de 14de in de auto om daar de volgende ochtend in Zuid Frankrijk weer uit te komen. Was het daar verdorrie gewoon vijf graden koeler dan in Nederlandquote:Op dinsdag 15 april 2008 11:49 schreef Adelante het volgende:
Ik kan me het niet eens meer herinneren van vorig jaar
bij mij staat 'ie nog op silver.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Ok thanks![]()
Even een vraagje aan de bezoekers hier: wie gebruikt er nog een oude layout (dus van voor baggerlayout)?
op die manier. ik was meer uit gewoonte op silver blijven hangen. heb hem nu maar eens op new gezet, eens kjiken of dat een beetje wil.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Omdat een plaatje in de oude layout maar 580 pixels breed mag zijn, en in de nieuwe 610 pixels.
Als ik dan plaatjes van 610 pak, dan worden die verkleind in de oude layouts en dat is lelijk.
Idd.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:49 schreef Adelante het volgende:
wel dat iemand zo'n bomenplaatje postte van hoe ze er in 2006 en hoe ze er in 2007 bijstonden, en die van 2007 waren al een stuk groener/uitgelopen...
Hier is de baggerlayout actiefquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Ok thanks![]()
Even een vraagje aan de bezoekers hier: wie gebruikt er nog een oude layout (dus van voor baggerlayout)?
Ze geven nu een max. van 18 graden en een kleine kans op neerslag. Maar er is nog alle tijd om die waarden te veranderen. Je kan 't beter volgende week nog een keer schreeuwenquote:Op dinsdag 15 april 2008 18:00 schreef midje het volgende:
24 april LEKKER WEER PLEEEEASE!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |