Nu al officieel bekend:quote:Het Sziget festival is een jaarlijks terugkerend evenement dat meestal in de eerste week van augustus plaatsvindt. Het festival duurt zeven dagen en wordt gehouden op het Óbudai-eiland in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Het Sziget Festival (Sziget is het Hongaarse woord voor 'eiland') is het grootste muziekfestival van Europa, en trekt jaarlijks zo'n 370.000 bezoekers.
De eerste editie had plaats in 1993 onder de naam Diáksziget (Studenteneiland). Jongeren kwamen onder het motto 'een week samen zijn' bijeen om naar grote Hongaarse artiesten te luisteren. Met behulp van grote sponsoren groeide het festival uit tot de grootte van nu. Vooral Pepsi heeft het festival gemaakt tot wat het nu is; Pepsi was hoofdsponsor van het festival van 1996 tot en met 2001.
Het festival staat bekend om zijn vele podia. Naast het hoofdpodium zijn er podia voor jazz, blues en wereldmuziek. Ook is er gelegenheid om naar theatervoorstellingen en films te kijken, en te discussiëren met mede-Szigetgangers in talkshows.
Bekende jazzmusici traden op, waaronder het Nederlandse Rosenberg Trio in 2004.
Vorig jaar was er één DnB avond in de Nokia. Verder was het drum'n bass gebeure overal wel te vinden op het Sziget terrein, vooral in het 24/7 verlepte mensen paradisequote:Op donderdag 27 maart 2008 22:52 schreef Apfelsaft het volgende:
Is er ook een aparte DnB stage? Of staan de bekendere DnB artiesten in dat Nokia-gebeuren?
Verlepte mensen paradise? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 04:46 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Vorig jaar was er één DnB avond in de Nokia. Verder was het drum'n bass gebeure overal wel te vinden op het Sziget terrein, vooral in het 24/7 verlepte mensen paradise
Dat jij 's ochtends om 10:00 met je brakke kop naar een wc sjokt en er daar nog een groep mensen zo strak als 't maar kan nog helemaal losgaat op keiharde technoquote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:01 schreef Aryon het volgende:
[..]
Verlepte mensen paradise? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
En hoe zit het als je met je tentje op het terrein staat met de beveiliging? Wordt er veel gestolen of niet?
Vorig jaar ook. Kom je op de dag dat je weg moet om 11 uur helemaal brak met je backpack langs de Mokka Cukka, en zie je daar nog allemaal lui helemaal uit hun plaat gaan op DnBquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:54 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Dat jij 's ochtends om 10:00 met je brakke kop naar een wc sjokt en er daar nog een groep mensen zo strak als 't maar kan nog helemaal losgaat op keiharde techno![]()
Mijn hamer was vorig jaar gestolenquote:Geen idee of er veel gestolen wordt. Wel schijnt het iets veiliger te zijn om op officiële kampeergebieden te staan, omdat je daarvoor een campingbandje moet hebben. Houdt de 'dagjesmensen' dan dus weg.
Oeeeh, dan denk ik dat ik niet meer ga, want als het daar zo onveilig is!quote:
De bekendste namen staan inderdaad in de (nokia) Party Arena, maar daar is over het algemeen maar één avond DnB.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:52 schreef Apfelsaft het volgende:
Is er ook een aparte DnB stage? Of staan de bekendere DnB artiesten in dat Nokia-gebeuren?
Vorig jaar hebben zo'n 50 man hun tenten opgezet met mijn hamer en hun luchtbedden opgepompt met mijn pomp.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mijn hamer was vorig jaar gestolen
Vergeet lexa.nl, vergeet mooiemensen.com. Leen je hamer uit!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:35 schreef BOKA het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben zo'n 50 man hun tenten opgezet met mijn hamer en hun luchtbedden opgepompt met mijn pomp.
DE manier om mensen te leren kennen.
Dat deed ik dus ook. Maar toen wou een Fransman 'm even lenen en die rende toen keihard er mee wegquote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:35 schreef BOKA het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben zo'n 50 man hun tenten opgezet met mijn hamer en hun luchtbedden opgepompt met mijn pomp.
DE manier om mensen te leren kennen.
Je moet Fransen ook niet vertrouwen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook. Maar toen wou een Fransman 'm even lenen en die rende toen keihard er mee weg![]()
Pomp leende ik van de buren. Dagelijks, want m'n bed liep de hele tijd leeg
Hmmmm, heerlijk ligt dat zo`n matras in een hostelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook. Maar toen wou een Fransman 'm even lenen en die rende toen keihard er mee weg![]()
Pomp leende ik van de buren. Dagelijks, want m'n bed liep de hele tijd leeg
Valt tegen hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hmmmm, heerlijk ligt dat zo`n matras in een hostel
Beter als elke avond je luchtbed opnieuw oppompenquote:
Ok, wel een mooie prijs op zich. Heb op Lowlands en Pinkpop al het een en ander kunnen kopenquote:Op maandag 31 maart 2008 13:42 schreef maok het volgende:
Normaal heren of dames shirt koste dacht ik ongeveer ¤10,-. Wel handig om een beetje aan het begin van het festival een shirt te kopen, anders zijn alle leuke kleurtjes op en het wordt ook steeds drukker bij de verkooppunten (eentje naast de info stand en eentje achter de mainstage)
Verder heb je ook nog hempjes voor ongeveer de zelfde prijs en daarna loopt de prijs op voor de gelimiteerde shirts, truien enz, maar ik weet niet precies hoeveel die kosten.
Ik had het trouwens over de festivalshirts, ik weer eigenlijk niet of bandshirts ook goedkoper zijn, daar heb ik niet zo op gelet.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ok, wel een mooie prijs op zich. Heb op Lowlands en Pinkpop al het een en ander kunnen kopen(ik heb nu trouwens een Lowlands shirt aan). Maar dan kan ik op Sziget nog het e.e.a. inkopen
Aaah, dus als je een meisje meeneemt zijn de t-shirts gratis. Mooi, even een meisje mee vragen dan.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:36 schreef koen_pijl het volgende:
Although the organizers are still keeping the list for this year’s festival very quiet, we just heard about another artist playing at Sziget this year. We’re talking about Pascal Arbez, a.k.a. Vitalic.
Bron: Szigetnews.com
Truien waren ongeveer 40e. Heb zelf een t shirt gekregen van mijn vriendin toen.
Vitalic is iemand die live speelt. Nokia is meer voor DJ'squote:Op maandag 31 maart 2008 19:40 schreef Rubbish11 het volgende:
of Nokia Party Arena, maar Wan2 zou geweldig zijn
Gewoon hostel Universitas boeken.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:00 schreef Niri het volgende:
Bij mij worden de plannen om naar Sziget te gaan ook steeds serieuzer, maar blijf nog steeds twijfelen over camping of hostel. Alle hostels zijn namelijk ongeveer een half uur van het festival af. Niet echt relaxt dus als je 's nachts brak bent, ook ben je dan meer afhankelijk van je vrienden omdat in je eentje 's nachts een half uur naar huis gaan ook niet echt relaxt is. Aan de andere kant heb je dan wel een lekker bed en een fatsoenlijke douche elke ochtend, wat ook wel wat waard is. De meningen in onze groep zijn nogal verdeeld. Iemand ervaring met de camping of een doorslaggevend argument om te kiezen voor hostel/camping?
Treinticket gaan we deze week in iedergeval boeken
Ik heb alleen ervaring met campings op festivals. Is me tot nu toe steeds weer prima bevallen.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:00 schreef Niri het volgende:
Bij mij worden de plannen om naar Sziget te gaan ook steeds serieuzer, maar blijf nog steeds twijfelen over camping of hostel. Alle hostels zijn namelijk ongeveer een half uur van het festival af. Niet echt relaxt dus als je 's nachts brak bent, ook ben je dan meer afhankelijk van je vrienden omdat in je eentje 's nachts een half uur naar huis gaan ook niet echt relaxt is. Aan de andere kant heb je dan wel een lekker bed en een fatsoenlijke douche elke ochtend, wat ook wel wat waard is. De meningen in onze groep zijn nogal verdeeld. Iemand ervaring met de camping of een doorslaggevend argument om te kiezen voor hostel/camping?
Treinticket gaan we deze week in iedergeval boeken
Bovendien kun je elke dag gratis douchen (alleen voor mensen met een campingbandje), je moet soms een kwartiertje in de rij staan maar ze waren best wel okee.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:58 schreef Rubbish11 het volgende:
Ik heb vorig jaar overigens uitstekend geslapen in een tentje op het festival
Veel schaduw en muziek begint vrij laat dus is redelijk goed te doen
Daar kan ik toch ook naartoe, aangezien ik wel een campingticket heb?quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:26 schreef BOKA het volgende:
[..]
Bovendien kun je elke dag gratis douchen (alleen voor mensen met een campingbandje), je moet soms een kwartiertje in de rij staan maar ze waren best wel okee.
Of je gaat naar het zwembad, maar daar moet je wel langer wachten, dankzij de zwembadnazi's.
Ook natquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:30 schreef Miesjel het volgende:
Oeh, ik ben net warm gemaakt door een collega. Dit is een schaamteloze tvp.
Jep.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daar kan ik toch ook naartoe, aangezien ik wel een campingticket heb?
Mja, gewoon de paar grote namen die er al bekend waren, aangevuld met wat locale dingen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:28 schreef Juicyhil het volgende:
Dit staat er trouwens op Last.fm:
The Lineup
Iron Maiden, R.E.M., Kaiser Chiefs, Sex Pistols, Leonard Cohen, Die Ärzte, Vitalic, Meshuggah, Yonderboi, Róisín Murphy, Exodus, 3 Inches of Blood, Natacha Atlas, Parov Stelar, Transglobal Underground, Pro-Pain, Lacrimas Profundere, Goran Bregović, Neo, Verdena, Hocus Pocus, Sunshine, New York Ska-Jazz Ensemble, Besh o droM, Mass Hysteria, Sayag Jazz Machine, Tankcsapda, Brisa Roché, Che Sudaka, Hiperkarma, Heaven Street Seven, ColorStar, Quimby, Thor, Korai Öröm, Belmondo, Pannonia Allstars Ska Orchestra, Kočani Orkestar, MiSSiLL, zuboly, N&SK, Lauren Harris, Frenk, Erik Sumo Band, Fanfara Tirana, La Caravane Passe, Karabin Soundsystem, Les Touffes Krétiennes, Pannonia Allstar Ska Orchestra, نتاشا أطلس
Justice moet komenquote:Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef -skippybal- het volgende:
Ferry Corsten![]()
Bokkuh met die trance, toffe electro willen we! Gelukkig compenseert Vitalic hem een kleine 28895298752958 maal
Digitalismquote:Op zondag 6 april 2008 21:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Justice moet komenals we het over electro gaan hebben
Jaa, Mental Theoquote:Op zondag 6 april 2008 21:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Komt er ook happy hardcore?
Inderdaadquote:
Woehoe, Carl Coxquote:
Chemical Brothers, ik denk op Sziget zo`n beetje een must-havequote:Die komen dus ook. Danko Jones
En ook iets gelezen over een behoorlijk concreet gerucht waar Chemical Brothers het onderwerp van is. Verder niet echt naar gezocht...
Maar zou fijn zijn. Vorig jaar waren ze namelijk echt geniaal!
If you wanna know how to play the blues, get yourself a woman.quote:Op zondag 6 april 2008 22:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die komen dus ook. Danko Jones
[..]
SIKED!quote:Op donderdag 10 april 2008 11:45 schreef Rubbish11 het volgende:
Nieuwe namen op de officiele szigetsite
Jamiroquai (UK) TBA
Serj Tankian (USA) TBA
Flogging Molly (USA) TBA
Anti-Flag (USA) TBA
The Wombats (UK) TBA
Mademoiselle K (F) TBA
Goran Bregovic is erg leuk inderdaad, 2 jaar geleden ook gezien, evenals Boban Markovic.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:07 schreef botar het volgende:
[..]
SIKED!
er staan alleen wat meer namen dan deze, waaronder:
Goran Bregovic Wedding & Funeral Band Hoe geniaal... echt heel blij hiermee
Nu maar hopen dat de Belgische afgevaardigde dEUS of Soulwax isquote:Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef Juicyhil het volgende:
Leuk voor Pete Philly & Perquisite dat ze ook komen spelen! In elk geval beter als Within Temptation
Ik hoop dEUS, die vin ik persoonlijk het leukst. Ik hoop wel dat er wat meer Britse bandjes komen, die vind ik persoonlijk het allerleukst. The Wombats is zeker cool dat die komen, helemaal omdat ik ze 2 weken geleden in de melkweg zag en ze daar een spetterend optraden gaven.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de Belgische afgevaardigde dEUS of Soulwax is
quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:25 schreef koen_pijl het volgende:
The organizers of Sziget have reported today, after announcing a lot of important artists playing this year, that Leonard Cohen won’t be one of this year’s acts. This happens after the Canadian musician announced playing Sziget himself. He has since cancelled his August tour dates.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:25 schreef koen_pijl het volgende:
The organizers of Sziget have reported today, after announcing a lot of important artists playing this year, that Leonard Cohen won’t be one of this year’s acts. This happens after the Canadian musician announced playing Sziget himself. He has since cancelled his August tour dates.
Zusje & ik vertrekken ook de 9e.. gezellig!quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:19 schreef Apfelsaft het volgende:
-edit- Heb vandaag treintickets gekocht, vertrek op de 9e ipv de 10e, omdat die allemaal al uitverkocht warenNouja, twee dagen chillen in Boedapest vind ik ook niet erg
![]()
Zoiets kun je ook niet echt op film vast leggen. Maar voor 1dagje op het festival vind ik dat ze het toch redelijk hebben kunnen laten zien. Wat ik wel miste was het feesten in de barretjes 's nachtsquote:Op zondag 13 april 2008 21:23 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vond het maaar matig wat ze bij 3 op reis lieten. Gaf niet echt een goed beeld.
In het echt is het veul toffer
Zulke dingen hangen toch echt van jezelf af..quote:Op maandag 14 april 2008 22:11 schreef dikkekaas het volgende:
Ik heb gister ook het stukje bij 3 op reis gezien, en nu wil ik al helemaal graag. Zit alleen een beetje met geld (sparen voor andere dingen enzo).. wat geef je ongeveer uit tijdens een weekje Sziget?
Mja, bier is iets meer dan een euro, avond eten een euro of 5, verder nog ontbijt/lunch/snacks/cocktails.quote:Op maandag 14 april 2008 22:11 schreef dikkekaas het volgende:
Ik heb gister ook het stukje bij 3 op reis gezien, en nu wil ik al helemaal graag. Zit alleen een beetje met geld (sparen voor andere dingen enzo).. wat geef je ongeveer uit tijdens een weekje Sziget?
Ik heb er terplekke ongeveer 170 euro uitgegeven, ik heb even na gezocht wat ik er gepint had. Ik heb er geloof ik nog wel een of twee tientjes van liggen. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik niet zo veel alcohol drink en ook wel eens gewoon een avondje helemaal geen drankjes heb gekocht omdat ik wat bij de tent rond hing met mijn sapjes of een flesje wijn uit de supermarkt. Ik ben ook al snel tevreden met water en zo nu en dan een biertje. Ik ben wel 3 keer naar een badhuis geweest geloof ik en ik ben er toen van maandag tot woensdag (een week later dus) geweest.quote:Op maandag 14 april 2008 22:11 schreef dikkekaas het volgende:
Ah oké, dat valt dan opzich nog best mee, maar je geeft al aan niet zo veel alcohol te drinken. Niet dat ik nou zo'n zuiperd ben maar ik denk dat mijn drankrekening dan iets hoger zou zijn. Toch maar eens even kijken of ik niet nog ergens wat geld vandaan kan toverenquote:Op maandag 14 april 2008 22:45 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb er terplekke ongeveer 170 euro uitgegeven, ik heb even na gezocht wat ik er gepint had. Ik heb er geloof ik nog wel een of twee tientjes van liggen. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik niet zo veel alcohol drink en ook wel eens gewoon een avondje helemaal geen drankjes heb gekocht omdat ik wat bij de tent rond hing met mijn sapjes of een flesje wijn uit de supermarkt. Ik ben ook al snel tevreden met water en zo nu en dan een biertje. Ik ben wel 3 keer naar een badhuis geweest geloof ik en ik ben er toen van maandag tot woensdag (een week later dus) geweest.
Laatste keer op Lowlands (2004) heb ik zoiets ongeveer uitgegeven voor alle dagen samen (en ik denk nog niet eens), voor lol heb ik maar weinig geld nodigquote:Op maandag 14 april 2008 22:59 schreef pfaf het volgende:
170! Ik weet dat Sziget relatief goedkoop is, maar op een normaal festival geef ik dat bijna per dag uit.
't Is geen voorwaarde, maar het vliegt bij mij altijd de portomonee uit.quote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef maok het volgende:
[..]
Laatste keer op Lowlands (2004) heb ik zoiets ongeveer uitgegeven voor alle dagen samen (en ik denk nog niet eens), voor lol heb ik maar weinig geld nodig
Dat heeft volgens mij iedereen, zo van: Hè, ik had net toch nog gepintquote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
't Is geen voorwaarde, maar het vliegt bij mij altijd de portomonee uit.
HEb ik ook last van, ik had op Lowlands echt van die buien dat ik echt alles kocht en dronkquote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
't Is geen voorwaarde, maar het vliegt bij mij altijd de portomonee uit.
zie 10/15 posts boven jequote:Op dinsdag 15 april 2008 00:17 schreef -skippybal- het volgende:
Babyshambles staan nu trouwens ook bij LastFM.
Zelfs als dat al waar zou zijn, is de kans natuurlijk niet al te groot Doherty en co er ook zullen staan
En door al die kraampjes etc komt de echte consument in me naar boven. Zelfs zonder honger houd ik het niet lang uit voor een eettent.quote:Op dinsdag 15 april 2008 00:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
HEb ik ook last van, ik had op Lowlands echt van die buien dat ik echt alles kocht en dronk
Ik ga dit jaar weer. Was er in 2006 ook. Toen heb ik 400 euro uitgegeven, inclusief vliegtickets en festivalkaartje.quote:Op maandag 14 april 2008 22:11 schreef dikkekaas het volgende:
Zo ging het bij mij ook ongeveer vorig jaarquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:34 schreef Sukilove het volgende:
[..]
Ik ga dit jaar weer. Was er in 2006 ook. Toen heb ik 400 euro uitgegeven, inclusief vliegtickets en festivalkaartje.
Ik geloof ongeveer 200 ter plaatse, inclusief 1 nachtje na het festival in een jeugdherberg, 1 keer naar het badhuis, avondeten uit die kraampjes of in restaurantjes in Budapest, verschillende gadgets en kledingstukken en elke avond tot 10 uur 's ochtends feesten.
Maar wel ook elke ochtend naar die grote supermarkt, voor ontbijt, fruit en water.
Chillen op de heuvel bij de World Music en een beetje frisbees gooienquote:Good news for all of you planning to go to Sziget and dance all night. Sziget Festival’s Spanish site confirms Carl Cox turning the tables at the Party Arena on the 15th. Also mentioned is Kymani Marley, son of reggae legend Bob Marley, who will be playing the festival’s World Music Stage.
En niet te vergeten Babyshamblesquote:According to Sziget’s Last.fm page, the latest name for this year’s festival are Pete Doherty’s Babyshambles. We’ll keep you posted if any other new names pop up.
Ik zit in elk geval bij je in de treinquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:55 schreef -skippybal- het volgende:
Ok, ik heb dus al m'n treinticket besteld he, maar m'n medeganger nog niet. Hij kon het nog niet betalen en ik kon het niet voorschieten want zat ook behoorlijk krap.
En nu is het dus uitverkocht
Ach ja, zal wel tof worden in een trein vol Sziget-gangers en een zooitje bier in de tas
Tof! Dan gaan we gewoon even samen een biertje drinken terwijl we door Duitsland cruisenquote:Op zaterdag 19 april 2008 01:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik zit in elk geval bij je in de trein
Zie ik je danquote:Op zaterdag 19 april 2008 02:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tof! Dan gaan we gewoon even samen een biertje drinken terwijl we door Duitsland cruisen
Juicyhill is een kloon van mijquote:Op zondag 20 april 2008 23:20 schreef CasB het volgende:
Hoe weten jullie nou weer in welke trein jullie zitten
Mja, zo goed nieuws vind ik dat niet echt.quote:Op maandag 21 april 2008 08:34 schreef koen_pijl het volgende:
More good news for metal fans, this time. German thrash-metallers Dew Scented will be playing this year’s Sziget, on August 15th. The news is also confirmed on their official site.
Bron: Szigetnews.com
Hmmzz, moet niet teveel nederlandse muziek worden. Ik hou niet van Nederlandse muziek, daarom trek ik ook die kant op.quote:Op maandag 21 april 2008 16:50 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ziggi () en Moke ook. Allemaal 'wel leuk', hoop nog steeds op wat goede Belgische namen.
Vet voor henquote:Op maandag 21 april 2008 14:35 schreef ruud.nl het volgende:
Voicst op Sziget.
http://www.nu.nl/news/153(...)_muziekfestival.html
Voicst vind ik ook wel goed, maar geen fan van hun. Maar ik zou het inderdaad tof voor hun vinden als hun groot zijn.quote:Op maandag 21 april 2008 19:25 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Vet voor hen![]()
Zij verdienen het in mijn ogen om wel redelijk groot te worden.
Maar die komen al bij het Nederlandse Sziget feestquote:Op maandag 21 april 2008 23:59 schreef -skippybal- het volgende:
Voicst is leuk, ook al is het tweede album minder imho.
En dat gaat echt zo'n Nederlandse enclave worden dan, ne als vorig jaar met de Amsterdam Klezmer Band. Wat een feestje was dat
Ik wel denk!quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:45 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar die komen al bij het Nederlandse Sziget feest
Maar wie gaan er naar het feest in de Melkweg?? de vvk is al begonnen.
Ik ben echt een enorme liefhebber van Life on a plate en for Monkeys...quote:
Ze staan d´r bij op de Last.FM pagina, en die hebben tot nu toe het meestal wel bij ´t juiste eind.quote:Op dinsdag 29 april 2008 07:49 schreef maok het volgende:
Kraak en smaak zijn toch al eerder geweest, vorig jaar of het jaar daarvoor. Niet dat ik ze gezien heb maar ik meen me het te herinneren uit de line-up (het is niet toevallig oude info?)
Adam Green laatst zien optreden in de Melkwegquote:Op zondag 11 mei 2008 11:58 schreef -skippybal- het volgende:
Op Last.fm staan ook nog José González en Adam Green (Moldy Peaches).
29 mei is het feestquote:Op zondag 11 mei 2008 19:36 schreef remcoUT het volgende:
dat feest is toch pas na Pinkpop, dus dat duurt nog wel even....
30 mei. (in de melkweg dan)quote:
quote:
Utrecht dus pas op 4 juni.quote:* 4 juni: Utrecht, Poema.
In samenwerking met USF. Entree 6 euro (in voorverkoop 5 euro), aanvang
23.00 uur. Voorverkoop begint donderdag 15 mei vanaf 13:00 op de Uithof voor
de supermarkt!!! OP=OP
Desondanks dat ie stoned was vond ik zijn show prima hoorquote:Op zondag 11 mei 2008 21:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Adam Green laatst zien optreden in de MelkwegAlleen toen in de Melkweg was ie behoorlijk stoned, hopelijk nu een beter optreden.
Op zich wel, maar toch irritant dat ie telkens van die vage grappen maakte enzo.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:38 schreef n0r het volgende:
[..]
Desondanks dat ie stoned was vond ik zijn show prima hoor
Kaartje en vliegticket inmiddels besteld
WTF dan heb ik fout gekekenquote:
Ik ga trouwens 10 juli ook nog naar Balaton Soundquote:More good news on the confirmed artists front. Swedish singer-songwriter of Argentinian descent Jose Gonzalez will play Sziget Festival this year. We don’t have a date for his concert yet, but the French Sziget site has a temporary programme of the acts, that you can take a look at here.
Klopt uiteindelijk toch niet, hij staat gelukkig gewoon op wat vroeger de wan2 stage wasquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:54 schreef -skippybal- het volgende:
Ziggi op MainstageDuidelijk ergens anders te vinden dan...
Lijkt mij een leuk ideequote:Op woensdag 28 mei 2008 17:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Gaan we nog een chille fok!-meeting doen?
Mij ook! Wie stelt voor wanneer, waar, enzo ?quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Lijkt mij een leuk idee
(heb overigens al een meeting met skippybal, zitten in dezelfde trein)
Ik op 10 augustus (uitverkocht)quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:31 schreef Lethe het volgende:
[..]
Mij ook! Wie stelt voor wanneer, waar, enzo ?
Ik zit trouwens in de trein op 9 augustus, nog meer mensen dan?
Net zoals de Immer Falende Lowlands-meet(c)quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:42 schreef -skippybal- het volgende:
Die meet gaat zoooo hard falen
Enige wat het zou kunnen doen slagen is telefoonnummers PM'en ofzo en dan sms'en op het festival zelf...
Gewoon ergens in de nacht afspreken bij een toffe 24-uurs tent en dan goedkope halve liters drinkenquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ken de weg niet op Sziget zelf, maar ik denk het beste op day zero misschien, aangezien iederee dan nog een klein beetje nuchter is...
Ja, die vliegen nog vanaf Eindhoven, alleen dat kost nu 180 eurie.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:44 schreef -skippybal- het volgende:
Vliegt Wizz-Air niet meer vanaf Eindhoven? Was vorig jaar goed te doen voor 140 euro (retour)
Wel een gare maatschappij overigens. Ik kon met m'n 1.90 nauwelijks met m'n kont op de stoel komen omdat het zo krap was
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=goed+management&meta=quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:49 schreef n0r het volgende:
Er vliegt wel wat vanaf Eindhoven. Maarja, nu vlieg ik voor 100 euro vanaf Dortmund
Krijg er echt steeds meer zin in
En ik denk dat je een fokmeet op Sziget zeer strak moet regelen wil je hem laten slagen
Krijg je maar 1 keer in het kwartaal uitbetaald ofzo?quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:29 schreef BOKA het volgende:
Wil ik nog geld hebben tijdens Sziget moet ik de pre-partys hier laten schieten.
Das meer een soort pre-party voor Sziget, kun je anders Szigetgangers ontmoeten en worden vrijkaarten/cashbacks weggegeven.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:28 schreef n0r het volgende:
Ik weet eigenlijk niet echt wat ik me bij die Szigetparty's voor moet stellen
Ik moet vrijdag overigens ook al in de effenaar zijn.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:58 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Krijg je maar 1 keer in het kwartaal uitbetaald ofzo?
Nee gek, lekker met de trein.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
Gaat er niemand vliegen trouwens? Kost ook geen drol met Ryanair
Welke maatschappij? En wat is de kans dat ik nog een goedkoop kaartje kan fixen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:24 schreef Lars_Lars het volgende:
Ik vlieg voor 55 vanaf Keulen, Vanuit Nederland kwam ik inderdaad ook niet onder de 140.
Vorig jaar met de trein gegaan, was prima te doen tot munchen...Toen moesten we over in de brakke nachttrein die ons naar boedapest bracht...terugreis same en ook nog 3x zo duur dan vliegen...
Voor mij was de keuze dit jaar snel gemaakt!
Met German Wingsquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:21 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Welke maatschappij? En wat is de kans dat ik nog een goedkoop kaartje kan fixen?
Maar Lowlands zelfquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:15 schreef Apfelsaft het volgende:
Waarom moeten Lowlands en Sziget nou weer tegelijk vallenDe Lowlands line-up is echt vet, maar die van Sziget zou ik ook voor geen cent willen missen
* Juicyhil giltquote:
Ik wou net zeggen: En hoe oud was je ook alweerquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:35 schreef releaze het volgende:
Nog veel nachtjes en dan gaan we met vakantie
naar sziget toe en ik heb toch echt wel zin
want kamperen vind ik echt waanzinnig leuk hoor
tis gezellig met vriendjes vrienden achterin
en zo'n reisje er naartoe
word je zo verschrikkelijk moe
maar dat kan me werkelijk echt niet zoveel schelen
en die camping waar we staan
nou daar ligt het echt niet aan
want dat is het juist daar gaan veel mensen spelen!
vrij naar kinderen voor kinderen
Ook!quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:27 schreef Lethe het volgende:
The Killers & The Kooks maken mij wel weer wat blijer
Same herequote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:16 schreef Agiath het volgende:
Vooralsnog geen bands waar ik echt warm van word, maar ik ga ook voor de belevenis
Oke behalve pendulum misschienquote:
Inderdaad, ik haat vrij weinig muziek, maar britpop hoort daar toch echt wel bij.quote:
Heb ik al gedaan:quote:Op zondag 15 juni 2008 21:37 schreef basmens het volgende:
eens even een lijstje maken van artiesten die ik iig wil zien.
1 |
quote:
Maandag is er nog helemaal niets te doen. Dinsdag zijn 's avonds de barren wel open, en treed Iron Maiden op (quote:Op zondag 15 juni 2008 21:37 schreef basmens het volgende:
thnx juicy, is even een lijstje maken van artiesten die ik iig wil zien.
ma en dinsdag niet echt mensen die dan optreden? Of zijn het dan alleen kleinere bands?
Lauren harris treed ook opquote:Op maandag 16 juni 2008 10:35 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Maandag is er nog helemaal niets te doen. Dinsdag zijn 's avonds de barren wel open, en treed Iron Maiden op (). Vanaf woensdag begint het pas
Discotheken zijn kut in Buda. Stervensduur en je kan je de kont niet keren zonder gelijk 5 HIV-hoeren aan je te hebben hangen.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Weet iemand nog wat leuke discotheken in Budapest zelf?
Ok thanks, ga ik dat doenquote:Op maandag 16 juni 2008 11:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Discotheken zijn kut in Buda. Stervensduur en je kan je de kont niet keren zonder gelijk 5 HIV-hoeren aan je te hebben hangen.
Eén eiland ten zuiden van Sziget zeg maar, heb je wel toffe shit. 80 cent entree en dan heb je twee podia. Hangt dan van de dag af wat voor een muziek er is. Rock, hiphop, electro, DJ die draait... Goedkoop en een leuke mengeling tussen Hongaren en toeristen/Szigetgangers
Als het hiphop (of : r Urbanliever) nacht is trouwens niet gaan. Even veel paupers als in Nederland bij dat soort feesten...
Maarrrr, het allertofste is om flink te ouwehoeren met wat Hongaren in parkjes en op pleintjes in de avond die wat aan het drinken zijn. Voor je het weet nodigen ze je mee uit naar suppertoffe feestjes in leegstaande flats of binnenplaatsen. En dan zit je een beetje tussen de Hongaarse studenten en ietwat alternatieven. Allemaal superaardig
He dat klinkt leuk...quote:Op maandag 16 juni 2008 11:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maarrrr, het allertofste is om flink te ouwehoeren met wat Hongaren in parkjes en op pleintjes in de avond die wat aan het drinken zijn. Voor je het weet nodigen ze je mee uit naar suppertoffe feestjes in leegstaande flats of binnenplaatsen. En dan zit je een beetje tussen de Hongaarse studenten en ietwat alternatieven. Allemaal superaardig
Aranyi Aszok bar? Gezellig bij de karaoke?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:58 schreef Juicyhil het volgende:
Maar ff back 2 business, de eerste FOK-Sziget-meet hoe gaan we die organiseren. Zullen we met zn allen op day Zero ergens afspreken bij een barretje, iemand een suggestie. Want het lijkt me best gezellig, de eerste buitenlandse fok-meet
Anders sturen we allemaal onze telefoonnummers naar 1 persoon en die dat in een excel-sheetje bijhoud?quote:Op maandag 16 juni 2008 17:21 schreef -skippybal- het volgende:
Mij lijkt het ook wel leuk. Al blijf ik wel van mening dat als het zonder telefoonnummers het een epische faal gaat worden
Maarja, nog genoeg tijd om te plannen
Ik sta er ook al op day -1, kan ik rustig een plekje uitzoeken en Boedapest een beetje verkennen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:33 schreef Rubbish11 het volgende:
Je kunt tot 3 dagen vóór dag 0 al op het terrein. 3 en 2 dagen vante voren kun je er al staan voor 10 euro per nacht extra
En waar je dan gaat staan kun je dan gewoon de het hele festival blijven staan? Of moet je dan je tentje weer verplaatsen? Want ik dacht dat ik gelezen had dat het een tijdelijke camping was...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:33 schreef Rubbish11 het volgende:
Je kunt tot 3 dagen vóór dag 0 al op het terrein. 3 en 2 dagen vante voren kun je er al staan voor 10 euro per nacht extra
+1, alleen kom ik sowieso wel op dag -1 aan uiterstquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:17 schreef remcoUT het volgende:
*meldt zich ook.
Wanneer ik precies aankom weet ik nog niet, want ik ga eerst een stukje interrailen. Day Zero wil ik er als het goed is wel zijn.
Je kan ook gewoon een interrailticket nemen en de treinen op de dag pakkenquote:Op donderdag 26 juni 2008 17:41 schreef Bellah het volgende:
Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe ik er kom :$ Met de trein, was het plan... Maar kaartjes dus op
Gewoon zwart rijden, 35 euro boete is toch niet zoveel?quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:41 schreef Bellah het volgende:
Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe ik er kom :$ Met de trein, was het plan... Maar kaartjes dus op
Gewoon teleporten naar Hongarije, moet prima lukke.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:48 schreef n0r het volgende:
Ik heb overigens al over een mogelijke oplossing voor het ik-ga-met-het-vliegtuig-en-kan-dus-geen-softdrugs-meenemen probleem.
Ik ben er toch een week eerder, ik boek vantevoren een camping.
Op de dag dat ik vlieg doe ik een mooi gevulde bubbeltjes-evelop op de post.
Ik geloof dat het niet toegestaan is zomaar iemands post te openen?
Het lijkt me ook sterk dat ze op het postkantoor drugshonden gebruiken?
Iemand ervaring mee ?
Ja joh, je komt er sowieso wel. En je maakt altijd vette dingen mee op reis.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:31 schreef Bellah het volgende:
Hahaha ehm, we gaan het avontuurlijk doenGewoon in de trein stappen en dan met 'n kaartje maar kijken waar we uitkomen. Drie dagen van tevoren, moet te doen zijn, met overnachtingen in hostels... Cool
Nou, Ziggi komt toch.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik had toch wel een echt grote act verwacht zoals pearl jam, peppers, u2, ac/dc, metallica, etc.. Het wordt zeker feest, ook zonder grote acts
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |