Ik heb zin om te sassen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
En Vlaams is ook niet altijd schattig, want het woord 'sassen' is niet schattig
Dan geef je de inwoners van Maastricht maar 40 minuten om te evacueren! Jij bruut.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:18 schreef AKnynke het volgende:
Zo. Ik ga naar huis. Even snel eten, en om 1800 rijles.
eetze voor zo en succes met je rijles Nynquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:18 schreef AKnynke het volgende:
Zo. Ik ga naar huis. Even snel eten, en om 1800 rijles.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan geef je de inwoners van Maastricht maar 40 minuten om te evacueren! Jij bruut.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:19 schreef Stereotomy het volgende:
Dan geef je de inwoners van Maastricht maar 40 minuten om te evacueren! Jij bruut.
Goed zo,quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:15 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hier ook zulk troosteloos weer, blij dat ik mezelf er heb tot toe kunnen aanzetten om soep te maken, heb net de vermicelli erbij gedaan, bij de turk wat broodjes gehaald voor erbij, dus wij kunnen zo aan tafel.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:15 schreef SHE het volgende:
Ok, dan haat ik de leuke Vlamingen en de Smoske-maak-Vlamingen niet.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook gewoon binnen blijven natuurlijk.
kan je receptje van die courgette-koekjes even pm-en ajb?quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Goed zo,
ik ga zo maar eens de courgettekoekjes maken, dan ruikt het hier ook wat "gezelliger" zeg maar....
man ik verlang zoooo naar de vakantie!
gmtaquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, nu heb ik zovaak iets over courgettekoekjes langs zien komen dat ik heel nieuwsgierig ben geworden hoe je die dan maakt.
DE, mag ik het recept van de courgettekoekjes??quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Goed zo,
ik ga zo maar eens de courgettekoekjes maken, dan ruikt het hier ook wat "gezelliger" zeg maar....
man ik verlang zoooo naar de vakantie!
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:33 schreef Isabeau het volgende:
gutter minds think alike?
Wij gaan ook aan de courgettekoekjes, SoL!
...die snap ik even nietquote:
Dat gaat dus morgen bij de fugu visquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:37 schreef DarkElf het volgende:
speciaal voor jullie dan(en voor Tezz
)
Kabak mücveri- oftewel courgettekoekjes
(voor 4 personen en je kan het zowel koud als warm eten)
1 grote ui gesnipperd, beetje zonnebloemolie, 500 gram courgettes fijngehakt, 3 eieren, 3 el bloem, zwarte peper, wat takjes munt (2-3), wat takjes dille (zelfde) allebei fijngehakt, 200 gr feta fijngeprakt en olie om te bakken....
De ui fruiten in de olie tot hij gaar is en lichtgekleurd. de courgettes toevoegen en die mee roerbakken tot ze beetgaar zijn.
In een kom de eieren en de bloem goed door elkaar gooien, peper erbij (geen zout ivm zoute feta), de kruiden er ook bij en alles vermengen... Daarna de fijngeprakte feta en het ui/courgettemengsel er ook doorheen mengen...
Koekenpan met antidingeslaag beetje olie in gooien en schep er dan bergjes beslag in van twee eetlepels per keer. (ik gebruikte vorige keer een juslepeltje ging veel snelleren in mijn pan passen er 6 bergjes per keer) en bak ze zachtjes tot ze aan beide kanten lichtbruin zijn... (even op keukenpapiertje laten uitlekken)
Holy fuckquote:
klinkt erggg lekker DE!quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:37 schreef DarkElf het volgende:
speciaal voor jullie dan(en voor Tezz
)
Kabak mücveri- oftewel courgettekoekjes
(voor 4 personen en je kan het zowel koud als warm eten)
1 grote ui gesnipperd, beetje zonnebloemolie, 500 gram courgettes fijngehakt, 3 eieren, 3 el bloem, zwarte peper, wat takjes munt (2-3), wat takjes dille (zelfde) allebei fijngehakt, 200 gr feta fijngeprakt en olie om te bakken....
De ui fruiten in de olie tot hij gaar is en lichtgekleurd. de courgettes toevoegen en die mee roerbakken tot ze beetgaar zijn.
In een kom de eieren en de bloem goed door elkaar gooien, peper erbij (geen zout ivm zoute feta), de kruiden er ook bij en alles vermengen... Daarna de fijngeprakte feta en het ui/courgettemengsel er ook doorheen mengen...
Koekenpan met antidingeslaag beetje olie in gooien en schep er dan bergjes beslag in van twee eetlepels per keer. (ik gebruikte vorige keer een juslepeltje ging veel snelleren in mijn pan passen er 6 bergjes per keer) en bak ze zachtjes tot ze aan beide kanten lichtbruin zijn... (even op keukenpapiertje laten uitlekken)
Guybrush Threepwoodquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Game over
Rubber tree
Scheelt weer een paar topics doornemenquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:45 schreef Isabeau het volgende:
ok, we waren nog in Monkey Island-mode
Nee, SiGNe, je hebt niets gemist.
ja had ik ook aan gedacht en dan heb je wel een meer consequente vorm maar die pan heb ik niet dus ik doe het zo maarquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
klinkt erggg lekker DE!
miss een tip: een poffertjespan gebruiken voor de koekjes, heb je miss wel wat kleinere koekjes, maar dat maakt voor de smaak niet uit, lijkt me
Sam & Max zijn ook coolquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Guybrush Threepwood![]()
Man wat heb ik Monkey island (en alle andere versie die erna volgden) veel gespeeld..
Dat soort spellen mogen van mij zo snel mogelijk terug komen (Sam&Max zijn gelukkig al terug)
[ afbeelding ]
daar kan ik je niet mee helpen... weet wel een lekker pakketje voor witvis maar zalm niet..quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef Isabeau het volgende:
Maar eh, jongens, dit is CUL...zalmforel?
How appropriate, you fight like aquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef FleshWound het volgende:
You fight like a dairy farmer!
Serieus Isa, serveer hem slachtafval want beter verdient hij niet.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef Isabeau het volgende:
Maar eh, jongens, dit is CUL...zalmforel?
DOTT had ik vroeger nog op 5¼" floppiesquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sam & Max zijn ook coolDay of the Tentacle ook.
I am rubber, you are gluequote:Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef FleshWound het volgende:
You fight like a dairy farmer!
quote:
Sorry, Isa, maar ik ben het met Steer eens. Maar aan een recept kan ik je niet helpen. Want ik eet nooit visquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Serieus Isa, serveer hem slachtafval want beter verdient hij niet.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
Serieus Isa, serveer hem slachtafval want beter verdient hij niet.
Maaaaar omdat je dat vrees ik niet over je hart kan krijgen stel ik voor slibtongetjes te bakken. Die zijn superlekker, makkelijk maar toch chique, en gaan bij heel veel soorten bijgerechten.
Precies. You're as repulsive as a monkey in a negligee!quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, je moet niet met een antwoord beginnen.![]()
Nog een paar reality-checks en we hebben je er straks weer bovenop geholpen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]oh, wat lief!! dit moet uit je tenen komen
Ik ben helemaal ontroerd
Ehhhh... iets met je moeder. Kut, die moet ik opzoeken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:56 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Precies. You're as repulsive as a monkey in a negligee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
Ben jij niet voor spontane hete French Kissing?quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb een uurtje geleden voorkomen dat een dokter mijn collega aanvloog![]()
Bluezz, details!!! Bring on the good stuff!!quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:57 schreef Bluezz het volgende:
CourgettekoekjesZeebaars Isa, op de huid knapperig gebakken
![]()
Tomatensoepjes
Wij eten straks een poelierschotel, veel kip, broccoli met vanalles erdoor, ff bakken. Dan nog aardschijfjes bakken.
Maar eerst een heel heel erg verdiend wijntje.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:57 schreef Bluezz het volgende:
Hoe is het leven, Lein?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Blegh, ik heb veel trek en nog meer zinDoordvermoeiend.
ik kijk even hoe het morgen verloopt met cnk, is het positief dan wil ik ze eik ook wel maken het weekendquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:05 schreef Tezz het volgende:
Ik sla het game-gechat even over he.
Ik praat stug door over de courgettekoekjes: ze komen dit weekend op het menu hoor! Morgen eerst de vetcoole taco's met chili van Rudolph van Veen. En dan doe ik er nacho's bij en ook kaas, zodat het een beetje op de toren van SHE gaat lijken.
SOL, je komt er wel. Ik geloof in je, je bent een sterke vrouw. Enzo.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik kijk even hoe het morgen verloopt met cnk, is het positief dan wil ik ze eik ook wel maken het weekend![]()
genietze van je wijntje bluezz!
De soep was lekker, heb er nog een half broodje bij weten weg te werken....vooralsnog heeft Milou voor de derde opvolgende dag in een rij meer gegeten dan moeders
quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waarom heb je de leuke smileys er nou uit gelaten?
jum....quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb net dit op:
[ afbeelding ]
Wijnbladeren gevuld met rijst.
Bij de Chinees heb je ook zoiets, maar dan met theebladeren. Lo mai kai.
Heel erg goed, het valt niet opquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik verhul m'n kater
lukt 't ?
quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik verhul m'n kater
lukt 't ?
Zelfgemaakte?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb net dit op:
[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
En dan is er nog de oost-europese variant; met witte koolbladeren, gevuld met gehakt en rijst en gestoomd op een bed van kool, tomaten en specerijen. Soms met spek.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb net dit op:
[ afbeelding ]
Govvahdommah Isaquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga koken en even verder janken. Mijn beste vriendin prikte genadeloos door mijnhouding heen
Is dat Golubtsi?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:22 schreef SHE het volgende:
[..]
En dan is er nog de oost-europese variant; met witte koolbladeren, gevuld met gehakt en rijst en gestoomd op een bed van kool, tomaten en specerijen. Soms met spek.
Een feestje
kloptquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:10 schreef ColdFeet het volgende:
DE, thanks voor het soeprecept! Courgettekoekjes heb ik ook weleens gemaakt (da's het recept van Claudia Roden, toch?), die zijn echt heel erg lekker!
Heb ook regelamtig bij mijn vroegere (Iraanse) buurmeisje geholpen die dingen te maken, zaten we met allemaal vrouwen op de grond relaxed die dingen te maken met een pot thee erbij enzoquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zelfgemaakte?
Ik vind ze verrukkelijk, maar het is zo'n takkenwerk om ze te maken.... Ik at ze voor het eerst bij een turks vriendinnetje. Later verloor ik het contact met haar, ik heb echt een jaar naar een goed recept gezocht
doek zo, eerst koken eten relaxen wijnen en en en enquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Bluezz, details!!! Bring on the good stuff!!
jij gaat zaterdag flink geknuffeld wordenquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga koken en even verder janken. Mijn beste vriendin prikte genadeloos door mijnhouding heen
Dikke knuffel voor jou, Isaquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat er net aan te denken het hele godganze weekend in bed te gaan liggenquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
jij gaat zaterdag flink geknuffeld worden![]()
Van jou word ik ook niet vrolijkerquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:30 schreef SeaOfLove het volgende:
knufff voor Isa...ik post zo wel wat foto's waar je weer vrolijk van wordt
Sow, jij zit er even doorheen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:35 schreef Isabeau het volgende:
...godver de godver...wat een kutwereld...
Milou vindt zelfgemaakte soep van mama erg lekkerquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:30 schreef SeaOfLove het volgende:
knufff voor Isa...ik post zo wel wat foto's waar je weer vrolijk van wordt
Ow wat lief, het clowntjequote:Op donderdag 27 maart 2008 18:40 schreef SeaOfLove het volgende:
Milou vindt zelfgemaakte soep van mama erg lekker
[ afbeelding ]
Jullie begrijpen wel dat ik haar dan het pyjamaatje van de dag ervoor even aandoe![]()
[ afbeelding ]
Ja lekker verhaal zegquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van jou word ik ook niet vrolijker(zo, dat klinkt rot
maar jij was voor mij zo...zo geweldig gelukkig en dat deed me zo goed en ik was er zo blij mee en ik kon me er gewoon aan optrekken dat liefde gewoon wel bestaat en super is en eerlijk en hemels en nu...godver de godver...wat een kutwereld...jij moet gewoon ook gelukkig zijn
dat verdien je!)
sorry, maar ben ff emotioneel op het moment
Graag gedaanquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ow wat lief, het clowntjebedankt voor de oprechte glimlach
klinkt lekker SiGquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:34 schreef SiGNe het volgende:
Zo de boodschappen zijn ook weer gedaan, dit wordt het:
knipperdeknip
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |