Ja ik had mijn ajax bril van een paar jaar geleden terug gevonden. Ik even kijken of ie nog past.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:34 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zo een reactie van iemand zonder een ajax bril
Dat vind ik altijd zo'n onzin, dat maakt die blunder goed. Een blunder is niet met 1 doelpunt goed te maken vind ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:00 schreef Tommeke het volgende:
En weer scoren, dat maakt die blunder goed
Vind het zelf ook een beetje onzinnige gedachte.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin, dat maakt die blunder goed. Een blunder is niet met 1 doelpunt goed te maken vind ik.
ach iedereen die er toevallig stond had die gemaaktquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Vind het zelf ook een beetje onzinnige gedachte.
Maar hij scoort vaak dit seizoen voor een verdediger, dat is natuurlijk nooit verkeerd
Was ook een beetje een reactie op de reacties in dit topicquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin, dat maakt die blunder goed. Een blunder is niet met 1 doelpunt goed te maken vind ik.
Maar niet iedereen stond er he.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ach iedereen die er toevallig stond had die gemaakt
Blunderquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:00 schreef Tommeke het volgende:
En weer scoren, dat maakt die blunder goed
Hij liep gewoon langs beunhaas, en overigens was het een grotere fout van die kakkerlakquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:38 schreef jorienvdherik het volgende:
was het wel natuurlijk
als iemand van oostenrijk je zo dolt
Klopt, maar Timmer had die bal moeten hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, klopt. Hij grijpt gewoon niet goed in.
Klopt ook!quote:Volgens mij is Barcelona of Real Madrid voorlopig ook nog te hoog, maar dat was het ook al voor Oostenrijk-Nederland.
Het zou mooi zijn als ie zich verder kon ontwikkelen bij Atletico Madrid om dan vervolgens de stap naar de absolute top te kunnen maken
quote:
Lezen...quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Was ook een beetje een reactie op de reacties in dit topic
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:33 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Heitinga mag al dankbaar genoeg zijn dat een club gek genoeg is 10 mil voor em te betalen. Die jongen heeft de afgelopen jaren alleen maar lopen prutsen. In Spanje zal hij helemaal door de mand vallen
Daar hebben we onze groot Knabbel en Babel fanaatquote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:33 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Heitinga mag al dankbaar genoeg zijn dat een club gek genoeg is 10 mil voor em te betalen. Die jongen heeft de afgelopen jaren alleen maar lopen prutsen. In Spanje zal hij helemaal door de mand vallen
mag nooit gebeuren op dit niveauquote:Op donderdag 27 maart 2008 00:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
[..]
Lezen...
Hij stond alleen verkeerd opgesteld en op z'n verkeerde been waardoor die gozert er langs kon.
Da's een vreemde argument jorien. Land moet niet uitmaken. Niet dat die Ivanschitz een topper is, maar omdat het iemand van Oostenrijk is hoeft het niet per definitie een blunder te zijn. Stel dat Ryan Giggs het was geweest, ben je dan als speler slecht omdat iemand van Wales je dolt?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:38 schreef jorienvdherik het volgende:
was het wel natuurlijk
als iemand van oostenrijk je zo dolt
Hoezo wegkwijnen ? hij zal er op zich wel aan spelen komenquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:52 schreef okee6 het volgende:
Na gisteravond moet je toch wel concluderen dat het zonde is dat deze international zal wegkwijnen in Madrid.
Toch wel opvallend wat mij betreft, heb er eigenlijk nooit écht op gelet, maar had niet verwacht dat Heitinga de snelste zou zijn met zijn ietwat aparte motoriek.quote:Huntelaar bijna 12 km, Heitinga snelste
vrijdag 28 maart, door SV, Amsterdam, 10:10u, Castrol Index
In de wedstrijd tegen Oostenrijk (3-4) afgelopen woensdag liep Ajax-spits Klaas Jan Huntelaar bijna twaalf kilometer (11.8 km). Hij was daarmee de meest lopende Nederlander.
Dit blijkt uit de op internet zichtbare Castrol Index. Bij Oostenrijk liep Adreas Ivanschitz nog meer; 12,4 km. Johnny Heitinga haalde de grootste maximale snelheid van 32,3 km per uur.
Overigens is in de Performance Index Wesley Sneijder tot nu toe de beste middenvelder van alle landen van de EK-kwalificatie inclusief oefenwedstrijden. Deze meting is gebaseerd op detailleerde gegevens als accurate passing en zijn aanvallende als verdedigende intenties. Huntelaar staat 11e in de aanvallerscompetitie, Heitinga vijfde in de verdedigers competitie.
Daaraan kun je alleen zien dat zijn conditie zeer goed is. Zijn maximale snelheid of sprintvermogen kun je daar niet vanaf leiden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:21 schreef BoNi het volgende:
[..]
Toch wel opvallend wat mij betreft, heb er eigenlijk nooit écht op gelet, maar had niet verwacht dat Heitinga de snelste zou zijn met zijn ietwat aparte motoriek.
Waar kun je dat niet uit afleiden?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:33 schreef toma het volgende:
[..]
Daaraan kun je alleen zien dat zijn conditie zeer goed is. Zijn maximale snelheid of sprintvermogen kun je daar niet vanaf leiden.
toch grote fouten, of niet ?quote:Op zondag 30 maart 2008 00:09 schreef toma het volgende:
Charisteas straft nog meer af dan Gilardino.
Volgens mij werd er tegen Heerenveen gespeeld, dus deze suggestieve gedachtes gaan weer eens nergens over.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hij had vandaag toch weer 2 momenten die keihard afgestraft zouden worden op het EK door Italie of Frankrijk met: Inzaghi, Gilardino, Henry, Trezeguet
Ja, en moet je nagaan dat dit op het EK gebeurde, ik zou er niet vrolijk van wordenquote:Op zondag 30 maart 2008 00:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij werd er tegen Heerenveen gespeeld, dus deze suggestieve gedachtes gaan weer eens nergens over.
ik word er sowiezo niet vrolijk van dat we tegen twee top-favorieten moeten.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja, en moet je nagaan dat dit op het EK gebeurde, ik zou er niet vrolijk van worden
Misschien kunnen we er een feijenoorder van niveau neerzetten....quote:Op zondag 30 maart 2008 00:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja, en moet je nagaan dat dit op het EK gebeurde, ik zou er niet vrolijk van worden
Op goal bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Misschien kunnen we er een feijenoorder van niveau neerzetten....
Is toch diezelfde gast die dacht Sneijdert het nooit verder dan HSV ofzo zou schoppen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:50 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[..]
Daar hebben we onze groot Knabbel en Babel fanaat
STFU please
quote:
Dat is hij inderdaadquote:Op zondag 30 maart 2008 00:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is toch diezelfde gast die dacht Sneijdert het nooit verder dan HSV ofzo zou schoppen?
Van dit rijtje gaat waarschijnlijk alleen Henry naar het EK.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hij had vandaag toch weer 2 momenten die keihard afgestraft zouden worden op het EK door Italie of Frankrijk met: Inzaghi, Gilardino, Henry, Trezeguet
quote:Op zondag 6 april 2008 22:34 schreef RayMania het volgende:
Vraag me af wat voor een ongelooflijke kippenveld Johnny heeft gehad toen hij vandaag het veld op liep.
Mooie actie heren.quote:Heitinga over eerbetoon: "Ik voelde mijn ogen branden"
07 april 2008 - FCUpdate.nl
John Heitinga voelt zich enorm vereerd door het eerbetoon, dat de Ajax-supporters hem zondag voorafgaand aan de wedstrijd tegen De Graafschap gaven. "Ik werd echt overdonderd door de acties op de tribunes", zegt de immens populaire verdediger van de Amsterdammers, die komende zomer Ajax voor tien miljoen euro verruilt voor het Spaanse Atlético Madrid.
Hoewel Heitinga nog enkele wedstrijden in de Arena speelt, gaven de Ajax-fans hem alvast een warm afscheid. Toen beide teams het veld opkwamen, hield het aanwezige publiek gekleurde vellen papier in de lucht, waardoor het stadion in mum van tijd veranderde in een groot eerbetoon aan de international. "Eenmaal op het veld zag ik aan de overkant heel groot 'Oh, Oh, Johnny' staan, over de hele lengte van het veld. Toen moest ik al even slikken want ik realiseerde me gelijk dat hier heel veel mensen heel erg veel werk in hebben gestoken. En dat dan vervolgens tienduizenden mensen met zo'n papier boven hun hoofd gaan staan; daar kreeg ik kippenvel van", vertelt Heitinga, die die al vanaf zijn zevende in het shirt van Ajax speelt, op de clubsite.
"Daarna draaide ik mijn hoofd richting F-Side, waarboven een mega-vlag uitgerold werd met mijn hoofd erop. Daar kreeg ik echt een brok van in mijn keel en ik voelde mijn ogen branden. Ook achter het andere doel zag ik een grote vlag voor mij. We stelden ons, als altijd, naast elkaar op en toen kon ik nog even goed rondkijken en zag ik het grote doek op Vak 410. Ongelooflijk. Daar spreekt zoveel waardering uit, dat kan ik niet beschrijven."
Overigens is de transfer van Heitinga naar de Madrileense club nog niet definitief, al is dat een kwestie van tijd, zo verzekert hij. "Ik verwacht dat Ajax en Atlético Madrid de zaken deze week afronden. Daarna moeten nog wat punten en komma's van mijn contract worden besproken. Pas dan is het definitief."
quote:Op zondag 6 april 2008 22:34 schreef RayMania het volgende:
Vraag me af wat voor een ongelooflijke kippenveld Johnny heeft gehad toen hij vandaag het veld op liep.
[ afbeelding ]
Schitterendquote:Op zondag 6 april 2008 22:34 schreef RayMania het volgende:
[ afbeelding ]
Link? Kan het nergens vinden..quote:Op donderdag 10 april 2008 17:25 schreef RayMania het volgende:
Leuk stuk in de VI over de roots van Heitinga. Over zijn jeugd, AFC, eerste Ajax-training, alles wat in teken van Ajax staat, etc. Die foto erbij is ook wel grappig; de D1 met Sneijder, Heitinga, Nando Rafael, Daniël de Ridder, Boy Waterman.
Ah, dan heb ik niks gezegd.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:43 schreef pieterpost_afca het volgende:
Ik denk dat hij de papiere VI bedoelt.
Dat gaf deze middag toch nog iets van glansquote:Op zondag 20 april 2008 16:54 schreef methodmich het volgende:
Nog vier wedstrijden knallen voor John, dat moet toch lukken. Wel fijn dat ie kon scoren in zijn laatste potje.
quote:Op zondag 20 april 2008 16:35 schreef Dos37 het volgende:
Half leeg stadion
dat verdiend ie niet, wel mooi afscheid.
Alle successupporters waren vertrokken.. Afscheid was emotioneel!quote:
quote:Op zondag 20 april 2008 19:56 schreef jorienvdherik het volgende:
dan zegt die, ajax is de enige club in de wereld waarom ga je dan weg
man zonder club liefde
man zonder club liefde
Volgend seizoen wegquote:John Heitinga is winnaar geworden van het Voetballer van het Jaar-klassement. Dat heeft organisator De Telegraaf dinsdag bekendgemaakt. De verdediger van Ajax laat Heurelho Gomes (PSV) en Danijel Pranjic (SC Heerenveen) achter zich. Heitinga werd door de rapporteurs van de ochtendkrant over het hele voetbalseizoen het best beoordeeld. In totaal vergaarde hij 206 punten: vierenhalf punt meer dan de gedeelde nummers twee Gomes en Pranjic. De prijs die bij de overwinning hoort - de Gouden Schoen - wordt 1 september uitgereikt in Hilversum.
"Ik volg het klassement al jaren en vind het een van de leukste klassementen die bestaan", zegt de toekomstig verdediger van Atlético Madrid in de ochtendkrant. "Vooral omdat ik door voormalige topspelers word beoordeeld. Elke maandagmorgen kijk ik gelijk in de krant en zoek de cijfers op. Deze prijs, de mooiste die je als voetballer kunt wensen, heb ik al heel lang in mijn achterhoofd gehad."
Bij die woorden knikte Dick Schneider, chef-rapporteur van het hoog gewaardeerde klassement, bevestigend. "Heitinga is dit seizoen alleen maar beter geworden. En het is zeker geen gewoonte dat een verdediger het goud wint. Ik vind het vooral van John knap, dat hij wil investeren om er maar beter op te worden. De transfer naar Atlético is hem van harte gegund."
Heitinga is niet de eerste Ajacied die de verkiezing wint. Maxwell veroverde het kleinood in het seizoen 2003/04. Ook Piet Schrijvers, Frank Rijkaard (2x), Marc Overmars, Danny Blind (2x), Edwin van der Sar en Cristian Chivu legden in dienst van de Amsterdamse club beslag op de felbegeerde hoofdprijs.
Het is de ArenA hoorquote:Op zondag 20 april 2008 16:35 schreef Dos37 het volgende:
Half leeg stadion
dat verdiend ie niet, wel mooi afscheid.
Ja het stadion met de meeste bezoekers dit jaarquote:
De cijfers die Ajax/de Arena geven zijn niet bepaald betrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja het stadion met de meeste bezoekers dit jaar
man zonder club liefde
Ik zie na de wedstrijd altijd 50.000 bezoekers staan en dan kijk je de samenvatting en dan zie je in elke rij lege plekkenquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja het stadion met de meeste bezoekers dit jaar
Ze gaan er standaard vanuit dat alle seizoenkaarthouders er zijn.. daar komt vrije verkoop bovenop...quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik zie na de wedstrijd altijd 50.000 bezoekers staan en dan kijk je de samenvatting en dan zie je in elke rij lege plekkenDus iets klopt er niet.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:39 schreef Rumille het volgende:
Gomes weg
Huntelaar blijft
Nieuwe verdediging
1e van 6 op rij
quote:Met een lach en een traan
Amsterdam, 22 apr 2008
De vraag is: voor wie is het afscheid pijnlijker? Voor het publiek dat in hem de onverzettelijkheid, toewijding en clubliefde herkende, of voor de speler in kwestie, die nooit naliet de liefde voor zijn publiek te beantwoorden? John Heitinga verlaat de ArenA, met een lach en een traan.
Bijna verontschuldigend legt Heitinga uit waarom hij niet anders kon, dan gaan. ,,Uiteindelijk wil je toch weten waar je plafond ligt", zegt hij zacht. Zijn transfer naar Atlético Madrid zal voor velen een droomtransfer lijken, maar zelfs in zijn dromen was Heitinga altijd alleen maar Ajacied. Een succesvolle Ajacied. Dromen… Hij heeft genoeg gewonnen met zijn club, maar wat is genoeg, als je de laatste jaren beschouwt? Hij wil het niet hebben over de sportieve teleurstellingen die hij heeft doorgemaakt in de beste jaren - zijn laatste twee - van zijn carrière. ,,Ik wil het hebben over de grootheid van deze club", zegt hij, nu iets harder en strenger. ,,Ajax is zo verschrikkelijk mooi. Als je ziet wat deze club allemaal heeft voortgebracht, waar hij voor staat en wat er is gewonnen, dan weet je dat het een unieke club is in de wereld. Welke andere club heeft zo’n cultuur, is in alle geledingen zo herkenbaar? Zeg het maar. Het type voetbal dat er wordt gespeeld is altijd gericht op winst en schoonheid. Het maakt niet uit in welk tenue er wordt gespeeld. Als je iets van voetbal weet, kan je binnen 10 seconden zien dat die ene ploeg Ajax is. Ajax is niet zo maar geschikt voor iedere goede voetballer. Ik ben er onwaarschijnlijk trots op dat ik hier 17 jaar heb mogen aantonen dat ik bij Ajax paste."
Heitinga schrok een tijdje geleden van de gedachte dat het dak van de ArenA waarschijnlijk zijn plafond niet was. En met hem schrok het publiek, dat toch inmiddels ook wel zal hebben gezien dat hun populairste held zo goed speelde dat buitenlandse verlokkingen spoedig zouden volgen. ,,Het is bijna onmogelijk om me niet schuldig te voelen ten opzichte van het publiek dat me altijd zo heeft gesteund", zegt Heitinga weer iets ingetogener. ,,Laat ik het zo zeggen, het heeft me heel veel moeite gekost om de knoop door te hakken; om voor mezelf toe te geven dat ik Ajax wel eens kon gaan verlaten. Helemaal omdat je weet hoe de mensen op de tribunes over je denken. Wat zouden ze in Madrid voor je zingen? Als ze al iets voor je zingen… Nooit meer 'Oh Johnny, zing een liedje voor mij…'. Welk liedje moet ik zingen, voor wie?"
Even dreigt de meedogenloze verdediger weg te zakken in het drijfzand van de melancholie. Een stilte volgt. Een stilte waarin hij zich kennelijk een beeld heeft gevormd. ,,Het zal zo gek zijn om een ander shirt te dragen", zegt hij nauwelijks hoorbaar. ,,Ik weet niet beter dan dat schitterende Ajax-shirt. En het zal gek zijn om in een auto te stappen en niet naar de ArenA te rijden. Mijn auto reed me er inmiddels vanzelf naartoe. Ik draaide alleen het sleuteltje om en dan bracht mijn auto me automatisch naar Ajax. En na de training of de wedstrijd weer terug naar huis. Het ging op de automatische piloot. Ik hoor van mijn collega’s die vóór mij het buitenland kozen, dat het allemaal zo totaal anders is: het voetbal, de competitie, de tegenstanders, het leven… Ik ben gewoon heel erg benieuwd."
Het voetbal zal zeker anders zijn. Tonny Bruins Slot roemde in Sportweek Heitinga’s kwaliteiten, en noemde het ‘doodzonde’ dat de Ajax-verdediger nu al vertrok. Een kanttekening maakte hij wel. Heitinga moet niet denken dat ze in Spanje zitten te wachten op een inschuivende verdediger. De speler in kwestie weet wat Bruins Slot bedoelt. ,,Hoe anders het spel er zal zijn, moet ik gewoon ervaren", zegt hij monter. ,,Ik weet ook dat het vooral in Nederland wordt gewaardeerd als je mee inschuift. Misschien kan het in Spanje minder vaak. Ik weet dat een verdediger daar in eerste instantie moet verdedigen; doelpunten voorkomen, spitsen uitschakelen. Maar gelukkig heb ik me bij Ajax vooral ontwikkeld in het doseren. Ik kies mijn momenten beter. Ik ben veel rustiger geworden. Dat is mijn spel ten goede gekomen. Mijn spel draait niet om inschuiven; mijn spel draait om zo goed mogelijk aanvoelen waaraan het team behoefte heeft. In die zin heb ik alle vertrouwen in mijn overstap."
De spitsen in de Nederlandse competitie zijn van een lastpak verlost. Spelen met Heitinga als directe tegenstander is geen picknick. Hij heeft een bijna Davidsiaanse onbarmhartigheid ontwikkeld en grijpt zonodig genadeloos in. In 17 jaar tijd is het natte cement opgedroogd tot de onbuigzame voegen van een vestingmuur. Heitinga vertrekt na de play-offs bij Ajax, maar waarschijnlijk is hij niet voorgoed verdwenen uit Amsterdam.
,,Ik ben een Ajacied", zegt de winnaar van de Voetballer van het Jaar-verkiezing. ,,Altijd. Eeuwig. En ooit keer ik terug om voor mijn club te spelen. Als Ajax mij wil, en het publiek mij dit tijdelijke afscheid kan vergeven…"
Je was me net voorquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef _Mike_ het volgende:
Ja opeens stelt die prijs niets meer voor, maar als Cocu hem wint is het een wereldprijs
Nee dat zeg ik niet. Waar háál je het vandaan maar oké. Ik vind gewoon dat Heitinga dit seizoen niet beter heeft gepresteerd dan Gomes. Maarja dat zal wel zijn omdat ik voor PSV benquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef _Mike_ het volgende:
Ja opeens stelt die prijs niets meer voor, maar als Cocu hem wint is het een wereldprijs
quote:,,Ik ben een Ajacied", zegt de winnaar van de Voetballer van het Jaar-verkiezing. ,,Altijd. Eeuwig. En ooit keer ik terug om voor mijn club te spelen. Als Ajax mij wil, en het publiek mij dit tijdelijke afscheid kan vergeven…"
Schijt supportersquote:Op dinsdag 22 april 2008 19:00 schreef MarkNMGN het volgende:
In ieder geval de helft van het publiek kon zijn afscheid hem niet vergeven, die waren nl. snel naar huis gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |