Ssst, ik had er net even geen behoefte meer aanquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:00 schreef TheThirdMark het volgende:
Mehh het bittere komt van de heel pure choco. Je kan ook gewoon een ander % cacao nemen, wordt de taart meteen minder bitter.
Als je nu echt wil zwijnen dan maak je er een soort van Profiterol van. Dan doe je in het midden een lading roomsoesjes verstoppenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ssst, ik had er net even geen behoefte meer aan
je vriendin is op dieet?quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:30 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als je nu echt wil zwijnen dan maak je er een soort van Profiterol van. Dan doe je in het midden een lading roomsoesjes verstoppen![]()
Maak er volgende maand wel weer 1 van. Heb die van laatst met de cognac zowat in mijn eentje opgegeten
iddquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Zeker als je gaat bedenken wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd!
quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:08 schreef 2cv het volgende:
Heb je maar 0,14 liter cointreau nodig ? Ik heb 1,4 liter gehaald
Kun je cosmo's maken, of zulu gin&tonics. Ik vind het ook erg lekker gewoon door de koffie en dan met een klodder slagroomquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:08 schreef 2cv het volgende:
Heb je maar 0,14 liter cointreau nodig ? Ik heb 1,4 liter gehaald
Noem me geschift, maar dat lijkt me leukquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
ik had er heel voorzichtig wat strohrum overheen gesprenkeld met mijn handen, beetje husselen. Ben niet zo'n fan van strohrum, maar op deze manier was 't erg lekker!nom! en heb 't recept gehalveerd!
Maar het is een succesnummer
enige probleem hier: de eierdooiers lieten de chocolade op een gegeven moment echt heel hard stollen... waardoor ik uiteindelijk met mijn handen in de geklopte chocolade moest om de chocolade op te laten nemen
wanneer kan ik aanschuiven?quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:36 schreef 2cv het volgende:
Recept rolt as we speak de printer uit. Zometeen eerst maar eens bitterkoekjes slachten en in de week zetten. Vanavond/vannacht/morgen zie ik dan wel weer verder.
Overigens heb ik de ingrediënten niet gehalveerd. Als iets lekker is wil ik er veel van
het had idd wel watquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:13 schreef Muck het volgende:
[..]
Noem me geschift, maar dat lijkt me leuk
ik heb ze gewoon gescheurdquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:18 schreef 2cv het volgende:
Moet er echt maar 140ml cointreau bij die bitterkoekjes ? Het lijkt zo weinig.
Maar ik ben klaar met bitterkoekjes hakken (blaar op mijn vinger door die snijderij). Het staat te weken in een plasje cointreau. Na m'n werk maar eens verder kijken.
En dat ga ik dan ook proberenquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:25 schreef RobinOok het volgende:
Of hakken/snijden na het weken. Dat gaat vast ook makkelijker.
post nr 6 van dit topicquote:
quote:Op zondag 23 maart 2008 21:35 schreef rhubarbje het volgende:
Oeh ik maak ook zoiets voor feestjes en zo maar dan ipv bitterkoekjes een bodem van verkruimelde bastogne koeken en amaretto(beetje gesmolte boter er over gieten) en dan die chocozooi er op en in de koelkast
Heeeeeerlijk
Oepsquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
post nr 6 van dit topic
maar ff voor de handigheid:
[..]
quote:Op zondag 23 maart 2008 21:42 schreef FleshWound het volgende:
Voedingswaardeinformatie: de taart bevat:
10047 calorieen.
85 gram eiwit.
900 gram koolhydraten.
676 gram vet.
Per stuk dus 628 calorieen.
quote:Op zondag 18 april 2010 00:14 schreef loveli het volgende:
O crap. Ik zat me al af te vragen wat ik met die liter slagroom moet doen die ik nog heb staan. En m'n restant chocolate chips. Er mag vast wel Grand Marnier in ipv Cointreau.
Zien we hier een vraag van een potentieel lid van de AA?quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:18 schreef 2cv het volgende:
Moet er echt maar 140ml cointreau bij die bitterkoekjes ? Het lijkt zo weinig.
Maar ik ben klaar met bitterkoekjes hakken (blaar op mijn vinger door die snijderij). Het staat te weken in een plasje cointreau. Na m'n werk maar eens verder kijken.
Het leek mij wel lekkerquote:Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef rhubarbje het volgende:
wtf! waarom heb je nog glazuur gedaan op die taart?
Ik vind het niet echt een combi... (jij misschien wel daar niet van)
de taart is zacht en smelt op je tong en de glazuur zal dat niet doen (iig niet op het zelfde moment en zo) en die taart is al onwijs machtig en onwijs zoet
quote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zien we hier een vraag van een potentieel lid van de AA?
Haha, hij ziet er niet erg stevig uit nee.quote:Op maandag 19 april 2010 15:38 schreef 2cv het volgende:
Mijn chocoladetaart:
Dit ziet er goed uit:
[ afbeelding ]
Dit ook:
[ afbeelding ]
Dit ziet er uit als een drol op een schoteltje:
[ afbeelding ]
De laagjes kan je helaas niet zien:
[ afbeelding ]
Maar de smaak ? Geweldig ! En zelfs met de centimeter chocoladeglazuur er op vind ik hem niet te machtig.
Maar de volgende keer doe ik dubbel zoveel bitterkoekjesmengsel en wil ik iets verzinnen om het geheel steviger te maken.
Je kan ook gewoon de garde wat langer hanterenquote:Op zondag 16 mei 2010 09:22 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb geen mixer om de slagroom lobbig te kloppen,kun je ook die bekers kant en klare slagroom gebruiken?
die zijn vaak al wat te doorgeslagen volgens mij voor een recept als ditquote:Op zondag 16 mei 2010 09:22 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb geen mixer om de slagroom lobbig te kloppen,kun je ook die bekers kant en klare slagroom gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |