*kwijl*quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 07:05 schreef Isegrim het volgende:
Hij's mooi opgesteven.
Voilà:
[ afbeelding ]
Die andere taart is geen mega-crème brûlée, maar een tarte au citron.
Die heb ik echt al vaak her en der op Fok gepost, zal ff kijken of ik 'm voor je kan vinden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:01 schreef DarkElf het volgende:
heb je een recept voor die tarte au citron ?
echt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die heb ik echt al vaak her en der op Fok gepost, zal ff kijken of ik 'm voor je kan vinden.
Vulling:quote:350 g bloem
snufje zout
150 g boter
100 g poedersuiker
2 geklutste eieren
Bloem en zout op werkblad zeven, boter erdoor wrijven tot het broodkruimelig is. Suiker toevoegen en mengen. Eieren toevoegen en mengen. Kneden tot je een mooi fluweelzacht deeg hebt. Folie eromheen en in de koeling leggen. Daarna uitrollen en ondiepe taartvorm mee bekleden. Daarna terug in koeling.
Koud serveren!quote:4 eieren
2 eidooiers
275 g fijne suiker
190 ml room (de vetste die je kunt krijgen, liefst die blikjes van de Turk)
275 ml citroensap (vers bij voorkeur)
fijngeraspte schil van 3 citroenen
Meng eieren, eidooiers en suiker. Voeg room al kloppen toe en dan citroensap en schil.
Haal bodem uit koeling en bedek met bakpapier. Leg daar bonen op. Tien minuten bakken op 190 graden. Papier en bonen verwijderen en nog tien minuten bakken of tot het net gaar, maar nog bleek is. Haal uit de oven en verlaag temperatuur tot 150 graden.
Zet bakvorm op bakplaat en giet vulling erin. 35-40 minuten bakken, of tot vulling vast is geworden.
Nu dan: gefeliciteerd met je verjaardag!quote:
Koffie misschien?quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef wyccie het volgende:
Ik wil deze taart ook maken, maar zonder alcohol. Waarin kan ik de bitterkoekjes weken?
Jij houdt altijd appelwangetjesquote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik sport nog steeds om al die kilo's eraf te krijgen..
Zeker na een beetje alcohol, ja. Maar, dat appelbuikje mag wel weg!quote:
Heb hem hier toch laatst maar gemaakt met Cognac, en op de plotselinge spontane dronkenschap tijdens het voorproeven na heel goed bevallen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:50 schreef motorbloempje het volgende:
ja hoi, schop
ik ga deze maken, en heb alleen geen drank voor de bitterkoekjes.
Nu vraag ik me af of dat echt moet, of dat 't ook zonder kan.
Wat ik eventueel heb aan drank is strohrum, bacardi, whisky en brandymaar het lijkt me niet dat deze dingen geschikt zijn, of wel?
quote:Op zondag 11 april 2010 19:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb hem hier toch laatst maar gemaakt met Cognac, en op de plotselinge spontane dronkenschap tijdens het voorproeven na heel goed bevallen.
en ik geen alcohol of koffie dus geen probleem voor mijquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:41 schreef Windigo het volgende:
Ik lust geen bitterkoekjes. Mooi! Ik kan hem dus laten staan
je proeft vooral chocolade hoorquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
en ik geen alcohol of koffie dus geen probleem voor mij
quote:Op zondag 23 maart 2008 21:42 schreef FleshWound het volgende:
Voedingswaardeinformatie: de taart bevat:
10047 calorieen.
85 gram eiwit.
900 gram koolhydraten.
676 gram vet.
Per stuk dus 628 calorieen.
Pinokioquote:Op dinsdag 13 april 2010 17:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik vond m vies. Helpt dat wel? Veeeeeel te bitter en way te zwaar.
bitter helpt zeker, want daar hou ik niet van. thanksquote:Op dinsdag 13 april 2010 17:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik vond m vies. Helpt dat wel? Veeeeeel te bitter en way te zwaar.
Ongelofelijk hequote:Op dinsdag 13 april 2010 18:39 schreef FleshWound het volgende:
Damn, is dit echt alweer twee jaar geleden ja?
Zeker als je gaat bedenken wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |