volgens mij ontstaat hierom de hele verwarring ..quote:Op zondag 23 maart 2008 14:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat heeft de NMO er nu mee gewonnen dan?
Als Wilders die film geheim wil houden tot uitzending, op welke manier dan ook, dan is het toch geheel terecht (en idd voorspelbaar, maar dus terecht) dat hij nee zegt op hun aanbod?
Ik verheug me op de dag dat heel dit gedoe om die film voorbij is, daar niet van, maar als hij niet aan previews wil doen is dat zijn goed recht.
dat gaat dus over de mogelijkheden van de overheid om uitingen van iemands vrije mening in diverse media te 'reguleren' .. en de overheid legt hem dus geen strobreed in de weg om die film uit te zendenquote:Artikel 7 Grondwet
1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
Oi, da's nou politiek: een handreiking doen die voor buitenstaanders heel redelijk is, maar waarvan je weet dat je tegenstander 'm sowieso gaat weigeren, waarna je kunt doen dat jij heel redelijk bent, maar dat er met de tegenpartij echt niet valt te praten -- kijk maar.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens
Ik snapte alleen niet waarom moussie het nou zo'n 'slimme zet' van de NMO vind, ik vind niet dat zij er nou zoveel mee hebben gewonnen.
Voor 5 ton. En inzage vooraf. Is-ie bij de NMO goedkoper uitquote:Op zondag 23 maart 2008 15:14 schreef ImTheBase het volgende:
Ik kom net in dit topic terecht, maar biedt Dumpert.nl zich niet aan?
Ach, ik heb vanmorgen ook wat afgeprutst... check FC en de slotjes in NWS maarquote:Op zondag 23 maart 2008 15:16 schreef Floripas het volgende:
Shit, dit topic stond niet op de rol toen ik net keek, dus ik heb een nieuw topic gemaakt
Ik ga ze niet nalopen.... dank je de koekkoek... tvp overigens.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, ik heb vanmorgen ook wat afgeprutst... check FC en de slotjes in NWS maar
Dumpert en inzage vooraf? Waarom is er nou niemand die die film gewoon online durft te gooien.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Voor 5 ton. En inzage vooraf. Is-ie bij de NMO goedkoper uit
Ik wel, ze tonen namelijk wederom aan dat Wilders geen persoon is die houd van toenadering en dat Moslims weldegelijk bereid zijn tot een debat, terwijl dit toch de speerpunten zijn van Wilders zijn betoogjes.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens
Ik snapte alleen niet waarom moussie het nou zo'n 'slimme zet' van de NMO vind, ik vind niet dat zij er nou zoveel mee hebben gewonnen.
Dumpert bekijkt ALLE filmpjes vooraf.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:32 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Dumpert en inzage vooraf? Waarom is er nou niemand die die film gewoon online durft te gooien.Ik begrijp dat er hostingproblemen zijn en dergelijke vanwege de drukte op dat moment, maar is er dan ook niet ergens iemand met een loze server?
begrijp je helemaal niet verkeerd, uiteraard doen ze het om dat 'nee' van Wilders in het openbaar te krijgen, zo heeft een opponent die weigert in discussie te gaan toch nog een statement gemaaktquote:Op zondag 23 maart 2008 15:15 schreef Greys het volgende:
Oke, snap ik ook, heb je helemaal gelijk in!
Het is volstrekt hun goed recht van de NMO om het filmpje zonder voorkennis uit te zenden. Zou ik ook niet doen, in hun geval, zelfs. Of bedoelde je dát met 'slimme zet'? Dat ze het niet uitzenden?
Ik begreep je verkeerd denk ik, ik dacht dat je het slimme zet vond om Wilders een 'nee' te ontlokken. Want dat vind ik dus alleen maar voorspelbaar en ze hadden het net zo goed kunnen laten
Dat is het ongetwijfeld allang gemeld, maar meneer lijkt niet echt geintereseerd in oplossing, maar hij blijft hangen in oh-wat-is-het-toch-moeilijk-geslachtoffer.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allemaal geen probleem. Verspreiden via torrents en usenet en dan is er geen enkel bandbreedteprobleem en nauwelijks kosten. Daarna zal de film zich overal verspreiden en helpt geen enkele ddos aanval meer erop
Als je iets host of publiceert of uitzendt wil je weten wát het is. Dat is toch niet zo raar?quote:Op zondag 23 maart 2008 15:32 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Dumpert en inzage vooraf? Waarom is er nou niemand die die film gewoon online durft te gooien.Ik begrijp dat er hostingproblemen zijn en dergelijke vanwege de drukte op dat moment, maar is er dan ook niet ergens iemand met een loze server?
Nah, dan gaat Wilders een keertje buurten bij de nerdsm en dan leert-ie wat over MD5-checksums, post-ie de correcte checksum op z'n blog en klaar. Ben je ook meteen af van lolbroeken die d'r leuke geintjes mee uithalen.quote:Op zondag 23 maart 2008 13:00 schreef Toeps het volgende:
Mja, en dan maken allerlei mensen valse torrents, en voor je 't weet heb je ipv fitna een prachting onthoofdingsfilmpje, aminal sex (geitenneuken) of kiddie pr0n te pakken.
Als de NMO hem uitzend zijn zij wettelijk verantwoordelijk voor uitzending. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat ze hem eerst willen zien.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:15 schreef Greys het volgende:
Oke, snap ik ook, heb je helemaal gelijk in!
Het is volstrekt hun goed recht van de NMO om het filmpje zonder voorkennis uit te zenden. Zou ik ook niet doen, in hun geval, zelfs. Of bedoelde je dát met 'slimme zet'? Dat ze het niet uitzenden?
Ik begreep je verkeerd denk ik, ik dacht dat je het slimme zet vond om Wilders een 'nee' te ontlokken. Want dat vind ik dus alleen maar voorspelbaar en ze hadden het net zo goed kunnen laten
Rustig met die pillen...quote:Op zondag 23 maart 2008 15:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maargoed, er wordt nu gebogen voor terreur. Triest.
Wanneer buigen we verplicht richting mekka?
Nogmaals, Wilders denkt niet in oplossingen, maar in slachtofferschap.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:47 schreef raytwente het volgende:
geertje hoeft alleen maar een torrent te maken en ergens te hosten.
15 minuten film is een keer 200 mb max.
dat seed je nog met je thuisverbinding ....
Ah, dus geenstijl is ook laf?quote:Op zondag 23 maart 2008 15:50 schreef raytwente het volgende:
denk ook niet dat de redactie van geenstijl zin heeft aan een gek met bomgordel die met "allah hakbar" de redactie opstormt
Wat is het toch leuk om je eigen opinie overal posten als zijnde de waarheid/quote:Op zondag 23 maart 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals, Wilders denkt niet in oplossingen, maar in slachtofferschap.
quote:Op zondag 23 maart 2008 15:58 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Wat is het toch leuk om je eigen opinie overal posten als zijnde de waarheid/
Welkom en u bent?quote:Geregistreerd op: donderdag 7 februari 2008 @ 11:32
Wat dacht je toen je je avatar aan het maken was ... haha, die Nederlanders hebben een hekel aan die figuren laat ik ze daarom maar als avatar nemen haha ik zal ze krijgen, ik provoceer ze zo dat ze weten dat ik uit het MO kom?quote:
Zeer spoedig.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maargoed, er wordt nu gebogen voor terreur. Triest.
Wanneer buigen we verplicht richting mekka?
wat is laf?quote:
1. Je hebt mijn vraag niet beantwoord.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:05 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Wat dacht je toen je je avatar aan het maken was ... haha, die Nederlanders hebben een hekel aan die figuren laat ik ze daarom maar als avatar nemen haha ik zal ze krijgen, ik provoceer ze zo dat ze weten dat ik uit het MO kom?
Dit was eerder een afrekening tussen 2 gekken.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:07 schreef raytwente het volgende:
[..]
wat is laf?
ook bepaalde grote waarden als vrijheid en dergelijke hebben een prijs.
op het moment dat je een gezin hebt en niet de middelen om je te beveiligen of wenst te leven in een "gevangenis" kan ik me goed voorstellen dat je laf zal zijn.
maar waarom moet je laf zijn? omdat een gek op een dag naar je huis kan komen en voor je ogen je vrouw en kinderen de hals open snijdt?
het feit alleen al dat je weet dat dat niet meer fictie is is al erg genoeg.
[ afbeelding ]
toen spraken we nog zo trots dat we nooit meer zouden zwichten voor terreur
volgensmij had van gogh al genoeg bedreigingen gekregen en wensde zo'n beetje elke moslim hem het ergste toe.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:09 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit was eerder een afrekening tussen 2 gekken.
Het zat er echt aan te komen, de moord op TvG was geen verrassing. TvG haalde het bloed onder de nagels vandaan bij Mohammed B, zeker aangezien TvG nooit vervolgd werd om zijn Islamracisme. Daarom nam M.B het heft in eigen handen. En ik heb liever dat hij TvG vermoordt omdat hij vind dat hij hem niet ongestraft kan laten leven voor zijn haatzaaien, dan dat Mohammed B Balkenende vermoordt omdat hij christen is. Liever een 'schuldige' persoon doodt, dan iemand die minder zondes op zijn schouders heeft. Want dood moest iemand toch.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:16 schreef raytwente het volgende:
[..]
volgensmij had van gogh al genoeg bedreigingen gekregen en wensde zo'n beetje elke moslim hem het ergste toe.
zelfs na de aanslag waren opmerkingen als "dat varken verdiende het" niet van de lucht.
wanneer een persoon openlijk kritisch is over de islam dan is hij zijn leven niet meer zeker, dat hebben we lang niet meer mee gemaakt in de westerse samenleving.
zou wat zijn als rouvoet of van der vlies opriep om heidenen met commentaar te laten opknopen.
Tsja, wat is zwichten in deze context?quote:
Da's toch laf, eh, zwichten voor terreur?quote:Op zondag 23 maart 2008 16:07 schreef raytwente het volgende:
maar waarom moet je laf zijn? omdat een gek op een dag naar je huis kan komen en voor je ogen je vrouw en kinderen de hals open snijdt?
Welkom of Fok, chickie. Zonder dat is er geen debat mogelijk.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:58 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Wat is het toch leuk om je eigen opinie overal posten als zijnde de waarheid/
Van Gogh was niet kritisch, hij beledigde graag. Ik vind niet dat hij het verdiend heeft om zo te worden afgeslacht, maar als je daadwerkelijk denkt dat je mensen tot op het bot kan beledigen zonder dat je op een dag een pak rammel krijgt, dan ben je wel heel erg dom.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:16 schreef raytwente het volgende:
[..]
volgensmij had van gogh al genoeg bedreigingen gekregen en wensde zo'n beetje elke moslim hem het ergste toe.
zelfs na de aanslag waren opmerkingen als "dat varken verdiende het" niet van de lucht.
wanneer een persoon openlijk kritisch is over de islam dan is hij zijn leven niet meer zeker, dat hebben we lang niet meer mee gemaakt in de westerse samenleving.
zou wat zijn als rouvoet of van der vlies opriep om heidenen met commentaar te laten opknopen.
Hup, weer een paar stemmen voor Wilders........................quote:Op zondag 23 maart 2008 16:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het zat er echt aan te komen, de moord op TvG was geen verrassing. TvG haalde het bloed onder de nagels vandaan bij Mohammed B, zeker aangezien TvG nooit vervolgd werd om zijn Islamracisme. Daarom nam M.B het heft in eigen handen. En ik heb liever dat hij TvG vermoordt omdat hij vind dat hij hem niet ongestraft kan laten leven voor zijn haatzaaien, dan dat Mohammed B Balkenende vermoordt omdat hij christen is. Liever een 'schuldige' persoon doodt, dan iemand die minder zondes op zijn schouders heeft. Want dood moest iemand toch.
De grens ligt bij geweld, oproepen tot geweld en racisme.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Van Gogh was niet kritisch, hij beledigde graag. Ik vind niet dat hij het verdiend heeft om zo te worden afgeslacht, maar als je daadwerkelijk denkt dat je mensen tot op het bot kan beledigen zonder dat je op een dag een pak rammel krijgt, dan ben je wel heel erg dom.
En kom ajb niet aan met 'zo zou het niet moeten zijn' want ZO IS de wereld altijd geweest en zal hij altijd blijven.
Je moet je mening kunnen geven, maar als je mensen aanvalt kun je een tegenaanval verwachten. Daar is niets geks aan, al was de moord op v gogh natuurlijk een zeer extreem en inherent misdadig geval.
Voor mij niet, en ik vind dat ook niet bijster realistisch. Voor de wet is het zo, en dat is prima - er moet een stok achter de deur zijn.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
De grens ligt bij geweld, oproepen tot geweld en racisme.
Ik houd het bij een lekker koud biertje op een terrasje waar ik niet geconfronteerd wordt met geloofidioten die verkleed als een raaf voorbijschuiven 2 meter achter haar bebaarde meester in pyjama.quote:
Ja, want dat is natuurlijk de essentie van de hele zaakquote:Op zondag 23 maart 2008 16:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik houd het bij een lekker koud biertje op een terrasje waar ik niet geconfronteerd wordt met geloofidioten die verkleed als een raaf voorbijschuiven 2 meter achter haar bebaarde meester in pyjama.
Natuurlijk, dat is mijn dagelijkse fitna, dat "zwarte raven" mij mijn wijntje uit de hand meppen.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, want dat is natuurlijk de essentie van de hele zaak
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is mijn dagelijkse fitna, dat "zwarte raven" mij mijn wijntje uit de hand meppen.
mmm, wat is grof?quote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor mij niet, en ik vind dat ook niet bijster realistisch. Voor de wet is het zo, en dat is prima - er moet een stok achter de deur zijn.
Maar als iemand je op grove wijze beledigt heb je mijn zegen om hem een pak rammel te verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |