Ja, die maakt erg veel kans.:')quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:06 schreef floris.exe het volgende:
1. Human resource management (HRM) - Menselijke hulpbronnen beheer (MHB)
Waarom niet? Het is toch de juiste omschrijving van de activiteit? Wat is dat toch met de 'moderne' (kuch kuch) mens die de rillingen krijgt van Nederlandse termen? Echt zo sneu.quote:
P&O is toch een prima Nederlandse term? Personeel en Organisatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:14 schreef floris.exe het volgende:
Waarom niet? Het is toch de juiste omschrijving van de activiteit? Wat is dat toch met de 'moderne' (kuch kuch) mens die de rillingen krijgt van Nederlandse termen? Echt zo sneu.
Ja, en daar heb je meteen bewijs dat de Nederlandse equivalenten maar achterlijk klinken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:06 schreef floris.exe het volgende:
2. People management - Mensbeheer
3. Coaching - ?
4. Jobhoppen - Baanspringen
5. Office manager - ?
Daar ga je je van afvragen hoe we het al die jaren zonder de Engelse termen hebben moeten stellenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:20 schreef crossover het volgende:
[..]
Ja, en daar heb je meteen bewijs dat de Nederlandse equivalenten maar achterlijk klinken.
Dat is jouw mening en aan meningen zouden we in dit verband geen boodschap moeten hebben. Echter, een feit is het dat onnodig Engelse woorden worden gebruikt waar duidelijk gewoon Nederlandse woorden voor handen zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:20 schreef crossover het volgende:
[..]
Ja, en daar heb je meteen bewijs dat de Nederlandse equivalenten maar achterlijk klinken.
Dat gebruiken we ook in sport.. Niks mis mee toch?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:06 schreef floris.exe het volgende:
Waarom wordt er toch altijd in overvloed gebruik gemaakt van engelse termen in het 'moderne' bedrijfsleven? Ik begrijp er niets van en vind het flauwekul. Wat mij vervolgens ook opvalt is dat vrienden van mij die nu al een poosje meedraaien in die wereld, ook met die termen zijn gaan praten. Walgelijk. Ik zal een aantal voorbeelden geven en bij een aantal direct daarbij een prima nederlandse uitdrukking, die de voorkeur zou moeten genieten.
3. Coaching - ?
5. Office manager - ?
En zo zijn er nog veel meer van die engelse termen die nergens op slaan.
Van die opleidingen vind ik wel dat je gelijk hebt, zo kun je stront nog wel inressant laten klinken..quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:19 schreef Knevelt het volgende:
Terechte klacht. Mensen die interessant doen met termen die ze in een opleiding als Commerciële Economie hebben geleerd.
Human Faecesquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:21 schreef deepart het volgende:
[..]
Van die opleidingen vind ik wel dat je gelijk hebt, zo kun je stront nog wel inressant laten klinken..
Wat is er mis met PZ? Da's al jaren voor iedereen duidelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
P&O is toch een prima Nederlandse term? Personeel en Organisatie.
Wat dacht je trouwens van begeleiding voor coaching?
Ook prima en ook Nederlands.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er mis met PZ? Da's al jaren voor iedereen duidelijk.
Ik ga toch maar even happen, als er een tak is in Nederland die wel ziek is, zijn het de mensen die in dienst van de overheid zijn. Die tak van sport is echt een personificatie van de 'Dutch disease', zoals dat in het buitenland bekend staat. (nee, niet de economische term)quote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:11 schreef Shadowlyse het volgende:
Ach het bedrijfsleven is gewoon ziek. Dan krijg je ook taalverloedering.![]()
Ambtenaar FTW
Dit is een hele gewone term, misschien moeten jullie er maar allemaal aan wennen dat de arbeidsmarkt transparanter aan het worden is en er dus ook invloeden van buitenaf in het spel zijn.quote:Elevator Pitch paraat hadden!
Maar ben het met je eens. Nederlands is een mooie taal waar je goed mee uit de voeten kunt.quote:1. Human resource management (HRM) - Menselijke hulpbronnen beheer (MHB)
3. Coaching - Begeleiding
5. Office manager - Kantoorbeheerder
HRM is veel meer dan alleen PZ (heb ik net geleerdquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat meen je niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:52 schreef axis303 het volgende:
Hier nog 2:
Executive Manager Logistical Operations: Hoofd pakketjesdienst
Food & Beverage Manager: Kantinebeheerder
Het morderne HR is echt heel anders dan het jaren '50 administratie trutje wat PZ is hoor!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Food & Beverage Manager is iig een leidinggevende functie en zeker bij grote hotels is wel wat meer dan kantinebeheerder.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:52 schreef axis303 het volgende:
Hier nog 2:
Executive Manager Logistical Operations: Hoofd pakketjesdienst
Food & Beverage Manager: Kantinebeheerder
JAHAH HAHA EHWHHEHE, KLOPT, GOEIE MAN!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:05 schreef swarmahoer het volgende:
mooi topic![]()
interieurverzorgsters zijn de schoonmakers
HWAJDEWAJEWKAIJDEWOEJDE GOEIE INHOUDELIJK POST VAN JOU MAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1EINZZWEIPOLIZEIDREIVIERBRIGADIERFÜNFZECHSALTEHECKSSIEBENACHTKONTVERKACHTquote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:10 schreef Beauregard het volgende:
[..]
JAHAH HAHA EHWHHEHE, KLOPT, GOEIE MAN!
Oh? Maar de "afdeling" is toch nog steeds PersoneelsZaken? Alles wat met personeel te maken heeft dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:31 schreef Xith het volgende:
[..]
Het morderne HR is echt heel anders dan het jaren '50 administratie trutje wat PZ is hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |