abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57514262
quote:
De dagopvang, buitenschoolse opvang en gastouders gezamenlijk kostten het kabinet vorig jaar bijna 2 miljard euro. Dat was 470 miljoen euro meer dan begroot. Ook voor dit jaar wordt een forse overschrijding van het budget verwacht, mogelijk zelfs oplopend tot 1,5 miljard euro.

Zowel de regeringspartijen als de (niet-christelijke) oppositie zijn blij met de snelle groei van het gebruik van kinderopvang. ‘Dit is een cultuuromslag’, concludeert PvdA-Kamerlid Kraneveldt. ‘Eerst was kinderopvang in Nederland not done, nu is het leuk en leerzaam.’ GroenLinks-Kamerlid Van Gent: ‘Hier is een revolutie gaande. Dat is geen strop, dat is top.’

()Doordat kinderopvang de afgelopen jaren voor ouders veel goedkoper is geworden, steeg het gebruik in 2007 met gemiddeld 35 procent: naar de dagopvang gingen 50 duizend meer kinderen (plus 21 procent), van buitenschoolse opvang maakten 42 duizend extra kinderen gebruik (plus 31 procent) en gastouders waren goed voor een groei van 52 duizend kinderen (113 procent).

Dijksma wil de gastouders in de toekomst beter gaan controleren. De oppasmoeders moeten voldoen aan de wettelijke kwaliteitscriteria, krijgen huisbezoek, moeten op cursus en moeten een risico-inventarisatie in huis hebben. ()
bron volkskrant

Twee miljard . Dit jaar mogelijk overschijding van het budget met anderhalf miljard .

Ik ben sprakeloos. De kamer juicht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:24:18 #2
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_57514396
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 05:34 schreef sigme het volgende:

[..]

bron volkskrant

Twee miljard . Dit jaar mogelijk overschijding van het budget met anderhalf miljard .

Ik ben sprakeloos. De kamer juicht.
Als ik het goed heb, juichen ze omdat er dan evenredig meer vrouwen aan het werk moeten zijn. Dat was immers het doel van dit beleid. Ik denk echter niet dat dat het geval is..maar dat een groot deel van de vrouwtjes lekker in één van de vele fitnesscentra hangen die ons land rijk is.
pi_57514447
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:24 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, juichen ze omdat er dan evenredig meer vrouwen aan het werk moeten zijn. Dat was immers het doel van dit beleid.
Nee hoor, ook de kamer weet dat dat doel niet per se bereikt is omdat er waanzinnig veel geld besteed is:
quote:
Uit dat Volkskrantartikel:

Dijksma laat onderzoeken of er een directe relatie bestaat tussen kinderopvang en arbeidsparticipatie.
Bovendien de reactie ‘Eerst was kinderopvang in Nederland not done, nu is het leuk en leerzaam.’ spreekt boekdelen - dat heeft in de verste verte niets te maken met arbeidsparticipatie.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:43:54 #4
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_57514468
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, ook de kamer weet dat dat doel niet per se bereikt is omdat er waanzinnig veel geld besteed is:
[..]

Bovendien de reactie ‘Eerst was kinderopvang in Nederland not done, nu is het leuk en leerzaam.’ spreekt boekdelen - dat heeft in de verste verte niets te maken met arbeidsparticipatie.
Daar ben ik ook bang voor idd. Kinderopvang is in mijn ogen helemaal niet zo om over te juichen eigenlijk, maar goed. En meer arbeidsparticipatie van vrouwen is niet af te dwingen. Kansen genoeg maar de dames schijnen in NL nou eenmaal niet zo arbeidsgericht te zijn als in het buitenland.

dubbel fout dus.

1,5 miljard extra had ook, bijvoorbeeld, in de zuiderzeelijn kunnen gaan om de economie van het noorden een flinke boost te kunnen geven..of 1,5 mld. voor het opruimen van alle kraakpanden in NL..ook al een nobel streven..of voor het onderzoeken van innovatieve oplossingen voor kernenergie-afval.
pi_57514529
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:43 schreef JaZekerZ het volgende:

En meer arbeidsparticipatie van vrouwen is niet af te dwingen.
Nou.. ze (de politiek) doen flink hun best. En met de instrumenten die we de overheid in handen hebben gegeven kunnen ze best een end komen. Het kan uiteindelijk financieel practisch onmogelijk gemaakt worden om als stel met kinderen op één inkomen rond te komen. Zoals dat in Zweden min of meer het geval is.

Dan kunnen alleen de rijken zich de luxe van een ouder thuis veroorloven.
quote:
Kansen genoeg maar de dames schijnen in NL nou eenmaal niet zo arbeidsgericht te zijn als in het buitenland.
De overheid doet haar best - niet alleen door ouders er middels regelgeving en belasting toe te nopen, maar ook worden zo veel mogelijk kindertjes op school er zo fanatiek mogelijk van overtuigd dat je 'natuurlijk' je moet ontplooien door betaalde arbeid, en je nóóit financieel afhankelijk mag zijn van je geliefde (wel van de overheid).
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:59:20 #6
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_57514566
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou.. ze (de politiek) doen flink hun best. En met de instrumenten die we de overheid in handen hebben gegeven kunnen ze best een end komen. Het kan uiteindelijk financieel practisch onmogelijk gemaakt worden om als stel met kinderen op één inkomen rond te komen. Zoals dat in Zweden min of meer het geval is.

Dan kunnen alleen de rijken zich de luxe van een ouder thuis veroorloven.
[..]

De overheid doet haar best - niet alleen door ouders er middels regelgeving en belasting toe te nopen, maar ook worden zo veel mogelijk kindertjes op school er zo fanatiek mogelijk van overtuigd dat je 'natuurlijk' je moet ontplooien door betaalde arbeid, en je nóóit financieel afhankelijk mag zijn van je geliefde (wel van de overheid).
Ik vrees dat je gelijk hebt.. Maar ik wilde zeggen; wat men niet wil, begint men ook niet aan. En ik hoor in politieke kringen steeds vaker het geluid op gaan dat de vrouwen misschien niet willen. kansen zijn er voldoende. Het is natuurlijk belachelijk vrouwen min of meer te dwingen om te gaan werken en daarmee niet voor de eigen kinderen te zorgen. De rekening komt later, zou ik zeggen, als de kindertjes groot zijn.

overigens vind ik het financieel onafhankelijk standpunt wel te verdedigen.. maar een vrouw moet er wel voor kunnen kiezen, redelijkerwijs, om huisvrouw te kunnen zijn als ze dat wil.
pi_57514654
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:59 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt.. Maar ik wilde zeggen; wat men niet wil, begint men ook niet aan. En ik hoor in politieke kringen steeds vaker het geluid op gaan dat de vrouwen misschien niet willen. kansen zijn er voldoende. Het is natuurlijk belachelijk vrouwen min of meer te dwingen om te gaan werken en daarmee niet voor de eigen kinderen te zorgen. De rekening komt later, zou ik zeggen, als de kindertjes groot zijn.
Tsja, dat is nu net ideologie he. Om mensen met zachtere of hardere dwang (voor hun eigen bestwil) richting een volgens die ideologie "betere" invulling te leiden.

Vroeger was de dominantere ideologie dat moeder (natuurlijk, uiteraard) thuis moesten blijven - en toen ontsloeg de overheid elke vrouwelijke ambtenaar zodra zij trouwde (bij wet geregeld).
quote:
overigens vind ik het financieel onafhankelijk standpunt wel te verdedigen.. maar een vrouw moet er wel voor kunnen kiezen, redelijkerwijs, om huisvrouw te kunnen zijn als ze dat wil.
Ik vind alle standpunten voor eigen invulling van het leven te verdedigen - wel/niet werken, wel/geen kinderen, wel/niet samenwonen/trouwen etc etc etc - en ik vind alle streven van de overheid om dergelijke particuliere invulling van individuele levens bij te sturen verkeerd.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:06:26 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57515093
quote:

[..]

Als ik het goed heb, juichen ze omdat er dan evenredig meer vrouwen aan het werk moeten zijn. Dat was immers het doel van dit beleid. Ik denk echter niet dat dat het geval is..maar dat een groot deel van de vrouwtjes lekker in één van de vele fitnesscentra hangen die ons land rijk is.
Ik ken er genoeg die thuis zitten en hun kind(eren) gewoon wegbrengen om rust te hebben.............
Dit hele beleid is zwaar doorgeslagen!
censuur :O
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:20:26 #9
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_57519323
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 08:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja, dat is nu net ideologie he. Om mensen met zachtere of hardere dwang (voor hun eigen bestwil) richting een volgens die ideologie "betere" invulling te leiden.

Vroeger was de dominantere ideologie dat moeder (natuurlijk, uiteraard) thuis moesten blijven - en toen ontsloeg de overheid elke vrouwelijke ambtenaar zodra zij trouwde (bij wet geregeld).
Ideologie.. zou het dat zijn? Dan zeg je eigenlijk dat ideologie onderhevig is aan tijdsgeest, aangezien de christelijken ín het kabinet niet lijken te sputteren..
quote:
Ik vind alle standpunten voor eigen invulling van het leven te verdedigen - wel/niet werken, wel/geen kinderen, wel/niet samenwonen/trouwen etc etc etc - en ik vind alle streven van de overheid om dergelijke particuliere invulling van individuele levens bij te sturen verkeerd.
Inderdaad.. zoals men zo mooi zegt: de overheid moet niet verder dan de voordeur komen. Bovendien wordt van de gratis kinderopvangregeling dankbaar misbruik gemaakt dus wat het dan achter de voordeur wil regelen mist zijn doel.

Nee, meer dan voldoende redenen om de hele regeling, die overigens ook nog het zoveelste voordeeltje voor ouders tov kinderlozen is, af te schaffen.
pi_57519582
Als door die extra kinderopvang meer ouders gaan werken betaalt het zich automatisch terug via de inkomstenbelasting. Opgelost, slotje .
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:37:08 #11
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_57519667
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die thuis zitten en hun kind(eren) gewoon wegbrengen om rust te hebben.............
krijg je dan ook geld? Of moet je het in dat geval gewoon zelf betalen? Ik pleit voor het laatste, als je werkt krijg je vergoeding als je niet werkt betaal je het zelf.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_57520841
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:33 schreef Lexie het volgende:
Als door die extra kinderopvang meer ouders gaan werken betaalt het zich automatisch terug via de inkomstenbelasting. Opgelost, slotje .
Tsja. Zou je de volgende keer niet even nagaan of je 'als'-conditie in de verste verste behaald is?

En dan nog wat; d'r moet een hóóp inkomstenbelasting binnenkomen voor anderhalf miljard overschrijding. Voordat er zoveel vrouwen zoveel meer werken vergeleken met nu dat er anderhalf miljard méér inkomstenbelasting binnen komt.. mogen we wel vrouwen gaan kweken.
pi_57521238
Wat is er goed aan klote kinderopvang? Je dient tijd met je kinderen door te brengen, juist als ze nog klein zijn en niet alleen dat ene uurtje dat je brak van werk op de bank zit voor je ze naar bed brengt.
Als je enigszins succesvol bent kan je bent wat minder werken, maar ook een goede carriëre hebben opgebouwd en die weer fulltime oppakken als de tijd daar is.
pi_57526629
Ja echt goed dat er steeds meer mensen zijn die gebruik maken van kinderopvang, het is namelijk veel beter wanneer kinderen hun ouders maar 2/3 uur per dag 'zien', nu kunnen alle ouders mooi gaan werken, en waarvoor? Nog een grotere auto, groter huis, grotere tv en 3x per jaar op vakantie zodat je eindelijk een keer een fatsoenlijk gesprek kan hebben met je kind. Maar wacht, daar heb je geen tijd voor want je hebt eerst een week nodg om over de stress van het werk te komen, als je geluk hebt want de meeste mensen nemen hun werk zelfs mee naar het strand want ze kunnen je eigenlijk toch niet missen.

Prachtig leven niet? Eerste 4 jaar van je leven mag je niks doen, vervolgens spendeer je ruw weg zo'n 10 uur per dag op school, vervolgens krijg je wat meer vrijheid op de middelbare school (voorlopig) waarna je jezelf de stress in mag werken, inclusief 2/3 uur per dag in de file. Na al die fijne jaren krijg je nog een paar jaar om niks te doen en mag je ook nog ff wegkwijlen in een of ander 'verzorgingstehuis'

Maargoed blijkbaar is dat wat mensen ervoor over hebben om een grotere auto te hebben dan de buurman
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_57526841
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 08:12 schreef sigme het volgende:
Ook als iemands eigen zelfverkozen levensinvulling de samenleving op hoge kosten jaagt?
pi_57526895
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:09 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ook als iemands eigen zelfverkozen levensinvulling de samenleving op hoge kosten jaagt?
Ik vind de financiele lasten niet erg relevant bij die afweging.
pi_57527058
Jij bent ook een principieel tegenstander van bijv. kinderbijslag?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:20:05 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57527126
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:33 schreef Lexie het volgende:
En anders verzint dit kabinet nog wel een tax
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57527138
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:16 schreef thaleia het volgende:
Jij bent ook een principieel tegenstander van bijv. kinderbijslag?
Ik? Nee, niet echt. Ook geen principieel voorstander. Ik vind het niet onterecht om de kosten van kinderen deels om te slaan over de gemeenschap.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 maart 2008 @ 20:24:17 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_57527245
Ach, over tien jaar ofzo krijgen we vanzelf de rekening gepresenteerd van doorgeslagen jongeren die een stukje opvoeding gemist hebben omdat ze meer in de creche zaten dan thuis....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:44:59 #21
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57527770
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je niet allebei werkt, krijg je ook die vergoeding niet. Dus die mensen die thuis zitten (dagje vrij uitgezonderd) terwijl de kinderen bij de opvang zijn, betalen dat zelf.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:43:31 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57528976
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 14:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja. Zou je de volgende keer niet even nagaan of je 'als'-conditie in de verste verste behaald is?

En dan nog wat; d'r moet een hóóp inkomstenbelasting binnenkomen voor anderhalf miljard overschrijding. Voordat er zoveel vrouwen zoveel meer werken vergeleken met nu dat er anderhalf miljard méér inkomstenbelasting binnen komt.. mogen we wel vrouwen gaan kweken.
Inkomstenbelasting is natuurlijk niet de enige, en soms niet eens de belangrijkste doelstelling. Iemand die weinig verdient zorgt doorgaans voor goedkopere goederen/diensten, een versterking van de concurrentiepositie, is goed tegen de inflatie enz. Goed, jij bracht inkomstenbelasting niet naar voren, maar ik wilde even een punt maken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57529440
quote:
Dijksma wil de gastouders in de toekomst beter gaan controleren. De oppasmoeders moeten voldoen aan de wettelijke kwaliteitscriteria, krijgen huisbezoek, moeten op cursus en moeten een risico-inventarisatie in huis hebben. ()

De overtreffende trap van de maakbare samenleving. Dit zou zelfs joop den uyl iets te gortig zijn.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:05:23 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57529489
quote:

[..]

Ja, en dáár krijg je dus geen toeslag voor he, Einstein .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:06:39 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57529514
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:37 schreef slaveloos het volgende:

[..]

krijg je dan ook geld? Of moet je het in dat geval gewoon zelf betalen? Ik pleit voor het laatste, als je werkt krijg je vergoeding als je niet werkt betaal je het zelf.
Dat is dus ook zo, dus degenen die hier meteen beginnen te steigeren kunnen beter zichzelf eerst eens goed laten informeren.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')