Als je geen risico wilt lopen moet je met beleggen in elk geval voorzichtig zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:14 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik ben nogal conservatief met mijn geld en dat heeft me nooit in de rotzooi gebracht. Ik ga er van uit dat ik nog altijd opeens werkloos kan raken of andere ellende. Dan wil ik geld hebben voor noodgevallen. Daarom vind ik het onzin om al mijn geld over de balk te smijten. En als ik dan toch een huis koop, heb ik tenminste een smak geld om alvast wat aan te bouwen, danwel een groot deel alvast af te lossen. Dus gewoon blind uitgeven, Nee, dat ga ik zeker niet doen, veel te riskant.
Mijn vriendin is al een keer aangeslagen wegens te hoog kapitaal (30000 was het toendertijd)quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
40.000 euro, voor jullie samen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wib/5.5.html
De belastingheffing is overigens maar 1,2%, dus zoek een goede spaarrekening en/of beleg een deel.
Finance is wiskunde toegepast op bullshit. Was dat ene vak van die knakker Melenberg?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:15 schreef Xtreem het volgende:
Toevallig van de week tentamen gehad over 'behavioural finance'... Zelfs in Finance, wat toch de ultiem rationele markt zou moeten zijn, regeren de korte termijn emoties....
Oh ja, en drank. Vergeet de drank niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:15 schreef Xtreem het volgende:
Als zij het daar al niet kunnen, hoe kun je het dan iemand kwalijk nemen die geregeerd wordt door pure geilheid?
Spaarloon doe ik al aan mee voor ruim E50,- p.m.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je geen risico wilt lopen moet je met beleggen in elk geval voorzichtig zijn. Dan toch maar dat spaarloon (met z'n tweeën 100 euro per maand fiscaal gunstig sparen, loopt best aardig op
).
Nee, Frank de Jong en Henriette Prast (WRR lid namens de PvdA)quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Finance is wiskunde toegepast op bullshit. Was dat ene vak van die knakker Melenberg?
Er lopen inmiddels meerder PJO'tjes rond? Of andere ervaringen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh ja, en drank. Vergeet de drank niet.
De kater komt inderdaad later.
Bij mensen die CAPM en Fama-French serieus nemen haak ik af. Serieus, dat is echt lulkoek van de bovenste plank. Kun je ook aan de belachelijk lage R-squared zien.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:22 schreef Xtreem het volgende:
Nee, Frank de Jong en Henriette Prast (WRR lid namens de PvdA)
En als ik jou was zou ik me nog 'ns wat beter in finance verdiepen....
Op je 65e hetzelfde loon als nu.... Als in, nu 2000, dan 2000 of gecorrigeerd voor inflatie? of zelfs welvaartsvast?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:21 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Spaarloon doe ik al aan mee voor ruim E50,- p.m.
Daarnaast spaar ik zo'n 100 a 200 per maand bij de rabo (inmiddels E10 000), en ik heb een kapitaalverzekering die op dit moment ervoor zorgt dat ik op mn 65e hetzelfde loon krijg als nu, zelfs iets meer. Tenminste ik weet er niet gek veel van, maar als ik het goed geloof heb ik mijn pensioen, mits de regelingen hetzelfde blijven, zo afgesloten dat ik geen armoe lijdt wanneer ik dan stop met werken.
Wat ik echter daarnaast zoek ik een manier om van mijn spaargeld op mijn bankrekening iets meer te maken. Meer rendement, weinig risico. Want gokken doe ik niet aan.
Ik hoop het toch niet. Ik schaar het maar onder "andere ervaringen".quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:23 schreef Xtreem het volgende:
Er lopen inmiddels meerder PJO'tjes rond? Of andere ervaringen?
Finance is meer dan alleen die tweequote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bij mensen die CAPM en Fama-French serieus nemen haak ik af. Serieus, dat is echt lulkoek van de bovenste plank. Kun je ook aan de belachelijk lage R-squared zien.
Hij is net zo doof als de gemiddelde Meulenbelt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op een SP'er.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:42 schreef PJORourke het volgende:
Met cubicles vol afgestudeerde academici die alleen maar regressies op datastreamtroep runnen.
Obligaties zijn praktisch risicovrij. Moet er wel een begrotingstekort zijn...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:26 schreef sneakypete het volgende:
@ Xtreem.
Uh dat moet ik denk ik opzoeken :s
In elk geval heb ik het me zo laten verkopen dat ik gedekt ben voor een ruim pensioen, maar als je mij kunt zeggen hoe ik dit kan toetsten, ga ik het binnenkort even doen.
Die staatsobligaties, hoe werkt dat? Wat verdien je, wat riskeer je? Waar kun je dit het beste gaan doen?
hehe nogal wat vragen op dit tijdstip, maarja.
Herfinanciering...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Obligaties zijn praktisch risicovrij. Moet er wel een begrotingstekort zijn...
Heerlijk nummer.quote:We're all the same, in this cynical age. Angry, no ball in chains.
Toen ik dat bedacht had ik al op "invoeren" geklikt...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:30 schreef Xtreem het volgende:
Herfinanciering...
idd tijd voor muziek. Ik ga denk ik voor een beetje jamaica.quote:
quote:VPRO's Import: When I came home
Amerikaanse (USA) documentaire uit 2006. 20 maart 2008 is het vijf jaar geleden dat de oorlog in Irak begon, met een invasie van Engeland en de Verenigde Staten. Hoog tijd om terug te blikken en de balans op te maken. Deze documentaire laat zien dat wat gebeurde met Vietnam-veteranen, nu ook weer gebeurt: Irak-veteranen keren terug in Amerika, getraumatiseerd door de oorlog. Ze verliezen hun baan, raken grip kwijt op hun leven en belanden op straat. Niemand bekommert zich om hen. Je vecht voor je land, maar wanneer je met problemen terug komt van de oorlog trekt datzelfde vaderland zich weinig van je lot aan. Dat ondervindt Herold Noel, een veteraan van de Irak-oorlog aan den lijven. Noel lijdt aan post traumautisch stress disorder, waardoor het onmogelijk voor hem is om na terugkeer uit Irak zijn oude leven weer op te pakken. Hij verliest vriendin en huis en woont nu in zijn auto in Brooklyn. Tevergeefs klopt Noel voor hulp aan bij verschillende organisaties voor veteranen. Het is winter en het vriest wanneer de wanhopige Noel Paul Rieckhoff ontmoet, de oprichter van de grootste rechtsbijstandorganisatie voor Irak-veteranen. Een mediaoffensief transformeert de dakloze Herold Noel in de leider van een nieuwe beweging. Prijzen: Deze documentaire won onder meer het Tribeca Filmfestival 2006. Regie: Dan Lohaus.
Ja, mede omdat de ECB bestaat: de overheid kan niet zonder meer met de geldvoorraad kutten omdat het ze goed uitkomt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:31 schreef sneakypete het volgende:
idd tijd voor muziek. Ik ga denk ik voor een beetje jamaica.
Die obligaties, waar haal je die? En die zijn dus min of meer risciovrij (reeel gezien dan)
Houd je stomtoevallig van punk e.d.?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Aoristus het volgende:
dit is trouwens wel een goede docu:
[..]
Hoe je dat kunt toetsen: Lees de stukken die je gekregen hebt... Kreten die van belang zijn: Is het middelloon of eindloon, is het inflatie gecorrigeerd of welvaarts vast?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:26 schreef sneakypete het volgende:
@ Xtreem.
Uh dat moet ik denk ik opzoeken :s
In elk geval heb ik het me zo laten verkopen dat ik gedekt ben voor een ruim pensioen, maar als je mij kunt zeggen hoe ik dit kan toetsten, ga ik het binnenkort even doen.
Die staatsobligaties, hoe werkt dat? Wat verdien je, wat riskeer je? Waar kun je dit het beste gaan doen?
hehe nogal wat vragen op dit tijdstip, maarja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |