abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57502926
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor het web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)

Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doet er niks mee
2. Ik geef een go aan de programmeurs om het te gaan maken.

Sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie ware players nodig.

Ik zal jullie een idee geven over het spel. Het begin concept waar ik ook ooit mee begonnen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geïnteresseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.

Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!


BTW. sorry voor enige spelfouten.


Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor het web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koninkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.


Rassen.

Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heeft hun eigen 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simpel te houden en het in het budget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.


Sectoren.

We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare sectoren RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn eigen bonus boven elk ander sector.


Planeten.
Elke sector heeft planeten. Het spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economie, dus meer planeten meer (game)geld met schepen. Meer gevechten.


Economie.

Er zullen 5 typen sectoren van economie?. Met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Industrie en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economiesectoren toewijzen


War.

War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar het soms het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systemen of rare gedoe.

Simpel, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwt zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat je met giga floten alle noobs uit het spel kickt.

Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kunt aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.


Clan/fed.

We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zich aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Na mijn kennis komt de 2de heel weinig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon persoonlijke rede. Meestal niet om Prijzen.
Mijn idee dat bijzonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bijzondere gevallen. En zeker betaalde items.


Have fun


*
*

Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, limiet aan schepen, wapens, weinig actie, beperkte communicatie, privé oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.

Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. Eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aangevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.

Moet zeggen, misschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik dit spel wil gaan maken is omdat de meeste erg beperkt zijn. En te makkelijk.

Misschien zal de meer interesse trekken.

R.C


Dus geef je mening, als het zinvol is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 19:35:31 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57503018


Je spelfouten zijn vreselijk
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:47:22 #3
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57503132
Ik haat mensen die een account aanmaken op FOK, alleen om onze hulp, en vervolgens zijn ze hier nooit meer te bekennnen.


Kortom, ik vind TS een egoist

OT: word deze game gratis?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57503188
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor de web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)

Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doe er nix mee
2. Ik geef een go aan de programeurs om het te gaan maken.

sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie tru player nodig.

Ik zal jullie een idee geven over het spel. het begin concept waar ik ook ooit mee begonen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geintreseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.

Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!!


BTW. sorry voor enige spel fouten.


Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor de web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koningkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.


Rassen.

Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heb hun ijge 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simple te houden en het in het buget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.


Sectoren.

We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare secoten RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn ijge bonus boven elk ander sector.


Planeten.
Elke sector heeft planeten. De spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economy, dus meer planeten meer (game)geld meet schepen. Meer gevechten.


Economy.

Er zullen 5 typen sectoren van economy?. met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Indutry en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economy-sectoren toewijzen


War.

War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar some het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systeemen of rare gedoe.

Simple, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwd zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw ijge power. Dit voorkomt dat je met giga flooten alle noobs uit het spel kickt.

Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kan aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.


Clan/fed.

We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zig aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kan ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Na mijn kennis komt de 2de heel wijnig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon perzoonlijke rede. meestal niet om Prijsen.
Mijn idee dat bizonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bizondergevallen. En zeker betaalde items.


Have fun


*
*

Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, lemiet aan schepen, wapens, wijnig actie, beperkte comunicatie, privee oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.

Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aantevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.

Moet zeggen, meschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik deze spel wil gaan maken is omdat de meeste erg bepert zijn. En te makkelijk.

Meschien zal het meer intresse trekken.

R.C


Dus geef je mening, als het zinvol is.
Eerst maar eens Nederlands leren
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57503283
Heb je überhaupt al meer dan alleen het idee?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:57:47 #6
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57503319
Of je haalt het eerst even door Word heen..
hier begin ik niet eens aan..

Trouwens.. succes om dit allemaal in een webbased mmorpg te bakken
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:58:06 #7
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57503326
Ten tweede: Een gerespecteerde user van forum hier worden voordat je zulke vragen gaat stellen.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57503660
Webgames vind ik dus echt niks aan.
pi_57503691
zalk de oplossing dan maar geven?

www.ogame.nl
pi_57503705
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:
zalk de oplossing dan maar geven?

www.ogame.nl
Je hebt het al gemaakt
pi_57503739
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:
zalk de oplossing dan maar geven?

www.ogame.nl
Vroeg me al af hoelang het zou duren voordat iemand die link zou posten. Het idee is inderdaad het zelfde, en TS doet er al 2 jaar over?
pi_57503885
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57503981
ogame.
als ff lees.
ogame is wel heel beperkt.
Zie jij in ogame 7 rassen
105 verschillende schepen?

Moet ik nog door gaan.

zoals ik al zij, meeste web browser games zijn heel beperkt.
ben ik niet van plan
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57504037
wat dacht je van travian, en tribal wars.
Die lijken veel opelkaar
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57504085
Download dan gewoon een willekeurige webbased game en zet er 7 rassen in Dan ben je meteen klaar en is er nog een webbased game bij

Maar ik zou mee gaan doen met een bestaande ipv een nieuwe bouwen. Dat is zonde van je tijd en je hebt er weinig aan toe te voegen wat nog niet bestaat als ik je verhaal decrypt en lees.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57504335
ken je een web browser game die 7 rassen heeft. Ik ken er zelf niet 1.
Wel een paar met 3 of hooguit 4 rassen.
hebben die ook zo groot economy achtergrond?
clan wars?
of uberhoud zo aanval systeem?

Als je echt een goed voorbeeld ken geven die zo uitvoerig is als het concepr van mij. vertel het graag.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57504358
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
Moet er wat aan verdienen? Tief toch een eind op man, beetje spammen met je spelletje en dan ook nog 3x achter alkaar posten. Je weet de edit knop nog geen eens te vinden, jouw soort moeten we hier niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Resco op 20-03-2008 18:40:42 ]
pi_57504403
wow, sorry.
hebben we het hier over games. of over mensen?

voordat ik het 1 had gepost stond er al nieuwe reply.
de 3de was wel overdreven. sorry van die.


spammen? er kan nog geen reclame gemaakt worden als het nog niet bestaat. nou nog lang niet.
wou allen weten of het een goed concept is voordat ik verder ga.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57505258
Dus je wilt een game maken. Weet niet wat het huidige aanbod is. Weet niet hoe je het wilt maken. Weet niet wat je wilt maken en kan niet eens een normaal verhaal tikken zonder spelfout.

Gaat er dan geen belletje bij je rinkelen
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57505279
quote:
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
jij denk seriues met een idee geld te gaan verdienen? Ik zie het al helemaal voor me... jij komt met een idee en je programmeurs maken de game gratis voor je (want TS is 13 jaar oud en kan het uurloon van een programmeur niet betalen) en vervolgens wil jij geld gaan verdienen met items verkopen?

heb je uberhaupt wel verder gedacht, zoals dataverkeer? onderhoud? support? promotie (zoals ik nu onder aan deze pagina travian.nl zie)

ik denk dat TS zijn droom moeten laten varen of zelf een programmeer taal moet gaan leren (zoals html,php)

daarnaast heb je, om nog ff door te zeiken, behoorlijk wat taalvauten in je reply's staan. Als je zulke taalvauten maakt in je game dan zullen er niet veel mensen komen. Let daarbij op dat je een game in het engels moeten maken om meer mensen te trekken. Dus dat zal dan wel helemaal een probleem worden
Dit keer zonder signature
pi_57505308
Te uitgebreid is ook niet goed, TS. Dat maakt het allemaal verwarrend.
pi_57506520
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
-------
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.

Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
En als je over spel fouten ga zeiken. maak er zelf geen 1. of was dat het idee?
Kan al html, xhtml, en ga hopelijk binnenkort beginnen aan php. Is wel handig, als er iets is kan ik meschien zelf wat aanpassen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57508117
Je pakt het direct groots aan zeg
pi_57508312
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57509528
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
En daaruit opbouwen? En dan heb je straks 837463847 rassen (even overdreven hè) en 8347934 planeten en weet ik veel wat.

Denk je dan nog dat er nieuwe mensen bij komen? Nee, want dan is het voor hén weer te complex.
Het moet dus niet te moeilijk zijn wil je interessant blijven.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:14:17 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57511503
Ik ben nu al overtuigd en hyped GOTY '09
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57511773
spelers kennen uiteindelijk uit 6-7 rassen kiezen. dus er zullen maar 6of 7 verschilende rassen zijn.

En ja er kunnen biljoenen planeten zijn. maar het word niet grafies weergegeven als ogam, travian of enig ander spel op zo vaag map. Daar is al aan gedacht, dat zo map met tig dorpen en planeten heel complex en onoverzichtelijk is.
Je weet niet wie, wat, waar of waneer iets is.

Ieder speler kan max 12 sectoren hebben, die worden mooi grafies per speler weergegeven in een leuke lijst. de planeten die de spelers hebben zijn gewoon een nummer.
Als een men een ander speler uit de rank list aan klick ziet men snel hoeveel en welke sectoren de speler heeft. Uit de rank list kan men ook aanvallen. De speler ziet dan ook gelijk heveel sterker de speler kan zijn hoeveel mensen hij kan aanvallen. Het leuke is daarbij ook dat je snel ziet wie je kan aanvallen. de speler kan ook zien uit welke clan hij in zit en nog meer.
Er zal ook een clan list komen met de zelfe gegevens.
Dit zal hopelijk het spel veel meer overzichtelijker maken. en daarmee simpler.
Het zal wel een min punt zijn dat de splers uit rank listen zal moeten werken, en niet uit een mooi grafies mapje zoals de andere spellen. maar de spelers krijgen wel sneller door wat er om hun heen gebeurd. te minste dat is het idee.

*
thanks ijsmeis en AQuila360 voor de goede reacties.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:28:42 #28
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57511830
Klinkt goed allemaal
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57511857
quote:
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.

Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
duhhh iedereen weet dat spelvauten met dubbel t is

nee just kidding.. mag ik vragen hoe oud je bent? Want je kunt er gewoon niet seriues over nagedacht hebben. Ook al ben je d'r 2 jaar mee bezig. Ik heb gevoel dat je hier beetje iedereen voor gek wil houden, want...
quote:
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
hoe kom je aan het geld? zo'n online game bouwen doe je niet in een uurtje. Ik denk dat één programmeur, met een juist requirment document en aanpak, toch al gauw een week of 2 bezig is.

als ik d'r vanuit ga dat je gelijk hebt met uurloon, dan kun je de volgende som maken: 27,50 * 80 (twee weken) = ¤ 2200 arbeidsloon.

Natuurlijk moet de game ook op een host staan, waardoor ik d'r vanuit ga dat je een dedicated server neemt (of zelfs colocation). voor dedicated server, met een redelijk veel dataverkeer, ben je algauw 75 euro kwijt per maand. (hetzner).

Dus als je de server 1 dag in de lucht hebt dan zul je al MINIMAAL 2300 euro kwijt zijn (zo mag je niet rekenen, maar voor zekerheid doen we dat toch ff)

Promotie is natuurlijk belangrijk, zo kun je bij google adverteren of zelfs bij fok ( http://www.fok.nl/adplanner ). Wat in het begin behoorlijk wat geld gaat kosten om toch beetje bekent te worden.

Zelf colocate ik een eigen server (wedare in rotterdam), maar ik merk toch dat ik veel kennis moet hebben over serverbeheer. het lijkt me dat jij dat ook niet kunt, dus je moet daar ook een mannetje voor hebben die dat ff adhoc problemen kan oplossen. Dit doet hij ook niet gratis. Want ga je doen als opeens de website niet meer te bereiken is? (en ga niet zeggen "dan reboot ik de pc ff"). Natuurlijk kun je eerst zelf thuis ff je site hosten, maar heb je ook nagedacht over design van website? dan bedoel ik niet daadwerkelijk programmeren, maar meer de database structuur.. want zoals ik nu lees wil je alles groot aanpakken en is alle andere games te beperkt.

conclussie:

jij bent 13 jaar (wat ik nog steeds denk uit je reacties) en hebt opeens een idee gekregen. Je puber hoofdje wil dan zo snel mogelijk aan de slag en je hebt geen flauw benul waar je aan begint. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Je visie is alleen onmogelijk.

Maar om Ts toch beetje te helpen geef ik alvast een site waar hij php kan leren:

http://www.php.net/
Dit keer zonder signature
pi_57511985
ik denk dat je sowieso een team/groep mensen nodig hebt voor dit project.
ideeën uitwerken, brainstormen, vergaderen, design en verhaal uitwerken, etc.
oftewel: je hebt een games studio nodig om dit van de grond te krijgen.
en webbased wordt het sowieso niet. tenzij je beperkt wil blijven in een IE venster.
pi_57512240
lol
Er is een 60 bladzijde concept opgesteld (Engels nederlands en duits) met daarin alles en ook alles uitgewerkt.
alle berekeningen, alle ideeen, alle balans. zover ik weet, alles.
hierdoor hoop ik dat de programmeur sneller kunnen door werken. en minder aan mij moeten vragen.
Daarmee ben ik een jaar mee bezig geweest. het 2de jaar ben ik bezig geweest met het uizoeken van de kosten en ontwikkelen van het spel. ook onderhoud, nouja alles wat ik kon verzinnen.
ook natuurlijk een beetje werken voor het geld.

Met 80 uur red je het ook niet. het grafies werk is al meer dan dat.
De koste plaatje gaat meer naar de 20.000,- dan de 2300 dat jij verzin.
je heb het alleen over het programeren van de 80 uur okay is waar. Wat dacht je van de data base, server opzetten, testen, grafies werk. en zo kan ik wel ff door gaan
laat staan onderhouds contract en alles wat er bij hoord.
Ik dank dat ik mag zeggen dat ik overal aan heb gedacht.
Er word namlijk een programerings bedrijf ingehuurd, en die hebben die vragen al gesteld.

En ik ben nog jong 21 jaar oud als je het perse wil weten.

goed zo?


btw in die 60 bladzijde zaten veel fouten lol
Een kennis heeft het ff voor me opgelost, voordat je het gaat vragen.

*
en de vraag hoe kom ik het geld, werken. En ik ben met zoveel geld geboren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 20-03-2008 23:57:32 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57512539
Laat hem dit ook even lezen dan kerel, dit jeukt aan mijn ogen.

Maar goed, behalve scriptconcepten en kosteNplaatjes, ben benieuwd naar artwork.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_57512631
haha,
die ogen moeten erg jeuken.
als je ff goed kijkt naar het begin zie je dat er niet veel art word is.

Mijn vraag was bij het begin of het een goed concept is/was

maar goed, wat vind je er van?
zou ik verder moeten gaan of moet ik er nog aan aanpassen of zo?

**
en de vraag hoe kom ik het geld, werken. En ik ben met zoveel geld geboren...
Lucky you, nu nog een middelbare school opleiding of cursusje LOI er tegenaan
**

ik doe een mbo opleiding. heb type cusus en nog een paar vage papiertjes.
heb zelfs html, java en andere cususjes gedaan.

of te wel, Borred en een verwend nest of niet. joke
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57512734
Waar kan ik tekenen Roelof?

Ik ben volledig overtuigd. Met dit concept gaan jij én ik een grote gat in de gamesmarkt slaan.
pi_57512816
wow die is wow

wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol

je heb het over jij en ik?

marketing?


Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57512858
quote:
De koste plaatje gaat meer naar de 20.000
oke.. en nu blijkt dat je game geen succes is en dat je er toch naast zat! durf jij dit gevaar te nemen en met 20.000 euro schuld rond te lopen? want die programmeurs willen hun geld wel hebben..

Je kunt hoog en laag springen, maar 20.000 euro haal je niet zomaar ergens vandaan.

Daarnaast zal niemand met je in zee gaan als je zoveel spelfouten maakt.
Dit keer zonder signature
pi_57512871
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow

wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol

je heb het over jij en ik?

marketing?


Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
Of sta je er liever alleen voor?

Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.

PM me maar.
pi_57512923
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57512937
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Of sta je er liever alleen voor?

Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.

PM me maar.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57512962
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.

O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:33 #41
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_57512983
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
Het lijkt me dat je niet gelijk te hoog moet grijpen met zoiets, het lijkt me handiger dat je met iets begint wat redelijk eenvoudig is waarmee je ervaring opbouwd zodat je beter weet hoe je grotere projecten kunt aanpakken. Rembrandts eerste schilderij was ook niet gelijk de nachtwacht, ik denk dat zijn eerste schilderijen ook wel bagger waren
pi_57513005
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.

O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
En ik dan?
pi_57513024
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien

Het is handig, op je CV.
Het kan je helpen met sneller typen. Niet foutloos maar kan helpen.
Voor zommige banen kan het een + punt zijn op de CV.
als bouwvakker heb je er natuurlijk geen zak aan, (sorry bouwvakkers)
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57513056
Nouja laat ook maar. Ik kijk wel of ik een andere gamedesigner/producer financieel een flinke boost kan geven.

Welterusten.
pi_57513070
Mijn neefje van 8 jaar kan nog beter spellen.
pi_57513093
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57513124
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.

O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
lol best dat bedrijven daar niet zoveel naar kijken maar jij spant echt de kroon qua typfouten
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57513143
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
dude
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57513191
Ag als ik wat meer moeite doe zal het wel lukken, maar ik ben een beetje zat om met elk woord 3 dubbel na te lezen.

En DutchErrorist wat vind jij er van. Je heb het zo goed gelezen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57513249
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.
Nu begint het ongeloofwaardig te worden.
pi_57513356
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]
PM me maar.
quote:
rustig
niet zo haastig.

Heb de indruk dat u een aanbot heeft/had?

Wou graag meer informatie over het aanbot hebben, als u nog intresse heeft?

Slaapse

Roelof


pi_57513372
hoezo ongeloofwaardig. Je heb geld of niet. Dat ik uit een rijker fam kom zeg nog niet dat het niet kan.
had wel wat moeite moeten doen om het geld bijelkaar te halen. maar het is geluckt.

Op mijn 18 en 21 verjaardag kwamen er flinke bedragen vrij. Die opgespaard is door mijn fam. Wat ik nu ook moet doen voor andere leden. Dat geld heb ik wijs gespaard.

Heb daarnaast nog wel wat geld over maar dat bewaar ik voor de verhuising van binnenkort.

Als alles gedaan is ben ik wel blut en moet ik wel werken voor mijn brood, geen zorgen. maar ik heb mijn lol gehad met het geld
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57513391
thanks Cyberia18
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57513394
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Heb daarnaast nog wel wat geld over maar dat bewaar ik voor de verhuising van binnenkort.
pi_57513399
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
thanks Cyberia18
You're welcome Roelof
pi_57513427
maar, is het of is het niet een goed of slecht concept.
we zitten wel te praten over geld en zo.
Wat niet echt mijn uiteindelijke bedoeling was.

Dus mensen wat vind je van het concept?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 01:05:57 #57
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57513475
steek je geld in uranium
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57513505
SAAI

CV:
heb geld in uranium gestoken

of

CV:
heb een online spel gemaak.


vind de 2de beter.
geld komt en gaat, het is hoe je leefd.
ga je elke dag zorgen maken om geld of ga je leven?


best wel grappig deze form.

laters en tot morgen
zal zoveel mogelijk online te zijn om jullie vragen tebeantwoorden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 01:16:52 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57513601
Props aan de programeur die je hebt geregeld 20k van je te mogen ontvangen voor iets wat nooit afgemaakt gaat worden iig
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57513642
dit hele topic is echt te grappig, sorry.
pi_57513653
Geweldig

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik schrijf me in ieder geval gelijk in mocht er ooit iets van de grond komen.
pi_57513678
Zijn er al wachtlijsten voor beta-keys?
pi_57514547
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ag als ik wat meer moeite doe zal het wel lukken, maar ik ben een beetje zat om met elk woord 3 dubbel na te lezen.

En DutchErrorist wat vind jij er van. Je heb het zo goed gelezen.
Alles driedubbel na te lezen? Fatsoenlijke mensen spellen de woorden waar jij fouten in maakt in één keer goed. Eat that!
pi_57515083
Oeh, dit topic moet ik een TVPtje in plaatsen. Geniaal concept!
Ooh, I just felt my dick move!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:20:10 #65
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57516062
O
M
F
G

Wat is dit slecht
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57516631
---> ONZ
pi_57516838
Resco,
als je ff lees heb ik al verteld waarom ik zoveel spel fouten maak.
Dus eat that!


En over de beta, er zal eerst een closed beta zijnwaar we rustig eerst alles kunnen testen, daarna zal er een open beta waar alle spelers het spel kunnen testen.
Algemeen is het een gratis spel.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:29:43 #68
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57517227
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 11:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Resco,
als je ff lees heb ik al verteld waarom ik zoveel spel fouten maak.
Dus eat that!


En over de beta, er zal eerst een closed beta zijnwaar we rustig eerst alles kunnen testen, daarna zal er een open beta waar alle spelers het spel kunnen testen.
Algemeen is het een gratis spel.
Lieve jongen,

Toen je ouders jou kregen voorspelden ze vast grote dingen voor je. Gesteund door hun financiële welzijn zou je er wel komen. Hun kleine spruit. Hij zou een dokter of een notaris worden. Ach, wat waren ze blij. En nu, 21 jaar later, ga je op FOK! vragen of ze heil zien in jouw uitermate slechte spel. Jongen, neem mijn woorden aan, en onthou ze goed:

1) Ga nooit, maar dan ook nooit, naar FOK! om daar mensen naar hun opinie voor een of ander vaag spel te vragen.
2) Wat jij doet, is gebruik maken van ons geliefde forum. Daar zijn we niet zo van gediend. Mits het nog een leuke OP was die duidelijk en overzichtelijk was, hadden we wellicht over ons hart gewreven. Wat jij hier neerkalkt is echt heel, heel erg slecht.
3) Stop je zuurverdiende centjes in een mooie opleiding. Of stuur het naar Oxfam Novib of iets dergelijks. Ik waarschuw je alleen maar. Take it or leave it.
4) Geen suggestie, meer een must: neem bijlessen Nederlands. Je zet jezelf gigantisch te kakken met je Neanderthalerig gebrabbel.
5) Je "spelletje" komt nooit van de grond. Believe you me. Mocht het wel zo zijn en je gaat er waarempel nog geld aan verdienen schenk ik mijn X360 aan je.

Het ga je goed. En nou opgebokt.

Om de amusementswaarde van dit verder afgrijselijke topic hoog te houden; heb je al een naam voor je spel?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57517277
TS, op zich is het natuurlijk positief dat je een game wilt maken en daar geld en tijd in investeerd, maar persoonlijk denk ik niet dat je de MMORPG-kant op moet. Er zijn namelijk ontzettend veel MMORPG's die en gratis zijn en een hele grote fanbase hebben. (Laat je licht maar eens schijnen over Korea) Laat je World Of Warcraft even buiten beschouwing, dan heb je nog maar heel weining klandizie over. Je zal dus, zeker in de eerste vijf jaar, grote moeite en investeringen moeten doen die je waarschijnlijk niet zult terugverdienen.

Een dergelijk "sterrensysteem" is al vele malen geprobeerd. Al in de jaren 80 had je een game genaamd Trade Wars 2002 op een BBS en niet heel veel later zag je de game Planetarion snel opkomen en ook net zo snel weer vertrekken. CodeMasters heeft in de afgelopen tijd aardig wat MMORPG's op de markt gebracht die gaandeweg ook gratis werden, maar geen hond die geïnteresseerd was.

Als ik je een tip mag geven: leer uit de lessen van anderen. Kijk bijvoorbeeld eens naar ontwikkelaars die The Matrix Online hebben gemaakt. Een fantastisc concept, met een hele slechte uitwerking. Een vriend van me is al jaren bezig een sandbox-game van de grond te krijgen, maar ook daar ontbreekt het aan interesse van anderen.

Kijk eerst eens wat gamers willen of ga met een partner in zee die je daadwerkelijk iets kan bieden. Een goed concept is bijvoorbeeld Microsoft XNA, waar je eigen games kunt promoten. Dit kost je dan helaas wel 70% van je winst, want zo zijn de voorwaarden, maar je bereikt er een enorm platform mee.

En als laatste: houdt het niet alleen bij een verhaaltje. Je moet een enorm duidelijke presentatie kunnen geven (plaatjes en filmpjes) en zelf al een werkend concept hebben (dus zelf programmeren!).
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_57517290
Nou, je weet het in ieder geval wel te verkopen! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:07:52 #71
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57517930
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow

wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol

je heb het over jij en ik?

marketing?


Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
Ik kan je ook nog wel helpen anders! Ik kan je aan het volgende keurmerk helpen!

Approved!

Dit is een vrijbekend (wereldwijd) gevoerd keurmerk zeg maar net als de Gold Awards uit de PU maar dan gewoon wat bekender en gerespecteerder!

Maar dan moet het wel een goed spel zijn uiteraard!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57517942
Eindelijk wat goede reacties.
Dit wou ik weten voordat ik wat ga doen. Ook al is wat intresse in het concept het doelgroep of het platform moet nog wat aangepast worden. Ook een zake partner zoeken die al in de game weereld zit.

btw een cursus nederlands heeft geen nut, meschien voor sommoge mensen een lees cursus wel.
als je ff lees heb ik al verteld waarom ik zoveel spel fouten maak.
Dus zo nederlands cursus heeft niet veel nut of wel?

En een naam verzinnen is niet veel moeilijker. maar is de domein naam nog beschikbaar. of het moet onder een ander domein naam komen. afkorting of iets achter plakken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57517981
Nou over een jaar zwemt TS in het geld en zijn jullie allemaal verslaafd aan z'n game. Believe.
pi_57518118
thanks albertfiet,
maar ze hebben ook wel gelijk.
het is niet moeiljk om een spe te maken en om uit te brengen. dat kan in de meeste gevallen wel gebeuren.
Het moeilijke is om mensen te laten intreseren en om spelers langer te laten spelen.
Kijk naar battlefield en de sims. die hebben nu zoveel verschillende en uitbouwsels. ook rede daarom.

maar dank je voor je reactie
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57518187
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
thanks albertfiet,
maar ze hebben ook wel gelijk.
het is niet moeiljk om een spe te maken en om uit te brengen. dat kan in de meeste gevallen wel gebeuren.
Het moeilijke is om mensen te laten intreseren en om spelers langer te laten spelen.
Kijk naar battlefield en de sims. die hebben nu zoveel verschillende en uitbouwsels. ook rede daarom.

maar dank je voor je reactie
Om een spe te maken? Juist...
En jij vergelijkt dit afgrijselijke verhaal vol met spelfouten van jou met de grandioze Battlefield franchise en de briljante Sims serie? Nog één keer: OP-ROT-TEN
pi_57518251
neem een lees cursus.
ik geef voorbeelden geen vergelijkingen.
en,....vergeljkt ? tja.
als je gaat klagen doe het dan goed, lees eerst en dan klagen.

*
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:32 schreef VoreG het volgende:
Mijn neefje van 8 jaar kan nog beter spellen.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
kan het nog duidelijker?
lezen!
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57518332
Ja die hersenbeschadiging van jou is nu wel duidelijk, als je op je 21e met zo'n "idee" komt...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:33:06 #78
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57518421
Royal Sadness zou een leuke naam zijn wellicht. Voor je "spel"
Sla je direct Maikuuul in de arm. Hij verzorgt zoeen überpwnage sjieke PR wel. Je zit geramd dan
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57518485
Die Resco,
lees, ik heb een beschadeging in het korte geheuge. verders nix.
waar jij je conclusies van daan heel gaan mij meschien wel ten boven.

maar begin met lezen en dan klagen.

Ik kwam op mijn 19de met het idee.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:39:52 #80
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57518536
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:37 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Die Resco,
lees, ik heb een beschadeging in het korte geheuge. verders nix.
waar jij je conclusies van daan heel gaan mij meschien wel ten boven.

maar begin met lezen en dan klagen.
Volgens mij heb je wel meer beschadigingen Ook niet echt ideaal he, een falend korte termijn geheugen als je dalijk Chief President van Royal Sadness bent.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57518647
Dat is waar,
Er is meer aan het geheuge dan je zomaar denkt.
Het is een beschadeging aan korte temijn, dus het is er wel. Mijn lange termijn is nog goed.
Maar met veel dingen als je iets langetijd niet gebruikt vergeet je het. Het lange termijn moet dat een beetje opslaan.
Het lange termijn haald zijn informatie van de korte termijn geheuge Wat bij mij beschadigd is.

ff een weetje

**

o ja
5) Je "spelletje" komt nooit van de grond. Believe you me. Mocht het wel zo zijn en je gaat er waarempel nog geld aan verdienen schenk ik mijn X360 aan je.
het kan een tijd duren voordat het geprogammeerd is. hou je die 360 voor me vast?
En is dat geld verdienen of echte winst?


[ Bericht 16% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 12:53:12 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57518816
pi_57518939
En dan komt Resco daarmee.

Was het iets te veel of kan je het nog aan?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:01:14 #84
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_57518964
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:53 schreef Resco het volgende:
[ afbeelding ]
whahahah
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_57519246
Resco en Lyzio,

Kap eens met jullie gezeur over zijn spelling probleem, dat weten we inmiddels wel.
Geef eens liever iets opbouwends mee. Ik heb jullie nog geen 1 puntje zinnige feedback zien geven op Roelof's voorstel!
Als het serieus is, dan zou ik zeggen Roelof suc6! Ik ken ook nog wel een zooi rijke vrienden die ook hele ambitieuze plannen hadden en dat loopt ook prima. Daarnaastde oprichters van Google waren ook destijds 23 en 24, nothing is impossible . Ik kan je ook net als Belevedere aanraden om je eens te verdiepen in XNA, het is vrij makkelijk om voor te programmeren. Je bereikt hiermee vie Xbox Live een heel groot publiek en daarnaast mmorpg's zijn er al veeeeeeeeeel te veel. Ik raad je aan om in een ander spel genre te investeren.
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
pi_57519428
Maar als hij er serieus mee bezig zou zijn zouden er waarschijnlijk meerdere mensen mee bezig zijn. Dan kan je beter je teksten laten herschrijven door een nette tekstenschrijver Dan kan je om opbouwende kritiek vragen.

Maar wat ik hier lees is dat de TS FOK! nu alleen gebruikt voor concultancy en advisering voor een eigen product waar hij geld mee wilt verdienen. Dan kan je beter gewoon een goed adviesbureau inschakelen als je zelf daar geen moeite voor wilt doen
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57519542
thanks Meekoh.
zal het idee wel moeten aanpassen voor een ander console.
maar ik blijf bij het strategie genre.

disjfa
hey probleem is bij een adviesbureau is dat ze te netjes zijn. En je krijgt natuurlijk altijd wel een redelijk advies.
maar zoiets als dit zijn de meeste bureau's ook blind.
heb ik ook al laten doen. Daar kwam ik niet verder mee, ze advieseren het om te doen maar een rij risico.
Denk dat dit veel meer moeite is dan zo adviesbureau.

Als je een goed adviesbreau ken die advies geven in het spel maken, graag.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57519638
Ik zie al menig user in dit topic alleen al wie al netjes gratis advies aan je hebben gelevert Mischien moet je vanaf daar verder gaan. Of gewoon eerst zelf beginnen met een nette case study met wat je nou allemaal aan het doen bent. Dan zou je imho al 100 keer verder zijn dan dat je nu hier zoals je nu hebt gedaan een (Slechte) discussie te starten.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57520052
het is waar, Disjfa.

hoopte dat meeste mensen mijn spelling probleem meer zouden respecteren. ook al was het wel leuk.
naast de negetiefe reacties over mijn spelling zijn er alsnog wel wat goede reacties gepost. daar dank ik voor.

zou graag met de goede mensen willen verder praten als ze willen? per pm.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57520137
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
maar zoiets als dit zijn de meeste bureau's ook blind.

Als je een goed adviesbreau ken die advies geven in het spel maken, graag.
Niet blind, realistisch heet dat.

Start small, think big. Start eerst eens met freeware, zoek contact met games uitgevers in NL, opleidingen in nieuwe media et cetera.
pi_57520386
Je moet een hele specifieke adviesbureau hebben om daar in te advieseren. Wat ik blijkbaar ik niet had.
Algemaan doen spellen het goed als er een goede game play en goed grafies is. Ook als zijn er 25 andere die er oplijken.
ik ken spellen die heel goed verkocht zijn maar beperkte game play hadden. maar door het grafies werk alsnog verkocht zijn.
Hierbij is het ook met sommige films.

Denk nu dat ik iemand gevonden heeft die me verder kan helpen.
ben al bezig met sommige opleidingen zoals ik al zij.
En heb al bedacht om wat kleiner te begginen en daaruit uittebouwen.
Thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57520750
Maar even serieus dan.. Je zegt je gaat het zelf betalen, maar je wilt er wel aan verdienen.
Hoe zie je dat voor je? Adverteerders zul je bijna niet krijgen aan t begin, als er weinig tot geen mensen dat spelen.
Dus moeten spelers gaan betalen zoals je al ergens zei.. Hoeveel en waarvoor?
Ik game aardig wat (of heb t in ieder geval gedaan) en voor een webbased (oid) mmorpg zou ik echt nooooit betalen. En alle potentiele maandelijkse betalers heeft WOW al opgeslokt
pi_57520998
dat is een goede,
Er zal vanuit mijn kant eerst reclame gamaakt moeten worden, tuurlijk. Daar is ook al wat rekening mee gehouden + er is een buffer budget.

Ook al is het spel gratis goed te spelen, er zullen natuurlijk wat paid items te halen zijn. Maar dat komt later als het spel een goed spel blijkt te zijn.
Denk niet dat het grote bedragen zullen zijn, rede: het is maar een mmorpg orgineel bedacht voor de webbrowser. Daarnaast maakt het niet uit of nou 500 mensen 1 euro betalen of 50 mensen 10 euro betalen.
Hier is al wel iets over gedacht.

Daarnaast word er aan spelers gevraagd om wat game reviews te zetten, hiervoor zullen de spelers wel wat krijgen.
Ook zijn er enkel mmorpg sites waar men kan inschijven. Of te wel gratis reclame.
Ook al kan het negetief uitvallen bij reviews.

1 ding is wel zeker, als er reclame word gezet door mij zal het hier wel zijn.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:04:09 #94
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57521416
Roelof je bent op de goede weg dat kan ik zo zien en ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57521522
Aquila360, kunnen we per pm verder praten?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:17:07 #96
185631 Guncta
En un momento dado
pi_57521638
Waarom richt iedereen zich op RPG?
Ok, er is een grote groep mensen die dit speelt, maar ik denk dat er al aardig wat verzadiging in de markt is.
Als ik een spel zou ontwerpen voor de commerciele markt dan zou ik een veel andere doelgroep aanspreken. Verder heb je nog het probleem dat heel veel mensen die programmeren zulk soort spelletjes leuk vinden.
En jij kan dat nog niet goed genoeg. Dus waarom zou je zoiets willen ontwikkelen als je zelf niet de kennis hebt en ook niet de connecties om iets uit te werken?
Nu zit je op een forum naar mensen te zoeken. Mensen die je niet kent en die vaak niet bij jou in de buurt wonen.

Hoe wou je checken of iemand thuis zijn werk wel doet? Hoe wil je er achter komen hoeveel werk erin zit?
Hoe wil je checken hoe iemands kennis is?

Oftewel, zoek iets wat bij dichter bij je ligt. volgens mij heb je een paar van die games gespeeld en dacht je: ey, dat kan ik ook.

Mocht je er serieus over nagedacht hebben dan was er toch wel in je hoofd opgekomen om een game uit te zoeken (keus zat immers) wat heel erg op die van jou lijkt en dan contact opgenomen met de makers en daarmee praten.

Mochten de spelfouten je tegenhouden om serieus over te komen: je kan bij veel hogere scholen zo naar binnen lopen. Zoek de afdeling die met jouw spel te maken heeft (en waar je mensen van nodig hebt), gamedesign ofzo, en spreek daar mensen aan.

Maar ik blijf erbij, je zoekt gewoon naar datgene wat al bestaat en wil het uitbereiden. Je denkt dat het dan nog beter is, maar dat is vaak bullshit kan ik je vertellen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:18:05 #97
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57521651
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Aquila360, kunnen we per pm verder praten?
Ik neem zo contact met je op via PM!

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57521744
Je kunt goed zien dat je er al 2 jaar mee bezig bent, want je hebt echt overal aan gedacht! Keep up the good work!
Ooh, I just felt my dick move!
pi_57521781
ist al klaar
pi_57521855
eerlijk, heb veel van deze spellen gespeeld. En had altijd het gevoel dat ik het naar een paar maand het gezien had. Door het beperkte aantal rassen, schepen. en het beperkte economie achtergrond.
vooral voor web browser games, waar ik mijn doel voor zet.
Daarom had ik besloten om er een te maken. meschien vaal ik. maar ik heb het geprobeerd.

rede waarom ik het hier op de form zet is om uit te zoeken voor mij zelf wat mensen werkelijk er over denken. ook al zijn de gegevens die ik opgegeven heb wat beperkt en niet te veel + punten van het spel heb vrijgegeven.
wil niet dat andere mensen slimme ideeen krijgt.

Ook al is mijn kennis en connections wat beperkt, wie niet probeerd vaalt altijd.
En zo leef ik bij.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:24 schreef Edwinuss het volgende:
ist al klaar
nee nog niet, moet nog gemaakt worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 15:42:56 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')