Mijn dank is grootquote:Op maandag 7 april 2008 22:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je pro forma bezwaar is geaccepteerd.
Het was niet zozeer een 1 op 1 gesprek, meer wat gelul in de ruimte.quote:Op maandag 7 april 2008 22:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nou, ik ben hardstikke blij dat je me dat wil vertellen. Lees wat van Peter Vermeulen.
Dat weet ik toch, lieve schat. Vlindertjes zijn prachtigquote:Op maandag 7 april 2008 23:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Het was niet zozeer een 1 op 1 gesprek, meer wat gelul in de ruimte.
Ik zal Vermeulen noteren, eens kijken wat hij met mij wil delen.
Uh huh, yep makes sense.quote:Op maandag 7 april 2008 22:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het grappige is dat 'normale' mensen dat ook doen, maar dan zonder daar bij na te hoeven denken.
Dat heeft heel veel voordelen (zeker in relaties of gesprekken), maar als 'apart geval' kan jij weer sterker staan in emotionele situaties, puur omdat de emotie aangeleerd is (eigenlijk geen emotie is maar logica; autisten hebben zeker wel emoties, heel veel en heel erg sterk, maar weten dat niet naar buiten te vertalen).
Same here. Vergeleken met 1 tot 2 jaar terug is het verbazingwekkend hoe soepel ik tegenwoordig met mensen om ga. Punt is, ik zie ze niet meer als eng of afwijzend. Hoe meer ik met mensen om ga, hoe meer ik merk dat ze me eerder interessant vinden dan raar. Het begint heel simpel te worden na verloop van tijd.quote:Op maandag 7 april 2008 23:59 schreef BlueMage het volgende:
En beetje "het spel" van sociale contacten leggen meespelen. Ik merk naarmate ik ouder word dat me dat alles steeds beter afgaat.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:08 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Same here. Vergeleken met 1 tot 2 jaar terug is het verbazingwekkend hoe soepel ik tegenwoordig met mensen om ga. Punt is, ik zie ze niet meer als eng of afwijzend. Hoe meer ik met mensen om ga, hoe meer ik merk dat ze me eerder interessant vinden dan raar. Het begint heel simpel te worden na verloop van tijd.
Hell no. Het is echt een enorme breakthrough geweest de laatste tijd voor mij. Vroeger was ik nog een stuk stiller en geslotener. Sowieso ben ik pas sinds 2 jaar ofzo over emoties gaan praten. Het blijft moeilijk, maar het gaat steeds makkelijker. Ik merk ook dat het positief mijn stemming beïnvloed.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Kan je je dat een paar jaar geleden nog voorstellen?
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:57 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Vroeger was ik nog een stuk stiller en geslotener. Sowieso ben ik pas sinds 2 jaar ofzo over emoties gaan praten. Het blijft moeilijk, maar het gaat steeds makkelijker. Ik merk ook dat het positief mijn stemming beïnvloed.
M'n oma had altijd van die wijze woorden als ik (of ander kind) lastig was gericht tot m'n ouders "ach ze worden ieder jaar 'n jaar ouder" blijkt dat ze toch zoals gewoonlijk gelijk had!quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:08 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Same here. Vergeleken met 1 tot 2 jaar terug is het verbazingwekkend hoe soepel ik tegenwoordig met mensen om ga. Punt is, ik zie ze niet meer als eng of afwijzend. Hoe meer ik met mensen om ga, hoe meer ik merk dat ze me eerder interessant vinden dan raar. Het begint heel simpel te worden na verloop van tijd.
Heet jij toevallig Troel? 't is net alsof ik mijn eigen post leesquote:Op maandag 7 april 2008 22:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben niet een klein beetje emotioneel; ik ga door het dak.
Observatie gaf geloof ik bij mijn tests de doorslag; dit omdat ik ( stom genoeg ) de testen feilloos wist te manipuleren.
De ander vindt het helemaal niets, maar pakt het voorzichtig in om jouw gevoelens niet te kwetsen.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:49 schreef SHE het volgende:
Vraag:
Wat doen jullie met de termen:
'dat vind ik niet zo'n goed idee'
Hierbij gaat het om wat na de maar komt dat doorgaans volgt op het op zich wel/niet.quote:of
'op zich wel/niet'
Ik denk dat zulke mensen gewoon niet direct zijn en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever heb dat iemand me rechtstreeks dingen zegt dan d'r zo omheen te draaien.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:49 schreef SHE het volgende:
Vraag:
Wat doen jullie met de termen:
'dat vind ik niet zo'n goed idee'
of
'op zich wel/niet'
Ik kan namelijk niks met dat soort termen. Ik begrijp ook niet waarom mensen niet gewoon ja of nee zeggen.
Volgens mijn vriend betekenen beiden, een soort vrijblijvendheid; je vraagt iemand om een ander argument, of iemand geeft zijn geodkeuring op basis van de verstrekte info, maar alleen op basis daarvan en niet op andere wijzigingen.
Herken je dit?
Dat dus. En ''dat vind ik geen goed idee'' is gewoon een nee, tenzij er een tenzij volgtquote:Op woensdag 9 april 2008 23:07 schreef Re het volgende:
op zich wordt "op zich" best vaak verkeerd en overbodig gebruikt...maar in de goede context komt daar dus meestal een "komma maar" achteraan in de vorm van een mits
Waarom zegt iemand dan niet gewoon nee?quote:Op woensdag 9 april 2008 23:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat dus. En ''dat vind ik geen goed idee'' is gewoon een nee, tenzij er een tenzij volgt![]()
Wat zijn er eigenlijk een hoop nuances nu ik er zo over nadenk.
`Vraag ik mezelf ook af.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom zegt iemand dan niet gewoon nee?
Nee is duidelijk
Geen goed idee impliceert dat je het idee an sich niet zaligmakend vind, maar wel openstaat voor een beter idee.
dat zou kunnen ja dat opzichzelfstaand.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:10 schreef SHE het volgende:
maar op zich is toch een afkorting van op zichzelfstaand? waarom dan een mits? Mits geeft aan dat je een voorwaarde stelt. en dat is nooit op zichzelfstaand?
Niet in de war raken.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:30 schreef SHE het volgende:
Snap ik.
Maar wat doe ik bij hetvolgende:
Ik vraag :'Heb je het koud?'
Iemand zegt: 'Op zich niet' . ( punt )
Nou, dan raak ik dus in paniek, want wat wil hij/zij dat ik doe? Deur open? deur dicht?
Een mits of maar is impliciet. Een punt is ..en punt?
Maar ik moet hier dus mee naar TTK? ( al denk ik dat dit dus een probleem is die voor elke autist opgaat )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |