abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:22:06 #201
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58064083
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 03:21 schreef Juup© het volgende:
Waarom noemt men bij een gebouw een extra woonlaag bovenop een ander een Verdieping? Ik zou het Verhoging noemen want mijn inziens gaat een verdieping naar beneden.
Allicht dat je dit ook zelf al gevonden had, maar schrijft erover. Oorspronkelijk ging een verdieping inderdaad de diepte in, maar daarna heeft ‘verdieping’ de betekenis ‘woonlaag’ gekregen.

Het Engelse ‘story’ in de betekenis ‘woonlaag’ is trouwens nog obscuurder, dat heeft dezelfde etymologische herkomst als ‘story‘ in de betekenis van ‘verhaal’, namelijk ‘historia’; hoe die betekenisverschuiving precies is gelopen is onduidelijk. Daarnaast is in Engeland de second story gelijk aan de first floor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58064728
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:22 schreef Iblis het volgende:

[..]

Allicht dat je dit ook zelf al gevonden had, maar schrijft erover. Oorspronkelijk ging een verdieping inderdaad de diepte in, maar daarna heeft ‘verdieping’ de betekenis ‘woonlaag’ gekregen.

Het Engelse ‘story’ in de betekenis ‘woonlaag’ is trouwens nog obscuurder, dat heeft dezelfde etymologische herkomst als ‘story‘ in de betekenis van ‘verhaal’, namelijk ‘historia’; hoe die betekenisverschuiving precies is gelopen is onduidelijk. Daarnaast is in Engeland de second story gelijk aan de first floor.
Mijn dank is groot

had te weinig energie om het zelf te zoeken
pi_58070756
.

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 20:16:06 ]
pi_58072094
Ik heb morgen een intake gesprek bij een psycholoog. Ik heb onder andere problemen met sociale interactie. Emoties van andere kan ik niet of nauwelijks onderscheiden van elkaar en interperteren . Gewoon oppervlakkig contact met collega of vage kennissen gaat prima. Maar zodra het dichterbij komt en ingewikkelder wordt snap ik het niet meer. Ik heb weinig vrienden sinds een maand heb ik een vriendin. Mijn eerst vriendin. Dit is ook best ingewikkeld voor mij.
Mijn andere probleem is dat ik een KOPP(kinderen met ouders met Psychische problemen) ben. Mijn moeder heeft Borderliner. Dit uiten zich vooral in ruzies toen ik puber was en toen ik jonger was ben ik zwaar mishandeld door mijn moeder.
Aangezien ik nog geen diagnose is gesteld weet ik niets zeker of ik een stoornis heb in het autistische spectrum.
Wat ik wil bereiken met therapie is dat ik mijn leven kan gaan leiden voor de volle 100%. Nu leef ik mijn leven op 90%. Ik heb een baan, huis en auto. Maar ik wil meer vrienden en een vriendin oftewel een social leven. En dat heb ik nu niet.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:15:37 #205
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_58073154
-edit 1-
ook maar knip, was niet slecht bedoeld
-edit 2-

[ Bericht 78% gewijzigd door Stupendous76 op 15-04-2008 20:34:31 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:23:20 #206
188877 Stupendous76
pi_58073332
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 18:21 schreef Logician het volgende:
.
Ik lees nu je eerste blog en dat verwoordt een aantal dingen heel erg goed. Knap
Is denk ik ook handig voor anderen, een verhaal-vorm van wat je ervaart (zeker voor autisten die met woord vaak beter zijn dan met spraak).

-edit-
Ik heb het gezegde iets aangepast: mannen komen van Mars, vrouwen van Venus. Ikzelf kom ergens van Pluto.
Repent, Pray, Forgive
pi_58073609

Dankje Ik ben gek op schrijven ... het is veel makkelijker uit te leggen zo dan irl ...
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:12:24 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58074452
ja, nu is het linkje weer weg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58074704
Nee hij staat onder mijn website link
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:27:45 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58074783
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:24 schreef Logician het volgende:
Nee hij staat onder mijn website link
da's veels te ingewikkeld joh

maar mooi en goed initiatief hoor... waarom denk je dat het schrijven je makkelijker afgaat dan het face to face vertellen enzo?
pi_58074833
Oke: ongeschikt.punt.nl was een beetje aan het dubben of ik nu wel of niet de link moest posten

Geen idee, dan kan ik rustig nadenken, op de een of andere manier komt er dan uit wat me normaal niet lukt, maar serieus geen idee waarom

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 21:31:10 ]
pi_58075040
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:29 schreef Logician het volgende:
Oke: ongeschikt.punt.nl was een beetje aan het dubben of ik nu wel of niet de link moest posten

Geen idee, dan kan ik rustig nadenken, op de een of andere manier komt er dan uit wat me normaal niet lukt, maar serieus geen idee waarom
In dat geval kun je het schrijven toch veel breder trekken en in vriendschappen en relaties je gevoel op papier zetten, indien je er face to face niet uit komt
pi_58075219
Ik heb dat wel eens geprobeerd, werkte op zich prima het probleem is alleen dat mensen dan achteraf toch weer de discussie aan willen gaan, omdat dat nu eenmaal hun manier van communiceren is...
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:47:36 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_58075309
Logi,

Ik lees net dat je bij VdS bent geweest voor je test. Fijn mens is dat he? Zij heeft mij toentertijd heel goed geholpen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58075311
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:43 schreef Logician het volgende:
Ik heb dat wel eens geprobeerd, werkte op zich prima het probleem is alleen dat mensen dan achteraf toch weer de discussie aan willen gaan, omdat dat nu eenmaal hun manier van communiceren is...
Maar ik heb het niet alleen over conflictsituaties. Je schrijft bijvoorbeeld op je log ook dat je sowieso je gevoel niet kunt uiten, of te weinig liefde geeft e.d.
pi_58075743
Klopt, maar ik zou niet weten hoe ik dat in text wel kan doen?
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:07:37 #217
188877 Stupendous76
pi_58075893
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:47 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar ik heb het niet alleen over conflictsituaties. Je schrijft bijvoorbeeld op je log ook dat je sowieso je gevoel niet kunt uiten, of te weinig liefde geeft e.d.
Autisten hebben over het algemeen dat probleem; je zit in jezelf, hebt wel de ervaring maar op een andere manier. Probeer dat maar eens uit te leggen, alsof je als Nederlander met Nederlands gaat proberen te discussiëren met een Duitser in het Duits: de talen zijn aan elkaar verwant (een heleboel woorden zijn vaak hetzelfde, evenals flink wat grammatica), maar toch zal die Duitser je maar heel weinig begrijpen. Raar eigenlijk, want jullie praten over hetzelfde (misschien heb je er wel tekeningen bij) en toch begrijpen jullie elkaar niet.
Autisten zijn die Nederlander, alleen praten ze niet met een Duitser, maar met 2.000 Duitsers; dan raak je dus compleet ondergesneeuwd.
Repent, Pray, Forgive
pi_58075948
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:47 schreef Troel het volgende:
Logi,

Ik lees net dat je bij VdS bent geweest voor je test. Fijn mens is dat he? Zij heeft mij toentertijd heel goed geholpen!
Ze nam uiteindelijk niet zelf de test af, ik heb haar wel gesproken, en ze is idd superaardig
pi_58076041
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:07 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Autisten hebben over het algemeen dat probleem; je zit in jezelf, hebt wel de ervaring maar op een andere manier. Probeer dat maar eens uit te leggen, alsof je als Nederlander met Nederlands gaat proberen te discussiëren met een Duitser in het Duits: de talen zijn aan elkaar verwant (een heleboel woorden zijn vaak hetzelfde, evenals flink wat grammatica), maar toch zal die Duitser je maar heel weinig begrijpen. Raar eigenlijk, want jullie praten over hetzelfde (misschien heb je er wel tekeningen bij) en toch begrijpen jullie elkaar niet.
Autisten zijn die Nederlander, alleen praten ze niet met een Duitser, maar met 2.000 Duitsers; dan raak je dus compleet ondergesneeuwd.
Ondergesneeuwd is inderdaad de juiste verwoording, er komt in zo'n gesprek zoveel tegelijk op je af dat je als het ware verdrinkt in de woorden... er komt geen einde aan, je wil alleen nog maar rust in je hoofd, dat diegene even 5min. zijn/haar mond houd zodat je weer bij kunt komen, mee kunt komen... ik blijf vaak steken bij de tweede regel ofzo .... het is zo'n onmachtsgevoel, je komt niet mee, een soort drukkend gevoel in je hoofd alsof je hersenen elk moment kunnen crashen en je er geen uitweg meer in ziet, en alleen nog maar rust in je hoofd wilt... rust... emoties en emotionele gespreken zijn voor mij echt de meest vreselijke dingen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 22:15:12 ]
pi_58076109
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:02 schreef Logician het volgende:
Klopt, maar ik zou niet weten hoe ik dat in text wel kan doen?
Omdat je net zei dat je op schrift sterker bent dan in gesproken taal.
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:07 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ja, ik weet wat autisme is, maar wat wil je hiermee nou zeggen in relatie tot hetgeen je van mij hebt gequote
pi_58076236
Hij zegt daar volgens mee eigenlijk dat emoties moeilijk uit te leggen als je ze beiden totaal anders ervaart, ook al schrijf je ze op... ? Dat is wat ik er uit haal, en dat is denk ik ook waarom het bij mij niet goed werkt om op die manier te communiceren als het direct gerichte emoties betreft... ik ontwijk deze juist het liefst

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 22:33:44 ]
pi_58076305
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:22 schreef Logician het volgende:
Hij zegt daar volgens mee eigenlijk dat emoties moeilijk uit te leggen als je ze beiden totaal ervaart,
Ik volg je niet? Totaal ervaren?
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:29:58 #223
188877 Stupendous76
pi_58076403
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

Omdat je net zei dat je op schrift sterker bent dan in gesproken taal.
[..]

Ja, ik weet wat autisme is, maar wat wil je hiermee nou zeggen in relatie tot hetgeen je van mij hebt gequote
Mijn opmerking sprong er wat tussenin.
Anyway, op de één of andere manier lukt het tekstueel verwoorden heel erg goed terwijl dat niet in spraak lukt. En zoals Logician al aangeeft, je kan wel een boel op papier zetten, dat geeft toch veel problemen, omdat juist niet-autisten 'gevoel' juist niet op papier zetten maar er over praten.

-edit-
op zoek naar een plaatje
-edit-
vind niks
In plaats van dat je samen vanaf dezelfde kant naar iets kijkt en er over praat, doe je dat vanaf twee kanten.
De 1 heeft het over de mooie kleuren (net als de vorige 20 sprekers), de ander over de vorm.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stupendous76 op 15-04-2008 22:43:51 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_58076510
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:29 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Mijn opmerking sprong er wat tussenin.
Anyway, op de één of andere manier lukt het tekstueel verwoorden heel erg goed terwijl dat niet in spraak lukt. En zoals Logician al aangeeft, je kan wel een boel op papier zetten, dat geeft toch veel problemen, omdat juist niet-autisten 'gevoel' juist niet op papier zetten maar er over praten.

-edit-
op zoek naar een plaatje
Precies want er moet en zal altijd naderhand nog over gepraat worden, waardoor je na een openhartige brief nog veel verder van huis zult zijn...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 22:35:25 ]
pi_58076606
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:34 schreef Logician het volgende:

[..]

Precies want er moet en zal altijd naderhand nog over gepraat worden, waardoor je na een openhartige brief nog veel verder van huis zult zijn...
Al eens een andere autist gedate?
pi_58076762
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:38 schreef Xennia het volgende:

[..]

Al eens een andere autist gedate?
Nope, alleen heel veeleisende over alles willen pratende mannen
pi_58077423
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:09 schreef Logician het volgende:

[..]

Ze nam uiteindelijk niet zelf de test af, ik heb haar wel gesproken, en ze is idd superaardig
Wanneer krijgt u de uitslag van de test?
pi_58077473
Binnen 2wk zou deze nu binnen moeten komen, 7april is de test afgenomen, het zou 3wk duren en ze zouden kijken of ze dit konden versnellen...
pi_58077591
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:09 schreef Logician het volgende:
Binnen 2wk zou deze nu binnen moeten komen, 7april is de test afgenomen, het zou 3wk duren en ze zouden kijken of ze dit konden versnellen...
Ben benieuwd
pi_58077661
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben benieuwd
Ik ook, ik hou me gewoon vast aan het idee dat ik gewoon 100% normaal ben en de rest van de wereld gewoon gek
pi_58077676
3maal gewoon in 1 zin dat kan niet goed zijn
pi_58077737
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:16 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik ook, ik hou me gewoon vast aan het idee dat ik gewoon 100% normaal ben en de rest van de wereld gewoon gek

Echt? Ik kreeg juist de indruk dat je jezelf al had neergelegd bij en herkend had in een autistisch spectrum stoornis.

En doe eens gek, date een autist. Waarschijnlijk is er dan meer wederzijds begrip (of juist niet geen idee)
pi_58077817
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:18 schreef Xennia het volgende:

[..]

Echt? Ik kreeg juist de indruk dat je jezelf al had neergelegd bij en herkend had in een autistisch spectrum stoornis.

En doe eens gek, date een autist. Waarschijnlijk is er dan meer wederzijds begrip (of juist niet geen idee)
Ik herken er extreem veel in, mezelf zeg maar... maar ik ga mijzelf nergens aanvast pinnen totdat er duidelijkheid is. Ik bedoel hsp lijkt in sommige dingen ook veel op ass...

Ik heb wel de knoop doorgehakt door mezelf niet meer voor de gek te houden en gewoon voor mijn problemen uit te komen, ik heb geen zin meer in poppenkast
pi_58077856
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:16 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook al jaren
pi_58078081
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:21 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik herken er extreem veel in, mezelf zeg maar... maar ik ga mijzelf nergens aanvast pinnen totdat er duidelijkheid is. Ik bedoel hsp lijkt in sommige dingen ook veel op ass...
Maar hsp is (bij mijn weten) geen erkende diagnose, dus die zal je ook niet krijgen
pi_58078198
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar hsp is (bij mijn weten) geen erkende diagnose, dus die zal je ook niet krijgen
Geen idee, ik ken het alleen via via... en heb het opgezocht er waren een aantal dingen die ik herkende, maar niet alles dus... Ik vond het nogal zweverig overkomen allemaal, en ik hou niet zo van zweverige dingen

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 23:38:08 ]
  woensdag 16 april 2008 @ 09:31:01 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58082091
pi_58082259
Ik heb gisteren eens de AQ-test gedaan en kwam uit op een score van 39, wat volgens de test een hoge score is in de zin van dat de meeste mensen met Asperger die de test doen zo rond de 35 scoren.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:16:36 #239
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58082938
Ik scoor 47 op AQ
En het ergste was nog wel dat ik 'm naar mijn weten sociaal wenselijk had ingevuld. Waarop mijn vriend met enig medelijden naar me keek en zei; 'lieve Sjors, je bent net michael jackson. Iedereen kan gewoon zien dat je zwart bent hoor '
Waarmee hij wilde zeggen dat ik niet moest proberen iets te verbergen omdat het er in de meeste gevallen toch wel uit komt. Maar misschien had ik de test ook wat onderschat.

Overigens herken ik het verschil tussen beleving van tekst en conversatie niet zo heel erg. Ik ben net zo autistisch in woord als geschrift.
Bij schrift kan ik echter wel deleten , veranderen. Als ik rustig ben , ben ik ook in zowel woord als geschrift minder staccato. Dus eigenlijk is mijn remedie vaker mijn muil te houden en niet al teveel op internet rond te hangen.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:57:17 #240
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_58086516
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:33 schreef Xennia het volgende:
Klopt...
  woensdag 16 april 2008 @ 13:11:57 #241
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_58086809
Hoi allen,

Gisteren heb ik ivm een mogelijke diagnose van autisme, een test moeten doen waarbij ik een aantal plaatjes/schilderijen/schetsen voor me kreeg. Ik moest dan vertellen wat ik zag op de platen, wat de emotie was bij de mensen, wat er vóór de momentopname gebeurd had kunnen zijn, en wat ná die momentopname zou gaan gebeuren.

Ik weet niet of jullie daarmee ervaring hebben, maar omdat er totaal geen dynamiek in de afbeeldingen zat, kon ik niet aangeven wat ervoor of wat erna gebeurd zou kunnen zijn. Ook vond ik de gezichtsuitdrukkingen veel te vlak om daar iets uit te kunnen halen.

Is dat "NT"-normaal of is het "ASS"-normaal?
En hoe heet die test überhaupt?

Kunnen jullie daar antwoord op geven?

(edit: het is de Thematic Apperception Test)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lotusss op 16-04-2008 13:49:50 (naam gevonden) ]
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_58089438
teeveepee..

Ik ga stage lopen op een ASS afdeling van een ggz-instelling, als psycholoog in opleiding

Heeft er iemand nog praktische tips voor de omgang met mensen met ASS? (Ja, ik weet dat ook ieder persoon met ASS verschillend is, maar er zijn ook vast overeenkomsten).
  woensdag 16 april 2008 @ 15:41:16 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_58089783
Ik weet nog dat ik bij het testen tegen de tester zei: Ik ga dus echt niet in stomme inktvlekken kijken he.

Dat moest ik uiteindelijk dus wel en er kwamen heeeeel wonderlijke verhalen uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 april 2008 @ 16:00:16 #244
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58090161
Ik heb de TAT ook moeten doen, maar daar hebben de begeleiders en ikzelf eigenlijk alleen maar om in een deuk gelegen.
Bij mij was dat ergens aan het einde van de dag en ik was moe en melig. Bovendien moet je mij ook geen dingen laten zien die een aan een brede interpretatie onderhevig zijn, want dan gaat mijn fantasie aan de haal met de plaatjes.
En fantasie, daar heb ik echt meer van dan goed voor me is.
Ik weet dus ook niet wat typisch autistisch is in deze , want ik wist uitgebreid te vertellen over een plaatje van een kabouter, althans, een man die mij aan een kabouter deed denken. Ik ben uiteindelijk afgekapt omdat het verhaal niet echt meer over de kabouter ging.
pi_58091415
Vandaag een intakegesprek gehad bij een psycholoog. Die opperde om mij te laten testen of ik wel of niet autistisch ben. Hoe gaan die testen in zijn werk?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58092744
Ik heb geen vlekken hoeven te bekijken, wel plaatjes in volgorde leggen, waaronder een heel rare over een man die met een paspop in de taxi ging en toen moest blozen, deze snapte ik echt totaal niet trouwens, ook moest ik op plaatjes zeggen wat er miste, nou die gingen als een speeeer voorbij, ze zei nog tegen me dat ik details sneller en beter zag dan "normale" mensen, En bedankt!! Maar ik vraag me nu dus af waarom ik die vlekken niet heb hoeven zien?

En wolkje, vanuit mijzelf, zonder diag. Wees duidelijk! Praat zwart/wit en ontwijk alles wat grijs is. Praat niet in metaphoren tenzij de beeltenis van de metaphoor gelijk is aan de bedoeling van de uitdrukking. En wees oprecht, kijk niet de hele tijd in de ogen aan en wacht of de persoon jou een hand gaat geven of niet, geef die persoon ook de ruimte om dat niet te hoeven doen en sla aub niet zomaar uit medeleven een arm om iemand heen of op iemands schouder. Ik weet niet of iedereen hier het daar mee eens is, maar dat zijn dingen die ik je in elk geval dan zou willen meegeven.
  woensdag 16 april 2008 @ 18:26:35 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58092903
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:18 schreef Logician het volgende:
Ik heb geen vlekken hoeven te bekijken, wel plaatjes in volgorde leggen, waaronder een heel rare over een man die met een paspop in de taxi ging en toen moest blozen, deze snapte ik echt totaal niet trouwens, ook moest ik op plaatjes zeggen wat er miste, nou die gingen als een speeeer voorbij, ze zei nog tegen me dat ik details sneller en beter zag dan "normale" mensen, En bedankt!! Maar ik vraag me nu dus af waarom ik die vlekken niet heb hoeven zien?
Die vlekken zijn waarschijnlijk de Rorschachtest. Deze is niet onomstreden (alhoewel nog steeds tamelijk veelgebruikt). Het kan best dat degene die jou testte er niet te veel waarde aan hecht, of in ieder geval niet beter leek dan de nu gebruikte testen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58093026
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:16 schreef SHE het volgende:
Ik scoor 47 op AQ
En het ergste was nog wel dat ik 'm naar mijn weten sociaal wenselijk had ingevuld.
Ik vind de vragen van de AQ test behoorlijk doorzichtig. Als je een beetje weet wat de kenmerken van autisme zijn weet je toch wel wat je aan moet vinken als je juist wel (fascinatie voor datums, liever alleen zijn, sociaal onhandig) of juist niet als autistisch uit de bus wilt komen?
pi_58093106
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
En fantasie, daar heb ik echt meer van dan goed voor me is.
Ik weet dus ook niet wat typisch autistisch is in deze , want ik wist uitgebreid te vertellen over een plaatje van een kabouter, althans, een man die mij aan een kabouter deed denken. Ik ben uiteindelijk afgekapt omdat het verhaal niet echt meer over de kabouter ging.
Dan bleef je dus hangen op details en zag je het grote geheel niet, dat kan wel een kenmerk zijn van autisme. Aan de andere kant hebben veel autisten juist weinig fantasie, zo kunnen autistische kinderen bijvoorbeeld vaak nauwelijks tot verbeeldend spel komen (inleven in een rol bij een toneelstuk, of cowboytje spelen, of doen alsof je thee drinkt uit lege kopjes).
  woensdag 16 april 2008 @ 18:38:50 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58093110
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik vind de vragen van de AQ test behoorlijk doorzichtig. Als je een beetje weet wat de kenmerken van autisme zijn weet je toch wel wat je aan moet vinken als je juist wel (fascinatie voor datums, liever alleen zijn, sociaal onhandig) of juist niet als autistisch uit de bus wilt komen?
Dat vond ik ook! Ik vond ze behoorlijk doorzichtig..maar toch was de uitkomst niet zo fraai.
Ik begrijp ook niet wat ik bij die test verkeerd heb gedaan. Of ik heb gewoon niet op zitten letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')