abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57505682
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lees dit topic nog eens door.
In de OP staat 't plan om ook 'goede vrijdag' in een koopavond om te toveren, maar idd geen tegengehoor nog. Waar staat het tegengehoor volgens jou dan?
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:46:47 #152
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57506612
Als ik de hele dag gewoon moet werken moet er ook gewoon koopavond zijn

Of men moet mij vrij geven net als de overheid en de banken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:50:36 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57506711
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:07 schreef Chrrris het volgende:

[..]

In de OP staat 't plan om ook 'goede vrijdag' in een koopavond om te toveren, maar idd geen tegengehoor nog. Waar staat het tegengehoor volgens jou dan?
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar Barbaaf toch! Ook jouw moraal, misschien nog meer dan de mijne, is grotendeels bepaald door wat er in dat boek geschreven staat! Daar kun jij je niet aan ontrekken, of je nu wilt of niet. Wat jij als goed of slecht beschouwd is hierin vastgelegd. Als westerse mens is het praktisch onmogelijk je aan de moraal van het Christendom te ontrekken. Atheïst of Christen.
"Christenen hebben moraal uitgevonden en iedereen volgt die ook al zijn ze er zich niet van bewust en daarom moet iedereen christelijke feestdagen accepteren want anders vergaat de wereld."

Moet ik de rest van het topic ook voor je uitspitten of kan je dat zelf?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:54:11 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57506808
Nou, PV, dat is helemaal niet hetgeen dat ik bedoel of zeg.

Ik zeg hier dat iedere westerling, op allerlei manieren, beïnvloedt is door de moraal van het christendom. Of dit nu is vanwege je juffrouw op de kleuterschool die je vertelde wat wel of niet mocht of door je vriendjes. Zelfs Marx is in zijn poging tot rechtvaardigheid en gelijke verdeling in wezen op de (misleidde) christelijke toer gegaan. Want wanneer hij opgegroeid was in een kultuur met een kastenstelsel had hij zijn idee nooit in die vorm gehad.
The End Times are wild
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:03:49 #155
pi_57507054
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:54 schreef LXIV het volgende:
Nou, PV, dat is helemaal niet hetgeen dat ik bedoel of zeg.

Ik zeg hier dat iedere westerling, op allerlei manieren, beïnvloedt is door de moraal van het christendom. Of dit nu is vanwege je juffrouw op de kleuterschool die je vertelde wat wel of niet mocht of door je vriendjes. Zelfs Marx is in zijn poging tot rechtvaardigheid en gelijke verdeling in wezen op de (misleidde) christelijke toer gegaan. Want wanneer hij opgegroeid was in een kultuur met een kastenstelsel had hij zijn idee nooit in die vorm gehad.
Ik ben niet beïnvloed door de christelijke moraal. ik zie alleen met verbazing dat massa's mensen dat lijken te vinden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:11:08 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57507217
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben niet beïnvloed door de christelijke moraal. ik zie alleen met verbazing dat massa's mensen dat lijken te vinden.
Ben jij soms in een grot door wolven opgevoed? Of tot je 16e door aliens ontvoerd geweest? IEDEREEN in Nederland is beïnvloed door de christelijke moraal. IEDEREEN. Zelfs jouw afkeer jegens het Christendom is een gevolg van beïnvloeding door de Christelijke moraal.
The End Times are wild
pi_57508192
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:11 schreef LXIV het volgende:
IEDEREEN in Nederland is beïnvloed door de christelijke moraal. IEDEREEN.
Waarom worden er dan geen mensen gestenigd in Nederland (Leviticus 24:16)?

Maar goed, inmiddels zijn we tot de (lachwekkende) conclusie gekomen dat er niemand problemen mee zal hebben als elke winkel zelf mag beslissen of het op de avond van de goede vrijdag open wil zijn. Nou, mooi dan, winkeltijdenwet in de prullenbak, iedereen blij.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:55:23 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57508248
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:53 schreef keeweyz het volgende:

[..]

Waarom worden er dan maar zo weinig mensen gestenigd in Nederland (Leviticus 24:16)?

Maar goed, inmiddels zijn we tot de (lachwekkende) conclusie gekomen dat er niemand problemen mee zal hebben als elke winkel zelf mag beslissen of het op de avond van de goede vrijdag open wil zijn. Nou, mooi dan, winkeltijdenwet in de prullenbak, opgelost.
Omdat beïnvloed worden niets te maken heeft met stenigen. Duh.

Ik vind dat winkels wel dicht moeten. Want anders is er toch altijd een druk op het personeel om te komen werken.
The End Times are wild
pi_57508418
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat winkels wel dicht moeten. Want anders is er toch altijd een druk op het personeel om te komen werken.
Totaal geen druk als je het mij vraagt, er zijn altijd genoeg niet-gelovige werknemers in een bedrijf op die dag op te vangen.
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57508438
quote:

[..]

Vertel, waar heeft het dan mee te maken? Waar komt 'de christelijke moraal' dan vandaan als het niet de Bijbel is?
quote:
Nou en? Ze kiezen er zelf voor om gelovig te zijn. Waarom moeten andere mensen daar de last van dragen? Waarom wordt het voor IEDEREEN verboden om op die avond te werken of winkelen? En waarom dan alleen de avond? Waarom niet de hele dag? Waarom niet op elke religieuze dag iedereen verbieden te werken of te winkelen? Het is pure willekeur van privileges, gebruikt door christenen om nog even te laten zien hoe 'bijzonder' en 'machtig' ze zijn in Nederland. Dat blijkt ook uit de hele christelijke beleving van die dag: ze weigeren ZELF te vasten, maar staan er wel op om voor ANDEREN te bepalen wat ze die avond wel of niet mogen doen. Vertel mij eens, hoe valt dat te rijmen met Jezus' eigen woorden: "Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen"??
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:14:59 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57508690
Tja, ga je in een overwegend islamitisch land wonen dan wordt voor je bepaald dat je (in het openbaar althans) geen alcohol mag drinken. Woon je in een communistisch land dan moet je verplicht overheidspropaganda op radio en tv kijken. Woon je in India dan mag je niks doen als er een koe je tuin binnenloopt en je tulpen begint op te eten. Leer er mee leven of maak een keuze.
In iedere samenleving zijn regels, zonder die regels gaat een samenleving ten onder. Die regels zijn in Nederland ook nog eens min of meer democratisch bepaald.
Noem eens een land waar alles mag, of tenminste niets is verboden wat in jouw ogen niet strikt noodzakelijk is.
The End Times are wild
pi_57508896
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:14 schreef LXIV het volgende:
Tja, ga je in een overwegend islamitisch land wonen dan wordt voor je bepaald dat je (in het openbaar althans) geen alcohol mag drinken. Woon je in een communistisch land dan moet je verplicht overheidspropaganda op radio en tv kijken. Woon je in India dan mag je niks doen als er een koe je tuin binnenloopt en je tulpen begint op te eten. Leer er mee leven of maak een keuze.
En Nederland is wat, een christelijke dictatuur? We worden het steeds meer eens geloof ik.
quote:
In iedere samenleving zijn regels, zonder die regels gaat een samenleving ten onder. Die regels zijn in Nederland ook nog eens min of meer democratisch bepaald.
Noem eens een land waar alles mag, of tenminste niets is verboden wat in jouw ogen niet strikt noodzakelijk is.
Ik heb niets tegen verboden an sich, maar dan moeten ze wel rationeel onderbouwd zijn. En een verwijzing naar een sprookjesboek valt daar niet onder.
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:30:10 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57509057
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:23 schreef keeweyz het volgende:

[..]

En Nederland is wat, een christelijke dictatuur? We worden het steeds meer eens geloof ik.
[..]

Ik heb niets tegen verboden an sich, maar dan moeten ze wel rationeel onderbouwd zijn. En een verwijzing naar een sprookjesboek valt daar niet onder.
Wanneer jij iedere vorm van gezag dicatuur noemt, dan is Nederland een dictatuur ja.
The End Times are wild
pi_57509191
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer jij iedere vorm van gezag dicatuur noemt, dan is Nederland een dictatuur ja.
Oke, ook mooi, Nederland staat onder christelijk gezag... Jezus Christus zou zich z'n ogen uit z'n kop schamen als hij zou zien wat voor mafkezen zijn volgelingen zijn geworden.
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:10 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57509281
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef keeweyz het volgende:

[..]

Oke, ook mooi, Nederland staat onder christelijk gezag... Jezus Christus zou zich z'n ogen uit z'n kop schamen als hij zou zien wat voor mafkezen zijn volgelingen zijn geworden.
Inderdaad Zomaar enkele winkels dichtdoen op zijn sterfdag! De horror! Mensen-die-één-avond-niet-meer-shoppen-kunnen!! Is Auschwitz dan voor niets geweest!!
The End Times are wild
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:42:49 #166
pi_57509369
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben jij soms in een grot door wolven opgevoed? Of tot je 16e door aliens ontvoerd geweest? IEDEREEN in Nederland is beïnvloed door de christelijke moraal. IEDEREEN. Zelfs jouw afkeer jegens het Christendom is een gevolg van beïnvloeding door de Christelijke moraal.
Dat geloof je alleen maar. Ik ben door niet-religieuze ouders opgevoed in een niet-religieuze familie en omgeving en heb op niet-religieuze scholen gezeten. Ik bekijk religie dus puur van buitenaf. Ik kan dus uitstekend beoordelen wat er in deze maatschappij wel en niet religieus is. Moraal is dat niet en mijn cultuur is dat ook niet. De winkelsluitingstijdenwet is dat voor een belangrijk deel wel.
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:43:11 #167
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_57509374
Als je uit principe niet wil winkelen, blijf je maar thuis .
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:46:49 #168
pi_57509454
quote:

[..]

Ik vind dat we de politie en de brandweer moeten afschaffen. De druk op mensen die in het weekend en 's nacht moeten werken is te groot.
pi_57509467
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad Zomaar enkele winkels dichtdoen op zijn sterfdag! De horror! Mensen-die-één-avond-niet-meer-shoppen-kunnen!! Is Auschwitz dan voor niets geweest!!
Ja idd, de horror... Wat als wij nou zouden beslissen dat de kerk dicht moet op zondag, omdat wij niet naar de kerk willen gaan en dan misschien sommigen van ons de druk kunnen voelen van christenen om wel naar de kerk te gaan.. hoe zou jij dat vinden?

en kom nou niet met: o dus de winkel is jullie kerk ? , want daar doel ik dus niet op
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:49:13 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57509513
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat geloof je alleen maar. Ik ben door niet-religieuze ouders opgevoed in een niet-religieuze familie en omgeving en heb op niet-religieuze scholen gezeten. Ik bekijk religie dus puur van buitenaf. Ik kan dus uitstekend beoordelen wat er in deze maatschappij wel en niet religieus is. Moraal is dat niet en mijn cultuur is dat ook niet. De winkelsluitingstijdenwet is dat voor een belangrijk deel wel.
Ja, maar ook jouw niet-religieuze familie heeft een moraal. En die moraal is onherroepelijk beïnvloedt door het christendom. Of komt ze uit een land midden in donker Afrika? Jullie hebben toch geen geïsoleerd bestaan geleefd tov de rest van de maatschappij? Jij hebt toch ook normen en waarden wat goed en wat fout is. Dacht je dat die soms geheel autonoom binnen jouw familie ontstaan waren? Wanneer jouw ouders jou opgevoed hebben op een manier enigzins gelijkend op de manier waarop zij weer zjin opgevoed, et cetera, dan komen we binnen 2,3 generaties toch al weer bij een christelijke opvoeding. Die dus ook weer op jou zijn weerslag gehad heeft.
The End Times are wild
pi_57509533
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad Zomaar enkele winkels dichtdoen op zijn sterfdag!
Zomaar anderen behandelen zoals ze zelf niet behandeld willen worden. Dat gaat regelrecht in tegen het woord van Jezus!
quote:
De horror! Mensen-die-één-avond-niet-meer-shoppen-kunnen!! Is Auschwitz dan voor niets geweest!!
De horror! Andere mensen die winkelen op de avond dat de fantasiezoon van je fantasiegod is gestorven!! Is Auschwitz dan voor niets geweest!!

Oftewel: probeer het eens zonder drogredenen.
pi_57509638
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar ook jouw niet-religieuze familie heeft een moraal. En die moraal is onherroepelijk beïnvloedt door het christendom.
Dat heb je nu al tig keer beweerd in dit topic. Maar probeer het nu ook eens te onderbouwen... Overweeg bijvoorbeeld eens het gebruik van argumenten, voorbeelden, onweerlegbare feiten en desnoods grappige anekdotes (en ja, citaten uit welk sprookjesboek dan ook worden ook tot het laatste gerekend).
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:56:00 #173
pi_57509648
quote:

[..]

Ja, maar ook jouw niet-religieuze familie heeft een moraal. En die moraal is onherroepelijk beïnvloedt door het christendom. Of komt ze uit een land midden in donker Afrika? Jullie hebben toch geen geïsoleerd bestaan geleefd tov de rest van de maatschappij? Jij hebt toch ook normen en waarden wat goed en wat fout is. Dacht je dat die soms geheel autonoom binnen jouw familie ontstaan waren? Wanneer jouw ouders jou opgevoed hebben op een manier enigzins gelijkend op de manier waarop zij weer zjin opgevoed, et cetera, dan komen we binnen 2,3 generaties toch al weer bij een christelijke opvoeding. Die dus ook weer op jou zijn weerslag gehad heeft.
Je kan je geloof hier wel spammen maar je bent d enige die er in trapt.

Moraal is menselijk. Dat het christendom het claimt als hun eigen uitvinding brengt deze religie slechts in diskrediet. De vervormingen die het christendom in menselijke moraal veroorzaakt is verwerpelijk. Mensen weten uitstekend wat wel en niet goed is zonder indoctrinatie. Ik snap dat het jou niet uitkomt, maar dat geeft je niet het recht om voor anderen te bepalen wanneer ze boodschappen mogen doen.

Ik vind religie verkeerd. Als ik jouw redenatie volg mogen we dus religie verbieden.
pi_57509652
quote:

[..]

Mag ik vragen wat dit er mee te maken heeft? Heb namelijk dit deel van de discussie niet gevolgd..
(dat de niet-gelovigen beinvloed worden door een christelijk moraal op sommige punten)
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:57:39 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57509686
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:56 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat dit er mee te maken heeft? Heb namelijk dit deel van de discussie niet gevolgd..
(dat de niet-gelovigen beinvloed worden door een christelijk moraal op sommige punten)
PV beweert op geen enkele wijze door de christelijke moraal beïnvloedt te zijn. Ik beweer dat dit onmogeljk is als je in Nederland bent opgegroeid.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')