quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:23 schreef Farenji het volgende:
Je mag alles doen op zondag en op goede vrijdag. (...) Alleen (...) kan je niet winkelen.
Omdat religieuze mensen vinden dat iedereen zich aan hun geloof aan moet passen. Ik vind dat een slecht argument, winkeltijden vrijgeven!quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is al 10 keer uitgelegd maar je bent te dom het te begrijpen, of je wil het niet begrijpen.
Wil je uit respect voor mijn geloof dequote:Op woensdag 19 maart 2008 21:26 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het heeft duidelijk nut voor jou om op een forum te posten, waar je discussieert en niet je mening post om er vervolgens geen kritiek op te verwachten. Als het jou aan je reet roest hoe anderen er over denken, bespaar je dan voortaan de moeite.
Niemand wil de zondagen of feestdagen afschaffen, hoor. Christenen en ander tuig moeten hun feestjes vooral vieren, maar val anderen er niet mee lastig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:32 schreef Taurus het volgende:
Ook als zij jou iets 'op lijken te dringen', is het juist sterk als jij daar boven staat en je het niet beantwoordt met dezelfde soort dwang, namelijk het afschaffen van zondagen of een enkele feestdag per jaar wat jou zogenaamd enorm stoort
Laten we dan ook kerkdiesten op zondagen verbieden. Immers, die arme pastoren die op zondag moeten werken, tjemig wat heb ik een medelijden met die mensen, nounounou, uit medeleven met die mensen wil ik zelfs zo ver gaan dat ik ze wil verbieden om op zondag te werken. Voor hun eigen bestwil.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
So what, dan kan je een dag in de week niet winkelen. Waarom vind je dat zo ontzettend belangrijk? Bedenk je je ook dat jouw recht om te winkelen wel afhankelijk is van winkelmedewerkers die daar hun recht op een vrije dag voor moeten opgeven? Misschien willen die mensen wel gewoon met hun reet op de bank zitten, ze moeten tenslotte 6 dagen per week werken. Werk jij ook 6 dagen per week? Of ben je gewoon te lui om je boodschappen op zaterdag te doen?
Oke mooi, dus iedereen mag komende vrijdagavond winkelen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit verzin je vanuit je slachtofferrol. Absoluut niet waar.
Wat zit je nou met citaten te gooien? Hier heb je een mooie: ”Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen" (Jezus!), wil jij dat andere mensen voor jou gaan bepalen wanneer je wel of niet mag werken of winkelen? Nee he? Doe 't dan ook niet bij een ander, nep-christen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Dus als het strikt noodzakelijk is, politie, brandweer, is het wel degelijk toegestaan om op de zondag te werken. Geen enkel probleem zelfs. Nogmaals, de zondag is er voor jou, en niet andersom.
Precies!quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:23 schreef keeweyz het volgende:
[..]
Het is toch te zot voor woorden dat normale, hardwerkende Nederlanders niet mogen winkelen omdat christenen de dood van hun favoriete sprookjesfiguur willen herdenken? Ik ben hetero dus houd niet zo van winkelen, maar vrijdagavond ga ik uit principe.
Hoe kom je erbij dat Nederland een seculier land is? Omdat er scheiding van kerk en staat -schijnt- te zijn? Twee regeringspartijen zijn Christelijk, en vlak de Christelijke denkbeelden van Wouter Bos vooral niet uit.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon kunnen werken en winkelen op zondag als ze dat willen. Nederland is een seculier land, get over it fucking huilie.
Nee, ik moest even bankzaken regelen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat zijn de gelovigen stil? Hebben ze geen argumenten om mee te discussiëren? Kunnen ze alleen maar hun ideologie opdringen?
In elk dorp een zwarte markt!quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:25 schreef koen_pijl het volgende:
Guerilla oorlog!
Ik heb niet gekozen voor dit kabinet zo dusquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Nederland een seculier land is? Omdat er scheiding van kerk en staat -schijnt- te zijn? Twee regeringspartijen zijn Christelijk, en vlak de Christelijke denkbeelden van Wouter Bos vooral niet uit.
Als je een seculier land wil, ga dan naar Noord-Korea ofzo. Dát is nog werkelijk seculier en daar mag je op Zondag zoveel werken en winkelen als je wil. Helaas ligt er niet zoveel in de schappen, maar goed. Het mág tenminste.
[ afbeelding ]
En jij mag naar irak of een ander kutland, waar je lekker je denkbeelden aan anderen kan opdringen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Nederland een seculier land is? Omdat er scheiding van kerk en staat -schijnt- te zijn? Twee regeringspartijen zijn Christelijk, en vlak de Christelijke denkbeelden van Wouter Bos vooral niet uit.
Als je een seculier land wil, ga dan naar Noord-Korea ofzo. Dát is nog werkelijk seculier en daar mag je op Zondag zoveel werken en winkelen als je wil. Helaas ligt er niet zoveel in de schappen, maar goed. Het mág tenminste.
[ afbeelding ]
Het zou zich lonen als je je zou inlezen wat scheiding van kerk en staat inhoudt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niemand eigenlijk. Maar plaatst dat je boven de wet?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:29 schreef Druuna het volgende:
[..]
Ik heb niet gekozen voor dit kabinet zo dus
Na 10 uur? Heiden!quote:
Leg uit, leg uit. En vooral waarom Nederland wél een seculier land zou zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:30 schreef keeweyz het volgende:
[..]
Het zou zich lonen als je je zou inlezen wat scheiding van kerk en staat inhoudt.
Morgen is het Witte Donderdag, dus ik moest wel ff snel!quote:
Hier, leef je uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_kerk_en_staatquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leg uit, leg uit. En vooral waarom Nederland wél een seculier land zou zijn.
Dus Nederland is een theologische dictatuur en christenen proberen iedereen hun religie op te dringen? Dan is mijn verzet volkomen terecht.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het standaard atheïsme = communisme argument, die is zo oud dat ie al eeuwen dood en begraven is.quote:Als je een seculier land wil, ga dan naar Noord-Korea ofzo. Dát is nog werkelijk seculier en daar mag je op Zondag zoveel werken en winkelen als je wil. Helaas ligt er niet zoveel in de schappen, maar goed. Het mág tenminste.
[ afbeelding ]
Wel als je er schijtziek van wordt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand eigenlijk. Maar plaatst dat je boven de wet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |