quote:
Ik geloof nu inderdaad ook dat het Anita en Rik forever is. Ze hebben samen iets wat niet verbroken kan worden, en dan laat ik Rikki even buiten spel.
Toch komt alles over zoals het moet overkomen, getuige de vele ergernissen jegens Dennis, de tergend onzekere en ziekelijk jaloerse echtgenoot. Anita is ook niet helemaal brandschoon, zij zendt blijkbaar gemengde signalen uit en strijkt ondanks alles toch maar weer haar hand over haar hart om verder te willen gaan met hem alsof er niets gebeurd is. Al probeert ze er waarschijnlijk het beste van te maken omdat ze met hem getrouwd is.
En ook Rik, die in deze de neutrale partij is die gewoon met zijn ex-vrouw en dochter op stap ging zonder verder ergens op uit te zijn.
Zet Anita bij Rik en het plaatje klopt.
Anita en Dennis zullen nooit een gelijkwaardige relatie krijgen. Dennis is nu geschrokken van het feit dat hij haar heeft geslagen en belooft min of meer zijn jaloezie niet meer de baas te laten zijn, maar volgende week is hij het weer vergeten en is het weer het oude liedje. Vreselijk irritant, maar ik ken het patroon waar Anita en Dennis inzitten. In die zin dat je diep in je hart wel weet dat je het einde van de rit samen hebt bereikt, maar er tegen beter weten in toch mee door willen gaan. Totdat op een gegeven moment echt de bom barst, en dan is het einde ook ineens in 1 klap daar.