Welke calls heb je precies?quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:25 schreef Mr.J het volgende:
Even vanochtend een tientall calls TomTom ingeslagen. Come on zeg, veel lager kan echt niet.
Gooi ze aan het eind v/d week er weer uit als ze het merendeel van die 12% verlies vandaag weer goedgemaakt hebben. De 1 zijn dood...
Je kunt het niet 1:1 vergelijken omdat het koersgrafieken zijn en geen grafieken van het totaalrendement.quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Bij bijvoorbeeld Yahoo Finance kun je het koersverloop van verschillende bedrijven uitzetten tegen de tijd.
Ik heb dit gedaan voor o.a. Shell, Total, ExxonMobil en BP in een tijdperiode van 8 jaar.
http://finance.yahoo.com/(...)off;source=undefined
Zoals je ziet in de grafiek lijkt het erop dat BP en Shell zeer ondermaats presteren (afgaande van de koerstijging).
Vraag:
In hoeverre is er in deze yahoo grafieken rekening gehouden met dividend? Kan ik ze zo 1 op 1 vergelijken of gaat het dan mis?
Jaarverslagen kun je gratis downloaden. Daar staat in hoeveel dividend er is uitgekeerd. Meestal staat er ook wel een overzicht in dat een paar jaar teruggaat.quote:Waarschijnlijk gaat het zo verkeerd want anders hebben Shell en BP de afgelopen 8 jaar de inflatie niet eens bijgehouden. Waar ik ik wel correcte data vinden voor een vergelijk als hierboven geschetst ?
Zou kunnen, geen ideequote:Total is volgensmij de enigste van deze olie maatschappijen die bij hetn uitkeren van dividend uitgaat van de euro in plaats van de dollar. Misschien is dat ook wel de reden dat een groot chinees fonds laatst positie heeft genomen in Total ??!!
Ook aan gedacht maar niet gedaan. TT kan altijd veel lager.quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:25 schreef Mr.J het volgende:
Even vanochtend een tientall calls TomTom ingeslagen. Come on zeg, veel lager kan echt niet.
Gooi ze aan het eind v/d week er weer uit als ze het merendeel van die 12% verlies vandaag weer goedgemaakt hebben. De 1 zijn dood...
Je moet eerst bepalen wat je precies wilt met die software. Portfolio bijhouden? Grafiekjes tekenen? Optiestrategieen analyseren? Strategieen backtesten? Autotraden?quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef D.Licious het volgende:
Gebruiken jullie ook speciale software hiervoor? Ik ben zelf (nog) niet zo'n hele actieve belegger, maar wil hier wel meer tijd in gaan steken. Welke software raden jullie hiervoor aan?
-edit- via via kwam ik ook hier terecht, iemand hier bekend mee?
Kan ja, maar 13.50% eraf is erg veel. Heb de laatste paar maanden dit 2x gezien en beide keren kreeg je kort daarna een kort herstel. Daar wacht ik op...quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ook aan gedacht maar niet gedaan. TT kan altijd veel lager.
't blijft vooralsnog een gokje, maar we zullen zien waar ze over een half jaartje o.i.d. staanquote:Op maandag 7 april 2008 22:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vertrouw de hele markt voor geen cent, maar succes
zie het als een groter geheel, wees blij dat beleggen a la zijn pure vorm op dit moment bestaatquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:39 schreef Noshiba het volgende:DIVIDEND
![]()
wat een geniale uitvinding is dat toch
Snap ik ook wel, maar al stijgen je aandelen met een mooi percentage en je krijgt nog een redelijk groot bedrag erbij als dividend is dat toch erg leuk voor een 17 jarig studentjequote:Op dinsdag 8 april 2008 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
zie het als een groter geheel, wees blij dat beleggen a la zijn pure vorm op dit moment bestaaten er dus dingen zijn zoals dividend.
Ik moet persoonlijk toegeven dat ik helemaal niks doe met dividendquote:Op woensdag 9 april 2008 10:29 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar al stijgen je aandelen met een mooi percentage en je krijgt nog een redelijk groot bedrag erbij als dividend is dat toch erg leuk voor een 17 jarig studentje
Nouja, ik doe het voor de dividend, ben niet professioneel bezig met beleggent bedrijf waar ik in zit heeft ook als slogan: dividend is koningquote:Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moet persoonlijk toegeven dat ik helemaal niks doe met dividend![]()
T'Kan misschien makkelijk incasseren zijn maar ja .. ik prefereer de dagelijkse beslommeringen van de turbo's
Mijn rebound, wat doe je?quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kan ja, maar 13.50% eraf is erg veel. Heb de laatste paar maanden dit 2x gezien en beide keren kreeg je kort daarna een kort herstel. Daar wacht ik op...
... hopelijk niet tevergeefs...
Belgacomquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:39 schreef Noshiba het volgende:DIVIDEND
![]()
wat een geniale uitvinding is dat toch
USG komt in de buurt (80 cent op de huidige koers van 15,12 is net iets minder).quote:Op woensdag 9 april 2008 22:12 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Belgacom
Aan mijn aankoopprijs binnenkort bijna 6%. Zijn er bedrijven die hier nog boven gaan?
How the mighty have fallenquote:Op donderdag 10 april 2008 10:54 schreef ItaloDancer het volgende:
TomTom wtf?
Same herequote:Op donderdag 10 april 2008 11:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb een paar gokcalletjes T2 gekocht.
Ik denk dat dit echt heel erg verschillend per persoon is en erg persoonlijkquote:Op woensdag 9 april 2008 18:47 schreef athlonkmf het volgende:
Hoeveel geld zetten jullie maandelijks in voor:
aandelen
opties
e.d. eigenlijk?
Het bedrag per keer dat je inlegt.
Als jij bijvoorbeeld 10 contracten wilt kopen dan kun je die direct krijgen aan 1,25.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:23 schreef JimmyJames het volgende:
Voorbeeld:
Koers: ¤ 1,20
Bied: (31) 1,15
Laat: (125) 1,25
Hier willen 31 kopen voor 1,15 en 125 verkopen voor 1,25? Dus dan zou ik toch juist rond de 1,25 moeten gaan zitten?
In z'n algemeenheid kun je daar geen uitspraak over doen. Als ik jou was zou ik me inderdaad eerst maar eens gaan inlezen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit dat met het risico factor van opties? .. bijv. ten opzichte van turbo's ?
Dit zijn gewoon veel verhandelde commodities, en er bestaan termijncontracten voor zodat producenten en gebruikers ervan hun inkomsten/ kosten kunnen hedgen. Een sinaasappelboer moet bijvoorbeeld kunstmest kopen, salarissen betalen en in machines investeren en op deze manier kan hij zijn opbrengst alvast veiligstellen zodat hij zeker weet dat hij die dingen kan betalen.quote:En als laatste begrijp ik eigenlijk niet waarom er producten zijn zoals Katoen/Koffie en Sinaasappelsap!!! turbo's, ik bedoel maar, sinaasappelsap future turbo's![]()
Voorbeurs zou er beweerd zijn dat TomTom concessies had gedaan inzake de overname van Tele Atlas om de EC over te halen de overname goed te keuren (afspraken om andere bedrijven ook gebruik laten maken van TA kaarten tegen bepaalde prijzen oid). Daarop stegen de aandelen, maar toen kwam het gerucht dat TomTom geen concessies wil doen en zich misschien wel helemaal wil terugtrekken. Toen TA dus -20%, nu -7%, dus daar had je een leuke rit mee kunnen makenquote:
Mn call staat in de plus bij een minnend TTquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Voorbeurs zou er beweerd zijn dat TomTom concessies had gedaan inzake de overname van Tele Atlas om de EC over te halen de overname goed te keuren (afspraken om andere bedrijven ook gebruik laten maken van TA kaarten tegen bepaalde prijzen oid). Daarop stegen de aandelen, maar toen kwam het gerucht dat TomTom geen concessies wil doen en zich misschien wel helemaal wil terugtrekken. Toen TA dus -20%, nu -7%, dus daar had je een leuke rit mee kunnen makenTomTom zei later dat ze nog steeds met de EC in gesprek zijn.
quote:Op donderdag 10 april 2008 12:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Same hereIk wens ons sterkte.
Zonder risico, geen rendement.
Wat een ....quote:Op donderdag 10 april 2008 12:45 schreef Mr.J het volgende:
Ik had ze dinsdag al, die gokcalletjes...
*kras
Geen idee wie er achter de knoppen zit, maar deze koers is zeer onterecht mijn inziens.quote:Op maandag 14 april 2008 10:52 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
[..]
Wat een ....moeten we eerst naar de introductiekoers (17,50) terug?
Thx!quote:
EU heeft negatieve berichten over de overname van TA uitgestuurd ofzo?quote:Op maandag 14 april 2008 10:58 schreef Scorpie het volgende:
Whehehe, TomTomBen blij dat ik daar redelijk op tijd ben uitgestapt, its dropping like a brick
Zoooooondequote:Op vrijdag 18 april 2008 11:47 schreef Mr.J het volgende:
Al mijn calls van gisteren die van goede winst naar een goed verlies gingen (note to self; gebruik dan ook een stoploss order om je winst te beschermen, sukkel!) weten te lossen met uiteindelijk nog een plus ook!
Pffffffffffff, blijf nu maar even wachten tot de cijfers.
Details:
5 Calls April 466.
In op 1,30, eruit op 2,05
4 Calls April 467,50
In op 1,25, eruit op 0,95
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |