abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:25:12 #101
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57906644
Even vanochtend een tientall calls TomTom ingeslagen. Come on zeg, veel lager kan echt niet.

Gooi ze aan het eind v/d week er weer uit als ze het merendeel van die 12% verlies vandaag weer goedgemaakt hebben. De 1 zijn dood...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_57907546
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:25 schreef Mr.J het volgende:
Even vanochtend een tientall calls TomTom ingeslagen. Come on zeg, veel lager kan echt niet.

Gooi ze aan het eind v/d week er weer uit als ze het merendeel van die 12% verlies vandaag weer goedgemaakt hebben. De 1 zijn dood...
Welke calls heb je precies?
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:22:44 #103
19479 Mr.J
pi_57907700
10x 25,-, 10x 26,- en 10x 27,-.
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:32:21 #104
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57907855
Bij bijvoorbeeld Yahoo Finance kun je het koersverloop van verschillende bedrijven uitzetten tegen de tijd.

Ik heb dit gedaan voor o.a. Shell, Total, ExxonMobil en BP in een tijdperiode van 8 jaar.

http://finance.yahoo.com/(...)off;source=undefined

Zoals je ziet in de grafiek lijkt het erop dat BP en Shell zeer ondermaats presteren (afgaande van de koerstijging).

Vraag:

In hoeverre is er in deze yahoo grafieken rekening gehouden met dividend? Kan ik ze zo 1 op 1 vergelijken of gaat het dan mis? Waarschijnlijk gaat het zo verkeerd want anders hebben Shell en BP de afgelopen 8 jaar de inflatie niet eens bijgehouden. Waar ik ik wel correcte data vinden voor een vergelijk als hierboven geschetst ?

Total is volgensmij de enigste van deze olie maatschappijen die bij hetn uitkeren van dividend uitgaat van de euro in plaats van de dollar. Misschien is dat ook wel de reden dat een groot chinees fonds laatst positie heeft genomen in Total ??!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Sigmund_Freud op 08-04-2008 13:46:29 ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:04:01 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57913750
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Bij bijvoorbeeld Yahoo Finance kun je het koersverloop van verschillende bedrijven uitzetten tegen de tijd.

Ik heb dit gedaan voor o.a. Shell, Total, ExxonMobil en BP in een tijdperiode van 8 jaar.

http://finance.yahoo.com/(...)off;source=undefined

Zoals je ziet in de grafiek lijkt het erop dat BP en Shell zeer ondermaats presteren (afgaande van de koerstijging).

Vraag:

In hoeverre is er in deze yahoo grafieken rekening gehouden met dividend? Kan ik ze zo 1 op 1 vergelijken of gaat het dan mis?
Je kunt het niet 1:1 vergelijken omdat het koersgrafieken zijn en geen grafieken van het totaalrendement.
Stocksplits worden meestal wel meegenomen maar uitgekeerd dividend niet.
quote:
Waarschijnlijk gaat het zo verkeerd want anders hebben Shell en BP de afgelopen 8 jaar de inflatie niet eens bijgehouden. Waar ik ik wel correcte data vinden voor een vergelijk als hierboven geschetst ?
Jaarverslagen kun je gratis downloaden. Daar staat in hoeveel dividend er is uitgekeerd. Meestal staat er ook wel een overzicht in dat een paar jaar teruggaat.
Morningstar.com heeft die info ook, maar dat is wel een betaalsite.
quote:
Total is volgensmij de enigste van deze olie maatschappijen die bij hetn uitkeren van dividend uitgaat van de euro in plaats van de dollar. Misschien is dat ook wel de reden dat een groot chinees fonds laatst positie heeft genomen in Total ??!!
Zou kunnen, geen idee
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:14:41 #106
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57913990
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:25 schreef Mr.J het volgende:

Ook aan gedacht maar niet gedaan. TT kan altijd veel lager.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:19:29 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57914096
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef D.Licious het volgende:
Gebruiken jullie ook speciale software hiervoor? Ik ben zelf (nog) niet zo'n hele actieve belegger, maar wil hier wel meer tijd in gaan steken. Welke software raden jullie hiervoor aan?

-edit- via via kwam ik ook hier terecht, iemand hier bekend mee?
Je moet eerst bepalen wat je precies wilt met die software. Portfolio bijhouden? Grafiekjes tekenen? Optiestrategieen analyseren? Strategieen backtesten? Autotraden?

Zelf programmeer ik volautomatische handelsstrategieen in NinjaTrader, voorheen gebruikte in Tradestation2000 en heel lang geleden (vorige eeuw) Metastock. Eenvoudige algemene dingetjes doe ik meestal gewoon in Excel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:59:47 #108
19479 Mr.J
pi_57914796
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:14 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ook aan gedacht maar niet gedaan. TT kan altijd veel lager.
Kan ja, maar 13.50% eraf is erg veel. Heb de laatste paar maanden dit 2x gezien en beide keren kreeg je kort daarna een kort herstel. Daar wacht ik op...

... hopelijk niet tevergeefs...
pi_57919699
DIVIDEND

wat een geniale uitvinding is dat toch
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_57920375
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vertrouw de hele markt voor geen cent, maar succes
't blijft vooralsnog een gokje, maar we zullen zien waar ze over een half jaartje o.i.d. staan
pi_57922907
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:39 schreef Noshiba het volgende:
DIVIDEND

zie het als een groter geheel, wees blij dat beleggen a la zijn pure vorm op dit moment bestaat en er dus dingen zijn zoals dividend.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57929097
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

zie het als een groter geheel, wees blij dat beleggen a la zijn pure vorm op dit moment bestaat en er dus dingen zijn zoals dividend.
Snap ik ook wel, maar al stijgen je aandelen met een mooi percentage en je krijgt nog een redelijk groot bedrag erbij als dividend is dat toch erg leuk voor een 17 jarig studentje
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_57929103
doublé
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_57935185
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:29 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, maar al stijgen je aandelen met een mooi percentage en je krijgt nog een redelijk groot bedrag erbij als dividend is dat toch erg leuk voor een 17 jarig studentje
Ik moet persoonlijk toegeven dat ik helemaal niks doe met dividend
T'Kan misschien makkelijk incasseren zijn maar ja .. ik prefereer de dagelijkse beslommeringen van de turbo's

Doet er btw nog iemand mee aan de http://www.deslimstebelegger.nl/?
Misschien kunnen we een subleauge maken om te kijken wie het van ons fictief gezien het beste doet!?
Zijn best leuke prijzen te winnen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57938171
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet persoonlijk toegeven dat ik helemaal niks doe met dividend
T'Kan misschien makkelijk incasseren zijn maar ja .. ik prefereer de dagelijkse beslommeringen van de turbo's
Nouja, ik doe het voor de dividend, ben niet professioneel bezig met beleggent bedrijf waar ik in zit heeft ook als slogan: dividend is koning

nu staat ernaast dat het aandeel goed gaat en dat is natuurlijk een erg gunstige zaak
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_57939698
Hoeveel geld zetten jullie maandelijks in voor:
aandelen
opties
e.d. eigenlijk?

Het bedrag per keer dat je inlegt.
  woensdag 9 april 2008 @ 19:20:16 #117
19479 Mr.J
pi_57940459
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Kan ja, maar 13.50% eraf is erg veel. Heb de laatste paar maanden dit 2x gezien en beide keren kreeg je kort daarna een kort herstel. Daar wacht ik op...

... hopelijk niet tevergeefs...
Mijn rebound, wat doe je?
  woensdag 9 april 2008 @ 22:09:25 #118
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57944617
Noob case:
Ik heb me eigk nooit beziggehouden met bied en laat ivm aandelen omdat die paar centjes mij wat kunnen. Maar met opties lijkt me dat toch een andere koek te zijn. Als de koers 1,20 is, de bied 1,15 en laat 1,25. Welke limiet moet ik dan opgeven om de optie te kopen?
pi_57944682
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:39 schreef Noshiba het volgende:
DIVIDEND

Belgacom
Aan mijn aankoopprijs binnenkort bijna 6% dividendrendement (-25% kosten ). Zijn er bedrijven die hier nog boven gaan?
Nadeel is wel dat dat aandeel nauwelijks beweegt ivm andere bedrijven, waardoor het meer een hoogrentend spaarboekje is .

Het wordt tijd dat de belgische overheid die wet eens afschaft dat ze sowiezo 50%+1 aandeel in handen hebben. Dan gaat 't best nog wel omhoog gaan op overnamespeculatie denk ik.
  woensdag 9 april 2008 @ 22:15:07 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57944772
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:12 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Belgacom
Aan mijn aankoopprijs binnenkort bijna 6%. Zijn er bedrijven die hier nog boven gaan?
USG komt in de buurt (80 cent op de huidige koers van 15,12 is net iets minder).
Op fool.com staan hele lovende verhalen over dividend. Als je een aandeel van 30 koopt met 1$ dividend en dat dat bedrijf een beleid heeft om het dividend gemiddeld elke jaar met 15% te verhogen. Krijg je na 20 jaar 16 euro per aandeel uitgekeerd en na 30 jaar zelfs 40 euro!
pi_57944830
Even kijken hoeveel er wordt aangeboden enzo

Als er veel mensen in de laat staan op 1,25 en weinig (of niet heel veel iig) in de bied op 1,15, dan >90% kans dat je 'm voor 1,20 krijgt (als de koers stabiel is), als de koers ietsjes zakt dan voor 1,15 misschien ook wel. Na een paar keer merk je het wel, kijk iig naar hoeveel er willen kopen en verkopen en niet alleen naar de prijs. Gooi 'm in de laat als je 'm nu per se wil hebben, zeker als het onrustig is, scheelt 5 centjes, maar als ie de verkeerde kant op beweegt dan mis je 'm.
Of vergelijk ook optieseries die er net boven en onder liggen.
  woensdag 9 april 2008 @ 22:23:11 #122
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57944979
Voorbeeld:
Koers: ¤ 1,20
Bied: (31) 1,15
Laat: (125) 1,25

Hier willen 31 kopen voor 1,15 en 125 verkopen voor 1,25? Dus dan zou ik toch juist rond de 1,25 moeten gaan zitten?
pi_57952645
TomTom wtf?
pi_57952856
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:54 schreef ItaloDancer het volgende:
TomTom wtf?
How the mighty have fallen
pi_57952885
Ah, slecht nieuws over een retailer čn een verkoopadvies (ja, NU NOG, lekker op tijd) van twee buitenlandse banken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')