Je moet het wel per sector bekijken.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:18 schreef elcastel het volgende:
Jij noemt de koersen redelijk geprijst, ik vind ze nog te hoog ten opzichte van de omstandigheden. Er is even wat meer aan de hand dan het koersverloop op dit moment laat zien. Mijn mening hè, laat ik dat nog even benadrukken.
Dat ben ik met je eens, maar als de VS nog wel corrigeert, dan hobbelt het Damrak daar gewoon weer achteraan. Je hebt altijd periode's waarin belachelijk lage prijzen worden betaald en je hebt tijden dat er belachelijk veel wordt betaald. En ik denk dat er nog gecorrigeerd moet worden, dus ik verwacht nog betere koopmomenten.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:47 schreef JimmyJames het volgende:
Je moet het wel per sector bekijken.
Tov de omstandigheden zijn banken niet echt goedkoop te noemen. Aandelen die nauwelijks enige dollargevoeligheid hebben en ook niks van doen hebben met de CC en dan 50% of meer hebben ingeleverd daarentegen wel.
Wees selectief zou het motto moeten zijn (ik koop uitzenders en tech).
Het merkwaardige is dat heel veel mensen dit soort technieken toepassen maar nooit de moeite nemen om eerst eens even te testen of een bepaald candlestick patroon of een moving average uberhaupt voorspellende waarde heeft. Uiterst merkwaardig, want met een PC is het een fluitje van een cent om dat over 100 jaar data te verifieren.quote:Op maandag 31 maart 2008 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals de candlesticks/moving average/trendlijnen/die vage hokjes en kruisjes gebeuren etc etc etc.
Waar baseer jij vooral je keuzes op? Eigen intuïtie?quote:Op maandag 31 maart 2008 18:58 schreef elcastel het volgende:
TA is handig om er af en toe naast te leggen. Ik duik er nooit te diep in, je ziet vanzelf waar een koers op blijft hangen of doorheen schiet, ik neem het eigenlijk allemaal niet te serieus.
Wat is TKA?quote:Op maandag 31 maart 2008 14:09 schreef _Henry_ het volgende:
Nou dat valt wel mee hoor. Mensen die wat vaker met TA-technieken werken testen dit juist heel vaak.
Lees maar eens een TKA, staat iedere maand vol met dat soort dingen.
Ik denk dat hij met TKA het blad Technische en Kwantitatieve Analyse bedoelt, waar elke maand een aantal analyses instaan betreffende bepaalde zaken in de economie, uiteraard bekeken door het oog van een technisch analist! en er zal vast bijstaan of je wel of niet moet instappenquote:Op maandag 31 maart 2008 20:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat is TKA?
En noem dan eens een TA techniek die werkt, onderbouwd met cijfers, volgens TKA.
Op welke markten getest, over hoeveel jaar met hoeveel trades, % winners, % losers, average trade etc.
Van de meest gebruikte technieken (candlesticks, moving averages, MACD, RSI, Stochastics etc) zie ik nooit enige statistiek. Als je daar zelf even wat tests op draait begrijp je ook waarom.
De meeste van dat soort dingen kunnen wel toevallig positieve resultaten opleveren als je ze over te weinig data test. Test je echter met voldoende data dan is het niet beter dan random entries.
Daar komt het op neer ja, ik lees wat columns, TA's, vooral nieuwsberichten, ik toets het sentiment en kijk hoe nieuws wordt geimplementeerd in de koers. Van sommige analisten lees ik hun pleidooi en dit alles gooi ik in een grote zak en die schud ik flink.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar baseer jij vooral je keuzes op? Eigen intuïtie?
Technische analyse in de breedste betekenis van het woord (alles wat je uit koersdata haalt is in principe 'technische analyse') gebruik ik zelf ook voor korte termijn speculaties. Maar het is moeilijk om een methodiek te vinden die aantoonbaar werkt. Dwz, de strategie heeft in zowel backward- en forward testing een aantoonbare 'edge'.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar kan ik uit jouw post concluderen dat jij zelf eigenlijk weinig nut ziet in technische analyses? Of is het puur even ter kennisgeving er bij nemen.. ? En daarna beslissen of je ergens instapt?
TKA is inderdaad zoals hierboven al gezegd werd, het maandblad Technische en Kwantitatieve Analyse. Vaak wordt er dan een bepaalde techniek genoemd en beschreven en waarom die zou moeten werken. Vervolgens wordt de uitgevoerde backtest beschreven, uiteraard met positieve resultaten.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat is TKA?
En noem dan eens een TA techniek die werkt, onderbouwd met cijfers, volgens TKA.
Op welke markten getest, over hoeveel jaar met hoeveel trades, % winners, % losers, average trade etc.
Van de meest gebruikte technieken (candlesticks, moving averages, MACD, RSI, Stochastics etc) zie ik nooit enige statistiek. Als je daar zelf even wat tests op draait begrijp je ook waarom.
De meeste van dat soort dingen kunnen wel toevallig positieve resultaten opleveren als je ze over te weinig data test. Test je echter met voldoende data dan is het niet beter dan random entries.
Vraag of het van je ouders mag zou ik zeggen, ik begon namelijk op mn 17e en had daar toestemming van mn ouders voor nodig.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi,
ik ben 16 jaar, en heb geen enkel verstand van beleggen. Toch heb ik het nodige spaargeld, en wil hier graag mee gaan beleggen. Hoe pak ik dit het beste aan, want ik heb echt nergens verstand van.
Eén tip als je een keer bezig ben -> leer je natuurlijke reflexen uitschakelen. Kopen wanneer het stijgt en verkopen wanneer het daalt zijn veel gemaakte beginnersfouten, terwijl andersom vaker succes oplevert.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi,
ik ben 16 jaar, en heb geen enkel verstand van beleggen. Toch heb ik het nodige spaargeld, en wil hier graag mee gaan beleggen. Hoe pak ik dit het beste aan, want ik heb echt nergens verstand van.
ga veel lezen (beurs.nl, beursplaza.nl etc etc) kijk elke dag even een stukje RTLzquote:Op maandag 31 maart 2008 23:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi,
Koop nu virtueel een stuk of 5 aandelen. Staan ze over 6 maanden hoger, overweeg dan echt te gaan beleggen. (Zo ben ik ook begonnen met coca cola & mcdonaldsquote:Op maandag 31 maart 2008 23:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |