Hmmmz... En dan?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:07 schreef The_S het volgende:
Gewoon bellen en dan aanhoren wat ze te vertellen hebben.
Serieus joh?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik ga er vanuit dat je een enorme preek krijgt en moet beloven het nooit weer te gaan doen.
Ik krijg niet anders.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:19 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Serieus joh?
Besteed de politie daar hun tijd aan? Om een preek op te hangen?
Daar heb ik niets tegenin te brengen.quote:
Nope, een auto die simpelweg niet op mijn naam staat.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Is lease bak zeker?
Zoja.. dan krijg je vanzelf bericht van je lease maatschappij.
zo niet heb je mazzel en anders weten ze je wel te vinden als ze iets willen hoor.
Ga maar vast sparenkan nooit kwaad.
Bij vluchtstroken hangen 'gewone' camera's om de verkeerssituatie te kunnen bekijken...quote:Op maandag 17 maart 2008 22:59 schreef WGRkloon het volgende:
Vanmiddag (rond 12:30) nogal haast om op tijd op m'n werk te komen en aangezien er weer een stel kutbejaarden de linkerrijstrook (A1 Apeldoorn) bezet hielden maakte ik handig gebruik van de spitsstrook.
Yep, tuurlijk zag ik die doldwaze rode kruizen wel boven de weg, maar even 30 meter op een lege rijbaan, tja, daar kan weinig gebeuren.
Echterrrrrrr...
Vanmiddag heeft de politie uit die regio naar de eigenaar van de auto gebeld om te "informeren."
Verder gaven ze alleen aan dat ze de bestuurder wilden spreken.
Nu vroegen ze of ik terug wilde bellen, maar aangezien ik m'n telefoon morgenavond pas weer in m'n bezit heb, nog even dit topic alvorens te bellen.
Mijn vraag is niet zozeer of het fout is; die rode kruizen staan er immers niet voor niets.
Echter, ik ben niet aangehouden, niet geflitst en haal om eerlijk te zijn wel vaker in over die strook (snachts)
Dus... Wat kan ik het beste doen wanneer ik die beste mensen bel?
3 opties in mijn ogen:
1. Alles ontkennen.
Ik ben niet ter plekke aangehouden en er staan daar geen flitspalen of iets dergelijks, dus het lijkt me op zich sterk dat er "bewijsmateriaal is.
Enige optie lijkt me reëel gezien dat óf iemand anoniem gebeld heeft om mijn nummerbord door te geven (immers genoeg NSB-ers die het niet echt prettig vinden om ingehaald te worden)
Óf ze hebben het gezien aan de hand van de verkeerscamera's.
2. Alles bekennen.
Tja, ik denk niet dat ze bellen om me er slechts op te wijzen dat het niet mag.
Eventuele gevolgen zijn dus een teringhoge boete of voorkomen of weet ik veel wat.
3. Niet terugbellen.
Hopen dat de administratie net zoals bij elke overheidsinstantie ook daar een teringzooitje is en ik er verder nooit meer wat over hoor.
Enige risico zóu in principe zijn dat ze me thuis op komen halen. De politie en hun doorgaans nogal vreemde prioriteiten kennende zou dat op zich nog best reeel zijn.
Nou? Ervaringsdeskundigen? Experts? Of desnoods gewoon mensen met hun eigen ideeën?
Roept u maar!
Ow hehe..quote:Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Nope, een auto die simpelweg niet op mijn naam staat.
En tja, ze hebben me dus al "gevonden".
De vraag is echter; is het reeel dat ze er nog meer werk van maken dan dit?
Yeah I know... Maar worden die krengen ook als "bewijsmateriaal" gebruikt dan?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bij vluchtstroken hangen 'gewone' camera's om de verkeerssituatie te kunnen bekijken...
Laat je een vriendin bellen...quote:
Mwah, da's familie dus da's onderling wel te regelen.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:43 schreef Oblivion het volgende:
De nuchtere man hier in huis zegt: Bellen, want anders krijgt de eigenaar van de auto gekloot.
Ze hebben immers getuigen en zijn/haar kenteken.
Wellicht... als ze digitaal worden opgeslagen....quote:Op maandag 17 maart 2008 23:41 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Yeah I know... Maar worden die krengen ook als "bewijsmateriaal" gebruikt dan?
Je hebt kans dat als je niet belt je familielid in de problemen komt, okay dat is onderling wel te regelen, maar dokken moet je dan toch wel....quote:Op maandag 17 maart 2008 23:45 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Mwah, da's familie dus da's onderling wel te regelen.
Maar een flinke boete heb ik logischerwijs geen zin in, dus wat betreft het terugbellen zoek ik het contact liever niet zelf ook nog eens op.
quote:Plusstroken
Het gedeelte tussen Knooppunt Beekbergen (bij Apeldoorn) en afslag Deventer-Oost is in 2006 voorzien van plusstroken. Het gedeelte is daarbij voorzien van een dynamisch verkeersdoorstroomsysteem en vele tientallen camera's. Bij groot verkeersaanbod kan in beide richtingen een derde rijstrook worden geopend.
Ooooh, dat die camera's er hangen is op zich niet zo schokkend, die gehele route daar staat er immers vol mee.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Je hebt kans dat als je niet belt je familielid in de problemen komt, okay dat is onderling wel te regelen, maar dokken moet je dan toch wel....
Je had de ballen om 30 meter in te halen waar het niet mocht, heb dan nu ook de ballen....![]()
You are so fucked...![]()
[..]
Dan lijkt het me op zich verstandiger om die eventuele uitnodiging gewoon af te wachten.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:01 schreef Petre het volgende:
Als ze je gegevens vragen en je dan op het bureau uitnodigen kun je er vanuit gaan dat je wel een boete krijgt. Op welke snelheid reed je overigens over de spitsstrook?
Ook niet wat er boven het hoofd hangt van diegene waarvan de auto is, die er niet in mag rijden?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:01 schreef WGRkloon het volgende:
En "bang" om te bellen ben ik niet zoals je weet (. ) maar ik zie tot nu toe nog geen voordelen van zélf contact opnemen, alleen maar nadelen.
Wat was de max. snelheid ter plaatse?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:02 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Dan lijkt het me op zich verstandiger om die eventuele uitnodiging gewoon af te wachten.
150/160 zo ongeveer trouwens.
Enige wat ik tot nu toe gevonden heb is ditquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:18 schreef Freeflyer het volgende:
nogmaals www.flitsservice.nl! daar staat tot in detail beschreven wat je wel en niet moet doen.
Wat je wel en niet moet doen betreffende ...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:18 schreef Freeflyer het volgende:
nogmaals www.flitsservice.nl! daar staat tot in detail beschreven wat je wel en niet moet doen.
heb je de OP wel gelezen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat je wel en niet moet doen betreffende ...
quote:Op maandag 17 maart 2008 22:59 schreef WGRkloon het volgende:
maar even 30 meter op een lege rijbaan, tja, daar kan weinig gebeuren.
150/160 km/h is 41/44 m/s.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:02 schreef WGRkloon het volgende:
150/160 zo ongeveer trouwens.
Dat is wat ik ook zou doen denk ik. Let wel, denk ik.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:44 schreef Locusta het volgende:
Er hangen toch camera's boven de snelweg? Die hebben jou actie vast wel op film staan![]()
Gewoon niet terugbellen, als ze je zo nodig willen spreken bellen ze je zelf wel terug
Het kenteken staat niet op zijn naam.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 04:08 schreef Nachtdier het volgende:
Ik vraag me namelijk af wat de politie bezielt om jou een preek te geven als ze je ook een boete op kenteken kunnen geven?
Dus je rijdt op een vluchtstrook (geen spitsstrook, want daar hangen geen rode kruizen boven) minstens 30km/u te hard om wat mensen in te halen en dat doe je wel vaker. Dan ben je best een asociale bokkelul, vind je zelf ook niet? Ik hoop van harte dat ze je rijbewijs ritueel verbranden. De verantwoordelijkheid die het hebben van een rijbewijs met zich mee brengt, kan jij duidelijk niet aan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:02 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Dan lijkt het me op zich verstandiger om die eventuele uitnodiging gewoon af te wachten.
150/160 zo ongeveer trouwens.
Nou, heb er zelf ook nog even een nachtje over geslapen en ik moet zeggen dat ik het op zich steeds wel een vreemder verhaal vind worden en dan met name wat betreft de "bewijslast."quote:Op dinsdag 18 maart 2008 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je hoeft toch niet aan je eigen veroordeling mee te werken, ik zou gewoon niet terug bellen en als ze terug bellen alles ontkennen.
Zal ik je eens een geheimpje verklappen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:38 schreef EvL. het volgende:
[..]
Dus je rijdt op een vluchtstrook (geen spitsstrook, want daar hangen geen rode kruizen boven) minstens 30km/u te hard om wat mensen in te halen en dat doe je wel vaker. Dan ben je best een asociale bokkelul, vind je zelf ook niet? Ik hoop van harte dat ze je rijbewijs ritueel verbranden. De verantwoordelijkheid die het hebben van een rijbewijs met zich mee brengt, kan jij duidelijk niet aan.
quote:Op maandag 17 maart 2008 22:59 schreef WGRkloon het volgende:
Mijn vraag is niet zozeer of het fout is; die rode kruizen staan er immers niet voor niets.
Dat dus. Maw: laat ze kapot vallen met dat telefoontje van ze.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:38 schreef WGRkloon het volgende:
Persoonlijk heb ik dan ook het vermoeden dat het óf een agent in burger was óf een chagrijnige medeweggebruiker die snachts niet op de vrouw mocht en de anonieme tiplijn belde ofzo.
Want kennelijk hebben ze mijn eigen bekentenis nodig om de bewijslast te verstevigen/verkrijgen, anders zouden ze immers wel gewoon de boete richting de kentekenhouder sturen.
Klets. Het is gewoon te idioot voor woorden dat er een derde rijstrook ligt, maar dat deze maar een gedeelte van de tijd open is. Hij ligt er, stel 'm dan gewoon de hele dag open ivm betere doorstroming. Die rode kruizen slaan als een lul op een slagroomtaart.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:38 schreef EvL. het volgende:
[..]
Dus je rijdt op een vluchtstrook (geen spitsstrook, want daar hangen geen rode kruizen boven) minstens 30km/u te hard om wat mensen in te halen en dat doe je wel vaker. Dan ben je best een asociale bokkelul, vind je zelf ook niet? Ik hoop van harte dat ze je rijbewijs ritueel verbranden. De verantwoordelijkheid die het hebben van een rijbewijs met zich mee brengt, kan jij duidelijk niet aan.
Goede vergelijking! Daar bestaat natuurlijk ook best het risico dat je andere mensen mee doodmaakt hè?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:45 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Zal ik je eens een geheimpje verklappen?
Ik ben in een ver verleden ook weleens door een rood stoplicht gelopen.
Serieus, ze hadden direct m'n beide benen moet amputeren!.
Jammer joh, op een forum geven mensen hun mening. Ook als je die niet leuk vindt.quote:Oftewel:
Vind ik ook prima hoor, maar de rode kruizen hingen er nu eenmaal wél en was het heel goed mogelijk dat er een auto met pech zou staan. Je rijdt simpelweg niet (met fucking 150/160) over een vluchtstrook om mensen in te halen. Punt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:52 schreef Mikkie het volgende:
Klets. Het is gewoon te idioot voor woorden dat er een derde rijstrook ligt, maar dat deze maar een gedeelte van de tijd open is. Hij ligt er, stel 'm dan gewoon de hele dag open ivm betere doorstroming. Die rode kruizen slaan als een lul op een slagroomtaart.
Hij rijdt toch over een derde rijbaan? Geen vluchtstrook? Of heeft hij rechts ingehaald?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:52 schreef EvL. het volgende:
[..]
Goede vergelijking! Daar bestaat natuurlijk ook best het risico dat je andere mensen mee doodmaakt hè?
Als je serieus niet inziet hoe vreselijk hersenloos én gevaarlijk is wat je doet, moet je misschien serieus overwegen voortaan maar de trein te nemen.
[..]
Jammer joh, op een forum geven mensen hun mening. Ook als je die niet leuk vindt.
[..]
Vind ik ook prima hoor, maar de rode kruizen hingen er nu eenmaal wél en was het heel goed mogelijk dat er een auto met pech zou staan. Je rijdt simpelweg niet (met fucking 150/160) over een vluchtstrook om mensen in te halen. Punt.
Ik zie het niet als een vluchtstrook, maar als een gesloten rijbaan. Dat scheelt al een hoop. En 150 op de snelweg is peanuts, als het rustig is, is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:52 schreef EvL. het volgende:
[..]
Vind ik ook prima hoor, maar de rode kruizen hingen er nu eenmaal wél en was het heel goed mogelijk dat er een auto met pech zou staan. Je rijdt simpelweg niet (met fucking 150/160) over een vluchtstrook om mensen in te halen. Punt.
Hm. Ik ben even uitgegaan van de spitsstrook op de A13 die buiten de spits gewoon vluchtstrook is. Als de spitsstrook de linkerbaan is, vind ik het nog steeds wel behoorlijk asociaal, maar een voorwaardelijke rijontzegging meer op z'n plaats dan het ritueel verbranden van z'n rijbewijs.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:04 schreef Jay-K het volgende:
[..]
Hij rijdt toch over een derde rijbaan? Geen vluchtstrook? Of heeft hij rechts ingehaald?
Ik zie het probleem ook niet...behalve dat mensen je niet op die rijbaan verwachten...
Het ligt eraan of de spitsstrook links of rechts van de weg zit in dit geval, het kan allebei namelijk, Wellicht kan de TS dat nog verduidelijken, want als het rechts was komt er idd nog rechts inhalen bijquote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:04 schreef Jay-K het volgende:
[..]
Hij rijdt toch over een derde rijbaan? Geen vluchtstrook? Of heeft hij rechts ingehaald?
Ik zie het probleem ook niet...behalve dat mensen je niet op die rijbaan verwachten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |