abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57442436
Vanmiddag (rond 12:30) nogal haast om op tijd op m'n werk te komen en aangezien er weer een stel kutbejaarden de linkerrijstrook (A1 Apeldoorn) bezet hielden maakte ik handig gebruik van de spitsstrook.
Yep, tuurlijk zag ik die doldwaze rode kruizen wel boven de weg, maar even 30 meter op een lege rijbaan, tja, daar kan weinig gebeuren.

Echterrrrrrr...
Vanmiddag heeft de politie uit die regio naar de eigenaar van de auto gebeld om te "informeren."
Verder gaven ze alleen aan dat ze de bestuurder wilden spreken.

Nu vroegen ze of ik terug wilde bellen, maar aangezien ik m'n telefoon morgenavond pas weer in m'n bezit heb, nog even dit topic alvorens te bellen.

Mijn vraag is niet zozeer of het fout is; die rode kruizen staan er immers niet voor niets.
Echter, ik ben niet aangehouden, niet geflitst en haal om eerlijk te zijn wel vaker in over die strook (snachts)

Dus... Wat kan ik het beste doen wanneer ik die beste mensen bel?
3 opties in mijn ogen:

1. Alles ontkennen.
Ik ben niet ter plekke aangehouden en er staan daar geen flitspalen of iets dergelijks, dus het lijkt me op zich sterk dat er "bewijsmateriaal is.
Enige optie lijkt me reëel gezien dat óf iemand anoniem gebeld heeft om mijn nummerbord door te geven (immers genoeg NSB-ers die het niet echt prettig vinden om ingehaald te worden)
Óf ze hebben het gezien aan de hand van de verkeerscamera's .

2. Alles bekennen.
Tja, ik denk niet dat ze bellen om me er slechts op te wijzen dat het niet mag.
Eventuele gevolgen zijn dus een teringhoge boete of voorkomen of weet ik veel wat.

3. Niet terugbellen.
Hopen dat de administratie net zoals bij elke overheidsinstantie ook daar een teringzooitje is en ik er verder nooit meer wat over hoor.
Enige risico zóu in principe zijn dat ze me thuis op komen halen. De politie en hun doorgaans nogal vreemde prioriteiten kennende zou dat op zich nog best reeel zijn.

Nou? Ervaringsdeskundigen? Experts? Of desnoods gewoon mensen met hun eigen ideeën?
Roept u maar!
pi_57442637
Gewoon bellen en dan aanhoren wat ze te vertellen hebben.
  maandag 17 maart 2008 @ 23:13:40 #3
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_57442823
zal een boete zijn wegens oneigenlijk gebruik van de vluchtstrook. 300 euri geloof ik. Misschien blijft het bij een waarschuwing maar misschien ook niet. Tsja wie zijn billen brand ...
pi_57442861
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:07 schreef The_S het volgende:
Gewoon bellen en dan aanhoren wat ze te vertellen hebben.
Hmmmz... En dan?
Hypothetisch:
Agent: Ja, reed jij daar gisteren over de spitsstrook?
Ik: Zeg ik niet.
Agent: Naja, we hebben je nummerbord doorgekregen!
Ik: Euh ok, en nu?
Agent: Tja, het mag niet hé!
Ik: En wat zijn de gevolgen dan mocht ik het inderdaad zijn geweest?
Agent: Blabla, boete, voorkomen...
Ik: Heb je bewijsmateriaal?

Weer 3 opties:

1. Ze hebben bewijsmateriaal:
Agent: Ja hebben we!
Ik: Kut .

2. Ze hebben geen bewijsmateriaal, maar de agent "liegt"/beweert (jaja, dat doen ze) dat ze het wel hebben:
Agent: Ja, hebben we.
Ik: Kut.

3. Ze hebben geen bewijsmateriaal:
Agent: Nee, hebben we niet .
Ik: Hahahaha, dan ontken ik alles! DOEDOEI! .

Oftewel, ik denk niet dat ik me in 1 van die 3 gevallen nog geloofwaardig ergens onderuit kan lullen als ik eenmaal zo "diep" in het gesprek zit.
  maandag 17 maart 2008 @ 23:16:55 #5
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57442900
Ik ga er vanuit dat je een enorme preek krijgt en moet beloven het nooit weer te gaan doen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_57442958
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik ga er vanuit dat je een enorme preek krijgt en moet beloven het nooit weer te gaan doen.
Serieus joh?
Besteed de politie daar hun tijd aan? Om een preek op te hangen?
  maandag 17 maart 2008 @ 23:19:53 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57442967
Als ze je gezien hebben, dan is dat in principe afdoende bewijs.

Ik zou niet terug bellen (he, waarom zou je de problemen opzoeken!?) en als ze bellen alles ontkennen.
Als ze bewijs hebben moet je toch betalen, en als ze geen bewijs hebben zou ik ze dat ook vooral niet geven!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 17 maart 2008 @ 23:25:21 #8
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57443116
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:19 schreef WGRkloon het volgende:

[..]

Serieus joh?
Besteed de politie daar hun tijd aan? Om een preek op te hangen?
Ik krijg niet anders.
pi_57443177
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:25 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik krijg niet anders.
Jij hebt tieten. Ik niet.
  maandag 17 maart 2008 @ 23:31:10 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57443267
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:27 schreef WGRkloon het volgende:

[..]

Daar heb ik niets tegenin te brengen.
  maandag 17 maart 2008 @ 23:32:20 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_57443290
Is lease bak zeker?
Zoja.. dan krijg je vanzelf bericht van je lease maatschappij.
zo niet heb je mazzel en anders weten ze je wel te vinden als ze iets willen hoor.
Ga maar vast sparen kan nooit kwaad.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_57443327
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Is lease bak zeker?
Zoja.. dan krijg je vanzelf bericht van je lease maatschappij.
zo niet heb je mazzel en anders weten ze je wel te vinden als ze iets willen hoor.
Ga maar vast sparen kan nooit kwaad.
Nope, een auto die simpelweg niet op mijn naam staat.
En tja, ze hebben me dus al "gevonden".

De vraag is echter; is het reeel dat ze er nog meer werk van maken dan dit?
pi_57443403
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:59 schreef WGRkloon het volgende:
Vanmiddag (rond 12:30) nogal haast om op tijd op m'n werk te komen en aangezien er weer een stel kutbejaarden de linkerrijstrook (A1 Apeldoorn) bezet hielden maakte ik handig gebruik van de spitsstrook.
Yep, tuurlijk zag ik die doldwaze rode kruizen wel boven de weg, maar even 30 meter op een lege rijbaan, tja, daar kan weinig gebeuren.

Echterrrrrrr...
Vanmiddag heeft de politie uit die regio naar de eigenaar van de auto gebeld om te "informeren."
Verder gaven ze alleen aan dat ze de bestuurder wilden spreken.

Nu vroegen ze of ik terug wilde bellen, maar aangezien ik m'n telefoon morgenavond pas weer in m'n bezit heb, nog even dit topic alvorens te bellen.

Mijn vraag is niet zozeer of het fout is; die rode kruizen staan er immers niet voor niets.
Echter, ik ben niet aangehouden, niet geflitst en haal om eerlijk te zijn wel vaker in over die strook (snachts)

Dus... Wat kan ik het beste doen wanneer ik die beste mensen bel?
3 opties in mijn ogen:

1. Alles ontkennen.
Ik ben niet ter plekke aangehouden en er staan daar geen flitspalen of iets dergelijks, dus het lijkt me op zich sterk dat er "bewijsmateriaal is.
Enige optie lijkt me reëel gezien dat óf iemand anoniem gebeld heeft om mijn nummerbord door te geven (immers genoeg NSB-ers die het niet echt prettig vinden om ingehaald te worden)
Óf ze hebben het gezien aan de hand van de verkeerscamera's .

2. Alles bekennen.
Tja, ik denk niet dat ze bellen om me er slechts op te wijzen dat het niet mag.
Eventuele gevolgen zijn dus een teringhoge boete of voorkomen of weet ik veel wat.

3. Niet terugbellen.
Hopen dat de administratie net zoals bij elke overheidsinstantie ook daar een teringzooitje is en ik er verder nooit meer wat over hoor.
Enige risico zóu in principe zijn dat ze me thuis op komen halen. De politie en hun doorgaans nogal vreemde prioriteiten kennende zou dat op zich nog best reeel zijn.

Nou? Ervaringsdeskundigen? Experts? Of desnoods gewoon mensen met hun eigen ideeën?
Roept u maar!
Bij vluchtstroken hangen 'gewone' camera's om de verkeerssituatie te kunnen bekijken...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 17 maart 2008 @ 23:38:34 #14
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_57443454
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef WGRkloon het volgende:

[..]

Nope, een auto die simpelweg niet op mijn naam staat.
En tja, ze hebben me dus al "gevonden".

De vraag is echter; is het reeel dat ze er nog meer werk van maken dan dit?
Ow hehe..
Nou als het volgens de politie ietsis.. dan komen ze er wel mee..
Dus lijkt me dat je dat vanzelf merkt.. wel binnen een paar weken dan lijkt me.
Je gewoon laten verrassen dus. ( en toch vast beginnen met sparen hehe)
Kan natuurlijk ook zijn dat de eigenaar van die auto ineens een mega boete krijgt ofzo
Dat merk je dan ook wel.
Kortom het blijft spannend !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_57443533
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Bij vluchtstroken hangen 'gewone' camera's om de verkeerssituatie te kunnen bekijken...
Yeah I know... Maar worden die krengen ook als "bewijsmateriaal" gebruikt dan?
pi_57443596
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:27 schreef WGRkloon het volgende:

[..]

Laat je een vriendin bellen...
Die heeft wel tieten...

De nuchtere man hier in huis zegt: Bellen, want anders krijgt de eigenaar van de auto gekloot.
Ze hebben immers getuigen en zijn/haar kenteken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57443617
Ik zou sowieso niet gaan bellen, dat is namelijk inderdaad gewoon zoeken naar problemen. Gewoon niks van je laten horen en afwachten...
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
pi_57443630
Er hangen toch camera's boven de snelweg? Die hebben jouw actie vast wel op film staan
Gewoon niet terugbellen, als ze je zo nodig willen spreken bellen ze je zelf wel terug

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 18-03-2008 10:40:50 ]
pi_57443654
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:43 schreef Oblivion het volgende:

De nuchtere man hier in huis zegt: Bellen, want anders krijgt de eigenaar van de auto gekloot.
Ze hebben immers getuigen en zijn/haar kenteken.
Mwah, da's familie dus da's onderling wel te regelen.

Maar een flinke boete heb ik logischerwijs geen zin in, dus wat betreft het terugbellen zoek ik het contact liever niet zelf ook nog eens op.
pi_57443739
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:41 schreef WGRkloon het volgende:

[..]

Yeah I know... Maar worden die krengen ook als "bewijsmateriaal" gebruikt dan?
Wellicht... als ze digitaal worden opgeslagen....
(wat me niet erg logisch lijkt... maar goed)

En verder lijkt het me erg verstandig om gewoon te bellen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 17 maart 2008 @ 23:49:28 #21
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57443746
jou vinden wil niet zeggen dat jij ook in de auto reed. aangezien je niet aan je eigen veroordeling mee hoeft te werken en je een slecht geheugen hebt en er meerdere mensen gebruik maken van de auto weet jij niet wie er gereden heeft.

op www.flitsservice.nl staat een soortgelijk iets tot in de puntjes omschreven.
Neerkomen wel!
pi_57443870
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:45 schreef WGRkloon het volgende:

[..]

Mwah, da's familie dus da's onderling wel te regelen.

Maar een flinke boete heb ik logischerwijs geen zin in, dus wat betreft het terugbellen zoek ik het contact liever niet zelf ook nog eens op.
Je hebt kans dat als je niet belt je familielid in de problemen komt, okay dat is onderling wel te regelen, maar dokken moet je dan toch wel....
Je had de ballen om 30 meter in te halen waar het niet mocht, heb dan nu ook de ballen....

You are so fucked...
quote:
Plusstroken

Het gedeelte tussen Knooppunt Beekbergen (bij Apeldoorn) en afslag Deventer-Oost is in 2006 voorzien van plusstroken. Het gedeelte is daarbij voorzien van een dynamisch verkeersdoorstroomsysteem en vele tientallen camera's. Bij groot verkeersaanbod kan in beide richtingen een derde rijstrook worden geopend.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57444037
Als ze je gegevens vragen en je dan op het bureau uitnodigen kun je er vanuit gaan dat je wel een boete krijgt. Op welke snelheid reed je overigens over de spitsstrook?
bye
pi_57444056
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:54 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Je hebt kans dat als je niet belt je familielid in de problemen komt, okay dat is onderling wel te regelen, maar dokken moet je dan toch wel....
Je had de ballen om 30 meter in te halen waar het niet mocht, heb dan nu ook de ballen....

You are so fucked...
[..]
Ooooh, dat die camera's er hangen is op zich niet zo schokkend, die gehele route daar staat er immers vol mee.
Ik heb echter nog nooit gehoord dat er aan de hand van snelwegdoorstroomcamera's een boete heeft gekregen of vervolgd is, dus wat dat betreft vraag ik me wel af waar het bewijsmateriaal uit bestaat.

En "bang" om te bellen ben ik niet zoals je weet ( . ) maar ik zie tot nu toe nog geen voordelen van zélf contact opnemen, alleen maar nadelen.
pi_57444070
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:01 schreef Petre het volgende:
Als ze je gegevens vragen en je dan op het bureau uitnodigen kun je er vanuit gaan dat je wel een boete krijgt. Op welke snelheid reed je overigens over de spitsstrook?
Dan lijkt het me op zich verstandiger om die eventuele uitnodiging gewoon af te wachten.
150/160 zo ongeveer trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')