Cramer riep in 2001 geloof ik om enkel en alleen in tech te investeren. Maw, die man moet je niet zomaar blindelings volgenquote:
Bronquote:Rogers Bets Against U.S. Investment Banks, Housing (Update1)
By Saijel Kishan and David Clarke
Oct. 31 (Bloomberg) -- Jim Rogers, co-founder of the Quantum Hedge Fund with billionaire George Soros, boosted his bets against U.S. securities firms because of their salary ``excesses'' and money-losing investments.
Rogers said he increased his year-old short positions in the past six weeks in U.S. investment banks, using exchange-traded funds and bets against individual companies he declined to name. Stocks in the industry, which pays too much in bonuses, may fall as much as 70 percent in a bear market, he said.
``You see 29-year-olds on Wall Street making $10 million to $20 million a year, and they think it's normal,'' Rogers, 65, said in an interview in London today. ``There have been lots of excesses,'' said Rogers, chairman of Beeland Interests Inc.
Jim Rogers: 'Val van de dollar niet te stuiten'quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Jim rogers, de man die zei dat Bear Stearns niet om zou vallen
Hoe zou het trouwens met Jim Cramer op dit moment zijn? Toen hij uit z'n dak ging was dat in augustus 2007. Ondertussen moet de man wel overleden zijn aan hoge bloeddruk of niet?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Jim Rogers: 'Val van de dollar niet te stuiten'
Jim Cramer: Topbelegger VS uit z'n dak op CNBC
quote:De Amerikaanse topbelegger Jim Cramer, financieel bestuurder van Bear Stearns
Cramer hoopt natuurlijk op zijn deel van de 6 miljard $ die JPM opzij heeft gezet voor litigation en severance payquote:
En al helemaal tov de yen (bijna weer 100 yen voor een dollar)quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:23 schreef remlof het volgende:
Hmm die renteverlaging heeft de dollar toch anderhalf cent doen stijgen tov de Euro. $1.565 voor euro nu.
Pfrrrt. De eerste analist die dit goed kan praten na wat er eerder is gezegd kan zo door als tarotlegger of koffiedikkijker.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:06 schreef ItaloDancer het volgende:
De Dow sluit 420 punten (3,5%) hoger, de S&P en Nasdaq beide 4,2%.
Lees je even in over het verschil tussen de 'discount rate' en de 'federal funds rate'. En kijk dan welke er verlaagd zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:44 schreef HiZ het volgende:
Dus, als de FED de rente met 100 punten verlaagt dan is het einde der tijden voor de VS economie nakend. Maar, als de FED de rente met 25 punten verlaagt en 2 dagen later met 75 punten, dan is alles whoopsy daisy en gaan we de champagne ontkurken.
Die laatste optie de discount rate is ook steeds belangrijker omdat banken niet bereid blijken tegen deze lage tarieven elkaar geld te lenen. Buitenlanders zijn evenmin meer bereid tegen deze lage tarieven uit te lenen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:56 schreef HansAEX het volgende:
De Federal Funds Rate geeft weer hoeveel rente Amerikaanse banken in rekening brengen om Federal Funds aan elkaar te lenen. De Discount Rate is het tarief waartegen banken rechtstreeks geld kunnen lenen van de Fed. Die laatste is dus in 2 stappen met procent verlaagd.
Bronquote:
Foreign investors veto Fed rescue
By Ambrose Evans-Pritchard, International Business Editor
Last Updated: 1:13pm GMT 17/03/2008
As feared, foreign bond holders have begun to exercise a collective vote of no confidence in the devaluation policies of the US government. The Federal Reserve faces a potential veto of its rescue measures.
# Contagion fears sweep across the Atlantic
# Dollar plunges as Fed steps up moves
# Read more of Ambrose Evans-Pritchard
Ben Bernanke, Dollars down a drain and the Federal Reserve
Desperate measures: Bernanke and the Federal Reserve need to keep on top of the crisis and continue to intervene if needed
Asian, Mid East and European investors stood aside at last week's auction of 10-year US Treasury notes. "It was a disaster," said Ray Attrill from 4castweb. "We may be close to the point where the uglier consequences of benign neglect towards the currency are revealed."
The share of foreign buyers ("indirect bidders") plummeted to 5.8pc, from an average 25pc over the last eight weeks. On the Richter Scale of unfolding dramas, this matches the death of Bear Stearns.
Rightly or wrongly, a view has taken hold that Washington is cynically debasing the coinage, hoping to export its day of reckoning through beggar-thy-neighbour policies.
...........
In "De dag dat de Dollar viel" komt ook zoiets voor geloof ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:52 schreef HansAEX het volgende:
'Wisselkantoren Amsterdam weigeren dollars'
dit bericht doet me ergens aan denken...
Ja. dat bedoelt hij neem ik aanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In "De dag dat de Dollar viel" komt ook zoiets voor geloof ik.
Dus als de rente lager is dan de inflatie wordt lenen eigenlijk door de banken gesubsidieerd! Zo had ik het nog niet bekekenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:29 schreef pberends het volgende:
De kiem voor de volgende zeepbel is gelegd
Hrm, mnja, moeilijk. Het probleem is dat 'inflatie' eigenlijk nog niet helemaal lekker uitgedefinieerd is, en dat je twee dingen tegelijkertijd wilt meten met hetzelfde getal. Enerzijds is dat de 'cost of living index', of de 'hoeveel geld hou ik over aan het einde van de maand-index', anderzijds is 't een maat voor de groei van de geldvoorraad. Die dingen zijn wel aan elkaar gerelateerd, maar ze hoeven niet perse hetzelfde te zijn (in ieder geval zeker niet voor individuele personen of bedrijven).quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus als de rente lager is dan de inflatie wordt lenen eigenlijk door de banken gesubsidieerd! Zo had ik het nog niet bekeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |