quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef user_68910102 het volgende:Inmiddels ben ik de 20 al geruime tijd gepasseerd en steeds vaker voel ik me leeg. Ik ben erg druk met studie, daarnaast af en toe wat sporten en dat is het eigenlijk wel. Opzich heb ik wel redelijk wat vrienden, maar de laatste tijd doen we minder vaak leuke dingen. Hierdoor zit ik vaak in het weekend alleen op m'n kamer en ga ik steeds meer nadenken.
Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Mijn ervaring op het gebied van vrouwen is echt 0,0. Ik heb nooit gekust of zelfs maar iemand omarmd, laat staan meer dan dat. Dit gaat me steeds meer dwars zitten. Eigenlijk denk ik dat ik twee problemen heb.
Ten eerste het krijgen van een relatie. Ik ben absoluut niet lelijk, maar ik denk dat het toch wel behoorlijk aan uitstraling ontbreekt. Ik ben best een aardige jongen, maar niet erg open naar vreemden toe. Op zich is dit niet direct een probleem, ik heb alleen wat meer tijd nodig. Sommigen kunnen gewoon op een vrouw afstappen en ermee praten en meer. Zo ben ik absoluut niet, ik moet gewoon een goede aanleiding hebben. Nu zijn er natuurlijk meer mensen zoals ik; het probleem is eigenlijk, dat ik vrijwel nooit vrouwen ontmoet. Ik studeer in Delft, dus op m'n studie of tijdens sporten vind ik gewoon niemand. Voor werk heb ik momenteel geen tijd. Iemand tijdens uitgaan regelen is nou ook niet echt aan mij besteed. En zo blijft er dus niets over. Er gaan echt maanden voorbij zonder dat ik een vrouw spreek.
Tweede probleem is misschien niet eens een probleem, maar ik ben bang dat ik niet weet hoe ik me in een relatie moet gedragen. Vrienden zie ik vaak sms-en, of ze gaan met hun vriendin samen wat doen. Ik zou dus al écht niet weten wat ik elke dag moet sms-en of wat ik op een zondagmiddag met een vriendin zou moeten doen. Omdat ik geen ervaring heb met intimiteit ben ik ook bang dat ik me daarin geen houding kan geven. Verder denk ik dat ik ook weinig te vertellen heb en daarom gewoon saai ben. En ook andere dingen als cadeaus kopen lijkt me een probleem, ik weet gewoon niet wat, hoe vaak en wanneer. Eigenlijk komt het er op neer dat ik bang ben dat ik de dingen die een relatie tot een relatie maken gewoon niet in me heb.
Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen vertrouwen meer in. En een leven zonder enige vorm van intimiteit is gewoon niet leuk. Momenteel leef ik alleen nog maar voor studie en ik heb er totaal geen plezier in. Omdat nu de normale leuke dingen met vrienden ook minder worden, zou ik wel eens wat meer willen in het leven. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, maar de laatste tijd doet het toch wel een beetje pijn om altijd maar alleen te zijn.
Vaak wordt er in dit soort topics gezegd van "je moet niet te geforceerd op zoek gaan," maar dat heb ik nooit gedaan, het is pas echt de laatste maanden dat het me dwars zit, verder ben ik er nooit mee bezig geweest. Verder zijn clichés als op elk potje past een deksel ook niet waar, het kómt niet vanzelf aanwaaien, niet bij mij iig. Zou er nog hoop zijn?

Best een herkenbaar verhaal eigenlijk, nog niet zo heel lang geleden zat ik precies in hetzelfde schuitje.
Vrolijk als ITér aan het studeren, veel vrienden via de voetbal en een enkeling via school maar eigenlijk totaal geen meiden, leek wel alsof ik een natuurlijke aversie had.
Sprak ze nooit aan, wist niet wat ik er mee aanmoest omdat interesses totaal elders lagen (standaard gedachten bij ITérs geloof ik) en ik dus gewoon geen flauw idee had waar ik het over moest hebben.
Die vrienden gingen vaak genoeg naar de kroeg, beetje hangen met elkaar buiten en de stad in met vriendinnen en ik was meer gefixeerd op studies, het voetballen en m'n eigen hobbies waar je nou niet bepaald veel meiden tegenkomt en had ook een tijd zoiets van 'Ow god, ik krijg nooit een vriendin' en toen ik eenmaal wat vaker mee ging naar de lokale kroeg en me wat meer mengde in de groepjes hangjongeren ging de rest vanzelf.

Volgens mij is het ook zo dat júist de jongens die zo vreemd, afstandelijk en afwijkend doen bij meiden toch 'iets' hebben waardoor ze interessant worden tussen al die wanabee players en loverboys (ligt er natuurlijk wel aan op wat voor manier).
Hoe dan ook, vóor mijn 20ste had ik ook amper contact met meiden, laat staan dat ik ze gezoend had of andere intimiteiten en had toen ook niet bepaald het idee dat het wel goed zou komen.
Jouw eerste probleem is trouwens niet eens zo zeer het krijgen van een relatie maar eerder wat meer onder de dames te komen, ermee praten en zodoende wat meer 'vertrouwen' te krijgen zodat je ze ook gewoon aanspreekt.
En dat is makkelijker gezegt dan gedaan want nuchter stap ik ook niet zomaar op een meid af die ik totaal niet ken, maar hoe meer je omgaat en onderneemt met vrienden, hoe makkelijker je weer in contact komt met de vriendinnen van hun en de vriendinnen van die meiden.
Ga er in ieder geval vanuit dat je wel de nodige vrienden hebt die wel onder de meiden komen, zo niet dan zou ik me even oriënteren op vrienden mét een boel meiden om hun heen.
Vanuit totaal geen contact of intimiteit met meiden naar het aangaan van een relatie lijkt het me geen reële stap om te nemen en dan raak je enkel nog gefrustreerder denk ik.
Als bovenstaand uberhaupt niet mogelijk is, je de tijd niet hebt om uit te gaan enz. zou ik uberhaupt niet aan een relatie gaan beginnen maar dat terzijde.
Dan heb je natuurlijk ook nog andere manieren om in contact te komen met meiden en dat is simpelweg het internet, lang leve de relatiesites, profielsites en meer van die ongein waarbij er genoeg meiden zijn om aan te spreken.
Geen idee of dat je 'ding' is of niet, het mijne was het overigens ook niet maar zo ben ik wel nog eens ergens geweest en heb een boel jongens én meiden ontmoet (zonder relatie intenties overigens, dat zou me vriendin niet zo op prijs gesteld hebben) die ik geregeld nog steeds zie, inclusief hun vriendenkring.
Dat tweede probleem lijkt me ook geen probleem, eerder een kwestie van ontdekken en hooguit een keer goed op je bek gaan.
Het lijkt me dat áls je in een relatie zit met iemand, je ook wel het nodige deelt qua hobbies en interesses en daar speel je dan toch gewoon op in?
En anders ga je vrolijk cliche uit eten, bioscoopje, het strand ... enz. maar daar zijn genoeg voorbeeld-films voor te vinden.
En het andere vlak van 'wat te doen met een meid' zijn overigens ook genoeg films voor, daar hoef ik vermoedelijk ook niet op in te gaan.
Nou is ook dit wel een herkenbaar iets hoor, eerste dates die haast om zeep geholpen worden omdat ik meer intimiteit had met me broertje dan met haar en dat soort zaken, maar daar leer je wel weer van en raak je ook zelfverzekerder door wat je zelfvertrouwen ook goed doet.
En iedereen heeft voldoende gespreksstof, alleen moet die ander het natuurlijk wel delen maar zolang het niet structureel hoeft te gaan over zaken die ze niet kan volgen, voetbal, seks, drank en andere sporten zal ook dat best wel meevallen.

Sowieso is er geen standaard stappenplan voor een goede relatie, maar als je door gewoon jezelf te blijven al een meid kan 'scoren' hoef je je toch echt niet bijzonder veel aan te passen hoor.
En maak je vooral geen druk over cadeau's, wat te zeggen en te doen, dat soort dingen vallen vanzelf wel op hun plek hoor en anders kun je daar tegen die tijd altijd wel weer een topic voor starten he.
En het komt inderdaad niet vanzelf aanwaaien, was het maar zo makkelijk allemaal.
Dan doel ik niet eens zozeer op het aangaan van een relatie trouwens, maar meer het sociale aspect wat meer in balans te krijgen waardoor je meer contacten hebt, meer vrienden krijgt en zodoende met steeds meer meiden in contact komt, dan hoef je ook weinig te forceren en kúnnen dingen echt wel vanzelf gaan op andere gebieden is mijn ervaring.
Ben zelf ook niet bepaald een makkelijke prater die zichzelf makkelijk in het middelpunt zet bij meiden, maar als je gewoon jezelf blijft, wat opener raakt én gewoon wat meer doet kunnen dingen met gemak in een stroomversnelling raken.
En die hoop ligt gewoon voor een groot deel aan jezelf hoor en je moet het nodige geluk hebben dat je net die ene vind die je geweldig vind én dat de ander dat ook vind.
Verder natuurlijk de bekende 'zelfvertrouwen, wees jezelf, wees open, praat makkelijk, begin over onderwerpen' enz. ongein, maar die lees je overal al.
Succes in ieder geval!