abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57414879
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kun je wel dom lacherig doen maar het is een feit en dieptriest dat anno 2008 mensen voor miljoenen in het westen beveiligd moeten worden daar ze hun leven niet zeker zijn doordat ze het lef hebben en hadden om kritiek te leveren op religie.

Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die deze agressiviteit heel gewoon vinden en dergelijke waanzin met hand en tand verdedigen.
Tis toch niet dat het Wilders puur om religie te doen is zeker.
Let jij wel een beetje op meid?
Het is Wilders alleen te doen om 1 specifieke religie, hij is niet per se een criticus van 'religie als zodanig' zoals jij nu doet voorkomen.
I´m back.
pi_57415646
Cidi: Koran fascistisch noemen mag
quote:
Directeur Ronny Naftaniel van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) geeft PVV-leider Geert Wilders alle ruimte om de Koran een 'fascistisch boek' te noemen.
,,Het is een vrije keuze om religieus te zijn en het kritiseren van iemands keuze is een fundamenteel recht in onze democratie. Je moet kunnen zeggen dat het jodendom een achterlijk geloof is en dat de Koran een fascistisch boek is'', zei hij gistermiddag in Utrecht tijdens een debat over de vrijheid van meningsuiting. ,,Mensen die in hun diepste overtuiging worden gekwetst, hoef je niet te beschermen voor iets wat ze zelf geloven. Daar mag je de draak mee steken, anders verkil je het vrije debat.''

Naftaniel steunt bovendien de meerderheid in de Tweede Kamer die het wetsartikel dat godslastering strafbaar stelt, wil schrappen. In de jaren zestig werd voor het laatst iemand op grond van artikel 147 uit het wetboek van strafrecht veroordeeld. Hij spreekt van een 'nutteloos wetsartikel' dat in de rechtszaal tot ,,heilloze discussies'' over al dan niet gekwetste gevoelens kan leiden. ,,De toevoeging 'smalend' gaat niet over de inhoud van de godslastering, maar over de vraag of iemand de bedoeling had God te lasteren.''
pi_57415747
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tis toch niet dat het Wilders puur om religie te doen is zeker.
Let jij wel een beetje op meid?
Het is Wilders alleen te doen om 1 specifieke religie, hij is niet per se een criticus van 'religie als zodanig' zoals jij nu doet voorkomen.
en wat maakt dat nou uit? wilders heeft een meing over de islam en moet daardoor beveiligd worden omdat hij anders omgelegd word. als hij kritiek had op alle religies was hij tevens niet meer in gevaar dan nu.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 16 maart 2008 @ 17:12:55 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57415791
quote:
Op zondag 16 maart 2008 15:59 schreef moussie het volgende:

[..]

zolang het door een grote meerderheid gelinkt wordt aan elkaar en gebruikt wordt om de Islam te veroordelen als een barbaarse godsdienst waarin het normaal is om vrouwen te mutileren is het anders wel een relevant argument
Waarom doe je alsof andere religies niet belachelijk worden gemaakt? Het is voor sommigen misschien een manier om moslims te pesten maar de meeste mensen willen met geen enkele religie iets te maken hebben. De islam heeft wat dat betreft echt geen bijzondere positie.
quote:
aah, we hebben ons dus niet zelf bevrijdt van al die achtervolgingen en onderlinge ruzies en beklemmende denkbeelden, we hebben het allemaal te danken aan Napoleon, zonder Napoleon zouden we nog even barbaars zijn als de moslims nu .. zoiets ?
oh nee, dat kan niet, want ook dat is verandering vanuit een zelfde achtergrond .. dus vertel, welke andersdenkenden hebben ons gereformeerd en bevrijdt van onze christelijke denkbeelden ?
Ongelovigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57415814
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en wat maakt dat nou uit? wilders heeft een meing over de islam en moet daardoor beveiligd worden omdat hij anders omgelegd word. als hij kritiek had op alle religies was hij tevens niet meer in gevaar dan nu.
Wat dat uitmaalt? Wat Dr_Nikita beweert klopt niet, dat maalt het uit.
Wilders is geen criticus van religies.
I´m back.
pi_57416424
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dat uitmaalt? Wat Dr_Nikita beweert klopt niet, dat maalt het uit.
Wilders is geen criticus van religies.
ik lees toch echt "een religie" niks meervoud
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57416587
*heeft chips en cola al klaarstaan...
pi_57416598
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:46 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik lees toch echt "een religie" niks meervoud
[..]doordat ze het lef hebben en hadden om kritiek te leveren op religie.[..]
Religie, dus religies als zodanig. .
Niet "een religie" dus.
En dat klopt dus, want volgens ons Geertje is onze Westerse samenleving een Joods-Cristelijke samenleving.
Hij heeft niets tegen religies of religie, hij heeft iets tegen Islaam.
Nikita_babe praat bs dus. .
I´m back.
pi_57416643
Dr_Nikita heeft wrs ook geen hekel aan spruitjes, schat ik in. .
I´m back.
pi_57417437
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof andere religies niet belachelijk worden gemaakt? Het is voor sommigen misschien een manier om moslims te pesten maar de meeste mensen willen met geen enkele religie iets te maken hebben. De islam heeft wat dat betreft echt geen bijzondere positie.
waar doe ik alsof andere religies niet belachelijk gemaakt worden ?
Het enige wat ik zeg is dat er een verschil is tussen kritiek van binnenuit en kritiek van buitenaf ..
quote:
Ongelovigen.
duh, en waren die ongelovig omdat iemand, een of andere buitenstaander, hun gereformeerd heeft of was dat een eigen beslissing, of van de ouders, gebaseerd op zelfkritiek ?
pleased to meet you
  zondag 16 maart 2008 @ 20:55:58 #151
pi_57419865
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:47 schreef moussie het volgende:

[..]

waar doe ik alsof andere religies niet belachelijk gemaakt worden ?
Het enige wat ik zeg is dat er een verschil is tussen kritiek van binnenuit en kritiek van buitenaf ..
Voor de ongelovigen onder ons maakt dat niets uit.
quote:
duh, en waren die ongelovig omdat iemand, een of andere buitenstaander, hun gereformeerd heeft of was dat een eigen beslissing, of van de ouders, gebaseerd op zelfkritiek ?
Wat maakt dat nou uit. Als je als ongelovige gedwongen word rekening te houden met iemand anders religie, of je voorvaderen die religie aan hingen of niet, dan ga je lopen zeiken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57422638
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de ongelovigen onder ons maakt dat niets uit.
voor de gelovigen wel .. en daar draait het toch om ?
quote:
Wat maakt dat nou uit. Als je als ongelovige gedwongen word rekening te houden met iemand anders religie, of je voorvaderen die religie aan hingen of niet, dan ga je lopen zeiken.
nou nee, ik haal mijn schouders op en ga door met wat ik aan het doen was .. en al vind ik zo'n fundamentalistische gelovige, ongeacht religie of stroming waar die bijhoort, geestelijk niet helemaal gezond, dan nog zou ik hem niet gaan beledigen met die dingen waar die in geloofd ..

voor de rest, onze democratie, onze beschaving staat en valt met de communicatie, zij is gebaseerd op de dialoog tussen de verschillende groepen die stuk voor stuk hun eigen visie hebben, en met het bereiken van compromissen op basis van die gesprekken .. dat is toch juist datgene waaraan wij onze vermeende superioriteit ontlenen boven al die andere andere manieren van samenleven/regeren ?
en tja, Wilders, eerst een groep herhaaldelijk, nadrukkelijk en zo diep mogelijk beledigen en keer op keer elk dialoog weigeren, en dat voor een politicus .. ik vind het maar vaag (en doodeng) dat zijn kiezers dat pikken
pleased to meet you
  zondag 16 maart 2008 @ 23:14:31 #153
pi_57422965
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:02 schreef moussie het volgende:

[..]

voor de gelovigen wel .. en daar draait het toch om ?
Nee daar draait het niet om. Je geloof is alleen maar een mening en een hobby. Je kan niet de hele wereld om jouw geloof laten draaien. Dat is precies het punt waar de niet- en anders-gelovigen moeite mee hebben. Je geloof is alleen voor jou.
quote:
[..]

nou nee, ik haal mijn schouders op en ga door met wat ik aan het doen was .. en al vind ik zo'n fundamentalistische gelovige, ongeacht religie of stroming waar die bijhoort, geestelijk niet helemaal gezond, dan nog zou ik hem niet gaan beledigen met die dingen waar die in geloofd ..
Als iemand jouw dwingt om zijn geloof te volgen onder dreiging van geweld (wat nu gebeurd met moslims die de vrijheid van meningsuiting willen inperken) dan kan je niet je schouders ophalen.
quote:

voor de rest, onze democratie, onze beschaving staat en valt met de communicatie, zij is gebaseerd op de dialoog tussen de verschillende groepen die stuk voor stuk hun eigen visie hebben, en met het bereiken van compromissen op basis van die gesprekken .. dat is toch juist datgene waaraan wij onze vermeende superioriteit ontlenen boven al die andere andere manieren van samenleven/regeren ?
Ik wil best communiceren, maar ik laat mij niet in mijn vrijheid inperken door iemand die denkt dat er een God is. Als je met me wilt communiceren zal je dat met argumenten moeten doen, niet met een religie.
quote:
en tja, Wilders, eerst een groep herhaaldelijk, nadrukkelijk en zo diep mogelijk beledigen en keer op keer elk dialoog weigeren, en dat voor een politicus .. ik vind het maar vaag (en doodeng) dat zijn kiezers dat pikken
Als je als gelovige je religie aan anderen opdringt krijg je dit soort reacties. Vind je het gek dat Wilders niet wil discussiëren met mensen die hem zijn vrijheid van meningsuiting willen afpakken onder dreiging van geweld?
pi_57423541
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee daar draait het niet om. Je geloof is alleen maar een mening en een hobby. Je kan niet de hele wereld om jouw geloof laten draaien. Dat is precies het punt waar de niet- en anders-gelovigen moeite mee hebben. Je geloof is alleen voor jou.
hoh, je vergeet eventjes dat we allemaal gelijk zijn, dus dat jouw/ons atheïsme ook maar een hobby is die je niet hebt op te leggen aan een ander .. die mag net als jij geloven wat die wil
quote:
Als iemand jouw dwingt om zijn geloof te volgen onder dreiging van geweld (wat nu gebeurd met moslims die de vrijheid van meningsuiting willen inperken) dan kan je niet je schouders ophalen.
huh, er wordt je toch niet gevraagd om islamitisch te worden, er wordt alleen maar gevraagd om hun geloof niet opzettelijk te beledigen ..
en tja, je hebt er altijd van die mafketels tussen zitten die meteen met scherp willen gaan schieten, hebben we hier toch ook, dat soort buitenproportionele reacties ..
en wij willen al met scherp gaan schieten over voetbalrellen oid, kan je nagaan wat wij zouden doen als het een leger was en we een bezet land zouden zijn ..
quote:
Ik wil best communiceren, maar ik laat mij niet in mijn vrijheid inperken door iemand die denkt dat er een God is. Als je met me wilt communiceren zal je dat met argumenten moeten doen, niet met een religie.
hihi, je moet je gesprekken wel weten te kiezen, klopt, met dogmatici gaan praten is over het algemeen idd vruchteloze tijdverspilling .. de andere kant is wel dat dogmatisch denken niet voorbehouden is aan religieuzen en dat je moet opletten om op jouw beurt niet even dogmatisch te worden in je invulling van
'dit is de goede manier van leven'
quote:
Als je als gelovige je religie aan anderen opdringt krijg je dit soort reacties. Vind je het gek dat Wilders niet wil discussiëren met mensen die hem zijn vrijheid van meningsuiting willen afpakken onder dreiging van geweld?
pff, ja leuk, eerst een schot voor open doel .. er is vast een gek aan de andere kant van de planeet die hem gaat bedreigen op basis van zijn uitspraken over de Koran .. en op basis van die extremist duizenden kilometers verderop een gesprek met de moslim hier weigeren omdat die hetzelfde boek thuis heeft liggen .. goedkoop scoren noem ik dat
pleased to meet you
pi_57423702
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

, maar ik laat mij niet in mijn vrijheid inperken door iemand die denkt dat er een God is.
Wel door iemand die denkt dat er géén God is? Vreemd.
  zondag 16 maart 2008 @ 23:45:40 #156
pi_57423745
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:36 schreef moussie het volgende:

[..]

hoh, je vergeet eventjes dat we allemaal gelijk zijn, dus dat jouw/ons atheïsme ook maar een hobby is die je niet hebt op te leggen aan een ander .. die mag net als jij geloven wat die wil
Ik leg jou niks op, maar als jij de vrijheid wil om je eigen leven te leiden dan wil ik die vrijheid ook.
quote:
[..]

huh, er wordt je toch niet gevraagd om islamitisch te worden, er wordt alleen maar gevraagd om hun geloof niet opzettelijk te beledigen ..
Sorry, maar dat gaat niet. Iedere religie is per definitie belachelijk. god bestaat niet. Het is onmogelijk om zoiets onzinigs serieus te nemen. Het enige dat je kan doen is mijn mening over jouw geloof niet serieus te nemen.
quote:

en tja, je hebt er altijd van die mafketels tussen zitten die meteen met scherp willen gaan schieten, hebben we hier toch ook, dat soort buitenproportionele reacties ..
en wij willen al met scherp gaan schieten over voetbalrellen oid, kan je nagaan wat wij zouden doen als het een leger was en we een bezet land zouden zijn ..
Geweld mag alleen ter zelfverdediging.
quote:
[..]

hihi, je moet je gesprekken wel weten te kiezen, klopt, met dogmatici gaan praten is over het algemeen idd vruchteloze tijdverspilling .. de andere kant is wel dat dogmatisch denken niet voorbehouden is aan religieuzen en dat je moet opletten om op jouw beurt niet even dogmatisch te worden in je invulling van
'dit is de goede manier van leven'
Ik heb helemaal niet de behoefte om anderen een manier van leven op te dringen, dat is typisch iets voor gelovigen.
quote:
[..]

pff, ja leuk, eerst een schot voor open doel .. er is vast een gek aan de andere kant van de planeet die hem gaat bedreigen op basis van zijn uitspraken over de Koran .. en op basis van die extremist duizenden kilometers verderop een gesprek met de moslim hier weigeren omdat die hetzelfde boek thuis heeft liggen .. goedkoop scoren noem ik dat
Je kan als gelovige natuurlijk heel intelligent de bal niet inschieten.
  zondag 16 maart 2008 @ 23:53:05 #157
pi_57423899
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:43 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wel door iemand die denkt dat er géén God is? Vreemd.
Zo iemand zal noodgedwongen argumenten gebruiken waar over te discussiëren valt.

De discussie:

- Waarom mag ik maar 120 op de snelweg?
- Omdat dat in de bijbel staat.

is zo snel voorbij.
pi_57423996
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zo iemand zal noodgedwongen argumenten gebruiken waar over te discussiëren valt.

De discussie:

- Waarom mag ik maar 120 op de snelweg?
- Omdat dat in de bijbel staat.

is zo snel voorbij.
SP'er: Een mens hoort te delen met mensen die het minder hebben!
VVD'er: Neuh, vind ik niet.

PVV'er: Moslims horen niet in deze cultuur thuis!
Groenlinkser: Moslims zijn hier al, dus ze horen al in deze cultuur thuis.

ook snel voorbij
  zondag 16 maart 2008 @ 23:58:04 #159
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57424008
quote:
Op zondag 16 maart 2008 15:59 schreef moussie het volgende:

[..]

zolang het door een grote meerderheid gelinkt wordt aan elkaar en gebruikt wordt om de Islam te veroordelen als een barbaarse godsdienst waarin het normaal is om vrouwen te mutileren is het anders wel een relevant argument
Wanneer dat gebeurt wordt er fijntjes op gewezen, dat het niet de islam betreft.
Dan kan het nu ineens niet een argument zijn. Niet waar?
quote:
aah, we hebben ons dus niet zelf bevrijdt van al die achtervolgingen en onderlinge ruzies en beklemmende denkbeelden, we hebben het allemaal te danken aan Napoleon, zonder Napoleon zouden we nog even barbaars zijn als de moslims nu .. zoiets ?
oh nee, dat kan niet, want ook dat is verandering vanuit een zelfde achtergrond .. dus vertel, welke andersdenkenden hebben ons gereformeerd en bevrijdt van onze christelijke denkbeelden ?
Geen idee wat je hiermee bedoelt.

Het enige dat ik stel is, dat er geen religie kritiek mogelijk is binnen de islamitische gemeenschap. Hervormers of liberale moslims kunnen koran teksten of geloofsopvattingen niet openlijk en rechtstreeks bekritiseren.
Wanneer de zelfreflectie binnen het islamitisch geloof onmogelijk is, is het niet vreemd dat een reformatie van buitenaf kan ontstaan; dat de kritiek van buitenaf komt.
Temeer islamitische culturele gebruiken regelmatig botsen met westerse gewoonten en dit vanzelfsprekend gespreksstof en discussie genereert.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 17-03-2008 08:47:07 (typos verwijderd) ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 17 maart 2008 @ 00:03:41 #160
pi_57424086
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

SP'er: Een mens hoort te delen met mensen die het minder hebben!
VVD'er: Neuh, vind ik niet.

PVV'er: Moslims horen niet in deze cultuur thuis!
Groenlinkser: Moslims zijn hier al, dus ze horen al in deze cultuur thuis.

ook snel voorbij
En je kan zelf niet eens een paar argumenten verzinnen voor die stellingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')