Menno ter Braak - Waarom ik Amerika afwijs.quote:Men ontkomt niet aan Amerika, op twee wijzen. Of men bewondert, men laat zich imponeren, en men vergaat in de verwarring en de veelheid der ongeordende verschijnselen. Of men verwondert zich... en bekent zich daarmee Europeaan, minnaar van geheimtekens, van improductiviteit, van concentratie, die geen ‘group’ is. Er zijn nog de derden, die aan Amerika voorbij wensen te gaan, als culturele struisvogels. Zij zijn het, die wellicht de trouw aan Europa het meest compromitteren. Zij bevorderen de trouw tot dat sublieme, maar tegelijk stupide ridderlijkheidsbesef, waarbij de tegenstander een aesthetisch welbehagen en een gedegen minachting gevoelt. Zij vrezen een andere cultuur als een natuurverschijnsel, als iets onafwendbaars, en verbergen hun hoofd onder de dekens, als het onweert.
Amerikaan rijdt kippenhok aan.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:35 schreef Chewie het volgende:
Gisteren ook al 1 van de kippen overreden door een Amerikaans merk auto
http://www.theglobalist.com/storyid.aspx?StoryId=6782quote:
Cuba: An Island in Time
By David R. Montgomery | Monday, March 10, 2008
Intensive agricultural techniques for export purposes require large amounts of oil. And as oil prices rise, farmers around the world are feeling the squeeze. In this Globalist Bookshelf selection from "Dirt," David R. Montgomery highlights the case of Cuba — and examines the unique methods that allowed it to become more self-sufficient in basic food production.
quote:Op zondag 16 maart 2008 13:35 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Euh.... Dus. Lijkt me schitterend, en nieuw huis bouwen aan de rand van een stad. De halve buurt kijkt dan aan tegen de enorme bult zand onder jouw huisje
En dan zeikende onderburen zekerquote:Op maandag 17 maart 2008 00:30 schreef Picchia het volgende:
En een woning onder je huis, die je kunt verhuren.
Als ze je hypotheek betalen, dan woon je daar gratis. Dat lijkt mij prima. Dan koop ik van mijn eigen geld wel een tweede huis.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan zeikende onderburen zeker.
Als ik een mooie terp heb wil ik daar ook alleen met m'n huisje op staan.
Makkelijk zeker niet. Het plafond moet toch zeker wel op 2,40 en daar moet nog wat beton tussen. Houdt niks over dus, zeker als je nog wat wilt isoleren qua geluid.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:33 schreef Picchia het volgende:
Vijf meter hoog, daar passen makkelijk twee appartementen in.
Je gaat er ook een beetje mee aan het idee van zo'n terp voorbijquote:Op maandag 17 maart 2008 00:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als ze je hypotheek betalen, dan woon je daar gratis. Dat lijkt mij prima. Dan koop ik van mijn eigen geld wel een tweede huis.
Nou ja, the landlords zullen niet verdrinken bij een overstroming.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gaat er ook een beetje mee aan het idee van zo'n terp voorbij
Mooi, dan kunnen ze in Staphorst beginnen.quote:CDA vraagt onderzoek inteelthuwelijk
door onze parlementaire redactie
ROTTERDAM/DEN HAAG - Het CDA eist dat het kabinet onderzoek doet naar huwelijken tussen bloedverwanten. De christen-democraten gaan hierover opheldering vragen aan de ministers van Volksgezondheid, Binnenlandse Zaken en Integratie.
De coalitiepartij reageert hiermee op uitlatingen van de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk (CDA) afgelopen weekeinde in het radioprogramma TROS Kamerbreed. Hij zei een debat over een verbod op huwelijken tussen bloedverwanten nodig te vinden, als andere mogelijkheden om dit tegen te gaan, niet werken.
Sterftecijfer
De Rotterdamse wethouder reageerde met deze uitspraken op de uitkomsten van een studie die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft uitgevoerd in opdracht van het ministerie van VWS. Achtergrond daarvan is het hogere sterftecijfer onder allochtone kinderen.
Uit de studie is naar voren gekomen dat iets minder dan een kwart van alle Turkse en ruim een vijfde van de Marokkaanse ouders in Rotterdam is getrouwd met een familielid. De kinderen uit deze huwelijken hebben volgens het RIVM een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Pogingen van de gemeente Rotterdam om Turken en Marokkanen via voorlichting tot een andere partnerkeuze te brengen, hebben weinig resultaat opgeleverd. "Na dertig jaar immigratie is het percentage van neef-nichthuwelijken nog heel hoog, met alle gezondheidsrisico's voor kinderen van dien. We werken nu aan een stevige aanpak om binnen tien jaar de babysterfte in Rotterdam terug te dringen, door onder meer screening en prenataal onderzoek bij de echtparen. Als dat niet werkt, kun je nog een stap verder gaan en dat is door discussie te voeren over een mogelijk verbod", aldus Geluk. Voor CDA-Kamerlid Van Toorenburg is dit opnieuw aanleiding om uit te zoeken of deze huwelijken wel vrijwillig gesloten zijn, en om de gezondheidsrisico's ervan in kaart te brengen. Mocht blijken dat de gevolgen ernstig zijn, dan overweegt ook het CDA een verbod. De PvdA is zo ver nog niet, aldus Kamerlid Depla. Ook hij wil diepgaand onderzoek, maar kan nog niets zeggen over de gevolgen die zijn partij daaraan verbindt. Wat hem betreft rust er echter geen taboe op een verbod op neef-nichthuwelijken. De VVD en de PVV spraken zich eerder al uit voor een verbod op neef-nichthuwelijken.
WIe is die de Winter eigenlijk?? Ik dacht dat het over die belg ging maar dis klaarbljkens een andere?quote:
quote:Op maandag 17 maart 2008 10:19 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb het gehad met FOK!. Zal daarom ook stoppen met posten.
Jij bedoelt Vlaams Belang De Winter...quote:Op maandag 17 maart 2008 09:24 schreef Napalm het volgende:
Ik vind een kwart nogal veel. 1 op de 100 ala maar 1:4 is idioot.
[..]
WIe is die de Winter eigenlijk?? Ik dacht dat het over die belg ging maar dis klaarbljkens een andere?
quote:Op maandag 17 maart 2008 10:19 schreef Fastmatti het volgende:
Inteelt valt er nog wel mee. Het is meer erg jong moeten trouwen nadat een jongen een meisje heeft bezwangerd achter het zwembad.quote:Op maandag 17 maart 2008 07:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen ze in Staphorst beginnen.
Sta je daar weleens te gluren dat je dat weet?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inteelt valt er nog wel mee. Het is meer erg jong moeten trouwen nadat een jongen een meisje heeft bezwangerd achter het zwembad.
Tot volgende week.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:19 schreef Fastmatti het volgende:
En ken je zijn broer, wiens verzameld werk 'Och had ik de oorlog maar meegemaakt' onlangs is uitgebracht? Nou, die twee mogen elkaar dus niet.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij bedoelt Vlaams Belang De Winter...
Dit is Harry de Winter, SP lid, 'multimedia miljonair' .... Ken je het programma Wintertijd op RTL5 van vroegah?
Tot straks.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:19 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat dezelfde discussie toch weer terugkomen. Het nieuws herhaalt zich om de paar maanden/jarenquote:
Jezus wat een achtelijk bedragquote:Op maandag 17 maart 2008 12:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Kinderopvang kost belastingbetaler per kind 4000 (!) euro per jaar.
4000 !
!
3000.... Er gaat zeker 1000 op aan ' kosten' en dan zeiken over kosten van verzekeraarsquote:Op maandag 17 maart 2008 13:02 schreef Picchia het volgende:
Konden ze beter 4.000 euro per jaar aan de ouders van elk kind geven.
Nee, sorry, van renterisicos wordt ik niet geilquote:Op maandag 17 maart 2008 13:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Geile donders
quote:Op maandag 17 maart 2008 13:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, sorry, van renterisicos wordt ik niet geilwel gaar.
Niets oh-oh! Weg met deze maatschappij!quote:Op maandag 17 maart 2008 15:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/economi(...)s_is_terug_bij_begin
Uh oh....
Van mij mag de dollar nog wel even tijdelijk keihard onderuit gaan. Wordt m'n bij Amazon bestelde boekje weer iets goedkoper.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/economi(...)s_is_terug_bij_begin
Uh oh....
Viva la revolucion, viva el monidiquequote:Op maandag 17 maart 2008 15:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niets oh-oh! Weg met deze maatschappij!.
hihi
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/197528/index.htmlquote:De financiële crisis waarin Amerika op dit moment verkeert, kan wel eens de ergste worden sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Dit schrijft Alan Greenspan, de voormalige president van de Fed, het stelsel van Amerikaanse centrale banken, in een commentaar in de Britse zakenkrant Financial Times.
(...)
Greenspan bekritiseert het systeem dat de risico's van financiële instellingen moet waarderen. Hij pleit voor verandering, maar waakt voor regels die de vrije markt kunnen belemmeren.
Ik hou van science fiction, dus het vooruitzicht van mondiale crises, fenomenale klimaatveranderingen, grootschalige oorlogen en koepelsteden doet mij altijd goed. Oké, het doet misschien even pijn...quote:Op maandag 17 maart 2008 15:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Viva la revolucion, viva el monidique![]()
![]()
![]()
heb al een rooie stropdas, zal die vieze kapitalisten leren![]()
Monidique is voor mietjes, Rood_Verzet is onze roerganger.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Viva la revolucion, viva el monidique![]()
![]()
![]()
heb al een rooie stropdas, zal die vieze kapitalisten leren![]()
Monidique belooft rampspoedquote:Op maandag 17 maart 2008 15:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Monidique is voor mietjes, Rood_Verzet is onze roerganger.
Het leven is nou eenmaal een vicieuze cirkel dus ook het virtuele leven.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat dezelfde discussie toch weer terugkomen. Het nieuws herhaalt zich om de paar maanden/jaren
Tot volgende week,quote:Op maandag 17 maart 2008 10:19 schreef Fastmatti het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |