M'n pa lacht me uit als ik Beatles luister (doe ik eigenlijk amper, moet me er eigenlijk ook in gaan verdiepen) en hij omarmt me als ik weer eens Pink Floyd of Led Zeppelin op heb staanquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:44 schreef JeroenV het volgende:
Hiervoor eigenlijk nooit in Beatles verdiept.![]()
Naar aanleiding van dit topic en de vele leuke bands die door ze zijn beinvloed toch maar eens wat gaan beluisteren (downloaden), en dat klonk eigenlijk erg goed![]()
En toen bleek dat mijn ma deze cd's nog had liggen![]()
Oh ja, heb ook nog een dubbel dvd gehad, maar ik weet niet welke dat is. Want die is gebrand.
Ze was wel super verbaast toen ik opeens om Beatles werk vroeg
Maakt toch niet uit, is al super dat je het nu doetquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:44 schreef JeroenV het volgende:
Hiervoor eigenlijk nooit in Beatles verdiept.![]()
Naar aanleiding van dit topic en de vele leuke bands die door ze zijn beinvloed toch maar eens wat gaan beluisteren (downloaden), en dat klonk eigenlijk erg goed![]()
En toen bleek dat mijn ma deze cd's nog had liggen![]()
Oh ja, heb ook nog een dubbel dvd gehad, maar ik weet niet welke dat is. Want die is gebrand.
Ze was wel super verbaast toen ik opeens om Beatles werk vroeg
Emowned!!!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
En ik ben gister getackeld in NDRGRND omdat een huppel-emootje te veel Passoa op had en gigantisch hard van de trap af kletste![]()
Ga je nog naar de ONZ meet toe?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:51 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben morgen ook wel in Arnhem denk ik. Weet nog niet precies wat. Baron, Cavern, Bosch ofzo...
En het gaat sneeuwen
Echt onderscheid tussen de albums heb ik nog niet kunnen maken. Ik heb genoemde albums legaal (gekregenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 02:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, is al super dat je het nu doetAls je Rubber Soul mooi vindt moet je ook eens naar Revolver luisteren, dat wordt gezien als een deel 2 van dat album. Zelfde stijl, en beide zo mooi
Mijn favoriete albums. Check ook eens Magical Mystery Tour, heel psychedelisch en vaag maar echt heel tof
Wat is er te zien op de dvd? Misschien Waarschijnlijk ken ik het wel
Ik denk dat ik voor Patrick Watson moet afhaken. Ik heb een dienst bij een werk aangeboden gekregen aanstaande zondag, waarbij ik weliswaar in de avonduren moet werken, maar omdat het Pasen is vang ik wel 300% aan loon (een euro of 26 per uur, voor een totaal van bijna 170 euro (!) voor 6,5 uurtjes werken). Voorwaarde is wel dat ik Patrick Watson moet laten schieten.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
Oh ja tofste Pasen ooit dit jaar. Zondag naar Patrick Watson en maandag naar de buideldiertjes
Dat handjequote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:21 schreef jakkop het volgende:
Ja ze zijn echt bar
getuige: hadouken! - that boy that girl (live)
Maar ook wel weer vet![]()
quote:'Maximumprijs doorverkopen tickets'
20% van de tickets via tussenhandel
De politiek wil een einde aan de enorme prijzen voor kaartjes voor concerten of voetbalwedstrijden.
Vastleggen
Het CDA en de SP willen wettelijk vastleggen wat de maximale winst bij doorverkopen van concertkaartjes mag zijn. Daarmee moet een einde komen aan de woekerprijzen die ticketbureaus nu vragen.
Voorbeelden
Enkele recente voorbeelden van dure kaarten. Kaartjes voor Celine Dion kostten oorspronkelijk 83 euro. Een ticketbureau wil op internet voor hetzelfde kaartje 200 euro. Voor de Toppers in Concert wordt 150 euro voor een zitplaats op het veld gevraagd, terwijl de oorspronkelijke prijs 72,50 euro is. Het EK voetbal spant de kroon. Een ticket voor Nederland-Italië kostte 45 euro. Op internet doet hetzelfde kaartje nu al bijna 1000 euro.
Tussenhandel
Het CDA en de SP vinden dat het afgelopen moet zijn met deze tussenhandel, die nu 20% van alle beschikbare kaartjes voor concerten of voetbalwedstrijden opkoopt en doorverkoopt. Of de initiatiefwet het haalt, is nog onduidelijk. Dat is afhankelijk van de PvdA en die partij twijfelt nog.
Paul Rogders (meen ik) neemt sinds 1991 de plaats van Freddy Murcery in. Maar aangezien Queen zonder Freddy geen Queen is en de bassist ook liever niet mee gaat op tour blijft er weinig over om van te genieten voor je 90+ euroquote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:07 schreef Aisumasen het volgende:
Queen weer op tournee + nieuwe plaat? Is Freddie Mercury dan herrezen uit de dood?
Over tickets gesproken:
[..]
Ja, weet ik. Maar ik bedoelde dus te zeggen wat jij al uitlegt. Zo lame als bands nog steeds toeren en platen opnemen, nadat het gezicht van de band of de songwriter overleden is. Zelfde bij The Doors, dat kán toch gewoon niet... Led Zeppelin kan dan weer wél. En New Order die alleen nog af en toe Joy Divison-songs spelen is ook een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:34 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Paul Rogders (meen ik) neemt sinds 1991 de plaats van Freddy Murcery in. Maar aangezien Queen zonder Freddy geen Queen is en de bassist ook liever niet mee gaat op tour blijft er weinig over om van te genieten voor je 90+ euro[..]
Steeksgewijs controleren hoeveel een online ticketbureau heft voor een kaartje, en dan forse boetes uitdelen als die grens van 20% bovenop de normale ticketprijs wordt overschreden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:34 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Paul Rogders (meen ik) neemt sinds 1991 de plaats van Freddy Murcery in. Maar aangezien Queen zonder Freddy geen Queen is en de bassist ook liever niet mee gaat op tour blijft er weinig over om van te genieten voor je 90+ euro
Een maximale winst is idd nog apart. En hoe willen ze dat gaan controleren?
Sünd. Maar ja, 170 euro is wel lekkerquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor Patrick Watson moet afhaken. Ik heb een dienst bij een werk aangeboden gekregen aanstaande zondag, waarbij ik weliswaar in de avonduren moet werken, maar omdat het Pasen is vang ik wel 300% aan loon (een euro of 26 per uur, voor een totaal van bijna 170 euro (!) voor 6,5 uurtjes werken). Voorwaarde is wel dat ik Patrick Watson moet laten schieten.
Dus als iemand nog een kaartje zoekt, laat maar weten.
Maar dan zouden ze ook 24-7 bij Markplaats moeten rondhangen, want daar gebeurt misschien nog wel het meeste.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Steeksgewijs controleren hoeveel een online ticketbureau heft voor een kaartje, en dan forse boetes uitdelen als die grens van 20% bovenop de normale ticketprijs wordt overschreden.
Ja dusquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:10 schreef Grobbel het volgende:
Ging jij vanavond nog naar Alamo Race Track?
Je moet het ook gewoon sociaal aanpakken. Als in die topic iemand z'n kaarten voor belachelijke prijzen gaat verkopen omdat 'ie ineens "op vakantie gaat", dan wordt 'ie als een paria behandelt. En terecht!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:18 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze ook 24-7 bij Markplaats moeten rondhangen, want daar gebeurt misschien nog wel het meeste.
Ik wilde binnenkort eens NDRGRND proberen met een vriend van me, vanaf hoe laat wordt het daar leuk? The move op zaterdag begint me de strot uit te komen, alleen de donderdag is nog leuk.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
Oh ja tofste Pasen ooit dit jaar. Zondag naar Patrick Watson en maandag naar de buideldiertjes
En ik ben gister getackeld in NDRGRND omdat een huppel-emootje te veel Passoa op had en gigantisch hard van de trap af kletste![]()
Ik helaasch, was liiever naar Brussel geweest achteraf.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef Love Mae King het volgende:
ga ik nog mensen tegenkomen bij het pottekijken bij tegan & sara vanavond?
Volgens mij is het pas vanaf een uurtje of 1 redelijk drukker. Toen ik er eens om middernacht kwam was het iig nog superleeg.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:49 schreef TomR het volgende:
[..]
Ik wilde binnenkort eens NDRGRND proberen met een vriend van me, vanaf hoe laat wordt het daar leuk? The move op zaterdag begint me de strot uit te komen, alleen de donderdag is nog leuk.
Post hier hoe het was, ik ga maandag pasquote:
Zal ik doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:09 schreef TomR het volgende:
[..]
Post hier hoe het was, ik ga maandag pas. Kwam ergens iets tegen over een gig van ze in New York, was echt te vet geweest volgens die gast.
Ik dinsdagquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:09 schreef TomR het volgende:
[..]
Post hier hoe het was, ik ga maandag pas. Kwam ergens iets tegen over een gig van ze in New York, was echt te vet geweest volgens die gast.
Nieuwe cd van the Teenagers is vet trouwens. Stond laatst in de luisterpaal, geen idee of dat nog steeds is (ander torrent (A))
Ik kwam afgelopen donderdagnacht rond middernacht (zeiknat) binnen. Was anderhalve man en een paardenkop. Muziek was ergens op de achtergrond te horen. Ben snel ergens anders heen gegaan. Nee, dan een willekeurige zaterdagavond. Da's ook weer niet leuk, haha.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Volgens mij is het pas vanaf een uurtje of 1 redelijk drukker. Toen ik er eens om middernacht kwam was het iig nog superleeg.
The Move is de laatste weken idd wat slechter, hangt echt van de DJ af. Maar vanavond toch maar weer wel gaan. Eerst Guinnessje doen in de Irish Pub
Haha!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:22 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Zal ik doen.Ze waren net ook op That's Live bij 3FM. Er staat op Youtube trouwens zo'n filmpje MTV 2's Gonzo van afgelopen vrijdag met The Wombats, in deel 2 zitten ze te spelen en begint rond 2 min 47 die bassist te lachen, klinkt geweldig.
Het was echt kutweer ja. Heb m'n schoenen de volgende dag zelfs weg kunnen gooienquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik kwam afgelopen donderdagnacht rond middernacht (zeiknat) binnen. Was anderhalve man en een paardenkop. Muziek was ergens op de achtergrond te horen. Ben snel ergens anders heen gegaan. Nee, dan een willekeurige zaterdagavond. Da's ook weer niet leuk, haha.
En dan heb je ook nog alle lurkersquote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:28 schreef AMDB het volgende:
Bah, al die mensen die ook in Nijmegen uit gaan, als ik weer eens in de NDRGRND ben, ga ik iedereen verdenken een fokker te zijn
Indie meet!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog alle lurkers!
Maar wel opvallen ja, al die mensen hier van rond KAN
Ook gezellig?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:12 schreef jakkop het volgende:
[..]
wat is een indie-meet zonder westerlingen?
Utrecht is ook geen slecht plan, Amsterdam..hangt er vanaf wanneer, is best ver weg vind ik zelf.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:21 schreef jakkop het volgende:
De enige echte indie-meets vinden plaats in utrecht of amsterdam.![]()
Ey, ik zei niet dát er een meet komt, ik zij dat meets niet in het oosten plaats vinden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:32 schreef AMDB het volgende:
[..]
Utrecht is ook geen slecht plan, Amsterdam..hangt er vanaf wanneer, is best ver weg vind ik zelf.
The Wombats vond ik maar een irritant ADHD bandje in Rotown, maar kan me wel voorstellen dat sommigen het leuk vonden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:10 schreef Grobbel het volgende:
Bij The Wombats ben ik overigens wel van de partij.![]()
Ging jij vanavond nog naar Alamo Race Track? Zit nog te twijfelen. Doornroosje ligt nu letterlijk 300 meter van mijn nieuwe kamer af, dus op zich kan ik zelfs 5 minuten voor aanvang nog binnen vallen.
Ik heb the Wombats vorig jaar ook al een keer gezien (nog voor de hit, zeg maar), en toen was het nog niet hip om ze af te zeiken. Heb me in elk geval prima vermaakt toen! Ben alleen benieuwd hoeveel kutvolk er maandag bij hun Roosje concert zal zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
The Wombats vond ik maar een irritant ADHD bandje in Rotown, maar kan me wel voorstellen dat sommigen het leuk vonden.
Rotown is ook echt te klein voor zoiets, merkte ik vandaag weer. Alamo Race Track - waarvan ik dacht dat toch niet echt heel veel mensen het kende - is uitverkocht. Hopelijk kan Watt vanaf september de grotere bands ontvangen.
Beetje flauwe clip. Dan was die van 'A Cause des Garçons' leuker.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:21 schreef jakkop het volgende:
De enige echte indie-meets vinden plaats in utrecht of amsterdam.![]()
(dat beslis ik bij dezen)
overigens, @LMK, heb je de nieuwe clip van de oude single van Yelle gezien?
Ik hoop dat ik mij maandag ook ga vermaken. Maar de nummers heb ik altijd belabberd gevonden, vóór en ná de hit. Als demo, én als albumtracks. En ik maak me ook ernstig zorgen over het publiek, as maandag. Van mij mag iedereen zich op zijn manier vermaken bij een optreden, maar zodra het gaat irriteren... En ik irriteer me váák aan publiek bij optredens.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb the Wombats vorig jaar ook al een keer gezien (nog voor de hit, zeg maar), en toen was het nog niet hip om ze af te zeiken. Heb me in elk geval prima vermaakt toen! Ben alleen benieuwd hoeveel kutvolk er maandag bij hun Roosje concert zal zijn.
Misschien een gekke vraag, maar waarom heb je überhaupt een ticket aangeschaft?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik mij maandag ook ga vermaken. Maar de nummers heb ik altijd belabberd gevonden, vóór en ná de hit. Als demo, én als albumtracks. En ik maak me ook ernstig zorgen over het publiek, as maandag. Van mij mag iedereen zich op zijn manier vermaken bij een optreden, maar zodra het gaat irriteren... En ik irriteer me váák aan publiek bij optredens.
Ik kende alleen deze versie. Vind die clip (van jou dus) leuker, maar de muziek stukken minder. Dus wie zet de muziek van deze versie onder deze clip?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Beetje flauwe clip. Dan was die van 'A Cause des Garçons' leuker.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=tmLjZrH0VlY&NR=1
Hé die dropte ik in Indie Central, maar kreeg geen reactie. Inderdaad tof! Kinetiks deden laatst een matinee hier in de straat, voor alle leeftijden. Helaas was het op zondag om twaalf uur, ietsie te vroeg voor mij.quote:
Supergaaf!quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:08 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe was de St. Paddys van Lieke eigenlijk in het van alcohol afhankelijke Ierland?
Ze kenden de tekst niet eensquote:Op zondag 23 maart 2008 01:44 schreef SnowCockroach het volgende:
Ben net terug van The Wombats, was echt heel leuk. Wel veel 13-jarigen waarvan er een paar een poging tot Pieter Post op het podium deden.En ben net als Nevermindme (euhj
) op de foto geweest met ze en ze hebben m'n kaartje gesigneerd. Tord, Dan.
![]()
![]()
![]()
oh kijk, ze houden van me:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:01 schreef -skippybal- het volgende:
With Ice in het voorprogramma van The Rifles... Iemand bekend mee
Echtquote:
Beef is geen drol aan, maar de Hackensaw Boys zijn daarentegen wel bijzonder tof.quote:Op zondag 23 maart 2008 18:22 schreef jakkop het volgende:
Beef is live wel leuk, maar das dan ook echt het enige.
Nope, één of andere Molukse toestandquote:Op maandag 24 maart 2008 00:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En Massada, bedoelen ze dan de John Zorn Massada? Of is er nog een andere band met dezelfde naam? Want in het eerste geval is het ineens toch wel heel interessant om een kijkje te gaan nemen.
Ik vind ze wel tof, niet vies van wat experimenten op het podium.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:16 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ja echt!Voordat ik me waag aan een omschrijving, ze hebben een website en een MySpace. Ik vind het wel lachen omdat ik weet wat voor gaar type hij in huis is, maar het is niet echt muziek waar ik van zeg "oh yeah, dat moet je horen!"
Hoiquote:Op maandag 24 maart 2008 00:56 schreef Aisumasen het volgende:. Wel weer de gebruikelijke paupers die de stilte na afloop van een song willen doorbreken door nét iets te vroeg 'whóóóó' te moeten roepen, maar dat hou je altijd.
Platen zijn over het algemeen wel leuk ja.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:51 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb de laatste maanden zo een beetje alle 22-Pistepirkko platen zitten beluisteren, en heb op zich wel zin in dat concert van ze donderdag! Geen idee hoe ze live zijn, maar volgens de Roosje site schijnt het een stuk rauwer te zijn dan op plaat. Zal mij benieuwen.
Ik stak ook maar gelijk snel een peuk op om alle boze gezichten om me heen te kunnen negerenquote:Op maandag 24 maart 2008 01:08 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, inderdaad. Een foutje moet kunnen. Ik heb het natuurlijk niet over mensen die helemaal op gaan in de muziek, en graag hun waardering willen laten horen.
Ik heb het over de mensen die het hele optreden staan te lullen en zitten te SMS-en, maar wel even na élk nummer 'gehoord' willen worden.
Ah je bent niet de enige hoor, een hele schare jonge meisjes met jou.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind ze wel tof, niet vies van wat experimenten op het podium.Heb ze overigens ook al een stuk of 8 keer live gezien.
Ga naar die metalwinkel en scoor een stel toffe kisten!quote:Op maandag 24 maart 2008 16:38 schreef -skippybal- het volgende:
Hoi Nijmegenaren, wat zijn toffe winkeltjes waar ik morgen nieuwe schoenen kan scoren?
Hiiiii.quote:Op zondag 23 maart 2008 01:44 schreef SnowCockroach het volgende:
Ben net terug van The Wombats, was echt heel leuk. Wel veel 13-jarigen waarvan er een paar een poging tot Pieter Post op het podium deden.En ben net als Nevermindme (euhj
) op de foto geweest met ze en ze hebben m'n kaartje gesigneerd. Tord, Dan.
![]()
![]()
![]()
oh kijk, ze houden van me:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |