abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2008 @ 17:01:44 #101
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57415579
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:55 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Deze cijfers zijn onzin. Kom maar met een serieuze bron.
Ja voor jou wel ja. Die plaat voor je kop is wel erg groot.

Zoek zelf eens op death toll Tibet. De regering in ballingschap spreekt zelfs over het dubbele of nog meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 16 maart 2008 @ 17:13:56 #102
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57415811
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:23 schreef SpaRood het volgende:

'Protesten' bij de Chinese ambassade...hoe vredelievend. Zijn er nog FOK!ers die met bakstenen hebben gegooid?
Nope, was wel van plan er naar toe te gaan maar het is er niet van gekomen.
quote:
Op zondag 16 maart 2008 15:48 schreef SpaRood het volgende:

Ik ken ook fora waar dingen worden gezegd waar al die langharige "Free Tibet! hippies met Palestijnen sjaaltjes spontaan een hartverzakking van zouden krijgen.
Nou gosh, doe je best, geef ons hippies eens een hartverzakking....

2Chynnaa: argumenten? argumenten? Kijk eens naar de feiten die er zijn! Of moeten die nog een keer herhaald worden?
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:30 schreef SpaRood het volgende:
Verzoek aan de moddereter, kan de TT worden aangepast in een neutralere titel als "Onrust in Tibet"?
Ga toch weg..... 'neutraler'? Die topic titel is gewoon een feit! Het is een feit dat er chinese tanks in Tibet zijn.

[ Bericht 44% gewijzigd door SnuggLe op 16-03-2008 17:20:12 ]
  zondag 16 maart 2008 @ 17:29:31 #103
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_57416119
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja voor jou wel ja. Die plaat voor je kop is wel erg groot.

Zoek zelf eens op death toll Tibet. De regering in ballingschap spreekt zelfs over het dubbele of nog meer.
Die cijfers kloppen gewoon niet. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald, wordt het dan een waarheid?

Het is ook niet logisch. Deze cijfers zijn uit de duim gezogen.
quote:
No matter how often stated, that figure is puzzling. The official 1953 census -- six years before the Chinese crackdown -- recorded the entire population of Tibet at 1,274,000. Other estimates varied from one to three million. (39) Later census counts put the ethnic Tibetan population within the country at about two million. If the Chinese killed 1.2 million in the early 1960s then whole cities and huge portions of the countryside, indeed almost all of Tibet, would have been depopulated, transformed into a killing field dotted with death camps and mass graves -- of which we have seen no evidence. The Chinese military force in Tibet was not big enough to round up, hunt down, and exterminate that many people even if it had spent all its time doing nothing else.

Bron: http://www.swans.com/library/art9/mparen01.html
Uit het boek van Patrick French, een voormalig directeur van de Free Tibet Campaign in Londen:
quote:
Most disturbing of all was the fact that of the nearly 1.1 million
deaths listed, only 23,364 were female. This would have meant that
1.07 million victims were male, which was clearly impossible, given
that there were only around 1.25 million Tibetan men in 1950.
Dat er veel mensen, ook Han-Chinezen, zijn omgekomen door hongersnoden en politieke instabiliteit, zal wel kloppen.
Drink ik.
  zondag 16 maart 2008 @ 17:50:12 #104
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_57416480
Een reactie van een doorgewinterde communist:
quote:
ik denk dat veel tibetanen heimelijk blij zijn dat de chinezen orde op zaken stellen. ik heb in een artikel gelezen dat ze niet willen dat hun eerdere bazen de boedhisten weer aan de macht komen en beter af zijn onder communistisch bestuur. ik citeer uit dat artikel”Tibet’s former slaves say they don’t want their former masters to return to power. “I’ve already lived that life once before,” said Wangchuk, a 67-year-old former slave. He said “I may not be free under Chinese communism, but I am better off than when I was a slave.”
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 16 maart 2008 @ 19:58:07 #105
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57418759
Was de speech van de Dalai Lama van 10 maart hier al gepost?

Even een klein deel:
quote:
Het Tibetaanse probleem is erg gecompliceerd. Het is wezenlijk verbonden met vele zaken: politiek, de aard van de samenleving, het rechtssysteem, mensenrechten, religie, cultuur, de identiteit van een volk, de economie en de toestand van het milieu. Dientengevolge moet er om deze problemen op te lossen een veelomvattende aanpak gevolgd worden, die rekening houdt met de belangen van alle betrokken partijen, in plaats van slechts één partij. Daarom zijn we standvastig geweest in onze toewijding aan een wederzijds ten goede komend beleid, de Middenweg-aanpak, en hebben wij vele jaren oprechte en aanhoudende inspanningen verricht om dit te bereiken.

Sinds 2002 hebben mijn afgezanten zes gespreksrondes gevoerd met betrokken ambtenaren van de Chinese Volksrepubliek om relevante zaken te bespreken. Deze uitgebreide discussies hebben geholpen om sommige onzekerheden bij hun weg te nemen en stelden ons in staat om onze aspiraties aan hen uit te leggen. Echter, met betrekking tot de fundamentele zaak zelf is er in het geheel geen concreet resultaat geboekt. En gedurende de afgelopen paar jaar was Tibet getuige van toegenomen onderdrukking en wreedheid.
Hier helemaal: LINK

Verder nog:
Secretary Rice Urges China to Address Tibet Policies that have created tensions
Senator Obama Condemns China's Use of Force on Tibetans

Deze is er ook nog: Chinese Officials Call for Tibetan Protesters to Surrender
Protesterende mensen die zich moeten 'overgeven'...... Dat zegt al genoeg volgensmij.
pi_57419568
Hi,guys

watch this:

"Tibet WAS,IS,and ALWAYS WILL BE a part of China"--made by a Chinese student in Canada.

http://nl.youtube.com/watch?v=x9QNKB34cJo
@@@@@@@@
pi_57419700
welkom op fok tick0909

ni hao!

gaat goed met de propaganda daar in china.
ze sluiten youtube af. maar ondertussen wel doorgaan met de propaganda naar de buitenwereld.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 16 maart 2008 @ 20:49:54 #108
135333 SpaRood
pi_57419732
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:39 schreef tick0909 het volgende:
Hi,guys

watch this:

"Tibet WAS,IS,and ALWAYS WILL BE a part of China"--made by a Chinese student in Canada.

http://nl.youtube.com/watch?v=x9QNKB34cJo
Great movie! I love it. Thanks for sharing.
Drink ik.
  zondag 16 maart 2008 @ 20:55:26 #109
135333 SpaRood
pi_57419855
quote:
Nee, deze mensen moeten zichzelf aangeven. Uit de Volkskrant:

"Bij de onlusten zijn tot dusverre zeker dertig doden gevallen. Het zijn niet alleen Tibetanen die door het leger zijn doodgeschoten, maar ook Chinese burgers die vermoord werden door de Tibetaanse meute die vrijdag door de winkelstraten van Lhasa trok. Ook kwamen enkele mensen om in de vlammen van gebouwen die in brand werden gestoken."

"Een Canadese toerist vertelde zondag in een Hongkongse krant hoe hij voorkwam dat een Chinees op straat werd doodgeknuppeld. Leger en politie wisten meer dan 580 mensen te redden uit de handen van ‘gewelddadige saboteurs’, aldus persbureau Nieuw China. In totaal werden vrijdag meer dan 160 gebouwen en auto's in brand gestoken."

Trouwens, de CIA heeft miljoenen gepompt in gewapend 'verzet'. De Dalai lama ontvangt vandaag nog steeds bijna 2 ton per jaar van de Amerikaanse overheid, naast al het geld dat Richard Gere nog weet in te zamelen. De Dalai lama is een oude monnik in Gucci schoenen.
Drink ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 21:03:54 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57420022
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:33 schreef SeLang het volgende:
Er is in Taiwan vrijwel niemand die aansluiting wil bij China.
Nou.... Volgens mij hebben ze er met een soort van HongKong regeling wel zin an toch?
pi_57420136
Die sporters valt helemaal niks te verwijten, die moeten ook allemaal lekker naar de olympische spelen en Holland Heineken House gaan.

Maar ik zou het wel consequent vinden van het corrupte IOC als ze de volgende olympische spelen in Darfur houden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 16 maart 2008 @ 21:11:10 #112
135333 SpaRood
pi_57420160
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou.... Volgens mij hebben ze er met een soort van HongKong regeling wel zin an toch?
Ook nog niet...maar dat is een andere discussie. Ik zal een topic hierover openen zodra Ma Ying-jeuo met riante cijfers de presidentsverkiezingen van de ROC heeft gewonnen, want daar heb ik ook wel zin an.
Drink ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 21:13:57 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57420195
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:11 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ook nog niet...maar dat is een andere discussie. Ik zal een topic hierover openen zodra Ma Ying-jeuo met riante cijfers de presidentsverkiezingen van de ROC heeft gewonnen, want daar heb ik ook wel zin an.
Toch was mijn Taiwanese collega zeer blij dat in Januari the blue party gewonnen had. En die streven toch nauwere banden met China na.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:14:30 #114
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57420204
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:10 schreef JohnDope het volgende:
Die sporters valt helemaal niks te verwijten, die moeten ook allemaal lekker naar de olympische spelen en Holland Heineken House gaan.
Ach ja, waarom zou de sporter principieel zijn en niet deelnemen aan het evenement omdat tien kilometer van het Olympisch Dorp martelkamers op volle toeren draaien?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57420221
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:14 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zou de sporter principieel zijn en niet deelnemen aan het evenement omdat tien kilometer van het Olympisch Dorp martelkamers op volle toeren draaien?
Die enige die wat valt te verwijten is het IOC. De sporters moeten met rust gelaten worden.

Overigens staan er in jouw huis ook 60%-80% china-artikelen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 16 maart 2008 @ 21:18:31 #116
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57420277
Neen! Sporters zijn geen kleine kinderen. Ze moeten zelf nadenken en met hun eigen principes in de wereld staan. Je verantwoordelijkheid afschuiven op het IOC is laf.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 16 maart 2008 @ 21:19:13 #117
135333 SpaRood
pi_57420287
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toch was mijn Taiwanese collega zeer blij dat in Januari the blue party gewonnen had. En die streven toch nauwere banden met China na.
En terecht! Maar het Hongkong model is niet populair in Taiwan. Voor Taiwan zal er een Taiwan model moet worden bedacht. Trouwens, mensen zijn voor hereniging als het onder de condities van de pre-1949 revolutie gebeurd, dus herstel van de Republiek China op het vasteland. Ik denk dat de meeste mensen over de streep te trekken zijn wanneer de PRC democratische hervormingen doorvoert...en dat gaat gebeuren, vroeg of laat! Hopelijk heeft de Tibet crisis geen verdere invloed op de hervormingen die Peking doorvoert.
Drink ik.
pi_57420297
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:18 schreef Scaurus het volgende:
Neen! Sporters zijn geen kleine kinderen. Ze moeten zelf nadenken en met hun eigen principes in de wereld staan. Je verantwoordelijkheid afschuiven op het IOC is laf.
Zet jij nou maar eerst 60 tot 80% van jouw huisraad bij het grofvuil, praten we daarna verder over de sporters.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 21:20:42 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57420317
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:19 schreef SpaRood het volgende:

[..]

En terecht! Maar het Hongkong model is niet populair in Taiwan. Voor Taiwan zal er een Taiwan model moet worden bedacht. Trouwens, mensen zijn voor hereniging als het onder de condities van de pre-1949 revolutie gebeurd, dus herstel van de Republiek China op het vasteland. Ik denk dat de meeste mensen over de streep te trekken zijn wanneer de PRC democratische hervormingen doorvoert...en dat gaat gebeuren, vroeg of laat! Hopelijk heeft de Tibet crisis geen verdere invloed op de hervormingen die Peking doorvoert.
Ik zei dan ook 'een soort van' Overigens is het sentiment volgens mij vooral economisch. Niet zo zeer cultureel hoewel dat wel een beetje meespeelt.
pi_57420508
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:48 schreef Caesu het volgende:
welkom op fok tick0909

ni hao!

gaat goed met de propaganda daar in china.
ze sluiten youtube af. maar ondertussen wel doorgaan met de propaganda naar de buitenwereld.

Ni hao!

Chinese government always did it in the same way--a great deal of websites got blocked in China.

I think most people in the world dont like CCP or our government, we Chinese neither. CCP really did a lot of EVIL things. but We should listen to voices from different people, not only CNN&BBC,but also Chinese media,
http://uk.youtube.com/watch?v=pcfQ8GA063c

see those monks ...
@@@@@@@@
  zondag 16 maart 2008 @ 21:32:07 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57420523
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:29 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Die cijfers kloppen gewoon niet. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald, wordt het dan een waarheid?

Het is ook niet logisch. Deze cijfers zijn uit de duim gezogen.
[..]

Uit het boek van Patrick French, een voormalig directeur van de Free Tibet Campaign in Londen:
[..]

Dat er veel mensen, ook Han-Chinezen, zijn omgekomen door hongersnoden en politieke instabiliteit, zal wel kloppen.
Inderdaad als je een leugen maar vaak genoeg hoort, de Chinese propaganda machine doet z'n werk uitstekend.

Dat jij het prima vindt van het afslachten van 'eigen volk' is me al helemaal een raadsel. En vrijheid van godsdienst? De meer dan 6000 kloosters zijn allen door de Chinese strijdkrachten tijdens die laffe inval in de fik gestoken. Da's ook heel normaal natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:33:01 #122
135333 SpaRood
pi_57420540
Het nieuws heeft inmiddels Chinese discussion boards bereikt. China heeft wereld's grootste internetpopulatie, en dat zulllen we gaan merken. Uiteraard gaat het nieuws gecensureerd worden, om 'etnische harmonie' te bewaren in China, maar dit kun je niet in de doofpot stoppen. Ik denk niet dat Han-Chinezen wraakzuchtig zijn, maar de mensen die hebben meegedaan aan de rellen zullen worden gevonden en gestraft denk ik. De gevolgen kunnen zijn dat de Han-migratie naar Tibet wordt versneld, en dat o.a. kloosters minder of geen subsidie van de staat krijgen. Precies het tegenovergestelde wat de relschoppers wilden bereiken...
Drink ik.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:37:44 #123
135333 SpaRood
pi_57420648
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Inderdaad als je een leugen maar vaak genoeg hoort, de Chinese propaganda machine doet z'n werk uitstekend.

Dat jij het prima vindt van het afslachten van 'eigen volk' is me al helemaal een raadsel. En vrijheid van godsdienst? De meer dan 6000 kloosters zijn allen door de Chinese strijdkrachten tijdens die laffe inval in de fik gestoken. Da's ook heel normaal natuurlijk.
Nou, de Free Tibet propaganda doet het werk nog beter hoor...

Ik ben tegen geweld en het doden van mensen. Het is complex, en ik heb geen zin om dit uit te leggen in een notendop. Maar een aantal sleutelwoorden voor Google: Culturele Revolutie, rode gardisten, Mao Zedong, hongersnoden, mislukte hervormingen.
Drink ik.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:38:11 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57420657
Plus het feit dat China nog meer onder druk komt te staan. Ik vrees voor de Olympische Spelen.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:39:43 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57420694
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Plus het feit dat China nog meer onder druk komt te staan. Ik vrees voor de Olympische Spelen.
Ik niet, die gaan gewoon door. Maar als sporter moet je wel je bek houden anders eindig je in de bak.
  zondag 16 maart 2008 @ 22:15:49 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57421427
Rusland viel vlak voor de Spelen een land binnen, wat voor de halve wereld een reden voor een boycot van die Spelen was.

En nu? Games must go on?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held zondag 16 maart 2008 @ 22:24:10 #127
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57421608
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:15 schreef Yildiz het volgende:
Rusland viel vlak voor de Spelen een land binnen, wat voor de halve wereld een reden voor een boycot van die Spelen was.

En nu? Games must go on?
Natuurlijk moeten en zullen de Spelen doorgaan. Die staan buiten de politiek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 16 maart 2008 @ 22:30:37 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57421778
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten en zullen de Spelen doorgaan. Die staan buiten de politiek.
Belachelijk, bespottelijk en onzinnig. Het staat er midden in.

Sporters willen wat van de mensenrechten zeggen, maar mogen het van de lokale wet niet.
Politici die normaal opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, wassen allen hun handen in onschuld.
En het IOC, hét orgaan wat zou kunnen spreken, houdt diplomatiek zijn lippen op elkaar, en is slechts kreukbaar als er doden vallen.

Belachelijke situatie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held zondag 16 maart 2008 @ 22:40:33 #129
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57422042
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:30 schreef Yildiz het volgende:
Belachelijk, bespottelijk en onzinnig. Het staat er midden in.

Sporters willen wat van de mensenrechten zeggen, maar mogen het van de lokale wet niet.
Politici die normaal opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, wassen allen hun handen in onschuld.
En het IOC, hét orgaan wat zou kunnen spreken, houdt diplomatiek zijn lippen op elkaar, en is slechts kreukbaar als er doden vallen.

Belachelijke situatie.
Nee, de Spelen horen los van politiek te staan. Er komen sporters samen die tegen elkaar strijden, politiek gesteggel heeft er niks mee te doen. Het door de Amerikanen geleidde boycot van de spelen van '80 was dan ook nogal kinderachtig. Er deden uiteindelijk toch nog 80 landen mee aan die Spelen.
En tja, sporters hebben zich daar natuurlijk wel aan de wetten te houden. Als dat de mond dichthouden betekent over hoe China bezig is in Tibet, dan moeten ze dat maar doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 16 maart 2008 @ 22:55:02 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57422426
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Echt niet!
Hongkong is is juist een schrikbeeld. Stukje bij beetje wordt daar de vrijheid ingeperkt maar ze doen het zo langzaam dat het de internationale gemeenschap niet opvalt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 16 maart 2008 @ 22:58:43 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57422525
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nauwere banden met China nastreven is heel wat ander dan de twee landen samenvoegen. Er is bijna niemand in Taiwan die dat wil.
Een paar posts terug heb ik uitgelegd wat het verschil is tussen groen en blauw. De hele discussie gaat helemaal niet over samenvoegen van China en Taiwan
Mijn reisverslagen
  zondag 16 maart 2008 @ 23:07:05 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57422767
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:19 schreef SpaRood het volgende:

[..]

En terecht! Maar het Hongkong model is niet populair in Taiwan. Voor Taiwan zal er een Taiwan model moet worden bedacht. Trouwens, mensen zijn voor hereniging als het onder de condities van de pre-1949 revolutie gebeurd, dus herstel van de Republiek China op het vasteland. Ik denk dat de meeste mensen over de streep te trekken zijn wanneer de PRC democratische hervormingen doorvoert...
Dream on

Ook in de KMT is er bijna niemand die daadwerkelijk de twee landen wil samenvoegen. Lief doen tegen de PRC heeft als enige doel om de business relaties verder te verbeteren. De retoriek van de DPP werkt wat dat betreft contra productief. Maar een echte samenvoeging? Dat zal zonder oorlog nooit gebeuren.

Als ik zie wat je schrijft vraag ik me echt af hoe vaak jij in Taiwan komt, want ik herken er niet veel in!
Mijn reisverslagen
pi_57423242
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:33 schreef SpaRood het volgende:
Het nieuws heeft inmiddels Chinese discussion boards bereikt. China heeft wereld's grootste internetpopulatie, en dat zulllen we gaan merken. Uiteraard gaat het nieuws gecensureerd worden, om 'etnische harmonie' te bewaren in China, maar dit kun je niet in de doofpot stoppen. Ik denk niet dat Han-Chinezen wraakzuchtig zijn, maar de mensen die hebben meegedaan aan de rellen zullen worden gevonden en gestraft denk ik. De gevolgen kunnen zijn dat de Han-migratie naar Tibet wordt versneld, en dat o.a. kloosters minder of geen subsidie van de staat krijgen. Precies het tegenovergestelde wat de relschoppers wilden bereiken...
Nederlandse verzetstrijders in 40-45 waren ook 'relschoppers'.
pi_57424332
Er is toch nog een gebied in het Noorden (of Westen) van China wat een eigen land wild worden, islam is daar volgens mij het geloof.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 17 maart 2008 @ 00:24:54 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57424363
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:23 schreef Roi het volgende:
Er is toch nog een gebied in het Noorden (of Westen) van China wat een eigen land wild worden, islam is daar volgens mij het geloof.
Xinjiang
Rijk aan olie, btw
Mijn reisverslagen
pi_57426179
Volgende OS in Birma?
pi_57426191
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:49 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Great movie! I love it. Thanks for sharing.
Twee Han-Chinezen bij elkaar
Je reactie strategie is trouwens synoniem aan de gemiddelde Turk over de Armeense Genocide, of een balkan-man over zijn volk tijdens de balkan oorlogen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Xith op 17-03-2008 08:36:13 ]
pi_57432399
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:30 schreef Xith het volgende:

[..]

Twee Han-Chinezen bij elkaar
Je reactie strategie is trouwens synoniem aan de gemiddelde Turk over de Armeense Genocide, of een balkan-man over zijn volk tijdens de balkan oorlogen.
idd het lijtk dan ook wel of de internetbrigades aan het werk zijn, ik bedoel wat doet een canadese chinees hier op dit forum
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57432728
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd het lijtk dan ook wel of de internetbrigades aan het werk zijn, ik bedoel wat doet een canadese chinees hier op dit forum
Verwacht je dat er hier sommige mensen betaald krijgen door overheden om gebeurtenissen in ander daglicht te blijven plaatsen?
pi_57433316
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verwacht je dat er hier sommige mensen betaald krijgen door overheden om gebeurtenissen in ander daglicht te blijven plaatsen?
mwah dat nog net niet maar sommige vertonen wel die trekjes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:03:38 #141
135333 SpaRood
pi_57433723
Uit de Volkskrant:

Qiangba Puncog, de gouverneur van Tibet, verklaart dat er alleen aan Chinese zijde dertien ‘onschuldige burgers’ zijn gedood. Maandag verspreidden de Chinese autoriteiten gruwelijke details over martelingen en moorden op Chinezen.

Volgens gouverneur Puncog zouden Tibetaanse demonstranten maandag met een mes de oren van Chinese voorbijgangers en een homp vlees ‘ter grote van een vuist’ van een Chinese politieman hebben afgesneden. Een andere Chinese burger zou zijn overgoten met benzine en in brand zijn gestoken. De Chinese staatstelevisie toonde beelden van uitgebrande gebouwen en straten bezaaid met geplunderde goederen. De gouverneur zei dat de Dalai Lama en de zijnen op het geweld hebben aangestuurd.

De Chinese gouverneur van Tibet benadrukte maandag dat de rust nu wederkeert in de regio. De Chinese autoriteiten hebben Tibetaanse demonstranten tot middernacht (17.00 uur Nederlandse tijd) gegeven om zich over te geven. Peking heeft gewaarschuwd dat de ‘schuldigen en degenen die ze verbergen of beschermen zwaar gestraft zullen worden’.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)apengebruik_in_Tibet
Drink ik.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:10:00 #142
135333 SpaRood
pi_57433866
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah dat nog net niet maar sommige vertonen wel die trekjes
Ik doe het uit vrije wil, en ik raadpleg mijn eigen bronnen, en trek mijn eigen conclusies. Ik bekijk hoofdschuddend berichtgeving van de NL media, want die vind ik echt crap.

Het idee alsof de Tibetanen niks fout kunnen doen, en het China bashing vind ik niet zo erg, ik irriteer me er hooguit aan. Iedereen mag zijn oogkleppen op hebben en vechten tegen een spookbeeld van 'China als hel op aarde': "K*T Chinezen, Free Tibet!"

Maar ik plaats daar wel sterke kanttekeningen bij. Tegen sommige mensen die daar niet tegen kunnen, en op de man spelen, "grow up!".
Drink ik.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:14:14 #143
135333 SpaRood
pi_57433967
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik zie wat je schrijft vraag ik me echt af hoe vaak jij in Taiwan komt, want ik herken er niet veel in!
Je hebt te lang gezeten in het Zuiden, want in het Noorden kom je genoeg mensen tegen die voor hereniging zijn. Ik kom op Internet ook genoeg mensen tegen die de politieke hereniging van China niet uit sluiten, of het steunen, ook jonge mensen.
Drink ik.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:19:55 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_57434083
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:03 schreef SpaRood het volgende:
Uit de Volkskrant:

Qiangba Puncog, de gouverneur van Tibet, verklaart dat er alleen aan Chinese zijde dertien ‘onschuldige burgers’ zijn gedood. Maandag verspreidden de Chinese autoriteiten gruwelijke details over martelingen en moorden op Chinezen.

Volgens gouverneur Puncog zouden Tibetaanse demonstranten maandag met een mes de oren van Chinese voorbijgangers en een homp vlees ‘ter grote van een vuist’ van een Chinese politieman hebben afgesneden. Een andere Chinese burger zou zijn overgoten met benzine en in brand zijn gestoken. De Chinese staatstelevisie toonde beelden van uitgebrande gebouwen en straten bezaaid met geplunderde goederen. De gouverneur zei dat de Dalai Lama en de zijnen op het geweld hebben aangestuurd.

De Chinese gouverneur van Tibet benadrukte maandag dat de rust nu wederkeert in de regio. De Chinese autoriteiten hebben Tibetaanse demonstranten tot middernacht (17.00 uur Nederlandse tijd) gegeven om zich over te geven. Peking heeft gewaarschuwd dat de ‘schuldigen en degenen die ze verbergen of beschermen zwaar gestraft zullen worden’.

Geloof er helemaal niks van, pure propaganda
pi_57434238
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:10 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ik doe het uit vrije wil, en ik raadpleg mijn eigen bronnen, en trek mijn eigen conclusies. Ik bekijk hoofdschuddend berichtgeving van de NL media, want die vind ik echt crap.

Het idee alsof de Tibetanen niks fout kunnen doen, en het China bashing vind ik niet zo erg, ik irriteer me er hooguit aan. Iedereen mag zijn oogkleppen op hebben en vechten tegen een spookbeeld van 'China als hel op aarde': "K*T Chinezen, Free Tibet!"

Maar ik plaats daar wel sterke kanttekeningen bij. Tegen sommige mensen die daar niet tegen kunnen, en op de man spelen, "grow up!".
en daar ga je dus voor een groot deel de mist in want zoals ik het hier nu al een paar keer ben tegen gekomen kloppen jouw bronnen van geen kanten en hebben ze veel weg van chinese staatspropaganda.

Goed dat je kritisch bent en natuurlijk zijn de tibetanen geen heiligen echter gebruiken ze niet bijster veel geweld om een bezetter weg te jagen.
pi_57434275
quote:
Uit de Volkskrant:

kwam dit stukje je het beste uit of ben je de rest gewoonweg 'vergeten' te quoten?
  maandag 17 maart 2008 @ 16:30:39 #147
135333 SpaRood
pi_57434306
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en daar ga je dus voor een groot deel de mist in want zoals ik het hier nu al een paar keer ben tegen gekomen kloppen jouw bronnen van geen kanten en hebben ze veel weg van chinese staatspropaganda.

Goed dat je kritisch bent en natuurlijk zijn de tibetanen geen heiligen echter gebruiken ze niet bijster veel geweld om een bezetter weg te jagen.
Ik citeer uit de Volkskrant, een Nederlandse bron.

En Chinezen zijn geen bezetters. Jij bent net zo partijdig, maar dan de andere kant op. Tibet behoort rechtmatig tot de Chinese staat, en dat het ooit onafhankelijk kan worden is gewoon wishful thinking.
Drink ik.
pi_57434355
quote:
Uit de Volkskrant:
Dat is volgens mij dezelfde persoon waarvan ik vanochtend beelden heb gezien, die zit met droge ogen te verkondingen dat chinezen echt niet hard hebben ingegrpene en geen wapens hebben gebruikt waardoor mensen zouden kunnen omkomen.
Ik vond hem wel wat hebben van die persvoorlichter uit irak.

Verder liet men beelden zien van lhasa. Wat dan opvallend was dat het alleen maar beelden waren van de oude stad en dan het plein waar die tempel staat den de linksom loop routen bij dat plein. Ik als westerling zou juist verwacht hebben dat hier de orginele bewoners (tibetanen) ook allemaal zijn blijven wonen. Maar waarschijnlijk niet als men huizen in brand heeft gestoken zal het wel van han-chinezen zijn geweest die daar gewoon door de regering neergezet zijn.

Dat men niet op het plein voor het potala paleis dan aan het betogen is geweest, dat is in mijn herrineringen in ieder geval groter
  maandag 17 maart 2008 @ 16:34:21 #149
135333 SpaRood
pi_57434362
Ook 'vreedzaam protest' in Nederland (van Reuters): http://www.youtube.com/watch?v=DU-Hhv_Ve54&feature=related
Drink ik.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:35:59 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_57434399
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:30 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ik citeer uit de Volkskrant, een Nederlandse bron.

En Chinezen zijn geen bezetters. Jij bent net zo partijdig, maar dan de andere kant op. Tibet behoort rechtmatig tot de Chinese staat, en dat het ooit onafhankelijk kan worden is gewoon wishful thinking.
Je citeert inderdaad uit de Volkskrant, maar je "vergeet" alle stukjes te quoten die wellicht een negatief beeld kunnen geven over China. Wat al eerder gezegd is, kritiek hebben op Tibet is prima. Maar wat jij hier neerzet is pure propaganda, is het niet van de Chinese staat, dan heb je het wel zelf gefabriceerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')